Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

    За можене знам че може, (това не значи, че пак е слабо) правил съм си проби с него да направя сравнение като методи и просто иска много повече луфт от електрожена и аргона и за това рядко го ползвам за дебелини над 3-4мм.
    Моите снимки...
    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
    https://500px.com/ivankoo

    Коментар


    • #47
      До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
      ... а понеже темата се разводни в разни методи и умения ...
      Вярно е, че доста се разводни, че и ултразвуков контрол намесиха, сякаш носача не е преизчислен няколкократно.

      За сега няма да я "почиствам", щото ми е трудно да отделя сламата от зърното. Сякаш има доста полезни неща и между мненията, които са далеч от темата.
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #48
        До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        Вярно е, че доста се разводни, че и ултразвуков контрол намесиха, сякаш носача не е преизчислен няколкократно.

        За сега няма да я "почиствам", щото ми е трудно да отделя сламата от зърното. Сякаш има доста полезни неща и между мненията, които са далеч от темата.

        В такъв случай да светна колегата , че няма да е лошо да мине носача и на гама-контрол . За конкретното изделие този метод е безкрайно по-точен от ултразвука ....
        ... и криво-ляво по темата : дали МИГ/МАГ метод ще се ползва за този носач , дали с базични електроди , резултата все ще е положителен . А Спарки да уточни дали държи лично той да си го заварява , за да шлайфа ръката и окото , или просто иска да получи качествен шев с точни геометрични размери , независимо от "майстора" . Ако е второто - да го занесе при Андро , или да ми го даде на мен . Пари няма да игрят , само бира .
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #49
          До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          А Спарки да уточни дали държи лично той да си го заварява , за да шлайфа ръката и окото , или просто иска да получи качествен шев с точни геометрични размери , независимо от "майстора" . Ако е второто - да го занесе при Андро , или да ми го даде на мен . Пари няма да игрят , само бира .
          Тоя уикенд ще се разбере окончателно, като потренирам върху някое и друго желязо.

          Всъщност, на всичкото отгоре и за сефте ползвам коргон на нещо по-сериозно от винкел. Може и газа да ми е бил малко - сложих го на 8л/минута, а за тия амперажи и тая смес из интернет се твърди че било малко.

          Не ме интересува колко ще е красиво. Само искам да е здраво. А и като махнах пръските с нужния инструмент, ако го боядисам дори тоя в момента ще изглежда не по зле от "оригинала" на Calmini.

          Накратко, ще ми се поне да се опитам сам. Ако не стане, тогава и ще се замъкна с железата при Андро, че поне ми е близо, а и работи със същата машина като мойта.

          ...колкото до бирата - тя така или иначе при удобен случай си се подразбира.

          ПП: От това, което днес за пореден път препрочетох, май излиза че просто съм прекалил с волтажа и съм го карал капково (между късо съединение и "spray transfer". Затова е и пращяло толкоз.

          Иначе, 2 неща са сигурни - провар има, дефекти - също. През уикенда ще е с нова дюза, с тел на ESAB, 0.8 и турска 1.0, и с повече газ + спрей за пръски на BINZEL. Според ESAB с тоя газ бих могъл да докарам "spray transfer" с тел 0.8 и от 180А нагоре. И това ще пробвам. Просто, козата си сака пръч. В случая - практика.
          Последно редактирано от sparkybg; 18-05-10, 19:12.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

            Аз ползвам паста против пръски на Бинзел според мене се задържа доста по дълго в дюзата от спрея а и е много по икономична. Има и едно друго предимство никога не свършва изведнъж когато най много ти трябва винаги има къкво да обереш като за последно от кутията .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #51
              До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

              Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
              Аз ползвам паста против пръски на Бинзел според мене се задържа доста по дълго в дюзата от спрея а и е много по икономична. Има и едно друго предимство никога не свършва изведнъж когато най много ти трябва винаги има къкво да обереш като за последно от кутията .
              Еми, днес като си купих тел 1-ца, човки и прочие, Купих си и спрей на BINZEL (до сега имах някакъв италиански, и го ползвах единствено за човката), имаше и паста и бая се зачудих дали да не си взема, ама си казах че не бива да се задълбавам чак толкоз.

