В работата решиха да възкресят една пароструйка,която освен всичко друго се оказа с изгнила серпентина.Най общо като я включиш да работи на паро(а не водо)струйка водата минава през двойна серпентина с ф250-300мм и h500мм ,размерите са на око.Работата е там че това е към 25-30 метра тръба и следователно няма как да стане от едно парче.Шефовете намериха фирма да навие серпентината и ми донесоха няколко пробни парчета с идеята да ги налагам едно на в/у друго ,прикапвам ,разширявам некви клинове и заварявам .Чудесна идея,ако вътре течеше вода с налягане като във водопровода да речем,не особено добра,ако вътре е 150-200 кръчми(bar).Пропуснах да спомена че в средата на серпентината има нафтова горелка,която грее водата.Като включим и температурните деформации ,тази работа няма как да стане.Сега въпроса е ,ако се замъкна с електрожена там където ще навиват серпентината и заварявам тръбата в правия участък и след това се подава към машината която я навива ще се получи ли работата .Ще понесе ли шева огъването,и ако да, ще остане ли надежден да понесе гореспоменатото налягане.Тръбата е 20х2 или 25х2,а електродите с които имам под ръка-Норд,EVB 50,Lincoln basik one,като не е проблем да се вземат и други.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Eластичност на заваръчния шев
Свий
X
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Няма ли оригинални готови серпантини? За "Karcher" знам ,че продават като разервна част. Все пак тръбата не е ли нетъждавейка и то специална! Аз съм заварявал нарочно направен отвор в серпантината/ за за я почиста от котлен камък/ с най - обикновенно телоподаващо и вече 12 години работи.Последно редактирано от stilnik; 09-03-14, 09:01.
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Има я като резервна част,ама е 800 пари,и не е неръждаема-черна е.Като каза котлен камък-при тестовете на старата,да видя къде е спукана,сипах 4литра вода и я надух с компресора.Моментално си призна всички дупки,а от другия край потече след 5-6сек."The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
Mark Twain
СтоЕнчA
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Първоначално публикуван от Shtaiga Преглед на мнениеТръбата е 20х2 или 25х2,а електродите с които имам под ръка-Норд,EVB 50,Lincoln basik one,като не е проблем да се вземат и други.https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc
Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Абе това ,ясно аманито имам такава машина ,нито пък съм хващал такава ръкохватка.Затова любимият ми електрожен."The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
Mark Twain
СтоЕнчA
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Първоначално публикуван от Shtaiga Преглед на мнениеАбе това ,ясно аманито имам такава машина ,нито пък съм хващал такава ръкохватка.Затова любимият ми електрожен.https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc
Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Намери някой с ВИГ и му дай 50 -100 лева да си грабне апаратчето и бутилката и да дойде да ти го направи. После ще се погребете с тая машина.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Алтернативата е с електрожена, но с малко по-специални електроди.
Е 29/9, ОК 68.81 или която и друга марка хванеш, но със състав 29 хром и 9 никел.
Устойчиви са до около 800 градуса, нечувствителни към основния материал, жилави и устойчиви на циклично натоварване.
Лесно се работи с тях. Убеден съм, че ще издържи и на огъването.
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
На фона на всичката работа с която съм затрупан това със серпентината се отменя или най-малко отлага за неопределено време.
Обаче има по-сериозна задача-спукала рама на камион.Рамата е нормална "П" образна и е спукала долната част и до средата на вертикала,точно зад двигателя.Давайте идеи за електроди.Камиона празен е към 16 тона + още 10-12 товар.Работата е сериозна...."The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
Mark Twain
СтоЕнчA
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Трябва да го подпреш на две опори преди скъсаното и две след скъсаното. Едната опора на близко, а другата от другата страна на центъра на тежестта на съответната "половина". Трябва хубаво да се почисти боята за да се види точно до къде е скъсаното. Трябва да се прореже скъсаното така, че да се получи 2-4 мм луфт между двете страни. Трябва да се изпилят страните под ъгъл около 60 градуса една спрямо друга. От по-удобната за заваряване страна изпилването да е около 80% от дебелината на материала, а от другата останалите 20%. Погледнато отгоре да изглежда като два върха един към друг. Фиксира се в отворената част с малък шев с произволен апарат, който после ще се махне. Заваряването става от долу нагоре, като първо се прави корен на заварката. Най-подходящия апарат за тази цел е т.нар. аргонов апарат с тел около 1.6мм. Изпълването на заваръчния шев след корена може да се направи с мощно телоподавашо, но най-добре с електрожен. Ако се направи с повече от едно минавания е по-добре. Ако някой ти се фантазира, че ще го направи и не ти изброи в общи линии тази картинка търси друг.Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
Най-добрите ми спомени са предстоящите!
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
И след описаното от Собакс,е добре да сложиш "клици"(ромбове)от двете страни на профила,качествено заварени за осигуровка против сцепване на шева.Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...
Коментар
-
От: Eластичност на заваръчния шев
Пичове не сте ме разбрали. С подготовката нямам чуденки,общо с МОЖЕНЕТО в заваряването проблеми нямам.Виж със ЗНАЕНЕТО-прекалено много бели петна и колкото повече научавам толкова повече разбирам колко не знам.Питам за електроди които ще издържат на товара и усукванията които понася рамата."The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
Mark Twain
СтоЕнчA
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар