Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Eластичност на заваръчния шев

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Eластичност на заваръчния шев

    Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
    A какво е клинци?
    "Нещо" ама всеки си го интерперетира някак че разботата да стане "някак"?

    Тръбата на пароструйката трябва да се навие на части и да се запои с вложка (втулка, парче тръба). Едната страна може да се завари преварително. Вложката може и да не е кръгла - да се наложи припасване заради смачкването при навиване.
    А с какво да се запои тръбата ? С тинол за електротехнически нужди или с калай ?

    Или "всеки си го интерперетира някак че работата да стане "някак"?"
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #32
      От: Eластичност на заваръчния шев

      Е точно с тинол тука няма да е удачно

      Коментар


      • #33
        От: Eластичност на заваръчния шев

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Е точно с тинол тука няма да е удачно
        Става бе.Даже ще държи като......умрял,китка...

        Коментар


        • #34
          От: Eластичност на заваръчния шев

          Ами запояването на стоманена тръба за работа под налягане и при риск от прегряване ако остане на сухо не оставя много място за интерпретации. Докато употребата на клинци за подкови, примерно, за рама на камион иска силно разширено интепретиране. Стават за пълнеж, ако дупката е голяма и с електрода е трудно.

          С подходящ калаен припой може и да стане. По-добре ще стане със сребърен или друг високотемпературен.
          С клинци може с ВИГ и по-нежна втулка преди огъването и да се пробва да се навие след това.

          Коментар


          • #35
            От: Eластичност на заваръчния шев

            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            С клинци може с ВИГ....



            Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
            ... може с ВИГ и по-нежна втулка преди огъването и да се пробва да се навие след това.
            с ВИГ може е без никаква втулка .
            Само че заварката на тръбата се отложи,и размишленията по нейния ремонт нямат смисъл вече.
            https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
            https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

            Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

            Коментар


            • #36
              От: Eластичност на заваръчния шев

              За да не отварям нова тема искам да попитам за заварка по товарен автомобил. Правим преустройство на камион и слагаме фургон. Към шасито сме сложили планки с дупки и с болтове са стегнати. Планките ги заварих по малко към гредите на фургона. Обаче тези греди бяха доста ръждиви и след поставянето на камиона никакъв достъп с глошлайфа. Първо прогарях по ръждата изчуквах и след това същинската заварка. Успяхме да закараме камиона до една фирма "занимаваща се с ремонт на камиони" ще го ушият с СО2. Струва ми се че няма да стане добре, но аз не се хващам да заварявам изцяло и да пътува този камион. Какъв е правилния вариант на заваряване?

              Коментар


              • #37
                От: Eластичност на заваръчния шев

                Теоритично ли питаш или..?
                Правилното е да почистиш предполагаемите места преди да качиш фургона/нещото на камиона.В предвид въпроса ти тая е свършила та-прикапваш,сваляш от камиона,чистиш-заваряваш.Обаче ръждата м/у планката и рамата пак ще те ебава и ще ти бълбука заварката.За препоръчване е с електрожена и 7018.
                ПП. Камиона е райско място за заваряване ,по него има едни хубави снопове с кабели и въздуси-КЕФ.Освен ако не работиш в/у някой зил или газка,ама то това не е камион та.....
                "The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
                Mark Twain
                СтоЕнчA

                Коментар


                • #38
                  От: Eластичност на заваръчния шев

                  Въпроса ми е за да знам как трябва да се постъпи. Идеята на шефа беше оригиналните планки да се ползват и да се стяга всичко с болтове. Само че фургона се смъква от Ивеко стралис и се слага на ман ТГХ. Нито една от планките не пасва и другия проблем беше че две съседни дупки на шасито и на планката не се засичат. Това се установи едва след като вдигнахме фургона и тръгнахме да го поставяме. Докато е накрана подпряхме фургона за да не на затисне и с колегата орязахме планките. Не го направихме предварителното почистване, защото не мислихме за заварки (по-точно шефа каза че няма всичко ще пасне и няма да имаме проблеми, а аз предполагах че ще се получи подобен проблем). И аз съм чувал че се прави с базични електроди подобна заварка. Ние обаче на работа имаме ОК 48 и с тях направих прихващанията. Притеснен съм от факта че фирмата, която ще се занимава със същинското укрепване на фургона ще го прави с телчарката. Те там с електрожен не работят. Аз не се наех да направя пълно заваряване, защото този камион ще пътува в европа.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Eластичност на заваръчния шев

                    Притеснен съм от факта че фирмата, която ще се занимава със същинското укрепване на фургона ще го прави с телчарката. Те там с електрожен не работят
                    Абе хубаво си заварявате тука по рамите ама знаете ли какво правите. На тия с телчарката им дай клинците да се упражняват, камиона го закарай при специалист, да се завари както трябва и гаранция да получиш

