Така накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Свий
X
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Голямо забавление си направил........
Поздравления !
Много работа и играчка е било, но си изпитвал КЕФ .... от собствените си идея и труд.
Браво! Дано да е успешен този кардан и да ти служи дъъълго и вярно.
Сега за коментар - махнал си балансните пластинки на тръбата.
Може оттам да ти "бие" малко, но не е сигурно.
Биенето не се усеща, а по-скоро ще изтропа я диф., я раздатката......но ти ще кажеш.
Може да е мит.......
Ако не дай си Боже се наложи да ти дотрябва кардан (важи за всички колеги) - свиркайте.
Няма да се излагаме я. Имам няколко ...... барабар с каретата (и те здрави). 30 лв/бр.
Точно с такава идея съм взел две ниви за части......
Преди да се изръсите по-големи пари - питайте тук. Колеги сме .....Последно редактирано от bgbul; 25-12-11, 10:02.
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Проверявал ли си дали са "живи"маншоните на каретата?Те са произведени за значително по-ниски скорости,до 1000об/мин.При мен се пръскат,на кардана скоростта е значително по-висока,4500-5000об/мин,гумата се издува и става на парцал.Има специални маншони за тая работа,които от вън са защитени от метална тръба,но цените им са жестоки.Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнениеТака накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Браво колега, отличен резултат си постигнал, колегата е прав за маншоните да ги следиш че може да не устискат на оборотите а на оригиналния кардан какъв проблем възникваше та стигна до това решение каретата ли са слабиПървоначално публикуван от toni188 Преглед на мнениеТака накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
А за СУ582 да не би да ти се намират?Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнениеКолега повече от добре си се справил за любител. Люнети за С 5 навремето дадох на колегата spaow но неговия С 5 замина на вторични .Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
В работата имаме един СУ 582 но даже и неговите не знам къде са . По принцип имам един по висок неподвижен който нямам идея от какво е може да е от С 10 или СУ 582 трябва да премеря . Преди няколко дена на едни вторични гледах малък супорт с ножодържача от СУ 582 и някакъв неподвижен люнет но люнета не знам от какво е .Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнениеА за СУ582 да не би да ти се намират?Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Сега зимата успях най после да довърша дървеното стругче, дървено защото го намерих без супортчето и без задно седло и така ми беше по лесно.
http://vbox7.com/play:4fcce27050При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
СУ-то е 502ка.Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнениеДобре се е получило,СУ-то със каква номерация е?При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!
Коментар
-
От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата
Отлично !!!Скоро и аз ще правя същото упражнение,но с карета и полуоска от фолксваген.Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнениеТака накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.Последно редактирано от ivan_; 17-10-12, 03:47.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар