Обява

Свий
Няма добавени обяви.

заварки на бъги???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • заварки на бъги???

    здравейте колеги ....
    от няколко дни ровя из форума и немога да намеря подходяща тема затова пускам нова!

    Имам голямо желание да започна да си рпавя бъги ... взел съм си и тръби ... и съм ги разкроил но незнам с какво да ги заваря?!!?!?!

    Та мисълта ми е следната: С какво ще станат най-добри заварки ?!
    а) Електрожен (коментар: при някоя по голяма дупка ще се спука)
    б) Телоподавка (коментар: трябва да е некоя яка телоподавка за да е здраво)
    в) Оксижен (коментар: ти луд ли си бе ще се скъса като хатрия при по голям напън)

    Коментарите са правени от различни хора ... и вече незнам какво да мисля и затова питам вас ???!!!!
    LZ1ICD
    Иван - 08девет683едно883
    VW GOLF4 1.8 4motion.

  • #2
    От: заварки на бъги???

    Първоначално публикуван от ivan_dice Преглед на мнение
    здравейте колеги ....
    от няколко дни ровя из форума и немога да намеря подходяща тема затова пускам нова!

    Имам голямо желание да започна да си рпавя бъги ... взел съм си и тръби ... и съм ги разкроил но незнам с какво да ги заваря?!!?!?!

    Та мисълта ми е следната: С какво ще станат най-добри заварки ?!
    ???!!!!
    Ми тръби ...ама какви! Черни или неръждаеми, дебелина на стената....???
    Отделен е въпроса какво имаш под ръка :електрожен , "телоподавка "или друго !? ??
    Последно редактирано от welderargon; 02-08-10, 18:58.
    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

    Коментар


    • #3
      От: заварки на бъги???

      И трите коментара нямат нищо общо с реалността. А понеже надали ще изпитваш на якост, така или иначе ще трябва да преоразмеряваш. Оксижена е твърде неудобен метод. С аргона трудно се работи под произволни ъгли. Останаха електрожен (ама правотоков, и с каквито трябва електроди) и телоподаващо.

      Шаситата на джипките ги правят с телоподаващо. По дефиниция ти трябват 40А за милиметър дебелина. Ако скосяваш и пълниш - по-малко.

      Та, от какъв материал, и каква дебелина на стената?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: заварки на бъги???

        диаметъра на трабите е 4см. а дебелината на стените им е 2-3мм немога да го измеря с точност понеже нямам шублер и го меря с линия.

        имам електрожен подръка но нямам проблем да си купя телоподавка.
        LZ1ICD
        Иван - 08девет683едно883
        VW GOLF4 1.8 4motion.

        Коментар


        • #5
          От: заварки на бъги???

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Шаситата на джипките ги правят с телоподаващо. По дефиниция ти трябват 40А за милиметър дебелина.
          Спарки, това е определянето на тока при заваряване с електрод. При телоподаващото регулираш само напрежението и скоростта на тела, тока не е под твой контрол.
          По принцип със всеки метод се получава достаъчно здрав шев, стига да е направен според правилата. Например-с телоподаващото може да се направи вертикален шев отгоре надолу, но така здравината е налка, има само добър външен вид. Правилното е отдолу нагоре. За по-големи дебелини се изисква скосяване на краищата, и оставяне на междина за получаване на проваряване по цялата дебелина на материала. И т.н...

          Колега-виж аватара ми.
          По това бъги всички заварки са правени с обикновен трансформатор(електрожен) с електроди "вежен" 2,5 мм. Само на едно място се получи спукване на заварката, но след слагането на кници проблемът е решен. А бъгито редовно си прави скокове като тези на аватара. Как ти се струва-дали са слаби заварките направени с електрожен, с "вежен"...

          Щом си решил-започвай, а дали с електрод, дали с тел-няма съществена разлика. Важното е да се мисли при конструирането. И заварките да са добре изпълнени разбира се...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            От: заварки на бъги???

            Аз залагам на телоподаващото . Относно електродите ''Вежен" дори и асмалъка не бих си заварил с тях !
            Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
            New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

            Коментар


            • #7
              От: заварки на бъги???

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Спарки, това е определянето на тока при заваряване с електрод. При телоподаващото регулираш само напрежението и скоростта на тела, тока не е под твой контрол.
              Напротив. Тока зависи от диаметъра на тела и скоростта на телоподаване. Тоест - регулирайки скоростта на телоподаване, регулираш тока, при това, поне на мойта машина, учудващо точно. Дори врътката за скоростта на телоподаване ми е означена с "А".

              За другото - прав си, разбира се.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: заварки на бъги???

                Е почна се със залаганията !Така ще е докато автора на темата не уточни точно какви тръби ще заварява !
                Аз пък залагам на „аргон” !
                https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                Коментар


                • #9
                  От: заварки на бъги???

                  Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
                  Аз залагам на телоподаващото . Относно електродите ''Вежен" дори и асмалъка не бих си заварил с тях !
                  Както писах-бъгито на аватара е заварено с "вежен". Ако имаш път към Шумен-заповядай да видиш какви скокове понася безропотно, и без скъсана заварка.

                  А знаеш ли, че по конструкцията на крановете, ако се наложи да се прави някаква заварка тя се изпълнява с електроди от типа на "вежен"-а?
                  "Вежена", или хайде да говорим за рутилови електроди си имат своите добри страни. Едната от тях е добрата пластичност на шева, и способността на съединението да понася някакво огъване. Което качество липсва при "стоманените" или както е правилно-базичните електроди. Те имат много добра якост, но не понасят огъване например.
                  Има диста съфорумци които са доста по-навътре от мен в теорията, но аз от гледна точка на моята практика мога да кажа, че здравината на дадено съединение зависи и от други фактори, не само от материала на шева, и метода на заваряване.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    От: заварки на бъги???

