Re: Чип тунинг
Темата ми е много интересна, затова ще дръпна чергата малко към мен.
Само за сведение, за да не се отчайват собствениците на по-стари дизели, тези с механично ГНП!
Има и за нас чип-тунинг, който обаче има един единствен недостатък - не е достатъчно скъп! И затова не се разви в такъв супер печеливш бизнес като чипването.Ето това представлява чипът при ГНП Bosch и лицензните му, с каквито са 90% от по-старите джипки:
За чипването е необходим следния софтуер:
С него става регулирането на подаването на гориво при всички режими. Ако това не е достатъчно, от тук:
може да се промени ъгъла на предварение на впръскването чрез подлагането на няколко шайбички. След изключването на ЕГР-а и врътване малко на уестгейта можем да разчитаме евентуално на 20% повече мощност и със сигурност на спукана глава ако ни е по-тежък крака. Главата се пука защото при тези двигатели главното термично натоварване е около камерата (предкамера, форкамера, вихрова камера, бренер...)
докато при тези с директно впръскване най-натоварено термично е буталото
и при тях опасността е следната
Въпреки горните опасности и аз вярвам, че е по-добре да имаш достатъчно коне под педала, особено ако си тръгнал да изпреварваш колона и отсреща се задава камион
Темата ми е много интересна, затова ще дръпна чергата малко към мен.
Само за сведение, за да не се отчайват собствениците на по-стари дизели, тези с механично ГНП!
Има и за нас чип-тунинг, който обаче има един единствен недостатък - не е достатъчно скъп! И затова не се разви в такъв супер печеливш бизнес като чипването.Ето това представлява чипът при ГНП Bosch и лицензните му, с каквито са 90% от по-старите джипки:
За чипването е необходим следния софтуер:
С него става регулирането на подаването на гориво при всички режими. Ако това не е достатъчно, от тук:
може да се промени ъгъла на предварение на впръскването чрез подлагането на няколко шайбички. След изключването на ЕГР-а и врътване малко на уестгейта можем да разчитаме евентуално на 20% повече мощност и със сигурност на спукана глава ако ни е по-тежък крака. Главата се пука защото при тези двигатели главното термично натоварване е около камерата (предкамера, форкамера, вихрова камера, бренер...)
докато при тези с директно впръскване най-натоварено термично е буталото
и при тях опасността е следната
Въпреки горните опасности и аз вярвам, че е по-добре да имаш достатъчно коне под педала, особено ако си тръгнал да изпреварваш колона и отсреща се задава камион
Коментар