Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мини кран, как?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Мини кран, как?

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Тука стана малък резил. Някой ми е лепнал положителна оценка за това мнение, и е използвал термина "статическа схема". Човекът е прав, и възприемам мнението му като справедлива критика че съм спрял на средата.
    Нещото се прави така:



    Тръбите на рамката се возят между рамата и пода на кабината. В този си вид, може да вдига тон. За повече, под бронята се подлагат два винтови крика, като регулировъчните за строителните скелета.
    Тръбите на рамката се използват и за твърд теглич, буксираната кола е без спирачки, и без шофьор.
    Товароподемността е ограничена от възможностите на лебедка, коравината на бронята, носимостта на грунта.
    Това е съвсем друга работа и за съвсем други цели, иначе е интересно
    повече по тази тема тук:
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=801

    Но това е друга тема, да се върнем към нашата.
    www.roadsofasia.net

    Коментар


    • #17
      От: Мини кран, как?

      Ще сгънеш рамата. "Най-здравото" и "наистина здраво" са различни неща.
      Как и защо става с окачването, и защо то пречи, е следващия въпрос.
      Едно време уволняваха кранистите и за въртене на стрелата без пуснати лапи. Да, знам че комунистически глупости, ама ...

      Коментар


      • #18
        От: Мини кран, как?

        След като разсъждавах по въпроса вчера и днес, мисля че успях да набележа основните параметри:

        1 - товароносимост - 1 тон максимум, при не повече от 70 сантиметра от конзолата.
        2 - тегло на крана - ще ми се да не е повече от 50-60 кг. мисля си че е възможно
        3 - в сгънато положение да се вмества в четириъгълна призма с основа 14х14(16) см. и височина до 1м.

        Не знам дали всичи параметри заедно са постижими, но поне това е целта, компромиси ще се правят в последствие.

        Мисля да скицирам ситуацията когато имам достатъчно време и ще ги пусна тук да ги обсъдим.
        www.roadsofasia.net

        Коментар


        • #19
          От: Мини кран, как?

          Ето едно оригинално мобилно решение.
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:251637.jpg
Прегледи:1
Размер:89.1 КБ
ID:5232472
          http://www.spitzlift.net/products/ap...s/putrucks.htm
          http://cgi.ebay.de/SPITZLIFT-4-Alu-P...-/390100755298 (това трябва да е с ел. лебедка)
          Бях намерил и една унгарска фирма която прави нещо подобно за пикапи, но сега не мога да намеря линка.
          (...а може и да са били само търговци...)

          А за стационарни решения е това:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:555.jpg
Прегледи:1
Размер:25.3 КБ
ID:5232470 (абстрахирай се от вакуумния повдигач),
          или това:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:535.jpg
Прегледи:1
Размер:20.8 КБ
ID:5232469
          Има и други решения - по тежки, но едва ли са преносими.
          Последните две са немски - имам и цените някъде, но са си някаква цифра.
          Последно редактирано от vlageo; 30-11-10, 00:02.

          Коментар


          • #20
            От: Мини кран, как?

            Докато подготвя материалите за "моя" кран. Да споделя малко полезна информация:

            Това е доста подробен чертеж на един от вариантите най-горе, по-добрия според мен. Ако на някой може да му е от полза:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:VAN Crane DRAWINGS DImensions.jpg
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5232731

            За съжаление размерите са в инчове, не мога да посоча източника, защото ми излезе като резултат от гугъл. Ако някой има интерес мога да дам и векторен файл, за да си извади и другуте размери.
            www.roadsofasia.net

            Коментар


            • #21
              От: Мини кран, как?

              Това е подемно съоръжение, и който и да пострада - ти ще лежиш в затвора дълго - дълго.
              Ако не знаеш за какво става дума, всъщност не можеш да го препроектираш от инчове в милиметри. Или ще стане тежко, или ше се счупи. Някакви шансове имаш само ако всичките му болтовете са 3/8.

              За предмет с по-горните ТТХ в гаражно любителско изпълнение, е смешно да се говори.
              Последно редактирано от Стефан; 02-12-10, 22:59.

              Коментар


              • #22
                От: Мини кран, как?

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Това е подемно съоръжение, и който и да пострада - ти ще лежиш в затвора дълго - дълго.
                Ако не знаеш за какво става дума, всъщност не можеш да го препроектираш от инчове в милиметри. Или ще стане тежко, или ше се счупи. Някакви шансове имаш само ако всичките му болтовете са 3/8.