                    Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                    Е почна се със залаганията !Така ще е докато автора на темата не уточни точно какви тръби ще заварява !
                    Аз пък залагам на „аргон” !
                    Според конструкцията , има места на които с аргона не може да се завари и затова залагам на това.Иначе не споря ,че с аргона е най-най .
                    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                    Коментар


                    • #11
                      От: заварки на бъги???

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Напротив. Тока зависи от диаметъра на тела и скоростта на телоподаване. Тоест - регулирайки скоростта на телоподаване, регулираш тока, при това, поне на мойта машина, учудващо точно. Дори врътката за скоростта на телоподаване ми е означена с "А".

                      За другото - прав си, разбира се.
                      Да де...
                      Ама доколкото знам с потенциометира за скоростта на тела се регулира и тока. Всъщност май не е точно така. Имах възможност да гледам какво показва амперметърът на една "струна" докато един колега заварява, а друг изменя скоростта на тела. Естествено-при повече тел и тока скача, но при малка скорост на тела, когато започва едно "плюене"-стрелката на уреда скачаше според това дали в момента се образува капка метал, или тя вече се присъединява към ваната. Стрелката си подскачаше като невидяла...
                      Отпшлеснах се... Мисълта ми беше, че няма самостоятелно регулиране на тока(както е при електрожена), а е обвързано с това как върви дъгата , и съответно проводимостта и.

                      Ама отидохме далеч от темата.
                      Колега- заварявай бъгито с каквото имаш под ръка, и с което ти е по-лесно. С ЦО-то е по-лесно, но ако не се направи като хората е лошо. С електроди е същото разбира се.

                      По витарата съм се нагледал на заварки направени с ЦО, и само наплюти, със стърчащи телове от заварките. Понеже нямам в гаража СO-заврките ги правя с трансформатора, с "вежен", и досега където съм пипнал повече не еимало проблем. Може би защото "кърпя" с ламарина 3 мм Ама електрода си е вежен. Кога 2 мм, кога 2,5...
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: заварки на бъги???

                        speed750 ,нито сме видели конструкцията нито знаем нещо повече от това че ще се заваряват тръби .....а пък каквито и да са те и каквато и де е конструкцията едва ли ще има произволни ъгли или място което да не може да се завари с аргон !
                        А и Кольо е прав кой каквото има и с каквото му е по лесно с това ще заварява отделен е въпроса каква ще е целта на крайния резултат – единствено здравина ....или комбинация от много други неща!
                        П.П.Извинявам се на автора, не съм видял поста му явно биричката ми е дошла в повече!
                        Последно редактирано от welderargon; 02-08-10, 22:33.
                        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                        Коментар


                        • #13
                          От: заварки на бъги???

                          Баф мааму !
                          Не съм предполагал че само за 5 часа , в една тема и в няколко поста ще се докаже тезата , че за няколко години се разруши това , което беше градено с десетилетия ! А именно : крах на науката ... доколкото изобщо беше изградена !
                          Къде е Стефан и къде е Филип ?! ... пък и Ясен ...
                          ....сори , ама толкова глупости , концентрирани в няколко поста в областта на заваръчните технологии не бях срещал скоро.

                          ПС . Извиняам се ако съм засегнал някой , ама не ми се къса ни дипломата ми за више образование по специалност "Технология на заваряването" , нито пък съжалявам че си прекъснах дисертацията навремето по "Проблеми при заваряването на някои класове микролегирани високоякостни стомани " .

                          Специално до моя приятел Кольо : Ако имаш телефона на Петър Цеков - тегли му една ... по-точно предай му много поздрави от мен , след като прочете какво си написал в тази тема .! Веднага ще се сети , че мястото му не е там където е ... той си знае ... а аз лично като го видя ше му обръсна брадата !
                          Единствено с Уелдъра (който проявява разсъдък , ще хвърляме на боб за сега ... за да бъдем с нещо полезни по-късно)
                          Последно редактирано от Vlado_Ts; 02-08-10, 22:25.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            От: заварки на бъги???

                            Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                            speed750 ,нито сме видели конструкцията нито знаем нещо повече от това че ще се заваряват тръби .....а пък каквито и да са те и каквато и де е конструкцията едва ли ще има произволни ъгли или място което да не може да се завари с аргон !
                            А и Кольо е прав кой каквото има и с каквото му е по лесно с това ще заварява отделен е въпроса каква ще е целта на крайния резултат – единствено здравина ....или комбинация от много други неща!
                            А автора пусна темата и ни остави да си чешем пръстите по клавиатурите ....!!!
                            На туй има доста ъгли на които не може с аргона ( пробвах ) До сега нямаме пукната заварка от телоподаващото
                            Прикачени файлове
                            Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                            New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                            Коментар


                            • #15
                              От: заварки на бъги???

                              Първоначално публикуван от speed750 Преглед на мнение
                              На туй има доста ъгли на които не може с аргона ( пробвах ) До сега нямаме пукната заварка от телоподаващото
                              Аз пък нямам телоподаващо и ще се мъча с аргона !
                              П.П.Шегувам се разбера се ще заваряваш с каквато ти е по удобно .
                              https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                              https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                              Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X