              ...то за сериозна работа при тия амперажи и ръкохватката ми трябва да е МB25, а не МB15, ама това е друг въпрос. Пък и работата не е толкоз сериозна. Ама другото, дето забелязах е че с тая газова смес ръкохватката загрява повече. То така си и и дават в ръководството.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                ...то за сериозна работа при тия амперажи и ръкохватката ми трябва да е МB25, а не МB15, ама това е друг въпрос. .
                На малките ръкохватки им дават до 160 ампера ама повече от 130 им идва нанагорно работил съм с малката на 220 ампера и газовата дюза буквално се стопи за минути. След тоя случай си купих шланг с голяма ръкохватка 250 амперова и сега като се налага работа на високи амперажи го слагам него.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #53
                  До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  В такъв случай да светна колегата , че няма да е лошо да мине носача и на гама-контрол . За конкретното изделие този метод е безкрайно по-точен от ултразвука ....
                  ... и криво-ляво по темата : дали МИГ/МАГ метод ще се ползва за този носач , дали с базични електроди , резултата все ще е положителен . А Спарки да уточни дали държи лично той да си го заварява , за да шлайфа ръката и окото , или просто иска да получи качествен шев с точни геометрични размери , независимо от "майстора" . Ако е второто - да го занесе при Андро , или да ми го даде на мен . Пари няма да игрят , само бира .
                  Благодаря за светването, но съм брал ядове в Германия(Тиссен-Круп) за S355J2G3

                  Коментар


                  • #54
                    До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                    Първоначално публикуван от mitio-minchev Преглед на мнение
                    Благодаря за светването, но съм брал ядове в Германия(Тиссен-Круп) за S355J2G3
                    Мисълта на другите беше че носача е толкова преоразмерен, че и да има някой дефект тук-там, пак ще е последното нещо, дето ще се строши по окачването. Смея да твърдя че шарнира или по-скоро шпилката, с която е хванат към рамата ще сдадат първи.

                    А съм виждал и зверски ударено терано отпред. Всичко беше покривено и почупено, но горния носач си беше относително прав. Беше се изкривил шенкела и се беше счупил спирачния апарат. Беше избушен и задния тампон (той е малко по-особен) на долния носач, или по-точно гредата към шасито, за която е хванат.

                    А стоманата, дето взех, е уж със сертификат, ама доста народ казва че дори така не било сигурно. Иначе, по самото кривене си личи че не е стомана 3, а е по-жилава.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #55
                      До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Тоя уикенд ще се разбере окончателно, като потренирам върху някое и друго желязо.

                      Всъщност, на всичкото отгоре и за сефте ползвам коргон на нещо по-сериозно от винкел. Може и газа да ми е бил малко - сложих го на 8л/минута, а за тия амперажи и тая смес из интернет се твърди че било малко.
                      Един съвет от мене . Давам го и на всичките ми курсисти , които съм учил по отношение на дебита , а моите заварчици си го знаят:
                      -Забрави за циферблата на редуцир-вентила ! Може да не сочи вярно и тогава ше стане като с температурните датчици по двигателите на джипките . И без друго в таблиците със заваръчните режими дебита е препоръчителен "от - до" .
                      -Пусни газ голкото да "съска" и запали дъга на една пробна планка . То това се прави и при професионално заваряване . Все едно си проверяваш спирачките преди тръгване с колата .Режима се "отработва" . Може някой неволно да ти е врътнал нещо по машината , а може и умишлено и да ти гледа сеира .
                      - в първия момент дъгата ще е блуждаеща , "гадна" , а шева ще се напълни с пори . Увеличи плавно дебита и пак пробвай . Така от третия , или максимум четвъртия път ще получиш нужния дебит .
                      Впрочем , може и да си го пробвал това , но излишния дебит на газа не е полезен !
                      Подобен е и " гяволъка " с регулирането на напрежението . Целта е да получиш дребнокапков - до струен процес .
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                        Първоначално публикуван от mitio-minchev Преглед на мнение
                        Благодаря за светването, но съм брал ядове в Германия(Тиссен-Круп) за S355J2G3
                        Ако става въпрос , аз със стомана 3сп даже съм брал ядове - с ГОСГОРТЕХНАДЗОР.
                        Но тук стана въпрос за сравнение на безразрушителни методи за контрол на заварени съединения . И за това кой е по-подходящ .
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          Един съвет от мене . Давам го и на всичките ми курсисти , които съм учил по отношение на дебита , а моите заварчици си го знаят:
                          -Забрави за циферблата на редуцир-вентила ! Може да не сочи вярно и тогава ше стане като с температурните датчици по двигателите на джипките . И без друго в таблиците със заваръчните режими дебита е препоръчителен "от - до" .
                          -Пусни газ голкото да "съска" и запали дъга на една пробна планка . То това се прави и при професионално заваряване . Все едно си проверяваш спирачките преди тръгване с колата .Режима се "отработва" . Може някой неволно да ти е врътнал нещо по машината , а може и умишлено и да ти гледа сеира .
                          - в първия момент дъгата ще е блуждаеща , "гадна" , а шева ще се напълни с пори . Увеличи плавно дебита и пак пробвай . Така от третия , или максимум четвъртия път ще получиш нужния дебит .
                          Впрочем , може и да си го пробвал това , но излишния дебит на газа не е полезен !
                          Подобен е и " гяволъка " с регулирането на напрежението . Целта е да получиш дребнокапков - до струен процес .
                          Мерси. Точно това и ще направя. Планки и парчетии със същата дебелина ще си набавя и ще тренирам върху тях.

