Обява

Свий
Няма добавени обяви.

заварен ресор на фронтера

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: заварен ресор на фронтера

    Шевовете се правят в долно положение. Ресора легнал по широката си страна. (Мисионерска поза, Ресорката е първо по гръб, после по корем ) И НЕ СЕ БЪРЗА!!!!

    Написах типа електроди - 29 хром, 9 никел, за да няма "ама неможе ли с ЕСАБ, неможе ли с Линкълн, ама аз имам само Бьолер".
    Ще цитирам няколко марки тогава:
    1. Електроди Ихтиман (затриха го, но все още имам): Е 29/9
    2. ЕСАБ - ОК 68.82 или ОК 68,81 (по-ефтин със синтетична обмазка)
    3. Бьолер FOX CN 29/9
    4. други марки със състав 29 хром, 9 никел

    Всичките работят много добре, не са чувствителни към въглерод, с тях можеш да завариш почти всичко, почти до чугун. И някои чугуни също .

    FOX А7 или Е 18/8/6 или ОК 67.45 също е любим електрод, вероятно също и с него ще стане, но той е тип 18 хром, 8 никел, 6 манган. Дълбоко аустенитен, базичен електрод. С него най-добре се получават наварявания за буферен слой (подложка за износоустойчивост). Нечувствителен към пукнатини и обикновено спират до него. В случая обаче, недостатък за него е самонаклепването което се получава при работа (достига до 38-42 HRC) Типичното приложение е за ремонт на трошачки и земекопна техника, детайли подложени на ударно натоварване.
    АИГ-Заваряване ООД
    Заваръчни апарати "DEL"
    http://www.aigwelding.com
    0889 522 036

    Коментар


    • #32
      От: заварен ресор на фронтера

      Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
      А за заядливците на дребно може ли да споменеш поне една марка !
      Данък "МАРКА" не е необходимо да се плаща.
      Поне аз не го плащам!
      Мислех, че типа и хим. състава са достатъчни!
      Ама то аз ако си мисля, че нещо си мисля, значи много си мисля....
      Ха със здраве
      АИГ-Заваряване ООД
      Заваръчни апарати "DEL"
      http://www.aigwelding.com
      0889 522 036

      Коментар


      • #33
        От: заварен ресор на фронтера

        Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение

        ......FOX А7 ..... Типичното приложение е за ремонт на трошачки и земекопна техника, детайли подложени на ударно натоварване.
        ....а още по-типичното му приложение е за заваряване на неръждясващи стомани от типа 18/8.

        Химичния му състав е Cr19% Ni11%Mn1%Mo3%. Получения заваръчен шев е аустенито-феритен , с феритна фаза между 2 и 4% . Допълнителния тел при ТИГ заваряване на 18/8 е с почти същия химсъстав и това не е случайно - наличието на пластична феритна фаза практически гарантира избягването на горещи пукнатини .

        Ама това едно на ръка .

        Нека да уточним някои положения при заваряване на ресори , преди да се е утрепал някой :

        Съществува един клас високовъглеродни нисколегирани стомани , които имат свойството при натиск да се огъват еластично в големи граници , а при премахването му да заемат първоначалната с и форма. Същото е и при усукване . Т.е. "да пружинират".
        От тях се изработват обикновено пружини - винтови или пластинчати или торсиони ( действаши на усукване).
        Типични представители на този клас на например 65Г или 55ГС.

        Първият въпрос е : могат ли да се заваряват по принцип такива стомани ?
        Отговорът е : Може. Асен е описал технологията .
        Аз дори на времето имах едно серийно изделие , при което едни уши ( подложени на износване) от 65Г се заваряваха към нисковъглеродна конструкционна стомана . Заваряваха си се "без ох"
        с Fox A7 , че и с Fox SAS4.

        И сега идва основния въпрос : могат ли да се заваряват ресори?