                За предмет с по-горните ТТХ в гаражно любителско изпълнение, е смешно да се говори.
                Доста крайно мнение! Почти се отказах

                Не виждам защо е невъзможно да се обърнат размерите от инчове в сантиметри, отношения на числа, и Х е равно на 2.54 ?! В краен случай, ама много краен, за да сме абсолютно сигурни, можем да си купим и линийка с инчове!
                www.roadsofasia.net

                Коментар


                • #23
                  От: Мини кран, как?

                  Няма проблеми да се обърнат размерите. Според мен ги обръщай и прави същия. Само, че като подбираш по тукашните стандартни размери вземи малко по-големи размери, за да подсигуриш сполучливостта на конструкцията.
                  Поздрави
                  ЗА ДА МОЖЕШ, ТРЯБВА ДА ЗНАЕШ!!!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Мини кран, как?

                    О, някой даже знае простото тройно правило ... Е, вече не е малко. Сега съм спокоен.
                    А за съпромата чували ли сте?
                    Малко по-големи казваш ... Добре, дай сега избери базата, и да видим къде и как ще ти излязат всички останали размери))
                    Много пъти ли сте го правили?
                    За домашно: Намерете и посочете нормативните документи, уреждащи въпросите за надеждността на подемните устройства с ръчна тяга у нас.
                    И други хора са чували за въпросните пропорции, и даже повече неща. Сигурно затова им се е наложило да измислят реинженерига, като част от цялото инженерно изкуство. За пример, може да се поинтересувате от историята на някой си Ту-4.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Мини кран, как?

                      Ето до какво достигнах, след като се почудих доста! Това е варианта който ми се струва най-функционален и практичен:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:51.1 КБ
ID:5232869Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:59.3 КБ
ID:5232865Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:66.7 КБ
ID:5232859Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:58.6 КБ
ID:5232867Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pribran.jpg
Прегледи:1
Размер:59.7 КБ
ID:5232864Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Pribran_v_bronyata.jpg
Прегледи:1
Размер:62.5 КБ
ID:5232863Натиснете снимката за да я уголемите

Име:V2.jpg
Прегледи:1
Размер:22.3 КБ
ID:5232870Натиснете снимката за да я уголемите

Име:V1.jpg
Прегледи:1
Размер:25.4 КБ
ID:5232868

                      Това е в общи линии идеята, крана е монтиран на задната броня, има достъп вътре в купето и на тавана евентуално. По горе вариантите са 2, един по-малък и един по-голям. По големния показвам как смятам да се прибира в бронята. Проблем обаче е как да се събере дотолкова че да влезе в бронята. Затова мислих върху следните варианти:

                      Вариант - А: Цилиндъра се вкарва в обема на колоната, за да може стрелата да се прибере плътно
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T1_A.jpg
Прегледи:1
Размер:23.4 КБ
ID:5232860Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T1_B.jpg
Прегледи:1
Размер:32.5 КБ
ID:5232871

                      Вариант - Б: Стрелата се измества странично заедно с цилиндъра
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T2_B.jpg
Прегледи:1
Размер:32.7 КБ
ID:5232866Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T2_C.jpg
Прегледи:1
Размер:26.3 КБ
ID:5232862Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T2_D.jpg
Прегледи:1
Размер:27.0 КБ
ID:5232861
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:T2_A.jpg
Прегледи:1
Размер:23.8 КБ
ID:5232858

                      Смятам че и двата варианта са възможни, въпросът е кой е по-добър? И в двата случая захващането на хидравликата се измества назад към центъра на основата, това е най-съществената намеса която правя в геометрията, не знам как би се отразило на здравината и подемните качества на конструкцията? Принципно нещата съм ги направил по чертеж на съществуващ кран. Колкото до изместенат стрела, смятам че това, така както си го представям не би трябвало да е проблемно.

                      И изобщо някой компетентен ако може да коментира геометрията, ще бъде от голяма полза.

                      Тъй като не съм инженер всеки конструктивен и градивен коментар е ценен!
                      www.roadsofasia.net

                      Коментар


                      • #26
                        От: Мини кран, как?

                        Хе. С механично, или хидравлично задвижване, изискването за якостно преосигурявате по БДС, е 15 пъти.
                        Пак питам, чували ли сте какво е съпромат? А какво е тегло?
                        Не става за нищо - нямаш лапи под дъното на колата, ако ще това да вдига 50 кила.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Мини кран, как?

