Обява

Свий
Няма добавени обяви.

комутатори за контактно запалване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Офтопик: Мислех си че УАЗ-ката е гадна като ергономия и технически решения, докато не опознах МОГ-а. Господ да ги утрепе.

    Коментар


    • #17
      Хм... На мен ми звучи като прецакан комутатор. Опитал си да си да тестваш запалването без комутатор? Бобината да се комутира директно през чукчето? Като при това, разбира се си включил и кондензатор за да не искрят контактите.

      Коментар


      • #18
        опитах при незапален двигател да захранвам комутатора и искра си има...но почне ли да върти стартера и напрежението падне до 10-10.5 волта, искрата изчезва...появява се за малко като отпуснеш копчето за стартера и двигателя върти по инерция (благодарение на степента 7:1...като за турбо на 4 бара )

        Коментар


        • Andrei
          Andrei коментира
          Редактиране на коментар
          да и вече прогресивно пада времето за работа от студен до гаснене. Сутринта беше 10 минути, сега вече 3 минути. Нещо се опича вътре. Макар че го отворях преди седмица...има един транзистор (проверих го дейташит и беше някакъв истински за авто приложение) кондензатор и 5 съпротивления.

      • #19
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:object_2010.jpg Прегледи:0 Размер:83.9 КБ ID:6963253

        Търси това...слагал съм стотици такива,като ученик в транспортното училище и практика на един от малкото ЕЛКОН уреди през 90-те години в такси 1 ...бетон са...само си намери....аз поддържам системи в завода и мога да питам.Склада им е жив и бобини имат всякакви, вероятно по читави не се намират ...имам някъде резервни ...но както казах са трудни за намиране
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • Andrei
          Andrei коментира
          Редактиране на коментар
          продава се в /продавалника/ за 200лв...което може и да си струва, ама ме депресира

        • Andrei
          Andrei коментира
          Редактиране на коментар
          https://bazar.bg/obiava-36704240/ele...oteshti-na-12v

          198лв

      • #20
        Но друга замислих днес. Разгледах колекцията от скрап и извадих делко от Голф, БМВ М10 и некъв архивен мерцедес. От БМВ то взех оста за привода, от Мерцедеса вилицата, от голфа корпуса, хола, тежестите и т.н. карантии. Престъргах и скъсих корпуса на голф-овото делко да стане на мерцедес захват, капачката и палеца стават. Явно БОШ от 55 до 95 година много дизайн не са сменяли...всичко като оси, втулки, капачки , авансови плочки е едно и също. Сега даже стръгнах една гривна на струго и я заварих за голфовия тригер. Утре ше го разделя и ще нарежа 6 прозореца ...на голфа бяха 4 естествено. Комутатор имам от Голф...и ше ти се незнае и чукчета, наковални, резистори и български ноделни комутатори.

        Коментар


        • #21
          Има разлика в хода на авансовата плочка и пружинките.
          Също и в хода на вакуумния регулатор ако има.

          Коментар


          • #22
            в стоковия вариант вобще няма вакум регулатор..ретро та ретро.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Навремето имах Мерцедес 123 с шест цилиндров двигател . Прекъсвач - разпределителя беше с датчик на хол . До колкото знам същия двигател го слагат и на 124 и модифициран на 126 .

          • #23
            Няма ли да е по лесно да му се присади някой ретро дизелов двигател ? Примерно от 814....ако ще е само за *черни* пътища този Унимог
            Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Тия стари дизели на Мерцедес нямат убиване . Аз имам камионче МВ 310 с петак 2.9 литров атмосферен дизел . Само оня горе знае на колко километра е но не пипа маслото . Старите двигатели на Мерцедес с лекота минава милион .

            • Andrei
              Andrei коментира
              Редактиране на коментар
              Мотор на Унимога (М180-130), е отвъд бариерата 'ретро'. Слаган е 55-59 на Понтон. т.е. това е по -старо от 123-ки, конски глави и т.н. архивни истории. Уаз-ки Газ-ки са си направо модерни.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Един такъв Унимог изгоря в базата в Елешница . Ще питам колегата дали е останало нещо от него .

          • #24
            Взимаш руски комутатор, дето му викат транзисторно,слагат ги на газки и уазки и си решаваш проблема.Аз на джипа съм с такъв и десет години нямам проблеми и не съм сменял даже чукче.

            Коментар


            • Andrei
              Andrei коментира
              Редактиране на коментар
              само да намерим откъде

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Пробвайте в магазина на Станислав Пъчилов 0897 899 344 . И да няма в момента знае от къде да намери .

          • #25
            Като идея - защо не пробваш със силов MOSFET транзистор да поеме товата на комутатора?
            12 А постоянно натоварване са им ок.
            Най-лесно май ще е .

            Коментар


            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Подкрепям Sparkybg В конкретния случай само това трябва. Никакви сложни алгоритми няма и не са необходими. Подчертавам - за конкретния случай!