        По горната логика , отговорът е : Да , обаче :

        - според функционалното си предназначение ресорът трябва да пружинира.
        Заваръчният шев обаче не може да пружинира. Следователно : заварения ресор(или винтова пружина) вече е с нарушена функционалност . Ако се роди някой , който да накара заваръчен шев да работи като пружина , директно ще получи Нобелова награда за металознание .

        .... следователно :Съществуват условия , при които един заварен ресор може да работи . Например , ако става въпрос за камион с десет листов ресор , всеки с дебелина по 10-12 мм. , то дали един е заварен , не е от особено значение , понеже останалите листове компенсират загубата на еластичност . Още повече ако шевът е между скобите.

        Ако става въпрос обаче примерно за микробус с еднолистов ресор , или конкретно от темата за Фронтера с 3 листа - аз лично не бих рискувал по никакъв начин . Живота ми е по-скъп от 350 лв. за нов пакет.

        .... риска в такъв случай е за сметка на рискуващия
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #34
          От: заварен ресор на фронтера

          Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
          Данък "МАРКА" не е необходимо да се плаща.
          Поне аз не го плащам!
          Мислех, че типа и хим. състава са достатъчни!
          Ама то аз ако си мисля, че нещо си мисля, значи много си мисля....
          Ха със здраве
          Ми Благодаря ,все пак !
          https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
          https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

          Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

          Коментар


          • #35
            От: заварен ресор на фронтера

            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
            ....а още по-типичното му приложение е за заваряване на неръждясващи стомани от типа 18/8.

            Химичния му състав е Cr19% Ni11%Mn1%Mo3%. Получения заваръчен шев е аустенито-феритен , с феритна фаза между 2 и 4% . Допълнителния тел при ТИГ заваряване на 18/8 е с почти същия химсъстав и това не е случайно - наличието на пластична феритна фаза практически гарантира избягването на горещи пукнатини .

            Първият въпрос е : могат ли да се заваряват по принцип такива стомани ?
            Отговорът е : Може. Асен е описал технологията .
            И сега идва основния въпрос : могат ли да се заваряват ресори?

            По горната логика , отговорът е : Да , обаче :

            - според функционалното си предназначение ресорът трябва да пружинира.
            Заваръчният шев обаче не може да пружинира. Следователно : заварения ресор(или винтова пружина) вече е с нарушена функционалност . Ако се роди някой , който да накара заваръчен шев да работи като пружина , директно ще получи Нобелова награда за металознание .

            Ако става въпрос обаче примерно за микробус с еднолистов ресор , или конкретно от темата за Фронтера с 3 листа - аз лично не бих рискувал по никакъв начин . Живота ми е по-скъп от 350 лв. за нов пакет.

            .... риска в такъв случай е за сметка на рискуващия
            Допускаш малка грешка:
            Това което цитираш като състав е стомана от тип 316 или тип 19/12/3
            Състава е 18% хром, 8% никел, 6% МАНГАН. По AISI се води 307. Другите съставки не са интересни и те са в рамките под 1%.
            Предназначението му е включително за заваряване на високо манганови 13% Mn (Хатфилдови) стомани.
            Наварения метал е изцяло аустенитен (заради мангана) и нечувствителен към въглеродното съдържание на основния метал. Това позволява да се заваряват черни стомани, неръждаеми стомани, инструментални стомани и комбинации между тях.
            Тази технология ни я показа професор по металознание, който 35 години е работил в Кастолин.
            Аз очаквам нобелова награда за математика . (щото такава няма)
            Ремонта излиза под 20 лева, материали. Труд - по желание.
            Всеки си преценява възможностите и рисковете. (На големия влекач ДАф, който направихме сефтето листовете бяха 3)
            Последно редактирано от aig; 07-02-13, 19:39.
            АИГ-Заваряване ООД
            Заваръчни апарати "DEL"
            http://www.aigwelding.com
            0889 522 036

            Коментар


            • #36
              От: заварен ресор на фронтера

              Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
              .....Допускаш малка грешка:
              Това което цитираш като състав е стомана от тип 316 или тип 19/12/3
              Състава е 18% хром, 8% никел, 6% МАНГАН. По AISI се води 307. Другите съставки не са интересни и те са в рамките под 1%.
              ....
              Брей , че упорито момче бре !

