Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за заварка на мачта ?!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Помощ за заварка на мачта ?!!

    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
    One other point about welding... the aluminum alloys that is used in spars is heat treated... and heating it, as is done in the welding process, removes much of the strength of the alloy.... Riveting and sleeving is really the best way to repair a mast.

    Превод с 2 думи- нагряването при заварка прави алуминия чуплив. Слагаш парче метал плътно вътре и здраво с нитачката. Продължавам да търся снимки.
    Как ги лекувате мачтите зад океана ? Всъщност какво ли питам, там направо сменяте , голям проблем да намеря мачта за Зефир-а, толкова ли са се обрали в България не знам.
    DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
    Skype: pach_bs

    Коментар


    • #17
      До: Помощ за заварка на мачта ?!!

      От старата ти мачта все трябва да е останало здраво парче с подходяща дължина. Режеш, свиваш по вътрешния профил на "новата" мачта и нитоваш. Много от мачтите за по-големите лодки са всъщност съставени от нитовани части. По този метод сме ремонтирали мачта на Carter 30, счупена след скъсване на ванта в областта на кръспика. Отрязахме долната част стъпваща на кила и я заменихме с тръба. Отрязаното парче го свихме и нитовахме между счупените части.
      В твоя случай ще трябва доста да внимаваш в последствие с настройката на мачтата- не я напъвай прекалено с бакщага защото вече няма да е толкова пластична.
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • #18
        До: Помощ за заварка на мачта ?!!

        Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
        От старата ти мачта все трябва да е останало здраво парче с подходяща дължина. Режеш, свиваш по вътрешния профил на "новата" мачта и нитоваш. Много от мачтите за по-големите лодки са всъщност съставени от нитовани части. По този метод сме ремонтирали мачта на Carter 30, счупена след скъсване на ванта в областта на кръспика. Отрязахме долната част стъпваща на кила и я заменихме с тръба. Отрязаното парче го свихме и нитовахме между счупените части.
        В твоя случай ще трябва доста да внимаваш в последствие с настройката на мачтата- не я напъвай прекалено с бакщага защото вече няма да е толкова пластична.
        Мога да ти направя снимка на старата мачка как е стопена на локва алуминий, освен нея изгоряха и 3 автомобила
        Остана ми един излишен гик от Орион и утре ще го проверя дали не е със същия профил като на мачтата, и дали е с подходяща дебелина за дорник. Какви нитове ще ми препоръчаш ?
        DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
        Skype: pach_bs

        Коментар


        • #19
          До: Помощ за заварка на мачта ?!!

          Нитове, ама ковани. А тука не виждам как ще стане. С нитачката се разхлабват за 0 време. Както си го намислил с цепена тръба и заварена лента в плоския участък е правилното решение. Според мен. Плъното парче е по-лесно и грешно. Ще се дефопмира по раличен начин и дотам. Като дупчиш мачтата за заварките, не дупчи до края. Остави поне по 7-8 см . от двете страни свободни.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #20
            До: Помощ за заварка на мачта ?!!

            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
            Нитове, ама ковани. А тука не виждам как ще стане. С нитачката се разхлабват за 0 време. Както си го намислил с цепена тръба и заварена лента в плоския участък е правилното решение. Според мен. Плъното парче е по-лесно и грешно. Ще се дефопмира по раличен начин и дотам. Като дупчиш мачтата за заварките, не дупчи до края. Остави поне по 7-8 см . от двете страни свободни.
            Благодаря и за твоето мнение Ники, и мен ме притеснява да не се разхлабят нитовете от силите, които ще огъват мачатата.
            DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
            Skype: pach_bs

            Коментар


            • #21
              До: Помощ за заварка на мачта ?!!

              Ако стигнете до там, ще ти намеря методиката за смятане на нитови шевове. Не е сложно, но отстоянията са задължителни, иначе не държи, ми прерязва.

              Коментар


              • #22
                До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Ако стигнете до там, ще ти намеря методиката за смятане на нитови шевове. Не е сложно, но отстоянията са задължителни, иначе не държи, ми прерязва.
                Ако ти остане време потърси утре информация за нитовите шевове, като гледам нещата отиват натам. Ще видя утре какво ще препоръча и Джорджо и до няколко дни се надявам да изберем най-удачния вариант за ремонта.
                DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                Skype: pach_bs

                Коментар


                • #23
                  До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                  ..с цепена тръба и заварена лента в плоския участък е правилното решение освен нитовете според мен е добре и да се завари този комбиниран метод мисля че ще гарантира най-добра здравина но след като се завари по правилно е да не се обработва заварката защото ще отслабне и без това стената мачтата не е много дебела
                  https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                  https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                  Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                    Ако тръбата е от дурал заваряването трябва да е съобразено с това иначе се чупи и разпада (ако се прегрее).
                    in weld we trust

                    0878782224

                    Коментар


                    • #25
                      До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                      Първоначално публикуван от i_dragg Преглед на мнение
                      Ако тръбата е от дурал заваряването трябва да е съобразено с това иначе се чупи и разпада (ако се прегрее).
                      Да отрежа едно парченце от нея, ама къде да го тестваме ?
                      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                      Skype: pach_bs