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              И на теория и на практика е само повторител, когато нищо друго не се пипа, а само се разтоварва чукчето. Всичко извън транзистора и 1-2 резистора е за да се осигури не-изгарянето на транзистора. При бобина за чукче/наковалня нищо друго смислено не можеш да направиш, освен ограничаване на импулса към бобината да е не по-дълъг от тоя на празен ход.

              Другите неща, за които споменаваш, се правят като минимум след смяна на бобината с подходяща за целта или поне премахване на центробежния регулатор. Тогава например ограничаването на импулса е задължително - бобината е направена да поема повече енергия за по-кратко време и ако не се ограничи най-малкото грее повече, отколкото е предвидено, а може да се стигне и до насищане. Башка дето може изобщо да се елиминира всякаква друга механика по разпределителя (вакуумния регулатор), може да се вкарат и функции за режим на газ. Щото е лесно, особено в днешно време - чип за 2 кинта около транзистора, и... понякога разликата е потресающа.

              Изобщо, всичките игрички при по-съвременните системи (доколкото изобщо разпределител в днешно време може да се нарече "съвременен") са в 2 посоки - премахване на механичните системи и набутване в бобината на повече енергия за по-кратко време. Може с ограничаване на дължината на импуласа, може с ограничаване на тока, може и с двете. Само че в случая трябва само повторител, доколкото нищо от останалото не може да се направи без смяна на компоненти.
              Последно редактирано от sparkybg; 23-04-24, 10:10.

            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Спарки,ти това на практика правил ли си го....повторител дето му казваш .....Ако не,опитай да го направиш и пак да си говорим,пишем....Ще останеш учуден колко няма да се случат нещата....просто така,Сърбал съм попарата ,и не в 1,10 че даже 100 случая...монтирал съм няколко стотици такива,и много често съм зяпал като шапшал какво се случва и що така или така...

          • #26
            Питай във "Маджинекс " ЕООД Пловдив. 101% ще има комутатори. От времето на СССР. Борето. Преди тел. разговор пий подходящо хапче.

            Коментар


            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Мда...малко са странни,но вършат работа... Мислих че само на мен така ми се струва....Камиони части има при тях основно

          • #27
            Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение
            Като идея - защо не пробваш със силов MOSFET транзистор да поеме товата на комутатора?
            12 А постоянно натоварване са им ок.
            Най-лесно май ще е .
            Процесът е малко по-сложен от обикновено ON-OFF на бобината. Кондензаторът съще от голямо значение, и функцията му не е "против искрене на контактите".
            Пикът на напрежението от бобината имаше бая голямшка амплитуда, и няма да стане с какъвто и да е мосфет. По-точно, ще стане, но еднократно. Пък не беше хубаво да се убива пика 'щото се разваляше работата и искрата ставаше мършава...
            И други тънкости има. Пък по-наточените бяха CDI...
            Затова най-добре да се използва готово и изпитано решение.
            При условие че всеки бензинов ДВГ от десетиления има някакъв комплект комутатор - бобина или интегрирана бобина с комутатор, намирането на подобна джаджа би трябвало да е банално занимание...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Andrei
              Andrei коментира
              Редактиране на коментар
              Комплекти колкото искаш, но всички работята с хол или индукционен сензор. За това и преправих делко от Голф...но нещо имам съмнение как 'зацепих' тригерното колело към палеца...защото е от значение...естествено. Та продължавам да търся нещо

          • #28
            Има от фелиция...само не съм сигурен какъв е сетъпа...кондензатори трябва ли...не трябва ли?

            Комутатор за Шкода Фелиция / Skoda Felicia 443 213 221 020 в Части в с. Граф Игнатиево - ID44986705 — Bazar.bg

            Не става..делкото е с индукционни бобини...деебиш
            Последно редактирано от Andrei; 22-04-24, 10:25.

            Коментар


            • #29
              Имам за подаряване два ТК102.Единият беше в един „Москвич“ 412,преди колата да замине за скрап.
              Мога да ги пратя за ваша сметка.

              Коментар


              • Andrei
                Andrei коментира
                Редактиране на коментар
                преди малко поръчах от продавалника....ако не ми отговорят ще се възползвам. Благодаря предварително

            • #30
              Хм...днес след работа палнах 6-тако (работи хубаво..все пак е само 22 хил и 60 години), изчаках си цигара време и естествено устройството угасна. Свалих комутатора и го разглобих...нищо чак пък топло...само на силовия транзистор два крака се опираха с мустак от спойката. Раздалечих ги, сглобих, монтирах обратно, и сме в играта. Работи половин час и тоя път го изгасих аз. Извода е, че трябва да се поддържа българското...господ да ги..

              Коментар


              • pansim
                pansim коментира
                Редактиране на коментар
                А ти бях писал два пъти за стил електроникс - всичко им е мърляво. Не разчитай на този комутатор! Ще те предаде.

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X