              Аз продължавам да твърдя , е както във Бьолер FOX A7 , така и във FOX SAS-4 , които са сродни, МАНГАН над 1% няма посмъртно !
              Също така продължавам да твърдя , че с тези електроди ( както и тел със сходен химичен състав при ТИГ), заварявайки стомана от тип 18/8 , в шевът се получава феритна фаза . Технологично се подбират по този начин , за да се избегнат горещите пукнатини и за да не е необходима термообработка в процеса на заваряване .
              Не ми го е казал професор в Бьолер , но пък подписа ми стои под тази технология на около 200 км. тръбопроводи и облицовки на Пети и Шести блок в АЕЦ Козлодуй . ... и докато не минат 30 години , все още нося отговорност .

              Виж , това което прочетох е по- любопитно:

              Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
              ......Това позволява да се заваряват черни стомани, неръждаеми стомани, инструментални стомани и комбинации между тях.
              .....
              Един жокер : Всички стомани със съдържание на Хром под 13 % се считат за "черни".
              Така че да ме прощаваш ,ама един технолог не би се изразил по горния начин ... което неволно ме кара да питам кой ти е преподавал "Технология на заваряването"в ТУ . Ама пак ще има на лична

              ПС. А иначе и на мен са ми любими и 29/9 и 18/8 не само заради незавършената ми навремето дисертация , а просто защото ми е по- приятно да заварявам неръждясващи стомани , отколкото "черни" .
              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

              Коментар


              • #37
                От: заварен ресор на фронтера

                Здравей Владо,
                Упорит съм като магаре на мост, слон да ме н@е.. крачка назад правя, особено когато съм прав.
                Влез в този линк и провери FOX А7 какво съдържа
                http://www.boehler-welding-service.c...07_se_en_5.pdf

                ето и за SAS4
                http://www.boehler-welding-service.c...04_se_en_5.pdf

                Написах "черни" защото е по-популярно название, а то също така обхваща и нелегирани, нисколегирани и др още писаници (по-кратко е и разбираемо - популярно)
                Може би да очаквам извинение (може и на лични)
                Последно редактирано от aig; 08-02-13, 12:52.
                АИГ-Заваряване ООД
                Заваръчни апарати "DEL"
                http://www.aigwelding.com
                0889 522 036

                Коментар


                • #38
                  От: заварен ресор на фронтера

                  А за да се върнеме на темата:
                  За да няма объркване - електрода за ресори е 29 хром, 9 никел
                  Е-29/9, ОК 68.81, FOX 29/9
                  АИГ-Заваряване ООД
                  Заваръчни апарати "DEL"
                  http://www.aigwelding.com
                  0889 522 036

                  Коментар


                  • #39
                    От: заварен ресор на фронтера

                    Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
                    Здравей Владо,
                    Упорит съм като магаре на мост, слон да ме н@е.. крачка назад правя, особено когато съм прав.
                    Влез в този линк и провери FOX А7 какво съдържа
                    http://www.boehler-welding-service.c...07_se_en_5.pdf

                    ето и за SAS4
                    http://www.boehler-welding-service.c...04_se_en_5.pdf

                    Написах "черни" защото е по-популярно название, а то също така обхваща и нелегирани, нисколегирани и др още писаници (по-кратко е и разбираемо - популярно)
                    Може би да очаквам извинение (може и на лични)
                    Аааа , няма на лични Тук .
                    Извинявай наистина . Бирата е от мен.