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Хе. С механично, или хидравлично задвижване, изискването за якостно преосигурявате по БДС, е 15 пъти.
                          Пак питам, чували ли сте какво е съпромат? А какво е тегло?
                          Не става за нищо - нямаш лапи под дъното на колата, ако ще това да вдига 50 кила.
                          Помолих за конструктивен и градивен коментар?!
                          Аз не виждам кола?! За момента крана е под въпрос, стабилизаторите вече ги коментирахме, ясно е че ще има, но това така или иначе не е кой знае колко гениална идея.
                          Моля без спам!
                          www.roadsofasia.net

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мини кран, как?

                            хахаха колегата Стефан се е засегнал май? Извинявай ако има нещо. Прав си! Съгласен съм с теб, че има много изчисления и прецизно подбиране на конструктивните елементи на механизма(машината) при комструирането му, Но по мое мнение относителното тегло няма да се увеличи много с горепосочения от мен примет и надеждността на съоражението ще е достатъчно добре. Разбира се не трябва да се претоварва повече от оригиналния детаил. Факт е, и че много машинни елементи, които са изчислени от инжинерчета специалисти, в практиката се оказват пълни боклуци и с технически характеристики отговатящи на документалните изисквания. След това хората работещи с тея машини се налага да ги преправят и да прилагат простото правило като поусилят работата.
                            Предлагам горния метод, защото е прост за изпълнение, а и не мисля че приспособлението ще се използва за отговорни товари. А и все пак всеки сам решава, до колкото е способен де какво решение да вземе, и приема последиците от това свое решение.
                            Идеята на кранчето е да качиш товар сам, за който по принцип са нужни 2-3 души, ако искаш да товариш предмети с много голяма маса или да го използваш за печеливши цели, по-добре е да се потърси нещо патентовано, та след това отговорността да не е на гърба на фирмата или на отговорника.......
                            Поздрави
                            ЗА ДА МОЖЕШ, ТРЯБВА ДА ЗНАЕШ!!!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мини кран, как?

                              Да, много спам. Очевидно е, че никога не сте конструирали нищо.
                              Какво прецизно подбиране? Що за терминология. Имаш редове от типоразмери на стандартно произвеждани железа. Прокат, тръби, профили. По разните БДС-та те са каквито са, така че от тях да можеш да събираш типовите конструкции. Като тази. Така че минаването от дюймови в милиметрови размери става не с пропорции, ами с избор на базата за типоредовете.
                              Нататък и няма нищо за смятане, при вече избрани общи габарити. Първо прочетете поне някой учебник за ПУЦ-а, после се занимавайте с моите знания и реакции. А то ви отговарям само за да не се върже на тия дивотии някой мирен гражданин, и да се пребие.
                              После. Избира се материала. Кована кука за един тон, тежи примерно 5 кила. Тука ставаше дума за рейки за палатка, та всичкото да е 40 кила. И други смешки. От достъпното строително желязо, всичкото това ще се сгърчи като тънка църковна свещичка, та някой ще трябва да я държи здраво на корема си. Със скръстени ръце. Маркови, ни дай боже специални стомани, в тая озъбена криза, не останаха и по складовете.
                              Така че вместо да умничите, вземете един джек, измислете му опора от главината на някое задно колело с ръчна спирачка, контраплоча под пода на гнилия багажник, дълъг - дълъг винтов крик, закрепване за тавана на колата през ухото на джека. Тосле опънете къса стреличка от клюна на джека, с подпорка под ъгъл към крака му, и лагерна количка пак за крака. Примерно от хилава дълга полуоска, или някой торсион от бракувано Пежо.
                              Ще е гола вода, и ако джека не е американски - пак ше се огъне след сигурно половин тон, ама колкото да ви мине мерака - сигурно става.
                              Макар че нормалните хора или викат двама приятели, или правят това с джека от земята.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мини кран, как?

                                Според мен се насочи към вариант, подобен на клипа в първият пост. Напълно осъществим и лесен за експлоатация. Не забравай, че достъпът в купето е ограничен и едва ли ще е възможно да се използва пълноценно. Ако споделиш за какво ти е необходимо подобно устройство, както и вида на автомобила, на който ще се ползва, бихме могли да сме ти от по-голяма полза.
                                П.П.Пак ще кажа, първо трябва да се определи статическата схема, след това нещата са бая прости...
                                П.П1.Да добавя, че отвеждането на усилията до земя е задължително...
                                Последно редактирано от artefekt; 04-12-10, 11:11.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на Вчера.

                                Зареждам...
                                X