Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Направи си сам: Нов кардан за Нивата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Направи си сам: Нов кардан за Нивата

    Така накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

    Голямо забавление си направил........
    Поздравления !
    Много работа и играчка е било, но си изпитвал КЕФ .... от собствените си идея и труд.
    Браво! Дано да е успешен този кардан и да ти служи дъъълго и вярно.
    Сега за коментар - махнал си балансните пластинки на тръбата.
    Може оттам да ти "бие" малко, но не е сигурно.
    Биенето не се усеща, а по-скоро ще изтропа я диф., я раздатката......но ти ще кажеш.
    Може да е мит.......
    Ако не дай си Боже се наложи да ти дотрябва кардан (важи за всички колеги) - свиркайте.
    Няма да се излагаме я. Имам няколко ...... барабар с каретата (и те здрави). 30 лв/бр.
    Точно с такава идея съм взел две ниви за части......
    Преди да се изръсите по-големи пари - питайте тук. Колеги сме .....
    Последно редактирано от bgbul; 25-12-11, 09:02.

    Коментар


    • #3
      От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

      Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
      Така накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.
      Проверявал ли си дали са "живи"маншоните на каретата?Те са произведени за значително по-ниски скорости,до 1000об/мин.При мен се пръскат,на кардана скоростта е значително по-висока,4500-5000об/мин,гумата се издува и става на парцал.Има специални маншони за тая работа,които от вън са защитени от метална тръба,но цените им са жестоки.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #4
        От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

        Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
        Така накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.
        Браво колега, отличен резултат си постигнал, колегата е прав за маншоните да ги следиш че може да не устискат на оборотите а на оригиналния кардан какъв проблем възникваше та стигна до това решение каретата ли са слаби
        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

        Коментар


        • #5
          От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

          Мерси за съвета за маншоните, ще ги следя. А смяната на карданите се налаше заради луфт в шлиците, по скоро тропане в шлиците.

          Коментар


          • #6
            От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

            Колега повече от добре си се справил за любител. Люнети за С 5 навремето дадох на колегата spaow но неговия С 5 замина на вторични .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Колега повече от добре си се справил за любител. Люнети за С 5 навремето дадох на колегата spaow но неговия С 5 замина на вторични .
              А за СУ582 да не би да ти се намират?
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #8
                От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

                Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                А за СУ582 да не би да ти се намират?
                В работата имаме един СУ 582 но даже и неговите не знам къде са . По принцип имам един по висок неподвижен който нямам идея от какво е може да е от С 10 или СУ 582 трябва да премеря . Преди няколко дена на едни вторични гледах малък супорт с ножодържача от СУ 582 и някакъв неподвижен люнет но люнета не знам от какво е .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #9
                  От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

                  Сега зимата успях най после да довърша дървеното стругче, дървено защото го намерих без супортчето и без задно седло и така ми беше по лесно.
                  http://vbox7.com/play:4fcce27050
                  При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

                    Добре се е получило,СУ-то със каква номерация е?
                    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

                      Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                      Добре се е получило,СУ-то със каква номерация е?
                      СУ-то е 502ка.
                      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Направи си сам: Нов кардан за Нивата

                        Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                        Така накратко историята от както си взех Нивата, два кардана сменям предни, и ми писна вече. Не ми се даваха пари за друг (230лева уж оригинален) и реших да се пробвам да си направя един. Скоро си взех един струг Ц5, но не съм стругар изобщо. Но все пак реших да се пробвам. Имах едни задни полуоски от Волво 360, с големина на каретата иделни за моята цел и все пак бяха без пари. Ползвах тръба от един развален кардан. Само взех малко желязо за фланците и прехода от тръбата към полуоската. Като цяло всичко правих много бавно, с минимално отнемане, е счупих няколко ножа де, да не взема да объркам нещо. Горе долу за 3 седмици работа в следобедните часове го направих. Има биене 0.3 мм, което дойде от самата тръба. Тъй като нямам люнет на струга и краищата на тръбата не можах да ги челосам. Не съм го балансирал, не ми се дават 60 лева, но и така си е добре, не се усещат вибрации като преди, а и колата вдига максимум 100км/ч. 2000 километра вече с него и всико и наред надявам се и още много предстоят. Ето малко снимки.
                        Отлично !!!Скоро и аз ще правя същото упражнение,но с карета и полуоска от фолксваген.
                        Последно редактирано от ivan_; 17-10-12, 02:47.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X