                    А и добре че постна линковете , че ми светна Щото всичко което писах по-горе е за SAS-4 и си е така, ама понеже нямам навик за сверки , от години съм останал в заблуда ( признавам си ) , че двата вида се различават единствено по съдържанието на ниобий в единия и молибден в другия , макар и в различни проценти. И то при все , че в склада имам и от едните и от другите.
                    За всеки случай ще надникна и в диаграмата на Шефлер , но сигурно ще е излишно . При 6% манган е резонно А7 да отиде в чисто аустенитната област .

                    На здраве !
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #40
                      От: заварен ресор на фронтера

                      Радвам се, че изяснихме проблема.
                      Извиненията се приемат с радост.
                      Опитвам се да пиша разбираемо, щото не само аз и ти четеме и пишеме тука. Надявам се, че се приема и така. Камен Желев ми водеше лекциите.
                      АИГ-Заваряване ООД
                      Заваръчни апарати "DEL"
                      http://www.aigwelding.com
                      0889 522 036

                      Коментар


                      • #41
                        От: заварен ресор на фронтера

                        То за коженият, трябва слюнка, според размера.
                        E = mc2 / Прави си сметката! И умната!

                        Коментар


                        • #42
                          От: заварен ресор на фронтера

                          Карал съм повече от година със заварен преден ляв ресор на камион - влекач Мерцедес 1632. Беше далечната 1992 година. Работех с камиона шофьор - приемчик на сурово мляко за Сердика София . Влязох с повече газ от колкото трябваше в една дезинфекционна яма в стопанството на с Цалапица и отдолу нещо изпука . Като спрях вече беше късно централния лист се беше счупил на десетина сантиметра след средния болт. Подпрях ресора с едно трупче и яко го овързахме с колани и стоманено въже така леко се довлякох до София . Разтоварих откачих ремаркето и направо отцепих към СО - МАТ Хаджи Димитър там камиона ми беше на обслужване . Вкарах вътре и направо на въпроса имате ли ресор ? Имаме ама чакай малко и един човек с една рулетка излезе да мери . Оказа се че моя влекач бил модел за по лоши пътища и ресорите били по дълги от стандартните за да вози по меко . Такива ресори нямало и на склад в Германия. Призля ми викам си спрях камиона поне за месец . Тогава единя от бригадирите ми каза заваряваме ти го усилваме с по един лист под основния и след два дни си на път . Викам му как заварка на ресор ?? Човека каза заваряваме и даваме гаранция имаме си технология дадена ни от германците пък ти ако искаш си поръчай нови ресори и като дойдат ти ги сменяме . Нашите карат с по 3 - 4 заварени ресора над милион километра и така ги бракуваме . Взех си аз камиона след два дена и подкарах на страх така след около седмица забравих за ресора сетих се за него след два месеца като отидох за смяна на масла и филтри . Добре че и те бяха забравили да поръчат нови та отървах голямото набутване . Така карах още поне година и камиона замина посока Албания със заварен ресор .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #43
                            От: заварен ресор на фронтера

                            Търтея ми завари ресор на самурая- заден основен лист, след много сериозни скокове по нанагорнище се счупи... но далеч от заварката
                            Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com

                            Коментар


                            • #44
                              От: заварен ресор на фронтера

                              Първоначално публикуван от aig Преглед на мнение
                              1. Електроди Ихтиман (затриха го, но все още имам): Е 29/9
                              .
                              Миналия месец това дойде при мене . Явно има големи запаси .
                              Прикачени файлове
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #45
                                От: заварен ресор на фронтера

                                Все още има складови наличности, но вече ще има Норд и Вежен произведени в Унгария.
                                Американските собственици немогат да си представят, как така циганите посред бял ден с кран и техника ще крадат релсите водещи към завода и полицията ще казва "Това не е наша работа. Обадете се на транспортна полиция......" Или пък на въпроса "къде ни е вагона с тел?" отговора да бъде "Стои на гара Х вече 10 дни защото няма кой да го закачи на композицията......"
                                А в Унгария циганите работят яко!
                                АИГ-Заваряване ООД
                                Заваръчни апарати "DEL"
                                http://www.aigwelding.com
                                0889 522 036

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X