Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шлайфове и най вече техния ремонт и поддръжка .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Има нещо зацапано в долния ляв ъгъл на снимките ти...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Поне аз нищо не виждам .

  • #47
    От ден на ден все по добре работи . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250522_122743_516.jpg
Прегледи:120
Размер:444.9 КБ
ID:6999759
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #48
      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
      От ден на ден все по добре работи . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250522_122743_516.jpg
Прегледи:120
Размер:444.9 КБ
ID:6999759
      Браво Станьо!

      Направо виждам в бъдещето как ще се търсят прецизни стругаро-фрезистки услуги и в родината може и да няма вече останали такива специалисти + инструментариум и ще се купува и поръчва всичко в чужбина.

      Или всичко ще е модулно и като счупиш болт или ухо и ще се поръчва модул за некви 4-5 цифрени суми а двигателите няма да се правят, ами като на фронта, слиза от палета - фабрично рециклиран и готово
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Това са изделия на колега матричар инженер Митко Янков с който работим заедно повече от 30 години . Неговата база в малките мощности на ТУ София я ликвидираха като нашата в 8 блок . Според него в София не е останал шлайфист който да закове стотната от първи път .

    • #49
      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

      Браво Станьо!

      Направо виждам в бъдещето как ще се търсят прецизни стругаро-фрезистки услуги и в родината може и да няма вече останали такива специалисти + инструментариум и ще се купува и поръчва всичко в чужбина.

      Или всичко ще е модулно и като счупиш болт или ухо и ще се поръчва модул за некви 4-5 цифрени суми а двигателите няма да се правят, ами като на фронта, слиза от палета - фабрично рециклиран и готово
      То малко по-западно от нас така действат от години. Последно време идват разни сервизни специалисти при нас, главно чехи, поляци и чат-пат някой германец, на големи производители на CNC машини, с отработена техника за диагностика. Та фирмата му след явно анализ на проблема по симптоми, пълнят един сандък с части, нашия си слага инструментите и работните дрехи вътре, и по куриер при нас. Сервизния идва със самолета с ръце в джобове и почва да сменя чаркове един по един, докато уцели проблемния. Монтирания ни се фактурира, заедно с труда и командировъчните на сервизния, останалото се връща с касата. Никой не си играе да търси кое кондензаторче или друга джвъчка е дала фира, целия модул. Стария им се връща, за което ти приспадат от цената на новия, често поне 50%, и се рециклира.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • #50
        Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
        ...Никой не си играе да търси кое кондензаторче или друга джвъчка е дала фира, целия модул...
        И така трябва да бъде. Причините са повече от една...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #51
          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          И така трябва да бъде. Причините са повече от една...
          И това е вярно. Понякога нашите са си играли да търсят проблема, сменя се част, но се оказва че има и друго. Но всяка част си има време за доставка, и накрая си стоял 2-3 седмици без машина, която понякога ще си избие ремонта по лесния и скъп начин за дни. Ако не ти е належаща и имаш време и знания, може да си поиграеш, понякога има смисъл., друг път не. Има случаи при някои модули, които са абсолютно ремонтопригодни, части за смешни пари, сравнено с цял модул. Понякога цените са перверзни. Ако някой си мисли, че авточастите са с надути цени, е тук са дооооста по-надути.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Поне в Юнгхайнрих Германия дефектиралите блокове и възли ги прибират в Германия за да установят причината за дефектиране и да я отстранят . При системата на сервизиране на машините на ЮХ и Бауман след изтичане на петте години гаранция поне още пет са на абонаментна поддръжка и обслужване и нито фирмата производител нито представителите имат интерес от безкрайно чупливи машини в които да влагат много човекочасове труд за никакви пари .

          • Asen Kushlev
            Asen Kushlev коментира
            Редактиране на коментар
            Всяка електроника се прибира и се рециклира. Сименс в повечето случаи имат замяна, а производители на машини като Хермле почти винаги. Тия дни поръчвах шпиндели за Мазак, и двата са с връщане на стария, и въпреки това единия е 20 х,евро, другия 32, както се казва найс, а....

        • #52
          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
          И така трябва да бъде. Причините са повече от една...
          Не е по темата за шлайфа, но малко за този начин на сервизиране не съм съгласен.....
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #53
            Така е, не е по темата. Ако искаш да разтеглим въпроса, пусни тема и ще се обоснова защо смятам тоя начин за ремонт за почти единственото правилно решение в над 95% от случаите.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • дядо владо
              дядо владо коментира
              Редактиране на коментар
              Като ми дойдеш на гости на по кафе ☕

