Здравейте,
преди година и нещо се сдобих с един С5МВ с проблеми, но не ми остава много време да се занимавам с него.
Един от най-очевидните, дразнещи и надявам се отстраними проблеми е в ръчката която контролира съединителя. Разглеждах я и и се чудех, но нещо не разбирам как се разглобява тоя възел. В паспорта който сте качили, не намерих достатъчно информация, та се надявам, някой който знае да помогне с акъл.
Ето я машинката в процес на вмъкване:
А ето го и проблемното нещо:
А вътре съединителя изглежда че има и нещо като спирачка:
та шестостенния вал е хванат от ляво и дясно в някакви по цилиндрични детайли, като в дясно (от към седлото) изглежда да е доста зачаканен и там няма никакъв луфт. От ляво (до подавателната кутия) положението е по-мъгляво, шестостена има съвсем лек луфт спрямо двойния цилиндричен чарк. Шестостена изглежда пристърган и набит в цилиндъра и след това може би зачеканен, само че доста особено. Тоя болт резбата му не стига до края, ще рече че може би е предвидено да се командва с чук?? има гайка която и да я завие човек, не е ясно каква е файдата, защото резбата не продължава навътре (гайката и да е завита докрай, дори няма да опре на съединителния цилиндър). Отделно Г образния призматичен елемент има също нещо като зачеканяване, само че в това си положение е абсурд да се избие, понеже оста му е отдолу нагоре и няма достъп заради паралелите и тавата.
Сега каква му е драмата на цялото това нещо - в самата ръчка има доста голям луфт, като 3-те положения влизат доста хлабаво, а отделно от това в обратен ход не може да се вкара устойчиво, понеже в положението за обратен ход (горна позиция в която щраква) все още е в право въртене, и само ако го бутне човек до край нагоре (там не задържа от самосебе си) си обръща хода (вероятно това си е настройка на съединителя, а може и да се оправи ако се постегне ръчката).
Понеже има само една ръчка (тая на супорта я няма), ако се заключи в неутрално положение, когато се бута нагоре и надолу - върти целия шестостен до 3-те щракващи положения. Когато е отключена, пак си щраква в три положения, само че шестостенния вал не се завърта. Това поведение ми се струва нормално, особено ако си представим че има и още една ръчка (тя върти шестостенния вал), докато тоя при подавателната кутия, явно може да командва и без да върти шестостенния вал, а само от частта от вала която влиза в подавателната кутия.
Та въпроса е как се разглобява тоя детайл, да видя от къде идват луфтовете. Трябва ли да отварям подавателната кутия? Тя само от болтовете на предния й капак ли се отваря, гледам има някакви оси които се виждат, а и ръчките на самата кутия... та ако ще се отваря, как става номера?
Въобще всякакви идеи са добре дошли
Предварително благодаря
преди година и нещо се сдобих с един С5МВ с проблеми, но не ми остава много време да се занимавам с него.
Един от най-очевидните, дразнещи и надявам се отстраними проблеми е в ръчката която контролира съединителя. Разглеждах я и и се чудех, но нещо не разбирам как се разглобява тоя възел. В паспорта който сте качили, не намерих достатъчно информация, та се надявам, някой който знае да помогне с акъл.
Ето я машинката в процес на вмъкване:
А ето го и проблемното нещо:
А вътре съединителя изглежда че има и нещо като спирачка:
та шестостенния вал е хванат от ляво и дясно в някакви по цилиндрични детайли, като в дясно (от към седлото) изглежда да е доста зачаканен и там няма никакъв луфт. От ляво (до подавателната кутия) положението е по-мъгляво, шестостена има съвсем лек луфт спрямо двойния цилиндричен чарк. Шестостена изглежда пристърган и набит в цилиндъра и след това може би зачеканен, само че доста особено. Тоя болт резбата му не стига до края, ще рече че може би е предвидено да се командва с чук?? има гайка която и да я завие човек, не е ясно каква е файдата, защото резбата не продължава навътре (гайката и да е завита докрай, дори няма да опре на съединителния цилиндър). Отделно Г образния призматичен елемент има също нещо като зачеканяване, само че в това си положение е абсурд да се избие, понеже оста му е отдолу нагоре и няма достъп заради паралелите и тавата.
Сега каква му е драмата на цялото това нещо - в самата ръчка има доста голям луфт, като 3-те положения влизат доста хлабаво, а отделно от това в обратен ход не може да се вкара устойчиво, понеже в положението за обратен ход (горна позиция в която щраква) все още е в право въртене, и само ако го бутне човек до край нагоре (там не задържа от самосебе си) си обръща хода (вероятно това си е настройка на съединителя, а може и да се оправи ако се постегне ръчката).
Понеже има само една ръчка (тая на супорта я няма), ако се заключи в неутрално положение, когато се бута нагоре и надолу - върти целия шестостен до 3-те щракващи положения. Когато е отключена, пак си щраква в три положения, само че шестостенния вал не се завърта. Това поведение ми се струва нормално, особено ако си представим че има и още една ръчка (тя върти шестостенния вал), докато тоя при подавателната кутия, явно може да командва и без да върти шестостенния вал, а само от частта от вала която влиза в подавателната кутия.
Та въпроса е как се разглобява тоя детайл, да видя от къде идват луфтовете. Трябва ли да отварям подавателната кутия? Тя само от болтовете на предния й капак ли се отваря, гледам има някакви оси които се виждат, а и ръчките на самата кутия... та ако ще се отваря, как става номера?
Въобще всякакви идеи са добре дошли
Предварително благодаря
Коментар