                    Коментар


                    • #40
                      От: Eластичност на заваръчния шев

                      Съжалявам, че нямам снимки, как удължават шасита за монтаж на бетонпомпи.
                      Точно с "телчарка" го правят, с малко по-така тел и подгряване в Немачко.
                      После се познава, къде е удължено само по усилващата планка с пасболтове, отвътре на профила.
                      И са сертифицирани. А помпите отгоре са 36-50 метра.
                      Така че може. Всичко е до материали и технология.
                      При Димича основната грешка е непочистването предварително на гредите на фургона, иначе последователноста е правилната.
                      Планките с пасове към камиона и заварки без прегряване към подравнения фургон.И състава на тела де.
                      Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                      Коментар


                      • #41
                        От: Eластичност на заваръчния шев

                        И какви планки казвате, че ползвате при такива гимнастики. Ст3 или някакви по-лачени.
                        Какъв е правилния вариант на заваряване?
                        Правилният вариант е да се постъпи правилно, това е важното. Избора на матеряла се прави по спецификация и технология на този дето си залага подписа по документацията. Болтовете също. Проблемите най-вече ще са изометрични /ще разлагате сили на усукване и срез с всеки сантим заварка/ . Подозирам и основната грешка която се допуска при такива галимации, а именно заваряването на каквато и да е горещо-валцована стомана към студено обработена с торсионни /така да ги нарека/ качества. Избора на тел за телчарката кой ще го направи или с каквато има под ръка. При ММА няма проблеми с електродите, за всичко има електроди от хубави та по-хубави отговарящи на изискванията за якост на удължаване при НИСКИ ТЕМПЕРАТУРИ нещо съществено важно за носеща конструкция или рама.

                        в Немачко.
                        В Немачко хората си имат технологии и си ги спазват. Ако е за ЦО с ЦО се заварява, ако е за поялник с поялник, ако им позволява технолога може и с маджун да плескат. Ама нема да видиш германец да е извадил електрожена от гаража и да си преправя шасито за кеф, защото ако стане инфекция на аутобана отива директно в затвора.
                        Последно редактирано от gogo77; 06-10-14, 10:59.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Eластичност на заваръчния шев

                          Планките съм ползвал оригиналните на шасито с което беше хванат БДФ надстройката. Не знам материала какъв е, но ги сложих точно където са си били с разликата че ги прикапах. Във въпросната фирма какъв материал ще ползват си го решават те. Трябва да се сложат още планки, че тези не са достатъчни. Притеснена съм от факта че може фургона някъде да се загуби по пътя, но отговорността няма да е наша. Фирмата ще си ни издаде фактура че са извършили услугата по укрепване на фургона.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Eластичност на заваръчния шев

                            Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                            ...... Фирмата ще си ни издаде фактура че са извършили услугата по укрепване на фургона.
                            Те ще ви издадат фактура за всичко което си платите, но фактурата не е сертификат.Замислете се как ще минете годишен технически преглед с тази промяна на конструкцията.Ако направите всичко това само с фактура, пътищата на България ще станат още по-опасни!Ако направите беля на пътя, сте за мустака от всякъде...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Eластичност на заваръчния шев

                              По документи няма никаква промяна на конструкцията. В талона си пише товарен автомобил фургон. Просто до сега носеше сменяеми контейнери, а сега фургона не може да се сменя. С тази замяна намаляваме тарата на композицията с около 5 тона.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Eластичност на заваръчния шев

                                Еми правилния вариант на заваряване в крайна сметка е да се направи технология и тя да се спази.За технология, трябва на първо място технолог по заваряване (без грам ирония го казвам), който ще поиска разни параметри на детайлите за да може да издаде препоръка.Абсолютно съм съгласен, че току така не трябва да се действа.Тежестта е сериозна, динамичните натоварвания също.Ако офертата на фирмата, която ще извърши заваръчните шефове е от типа "ще го опердашиме с телачката, не му мъдрувай толкова, за два дена е готов за път", си в правото си да приложиш колкото влияние можеш, това да не се случи.В противен случай, може да им поискаш да ти покажат технология, би трябвало да имат такава черно на бяло, даже и някакъв контрол след заваряване може би.

                                А евентуално дали имаш наблюдения, оригиналните заварки на тези планки по кой метод са изпълнени?Това може да е някаква отправна точка, различните методи си имат своите характерни белези.Също така примерно катета и формата на шева, на колко прохода е заварявано...
                                Последно редактирано от Frysco; 09-10-14, 20:26.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X