Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво сътворих!!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Какво сътворих!!

    До частите на средствата за управление, които се пипат с ръка, не трябва да има шанс да стигне нищо повече от 30-ина волта. Оправи го, защото иначе рано или късно я ти, я някой друг ще танцува странни танци, и дано се размине само с това.

    Клапан от пералня си струва да ползваш само ако ти се търкаля из гаража непотребен. Ако не - купи си клапан за газ, за телоподаващо. Желателно е газа да се пуска малко преди телоподаването или най-много заедно с телоподаването, ако има времезакъснение след спиране на талоподаването, което пак е силно препоръчително, предвид че дори на черно при рязко спиране на газа края на заварката става на пуканка, ако ваната е достатъчно течна.

    Тиристорите/диодите така, както са сложени няма да се охлаждат ефективно. Ако няма да ги духаш принудително с вентуилатор само за тях си, намери начин да сложиш ламелите на радиаторите им във вертикална посока така че да се охлаждат от конвекцията (естествения поток). Не е редно и детайл, дето се нагрява да се слага близо до кондензатори - скъсява им живота в пъти. Можеш да оставиш кондензаторите, както са си в момента, а над тях на 5-6 сантиметра да сложиш тиристорите/диодите. Обикновено когато се ползва вентилатор, се "организира" въздушен тунел в кутията, в който елементите дето ще се охлаждат се подреждат по реда на чувствителността им към прегряване, в твоя случай - кондензатори, след това диоди, и след това траф и индуктивност. Така ефективността на охлаждането се повишава в пъти. Иначе въздуха минава откъдето му е най-лесно, а не откъдето на теб ти се иска.

    ...или поне пробий дупки в корпуса под радиаторите и сложи вентилатора да издухва навън. Така ще си смуче въздух (е, и прах, щото близо до пода) точно от под тях и ще ги охлажда.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Какво сътворих!!

      До частите на средствата за управление, които се пипат с ръка, не трябва да има шанс да стигне нищо повече от 30-ина волта. Оправи го, защото иначе рано или късно я ти, я някой друг ще танцува странни танци, и дано се размине само с това.
      100 % съгласен.

      За клапана - имам такъв наличен.

      Желателно е газа да се пуска малко преди телоподаването или най-много заедно с телоподаването, ако има времезакъснение след спиране на талоподаването, което пак е силно препоръчително, предвид че дори на черно при рязко спиране на газа края на заварката става на пуканка, ако ваната е достатъчно течна.

      Не е никаква техническа трудност да се направи това времезакъснение, и с Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Scan_Pic0003.jpg
Прегледи:1
Размер:43.9 КБ
ID:5486396Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Scan_Pic0002.jpg
Прегледи:1
Размер:61.9 КБ
ID:5486397монтажа на клапана ще го реализирам.
      Въпрос. Колко закъснение след спирането на телта?

      За охлаждането най-вероятно си напълно прав, но все пак ако може да обсъдим и и мойта охлаждаща схема.
      ето снимки на ел. и охлждащата схема.
      Поздрави

      Коментар


      • #18
        От: Какво сътворих!!

        Първоначално публикуван от teachermen Преглед на мнение
        Въпрос. Колко закъснение след спирането на телта?
        Направи го настройваемо. Обикновено около 3 секунди е адекватно за почти всичко.

        Първоначално публикуван от teachermen Преглед на мнение
        За охлаждането най-вероятно си напълно прав, но все пак ако може да обсъдим и и мойта охлаждаща схема.
        ето снимки на ел. и охлждащата схема.
        По твоята схема, гледано отзад на машината, левите кондензатори и левите диоди няма да се охлаждат. Въздуха минава от където му е най-лесно, тоест ще полъхне на десните кондензатори и диоди, после ще мине покрай левите, ще полъхне на трансформатора и ще се изниже навън като пръдня из гащи. Ако искаш да мине през точно определено място, и това място не е най-лесното за него, трябва зорлем да го накараш да мине от там. Например при много инвертори охлаждащия радиатор представлява квадратен оребрен отвъре алуминиев профил, и вентилатора духа вътре в него. Някъде по пътя или на изхода на "тунела" е сложен трансформатора, а след него индуктивността. Въздуха просто няма от къде другаде да мине и е "принуден" да свърши това, което се иска от него.

        Класическата схема е един или няколко нагнетяващи вентилатора в долната част на задния панел и оребрени дупки в долната част на предния панел. Ако всичко, дето трябва да се охлажда затворено отгоре с една ламарина или тънка гетинаксова плоча (по-добре), та въздуха да не може да прескочи над частите, дето искаш да охладиш, той няма къде да иде и ще охлади първо всички кондензатори, после диодите, и после трафа и индуктивноста, и най-накрая ще излезе навън.