          • #54
            Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение

            Не е по темата за шлайфа, но малко за този начин на сервизиране не съм съгласен.....
            И аз не съм съгласен с подхода, но стискам зъби и мълча, инак не е в унисон с еврогейските директиви за пишман джендър механик инженер, който не може да назове правилно по име пет вида болтове и т.н.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #55
              Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
              И аз не съм съгласен с подхода, но стискам зъби и мълча, инак не е в унисон с еврогейските директиви за пишман джендър механик инженер, който не може да назове правилно по име пет вида болтове и т.н.
              Никой е Европа не ти пречи да отваряш модули и да сервизираш чарк по чарк. Само дето най-тривиално в огромния процент случаи сметката не излиза - хората си ценят времето повече от всичко и веднъж ако трябва да платиш на някой часовата ставка е кисело, втори път ако трябва машината да стои да го чака да отваря, диагностицира, сменя, пробва и т.н., сметката ИЗОБЩО не излиза. Отделно дето често не излиза сметката да държиш прекалено количество високо квалифицирани техници (на съответните заплати като за такива), вместо известно количество резевни модули, дето не искат ни хляб, ни вода, ни заплата.

              Затова едни си стоят по цеховете с чистите дрешки и бели ръкавички и работят все с нови и съвремени машини - просто добре си правят сметката.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #56
                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                Никой е Европа не ти пречи да отваряш модули и да сервизираш чарк по чарк. Само дето най-тривиално в огромния процент случаи сметката не излиза - хората си ценят времето повече от всичко и веднъж ако трябва да платиш на някой часовата ставка е кисело, втори път ако трябва машината да стои да го чака да отваря, диагностицира, сменя, пробва и т.н., сметката ИЗОБЩО не излиза. Отделно дето често не излиза сметката да държиш прекалено количество високо квалифицирани техници (на съответните заплати като за такива), вместо известно количество резевни модули, дето не искат ни хляб, ни вода, ни заплата.

                Затова едни си стоят по цеховете с чистите дрешки и бели ръкавички и работят все с нови и съвремени машини - просто добре си правят сметката.
                Напълно вярно, вече и за България. Доставка на повечето части на някои производители е 24-48 часа, според къде си в БГ. Някои обаче се мотаят много и добре да имаш това-онова на склад, но то може ли да знаеш какво ще ти трябва. Е, ако имаш като нас 30 машини на един производител, някои части са еднакви на повечето.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #57
                  Произвеждам CNC машини из немско Schiron Trumpf Liebcher,повярвайте ми,по евтино е да се смени компонент за 5к евро от колкото нещо за 5 евро.Часова ставка е 60€ на час+30командировъчни...След това фирмата прави разследване защо това нещо не функционира...и да вярно е,че ми пълнят един сандък с части и го пращат при проблемната машина,след това сандъка се връща ама за сметка на клиента.Ако машината е в гаранция,клиента не е обременен със сметките.

                  Коментар


                  • #58
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Никой е Европа не ти пречи да отваряш модули и да сервизираш чарк по чарк. Само дето най-тривиално в огромния процент случаи сметката не излиза - хората си ценят времето повече от всичко и веднъж ако трябва да платиш на някой часовата ставка е кисело, втори път ако трябва машината да стои да го чака да отваря, диагностицира, сменя, пробва и т.н., сметката ИЗОБЩО не излиза. Отделно дето често не излиза сметката да държиш прекалено количество високо квалифицирани техници (на съответните заплати като за такива), вместо известно количество резевни модули, дето не искат ни хляб, ни вода, ни заплата.

                    Затова едни си стоят по цеховете с чистите дрешки и бели ръкавички и работят все с нови и съвремени машини - просто добре си правят сметката.
                    Освен изброеното, ремонт на ниво компонент има още доста негативи.

                    Първоначално публикуван от vwbeetle Преглед на мнение
                    Произвеждам CNC машини из немско Schiron Trumpf Liebcher,повярвайте ми,по евтино е да се смени компонент за 5к евро от колкото нещо за 5 евро.Часова ставка е 60€ на час+30командировъчни...
                    Пак ви е прилична ставката. Приятел бачка в нашенско, поддръжка на някакви машини на "вносен" производител. Продават труда им на клиентите за 100 - 150 евро на час, не съм запомнил точната сума. Ама със сигурност беше 100 пари, поне.

                    Представям си как чорбаджията стои, и с насълзени очи наблюдава как "бай майстор" гледа с лупата по платките, мери с осцилоскопа, сменя накакви киликанзери, а "стотките" летят ли летят като на такси от аерогарата от недалечното минало...
                    А "денгубито" на техниката е друг разговор.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Случка от преди месец . Работи основно колегата с големия кран в една фирма доста силна в ремонта на мостови съоръжения . Това което товари е все е над 10 тона . Шефа им е легендарен че не обича хич дава пари ама му се налага. Като един ден счетоводителката му казва преведохме на кранистите парите се чува А - А - А - А - А и така поне две минути все едно са му заврели нагрят поялник отзад . Това при положение че и да иска няма къде да ходи най много примерно след месец му се налага пак да товари нещо тежко и така от години .
                      Последно редактирано от sek.1; 27-05-25, 05:56.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X