                          А машините никой не ми пипа. То няма и никой около мен та да ми гледа сеира...
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                            Така е и най-добре да няма сеирджий, аз лично много мразя някой да ми гледа в ръцете като правя нещо... обърквам всичко тотално И за това предпочитам да си работя сам за каквото и да е
                            Моите снимки...
                            https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                            https://500px.com/ivankoo

                            Коментар


                            • #59
                              До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                              Днес си поиграх. Направих първия носач от въпросната стомана от заглавието.

                              Никакви изненади. Не мръдна изобщо никъде. Вала се движи в чашките на ръка, макар и с усилие.

                              В крайна сметка се оказа че съм прекалил с волтажа, и от това са ми били проблемите с пръските.

                              Спрея за пръски на BINZEL върши работа, ама мирише супер гадно. По-добър е от италианския от MrBricolage, обаче. Имам чувството че се адържа по-дълго в човката.

                              Ей го:


                              Малко поосрах на вид заварките на чашките, ама не съм и очаквал баш те да станат красиви. За съжаление бързах да си тръгвам и не остана време за повече снимки.

                              Мога да кажа че Spray Transfer се постига с тел 0.6, телоподаване докрай и волтаж до край. Това са около 130А, и 27 волта.

                              С 0.6 в нормален режим на късо съединение тънки неща се заваряват доста по-лесно и равномерно, в което общо взето няма никаква изненада. Телта е някаква италианска с "футуристично" име, което забравих.

                              С 0.8 добър Spray transfer не можах да постигна, дори при 200А и 27 волта. Просто на моменти трупа голяма капка, и малко пращи. С тел на ESAB има промяна към по-добро, спрямо българската. С българската се случваше да поизпращи чат-пат при старта. С ESAB-ската това почти го няма. Всъщност, случи се само веднъж, и за малко.

                              С 1-ца не остана време да се заигравам. А и много тежат тия 15 килограмови кошници, тяхната кожа. Трябваше и адаптор да си взема, и в крайна сметка се оказа че не съм сбъркал, взимайки си, понеже ESAB-ската 0.8-ца се оказа и тя в кошница, а мислех че е на пластмасова макара.


                              За пореден път си видях слабите места - трябва да дърпам шева по-бързо, и не трябва да доближавам дюзата до заварката твърде много. Отделно, несъзнателно малко забавям в началото на шева, понякога и в края и натрупвам повече.

                              А на коргона доре-долу му хванах цаката. Просто е различен, при това доста.
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от sparkybg; 19-05-10, 23:05.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #60
                                До: Стомана S355J2 (G3). Особености при заваряване?

                                Това че си ги поусрал както викаш на шачките, няма значение, важното е да си сигурен, че е станало здраво... вида е хубаво да го има за твое си успокоение така да се каже, да си те кефи теб вида, но всъщност той не е гаранция за добър шев, даже си имам и пример... Зимата като заварявахме тръбопроводи, имаше при нас за малко един майстор (25 години корабен заварчик), монтажните заварки ги докарваше на декорация по-добре от мен (разбираемо каде е 1-2 каде са 25 години), ама при пробите текна негова заварка, а не някоя моя
                                Последно редактирано от Ivanko; 19-05-10, 23:56.
                                Моите снимки...
                                https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                                https://500px.com/ivankoo

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X