        Естествено, ако със сегашното ти охлаждане машината не прегрява, няма какво да го мислиш.

        Нещо друго - освен с ГРЕЦ схема на изправяне, същото може да се постигне и с двойна вторична (с централен извод) намотка и само 2 диода. Така намаляваш загубите в диодите наполовина за сметка на леко увеличение на загубите в трафа, ако навиеш вторичната с малко по-тънък проводник.

        В момента, както е организирана първичната, тя при най-висок волтаж/ампераж действа като автотрансформатор и може в далчения и край да се появят "интересни" напрежения. Имай го предвид и вземи съответните мерки тия напрежения да не направят беля.

        2N3055 за какво го ползваш? Това е доста дърта и с доста скромни параметри част, а на всичкото отгоре вероятно е менте - почти от никъде не може да се купи не-менте.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Какво сътворих!!

          Спарки, връщаш ме 20 и повече години назад
          Вложен е в стабилизирания токоизправител за захранване на мотора на винтоверта с изходно напрежение под товар 0-24V/3A max. Ползва се като краен транзистор с изправяне на минуса и към него има и охладител. А да ли е менте ???? Работи безотказно от 91 г. насам. Всичко започна със статия в списание млад конструктор през 90-та. Купих си елементите, платката е правих по допотопен начин - със разтопена смола рисувам пътечките, после промивам излишното с раз. сярна киселина и накрая дупчене със дрелка със свредло 1 мм. Но системата не работеше правилно. Пускам радио и се чува постоянен брум. Преглеждам всичко по няколко пъти - вярно е сглобено точно по схемата. Пиша писмо до автора на статията в списанието да си провери схемата и. След месец получавам отговор, че според тях всички е точно изчислено, но никога не са я реализирали на практика, и никога не са твърдели, че схемата е само и единствено за захранване на радиоапарати и аз може би съм един от първите, които я направил. Пропуснах да кажа, че си има и добри черти схемата - защита от претоварване и защита от късо на изхода. Беше време да теставам на осцилоскоп и хоп синусоидни инпулси на плюса въпреки, че сложих около 10 000мф повече електролитни кондензатори на изхода. В крайна сметка с лека моя преработака по схемата досега всичко е ОК.
          2N3055 виждам често на групи вложени в стари електронни платки. Моя също съм го свалил от такъв тип платка и не сум го купувал.

          Коментар


          • #20
            От: Какво сътворих!!

            Първоначално публикуван от teachermen Преглед на мнение
            Спарки, връщаш ме 20 и повече години назад
            Вложен е в стабилизирания токоизправител за захранване на мотора на винтоверта с изходно напрежение под товар 0-24V/3A max. Ползва се като краен транзистор с изправяне на минуса и към него има и охладител. А да ли е менте ???? Работи безотказно от 91 г. насам. Всичко започна със статия в списание млад конструктор през 90-та. Купих си елементите, платката е правих по допотопен начин - със разтопена смола рисувам пътечките, после промивам излишното с раз. сярна киселина и накрая дупчене със дрелка със свредло 1 мм. Но системата не работеше правилно. Пускам радио и се чува постоянен брум. Преглеждам всичко по няколко пъти - вярно е сглобено точно по схемата. Пиша писмо до автора на статията в списанието да си провери схемата и. След месец получавам отговор, че според тях всички е точно изчислено, но никога не са я реализирали на практика, и никога не са твърдели, че схемата е само и единствено за захранване на радиоапарати и аз може би съм един от първите, които я направил. Пропуснах да кажа, че си има и добри черти схемата - защита от претоварване и защита от късо на изхода. Беше време да теставам на осцилоскоп и хоп синусоидни инпулси на плюса въпреки, че сложих около 10 000мф повече електролитни кондензатори на изхода. В крайна сметка с лека моя преработака по схемата досега всичко е ОК.
            2N3055 виждам често на групи вложени в стари електронни платки. Моя също съм го свалил от такъв тип платка и не сум го купувал.
            Ако е дърто - вероятно не е менте. А то и да е менте - консумацията на тоя мотор би трябвало да е мижава. Преко сили я вдигне 50-ина вата пикова мощност, я не.

            Споменах го единствено защото към момента да конструираш/сглобяваш нещо с такива елементи е чиста загуба на време, поради смешните им характеристики към момента. Когато са ги ползвали масово просто не е имало друго.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Какво сътворих!!

