Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Препоръка за курс за заварчик - София

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Институт по металознание - БАН това е курса за територия софия от който ще сте доволни! Не правя реклама изкарах го....

    Коментар


    • #47
      Здравейте колеги, да вдигна малко темата. Прочетох я внимателно и по споделеното и аз за се записах на курс по заваряване , само че по РЕДЗ -листов материал. Преди няколко години карах курса за ъглови шевове на друго място и работих около две години като заварчик. Мислех, че института по металознание към БАН и института по заваряване са едно и също нещо, но съм грешал. Оказа се, че "института" по заваряване е частна фирма, която също провежда курсове, докато колегата е карал курса към БАН на бул. "Шипченски проход", където се записах и аз.
      Ще споделя впечатления след някой и друг ден.
      Последно редактирано от Genovski; 16-09-22, 18:14. Причина: допълнение

      Коментар


      • #48
        Да изтупам темата от прахта. Тъкмо преминах през прфосионалното обучение на института по металознание на БАН на бул. "Шипченски проход". За контекст - гонех хоби цели, а не професионално развитие. Аз записах МИГ/МАГ и разбира се първото ниво при тях, което е ъглови шевове. Обучението е 10 работни дни, включва много малко теория (17 страници документче) и основно практика. Консумативи има на корем - колкото можеш да изхабиш. Накрая има 1 тест и взимат един шев, който си продуцирал за да го тестват. На тази база издават документ за професионална квалификация. Хората, които го водят са със соц манталитет - не го казвам като негатив, мен ми бяха много приятни. Не са изобщо мотивирани за каквото и да е, но пък за сметка на това са разбрани, внимателни и ако проявяваш необходимото ниво на интерес и проактивност ти обръщат внимание. Условията са спартански, клонящи към полеви, а подръжката е спряла някъде към края на 80-те. Халето, в което практикувах изглеждаше като руска фабрика за производство на оръжие сглобена на 2 на 3 в зенита на втората световна война. Техниката им е бая стара като технология. Поне това беше случая с МИГ/МАГ. Условията не са критерии за качеството на курса, но показват общото ниво на инвестиция.
        За мен курса не си заслужава за хоби ориентирани хора и ще се обоснова. Целевата група на курса е явно хора, които механично изпълняват 1 конкретна позиция на заваряване при всички параметри определени от инжинер или инжинери, които напълно разбират теорията и идват за практика. Курса не полага фундаментални знания относно материята - различни видове газови смеси, различни похвати при заваряване, избор на подходящи телове и етц. Нищо практично не се спомена за съвременни лични защитни средства. Какво видове предпазни маски има на пазара, какво да избера, каква маска/респиратор да си взема като работя в гаража с какъв клас на защита. Общо взето, се изчерпва с 10 дни практика по заваряване на 1 тип заварки в различни позиции, което само по себе си, не покрива нуждите на един бъдещ ентусиаст. Аз използвах времето да си чета сам, да си търся сам информация и курса ми даде място, където да си проведа експерименти. За щастие инструктора ми отговоряше на въпроси и ми позволи да правя неща, които не са част от самия курс.

        На други хоби ентусиасти, които тепърва се докосват до темата не мога да препоръчам курса. Може би добро начало е да поразгледад тук във форума. Добри източници има и в тубата - https://www.youtube.com/c/Welddotcom и https://www.youtube.com/c/TimWelds са подходящи.

        Коментар


        • #49
          Я - към вси профита, хоби ентусиасти и обикновени знаещи - един въпрос ме мъчи вечи трети ден...
          Гледам поизмежду другото някакво Дискавъри от ония режисираните реалитита, някакви пичове копаеха дупка в една гора да търсят съкровище Бачкаха с комбиниран багер товарач и скъсаха една заварка между ухото за кофата и стрелата, държеше се само отгоре. Почнаха там с обичайните приказки че трябва да си хранят семействата, не могат да копат на ръка, ше отърват сезона и пр. и тръгна някакъв с пикапа да търси с нещо да заварят Върна се с снопче електроди и каза че ще прави нещо дето го е правил преди години. Та извади акумулатора от трактора, кабелите с щипки, тури си едни слънчеви очила и си дигна яката на лицето Брях, не го видях на кой полюс мушна електрода ама имаше дъга... И май направи нещо като шев отодлу нагоре 15ина сантима. Чук четка или шмиргел не видях да има. После вкара акуту и почна да копае, другите се радваха че работата е станала и ще намерят нещо Аз бях дотука и тва няма да го правя у нас ама да питам все пак - това, макар и на теория възможно ли е?

          Коментар


          • #50
            Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
            Я - към вси профита, хоби ентусиасти и обикновени знаещи - един въпрос ме мъчи вечи трети ден...
            Гледам поизмежду другото някакво Дискавъри от ония режисираните реалитита, някакви пичове копаеха дупка в една гора да търсят съкровище Бачкаха с комбиниран багер товарач и скъсаха една заварка между ухото за кофата и стрелата, държеше се само отгоре. Почнаха там с обичайните приказки че трябва да си хранят семействата, не могат да копат на ръка, ше отърват сезона и пр. и тръгна някакъв с пикапа да търси с нещо да заварят Върна се с снопче електроди и каза че ще прави нещо дето го е правил преди години. Та извади акумулатора от трактора, кабелите с щипки, тури си едни слънчеви очила и си дигна яката на лицето Брях, не го видях на кой полюс мушна електрода ама имаше дъга... И май направи нещо като шев отодлу нагоре 15ина сантима. Чук четка или шмиргел не видях да има. После вкара акуту и почна да копае, другите се радваха че работата е станала и ще намерят нещо Аз бях дотука и тва няма да го правя у нас ама да питам все пак - това, макар и на теория възможно ли е?
            Да ,става....аз съм пробвал.

            Иначе и пикам си имам,и 8 киловата реални агрегат си имам и т.н....за спорта става ....
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #51
              Става за нещо малко, вероятно с рутилови електроди, щото с базичните ще е трудно при толкова ниско напрежение. Отделен е въпроса, че ухо на кофа за багер е от доста дебела стомана, което изисква скосове, пълнене на няколко реда и т.н. И ще му трябват няколко акумулатора ако го прави както трябва. Така с един повърхностен шев ще издържи до края на предаването вероятно.

              Коментар


              • jordanov sv
                jordanov sv коментира
                Редактиране на коментар
                Да, благодаря! Тя и чуденката ми затова се заформи - аварията я показаха добре, цъфнал шев отдолу нагоре и се държи само в горната част. Без обработка пичът го светна пак отдолу нагоре, после си сложи акумулатора на трактора, запали си го и почна да си копа... Ама па верно не го гледах дали е издържал до края на филма...

            • #52
              Има един тип Мат, има канал в тубата , спасява закъсали хорица из щатите . Та неговия екип , точно на едно спасяване ходиха да заваряват нещо с акумулатори, ама бяха няколко . Ако намеря клипа ще го пусна тук , човека обясняваше кое как .
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • #53
                https://www.youtube.com/watch?v=WLVae7-N_Vs
                На нас клиренс ни трябва , не скорост

                Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X