                      Коментар


                      • #26
                        До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                        По принцип най-здравото заварено съединение е челното.Проблема при заваряване е зоната на термично влияние,тя отслабва основния метал.
                        П.С.Алуминиеви тръби за високо налягане се заваряват с оставаща гривна от неръждавейка.
                        П.П.С. За да стане мачтата заварена добре трябва да се завари целия профил,а като гледам специално този ще е доста трудно.Или ще трябва да се поореже още малко.
                        Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                          Колеги, има голям шанс мачтата да си е от алуминий, не от дурал. Чух се с един колега и според него мачтата е изтеглена с дюза. Какво се случва с алуминия след заварка с аргон ?
                          DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                          Skype: pach_bs

                          Коментар


                          • #28
                            До: Помощ за заварка на мачта ?!!


                            Две парчета без заварка.

                            Е така са подредени нитовете. Предполагам, че в предния край са повече, защото мачтата при натегнат грот шкот се криви назад. При вълна "помпи" между краспиците /средата ма мачтата отива напред от инерцията като се бухнеш във вълната.

                            Специалистите да кажат какви нитове са това.

                            Снадката е точно над първи краспик.


                            Днеска се разходих да поснимам малко колци. Колкото и да рових по Интернет, не можах да намеря снимки от снадката на мачтите.
                            Правено е с телефон и за това е такова качеството. Ако кажеш утре мога да отида да ги пощракам с готина камерка. Може и някое маце да качим на колеца /мачтата имам в предвид/. Горните снимки са на мачта с размер "голям" за големичка лодка. Мачтата така си идва от фабриката, не е трошена и поправяна. На снимката е чисто новичка, тъкмо я разопаковаха от найлона.

                            Като го гледам, това вътре има профил плътно по вътрешността на мачтата, нитовете просто държат профила. Правят ги така за да не се гъне мачтата много над първи краспик /или над основните ванти, ако краспика е единичен/ Просто парчето вътре прави мачтата по твърда в тази си част. Идеята е да се криви над втори краспик.

                            Мисли като отрежеш мачтата колко по дълги ще станат вантите, форщага и ахтерщага. Талрепите може и да не могат да оберат достатъчно. По същата причина може да дойде прекалено дълга и предната шкаторина на грота /освен, ако гика не се мести надолу/. Айде и успех.
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #29
                              До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              Две парчета без заварка.

                              Е така са подредени нитовете. Предполагам, че в предния край са повече, защото мачтата при натегнат грот шкот се криви назад. При вълна "помпи" между краспиците /средата ма мачтата отива напред от инерцията като се бухнеш във вълната.

                              Специалистите да кажат какви нитове са това.

                              Снадката е точно над първи краспик.


                              Днеска се разходих да поснимам малко колци. Колкото и да рових по Интернет, не можах да намеря снимки от снадката на мачтите.
                              Правено е с телефон и за това е такова качеството. Ако кажеш утре мога да отида да ги пощракам с готина камерка. Може и някое маце да качим на колеца /мачтата имам в предвид/. Горните снимки са на мачта с размер "голям" за големичка лодка. Мачтата така си идва от фабриката, не е трошена и поправяна. На снимката е чисто новичка, тъкмо я разопаковаха от найлона.

                              Като го гледам, това вътре има профил плътно по вътрешността на мачтата, нитовете просто държат профила. Правят ги така за да не се гъне мачтата много над първи краспик /или над основните ванти, ако краспика е единичен/ Просто парчето вътре прави мачтата по твърда в тази си част. Идеята е да се криви над втори краспик.

                              Мисли като отрежеш мачтата колко по дълги ще станат вантите, форщага и ахтерщага. Талрепите може и да не могат да оберат достатъчно. По същата причина може да дойде прекалено дълга и предната шкаторина на грота /освен, ако гика не се мести надолу/. Айде и успех.

                              Това наистина е голяма мачта
                              При мен размерите са по-скромни, както и натоварванията.Все пак това е скромен 6.30 м. швертбот със стаксел и грот.Мачтата ще я отрежа съвсем малко, колкото да подравня челата на счупването.Такелажа ще се изработи наново, така че с обтягането няма да има проблеми.Надявам се като се укрепи отвътре мачтата, да издържи на на усукванията и натоварването от ветровете.Замислям се дали да не е добра идея да пусна две ванти до счупванто, като допълнително укрепяне.Понеже все пак говорим за швертбот с открита палуба и по-скоро разходкаджийско-туристически клас предназначен за около брегово ш;аване, ремонта да се окаже достатъчно сполучлив да устиска докато намеря друга мачта.Ето малко снимки от реставрацията
                              Прикачени файлове
                              DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
                              Skype: pach_bs

                              Коментар


                              • #30
                                До: Помощ за заварка на мачта ?!!

                                може ли и аз да се включа с препоръките...в района ма заварката трябва да се остави растояние за провар...и заварката да се прави на малки части и от различни страни-като се върти за тази цел...електронитивете също трянва да се правят:ляво -дясно ляво-дясно....и за най-сигурно
                                (за да не изметне и да се налага да се рихтова) е желателно да се стегне към лекало-може и лайзен П профил....
                                ако не сте го направили още успех....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X