              Браво колега! Много си се постарал. По въпроса за термозащитата бих препоръчал на всеки радиатор на диод да поставиш до самия диод термоизключвател като тези на кафемашините - по моя преценка на около 115 градуса, но все пак съобразено с характеристиките на диодите. Желателно е да ползваш и силиконова термо паста между корпуса на термоизключвателя и радиатора за по-добра /своевременна/ реакция на изключвателите. За да предпазиш трансформатора може да ползваш възстановяема термозащита - миниатюрна - представлява малка бяла правоъгълна кутийка с два или три извода, която можеш да прикрепиш в средата на най-външната намотката чрез бандажна лента или някаква друга подобна издържаща на висока температура. Свързваш всички термозащити последователно, а също така последователно и на първичната намотка на трафа и си готов. Тъй като повечето такива термозащити са за 10 или 16 ампера бих препоръчал както са свързани последователно, да управляват едно реле, примерно на 220в, което от своя страна да изключва трафа с мощни контакти.
              По отношение на охлаждането бих препоръчал да поставиш поне още един вентилатор. Не видях, обаче вентилационни отвори!? Желателно е площта им да е поне 2 пъти /мое мнение/ по-голяма от общата обдухваема площ на вентилатора /вентилаторите/ - за по-малко съпротивление на въздушната струя.
              Още една препоръка - ако има възможност постави малки вентилатори, които да духат директно срещу радиаторите на диодите за по-интензивно отдаване на температурата им.

              Коментар


              • #22
                От: Какво сътворих!!

                На втория въпрос - за газта бих отговорил така: По-доброто за мен решение е да се постави в корпуса на машината вентил за газ, който да се управлява от реле за време - закъснително на изключване, т.е. при отпускане бутона на ръкохватката вентила остава да работи колкото е необходимо - регулация с потенциометър на челото на машината. Още по-добро би било да се постави още едно - второ реле за време - закъснително на включване, което да управлява след колко време след като се натисне бутона на ръкохватката да се включи трафа или с други думи -
                НАТИСКАМЕ БУТОНА, включва се вентила за газ; след определено време /с второто реле за време и с втория потенциометър/ се включва трафа и телоподаването.
                ОТПУСКАМЕ БУТОНА - изключва се трафа и телоподаването, вентила за газ остава още определено време в зависимост от настройката на първото реле за време и първия потенциометър.

                Коментар


                • #23
                  От: Какво сътворих!!

                  В магазините за електроника се продават КИТ-ове за сглобяване - релета за време , които можеш да използваш за двете релета за време.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Какво сътворих!!

                    Благодаря колега Боби534, колега Спарки. Много полезени и изчерпателени съвети, от които ще се възползвам възможно най-скоро. Скоро ще пусна много нови снимки.
                    Поздрави на всички

                    Коментар


                    • #25
                      От: Какво сътворих!!

                      Ето и малко свършена работа.
                      разширяване на джанти от 5,5j до 8j.
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26012014470.jpg
Прегледи:1
Размер:119.6 КБ
ID:5561023Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26012014471.jpg
Прегледи:1
Размер:114.7 КБ
ID:5561024Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26012014472.jpg
Прегледи:1
Размер:124.7 КБ
ID:5561025Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26012014473.jpg
Прегледи:1
Размер:80.8 КБ
ID:5561026Натиснете снимката за да я уголемите

Име:26012014474.jpg
Прегледи:1
Размер:110.0 КБ
ID:5561027Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31012014476.jpg
Прегледи:1
Размер:108.7 КБ
ID:5561028Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31012014477.jpg
Прегледи:1
Размер:114.1 КБ
ID:5561029Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31012014479.jpg
Прегледи:1
Размер:108.5 КБ
ID:5561030Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31012014480.jpg
Прегледи:1
Размер:123.1 КБ
ID:5561031

                      Коментар


                      • #26
                        От: Какво сътворих!!

                        Като гледам как режеш с ъглошлайфа ме страхуваш.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Какво сътворих!!

                          Колега без да съм спец тези заварки въобще не ми харесват как изглеждат,явно нещо има да се доизкусури по проекта но нека по запознатите да кажат.
                          0 8 76 36 8 542

                          Коментар


                          • #28
                            От: Какво сътворих!!

                            Първоначално публикуван от metalgiar Преглед на мнение
                            Колега без да съм спец тези заварки въобще не ми харесват как изглеждат,явно нещо има да се доизкусури по проекта но нека по запознатите да кажат.
                            Ти това остави , ами самото начинание е доста рисковано . Освен ако джантите не са предназначени за ремарке на мотокултиватор .
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Какво сътворих!!

                              На тези джанти ми се струва че доста трудно ще се монтира гума. Външния борд по принцип трябва да му е малко уширението, за да може да се освобождава гумата. На ръка за мене е невъзможно да се монтира, за машина не знам, но се съмнявам че машина би се справила.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Какво сътворих!!

                                тя заварката ще изпуска ще ти трябва вътрешна гума...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X