Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

    Първоначално публикуван от VoyagerX Преглед на мнение
    Поразтърсих за разни спрейове снощи - откъм дебелина на покритието и температуроустойчивост, от намерените - този, оттук е с най-добри параметри - устойчивост до 650 градуса и дебелина на покритието 7 микрона.
    Друг вариант е този - пак същата топлоустойчивост, само че дебелината на покритието е 20 микрона. Специално за ламаринката, май ще е по-добре да е по-дебело покритието, за крушката май ще е обратното
    Нито един не става. Първо нямат никаква покривност - прозират, и второ ламаринката е хромирана, или от неръждавейка. Не държат върху такова.

    Купих и пробвах, та затова.

    Ламарината не се натрява до 650. Преполагам до не повече от 200. Самия корпус на фара - до още по-малко. Някъде около 100-120.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

      Поразгледах заедно една халогенна и една ксенонова крушка. Халогенната има отражател зад реотана, който насочва отразената светлина към рефлектора. Т.е. от гледна точка на рефлектора, източника на светлина би трябвало да е с размерите на отражателя.

      Да, ама при ксенона ролята на тоя отражател го играе целия метален корпус и разликата в размерите е в стотици % . То се вижда и в отражението на светкавицата, въпреки че не са под еднакъв ъгъл двете крушки.Донякъде боядисването му в черно ще подобри нещата, обаче при тая силна светлина най-вероято и черното ще отразява светлина към рефлектора, още повече, че дава сатенена повърхност
      Сега умувам върху идеята да направя отражател, с размерите на халогенният, който да стои точно зад дъгата и да оставя в сянка целия метален корпус, като отразява всичката излъчена светлина към рефлектора

      Всъщност, на второ четене, може и оригиналният да свърши работа, с малко рязане и кривене. Има ли някаква причина да е толкова голям и на такова разстояние от ампулата ?
      Прикачени файлове
      Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

      Коментар


      • #18
        До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

        Първоначално публикуван от VoyagerX Преглед на мнение
        Сега умувам върху идеята да направя отражател, с размерите на халогенният, който да стои точно зад дъгата и да оставя в сянка целия метален корпус, като отразява всичката излъчена светлина към рефлектора
        1. Как ще го закрепиш?
        2. Тя ксеноновата дъга е горе-долу със същия размер като халогенното реотанче, оначе е в балонче, което пък е във външното стъкло. Еквивалентна няма начин да я направиш.
        3. От какъв материал ще го направиш?
        4. Ако се движи с крушката оставаш без дълги.
        5. Не запушиш ли дупката долу, все едно ще заслепяваш от там. На моите фарове единствено това им беше проблем. Иначе си светеха добре.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          1. Как ще го закрепиш?
          2. Тя ксеноновата дъга е горе-долу със същия размер като халогенното реотанче, оначе е в балонче, което пък е във външното стъкло. Еквивалентна няма начин да я направиш.
          3. От какъв материал ще го направиш?
          4. Ако се движи с крушката оставаш без дълги.
          5. Не запушиш ли дупката долу, все едно ще заслепяваш от там. На моите фарове единствено това им беше проблем. Иначе си светеха добре.
          Материалът трябва да е метал и закрепването - или с винтове в оригиналният метал, или с болтчета и гайки, както оригиналното капаче. Не трябва да се движи с крушката, по-скоро да стои на 1 мм. от ампулата. Към момента най-лесно ми се вижда да изрежа лента, широка около 5 мм. от металния цилиндър и да я огъна навътре покрай ампулата - на дълги крушката ще си слиза под него и ще свети навсякъде.

          Ей тук, най-отдолу на страницата, някакъв младеж е постигнал известни резултати, само че той е закрил цялата ампула отвсякъде, което в случая ще елиминира дългите светлини.

          Иначе дупката отдолу има как да се закрие, поне при моите крушки - в самата основа на крушката има някакъв шлиц, който стои празен и се движи заедно с крушката. В него може да се монтира някакво капаче, пък дори и от алуминиево фолио, че друго не ми хрумва в момента.

          P.S.
          Сори, че малко теоритизирам, а още не съм си монтирал ксенона Темата съм ти я чел няколко пъти и още един куп подобни теми в чужди и наши форуми, та оттам са ми размислите върху отблясъците.
          Последно редактирано от VoyagerX; 10-04-10, 03:08.
          Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

          Коментар


          • #20
            До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

            Погледни хубаво снимката. Разлика в осветеността надалеч няма. Формата на петното е същата, само е по-ярно. Ако на джип, близкото до предницата светене не ти е и нужно, защото така или иначе не го виждаш.

            Преди да се заиграваш с друго, мисли как да запушиш дупката при къси светлини. Чак после мисли другото, от което според мен ефекта ще клони към нула.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

              За дупката ще използвам тоя улей, шлиц или каквото и да е Имам бегла идея с какво да го направя, та ще постна снимки, ако успея да сътворя нещо

              edit:
              Ей какво сътворих - последните 3 снимки. Ламаринката е от дискета, че е тънка, лека и закалена. Пластинката се движи заедно с крушката и при "дълги" слиза долу до цокъла. Отивам да монтирам ксенона, ще снимам дали и какъв ефект има.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от VoyagerX; 10-04-10, 11:57.
              Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

              Коментар


              • #22
                До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                Така, монтирах ксенона. Определено с пластинката има разлика.
                На първата снимка е крушката с пластинката, на втората - без, а третата е халогенната крушка, обаче на другия фар.

                Профилите на осветяването отдолу са от едната халогенна крушка и ксенона без пластинката - къси и дълги (не можах да направя същите снимки и с крушката с добавената пластинка). Sparky определено има право, че тази пластинка елеминира отраженията, ама ще мога да го снимам довечера. Допълнителното оцветяване на ламаринката в черно също мисля, че ще подобри нещата значително.
                Прикачени файлове
                Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

                Коментар


                • #23
                  До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                  Първоначално публикуван от VoyagerX Преглед на мнение
                  Допълнителното оцветяване на ламаринката в черно също мисля, че ще подобри нещата значително.
                  Според мен няма. Ама пробвай. Така и така се човъркаш...
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                    Абе, човъркам, ама нещо почвам леко да се обезкуражавам. Не, че съм се отказал.

                    Като оставим настрана, че левия ми фар свети по-високо с ксеноновата крушка, ефектът от пластинката е спорен - все пак утре ще проверя да не е паднала, че беше тестов образец Петното е по-малко и по-контурно, обаче го има. Към момента пак продължавам да мисля, че източникът на светлина и отражателя зад него е по-големият проблем. При халогенната крушка е с размери 5х5 мм., при ксенона е целият отражател - 2х4 см. грубо. Не ми е трудно да си представя какви потоци светлина и откъде се сипят върху рефлектора с тая цилиндрична форма на ламаринката.

                    Както и да е, to be continued...
                    Прикачени файлове
                    Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

                    Коментар


                    • #25
                      До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                      Я ми очертай ня някоя от снимките за кой отблясък иде реч? Защото отблясъка на последните снимки над границата на фара си го има и с халогенната крушка. И всъщност не е отблясък, а друго отражение. Ако застанеш срещу бяла напълно матова стена, както си е по дефиниция, картинката изглежда малко по-друга.

                      Та, очертай, моля те, какво точно те притеснява.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                        Сенникът на късите светлини при халогенните лампи H4 е всъщност сферично огледало. Той, освен че засенчва част от големия рефлектор, прави образ на жичката върху самата нея, по този начин увеличава ефективната и яркост. Така, въпреки, че около 1/3 от рефлектора е засенчена, светлина не се губи.

                        При ксеноновите лампи не е лесно да се направи такъв оптичен фокус, затова там сенникът си е само сенник. Той трябва да бъде черен.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Та, очертай, моля те, какво точно те притеснява.
                          Близо два пъти по-голямата разсеяна светлина там, където не би трябвало да я има. Подозирам, че ако тоя ксенон не синееше толкова, петното при него щеше да е още по-голямо. Абе, аз ако знаех как и защо точно е така, щях да съм му намерил колая Лошото е, че няма откъде да намеря бяла, матова стена, пред която да може да се паркира.

                          Другата седмица ще вапцам в черно всичко, около ксеноновата крушка, пък ще видим. Ясен беше питал по-горе - колко близо до ампулата според вас, може да се боядиса в черно ?

                          edit:
                          Основната ми идея с отражател (или огледало) беше да накарам ксенона да свети максимално близко до тази схема:
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от VoyagerX; 11-04-10, 00:43.
                          Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

                          Коментар


                          • #28
                            До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                            Прав е Спарки, това е огледалното отражение на стената. Застани пред матова стена и това няма да го има.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                              Тц, не са отражения - осветени петна са. И за мен са точно проблемните, които блещят насреща. Снимката в предишното ми мнение е направена върху стената на небоядисан бетонен гараж.
                              Днес си поиграх да направя "отражатели" зад самите лампи. Въпреки, че ги огъвах на око, ефект има - получи се "някакъв" отрез на светлината, обаче петната стоят. Долу на снимките (които ги правих с телефон, за съжаление, че не взех апарата) се виждат и отреза, и петната - и двете снимки са правени косо спрямо стената, за да елиминирам отраженията. Установих, че петната ги правят една група призми в дясната част на фара (сн.3)., щото като ги закрия с пръсти и изчезват. Има някаква възможност да ги изолирам с допълнителни ламаринки, от дясно на крушките - днес ги бях направил, ама накрая реших, че няма да вършат работа и ги махнах, а и беше светло

                              В крайна сметка, според мен има шанс рефлекторни фарове да "засветят" с ксенон, ама няма да стане само с пъхане на крушките, явно.
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от VoyagerX; 12-04-10, 00:23.
                              Galloper II Exceed, 2001, 2.5 TDI, къса база

                              Коментар


                              • #30
                                До: Борба с нежеланите отблясъци в ксеноновите лампи

                                Не затваряш дупката достатъчно добре. На мен пробвах да сложа лепенка на отвора, и отблясъци нямаше. опитай да сложиш лепенка на единия временно, колкото да видиш дали ще има ефект. Според мен ще има. А после мисли как да направиш капачето така че да затваря отвора плътно. В момента от там все още прониква светлина чрез многократно отражение между капачето и оригиналната ламаринка. Мястото на капачето е под дупката, а не над нея.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X