Обява

Свий
Няма добавени обяви.

комутатори за контактно запалване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • комутатори за контактно запалване.

    Купих си Унимог 404..бензин. След месец 'игра' с него , почвам да уважавам УАЗ,ГАЗ и т.н. ретро техника, която е с една идея по модерна от немското устройство. Но както и да е, преправих ел системата на 12волта заради достъпност на компоненти, но берем ядове със запалването - не и че 24 волта бачкаше. Купих си електронно запалване =българско= което явно като сгрее и престава да работи при пад на напрежението под 11 волта...демек чакаме да истине. Делкото е специфично =екранирано = но успях да му насадя нова капачка, палец, кабели и свещи и о чудо първо возене на 6 цилиндъра...но сгрее ли ...тава е.

    та:
    - препоръка за комутатор
    -холов комутатор мое ли да бачка с чукче?
    - релукторов комутатор може ли с чукче?

  • #2
    Намери от автоелектроника комутатор,аз имам някъде,но намирането е приключение....

    Бобините ,тяхното съпротивление е важно за комутатора....по спомен комутаторите бяха два типа...за бобини които по принцип работят с комутатор и такива бобини за класическа запалителна система със чукче.

    Насаждал съм комутатор на бобина която работи със фабричен комутатор .

    Тоест БГ комутатор хващам силовия. От оригиналния комутатор и го подавам на БГ комутатора,а той от своя страна управлява бобината...резултата е прегряване на Бг комутатора...

    Имаш вариант да сложиш бобина от жигула...там комутатора няма да прегрее гарантирам.

    Но не от самара ...те са с по ниско съпротивление.
    Последно редактирано от Roninn; 20-04-24, 00:02.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      то още като дойде камиона беше с 12в бобина (камиона беше на 24) с байпасиран резистор, но всичко грееше. За това купих стил-електроникс...това с ключето за връщане в стоково положение, което работи..понякога, падне ли напрежението под 11 волта...няма искра.

      То и тия комутатори ..контактни.. са вече кът, пазара отдавна не ги търси, така че избора е малък. С руските не мога де се оправя, като информация...кой е за чукче, кой за чукче с резистор, па за хол има, има и за с индукционна бобинка.

      Коментар


      • #4
        Прегледах руски видеа...реално комутатор с хол може да работи с чукче, но трябва да се инвертира сигнала от чукчето с малка схема състояща се от транзистор и 3 съпротивления....сложно за мен.

        Коментар


        • Roninn
          Roninn коментира
          Редактиране на коментар
          Бубината е проблема,от нейното съпротивление зависи какъв ще е комутатора.

          Бубина която работи с комутатор има по ниско вътрешно съпротивление..

          Бубина за чукче има по високо съпротивление,поради причина тока през чукчето да е по малък ,съответно по малко износване,по малко нагар,по дълъг експлоатационен живот на чукчето.


          Това от своя страна води до различни проблеми ....например ,бубина с по високо съпротивление, във високите обороти води до по малко насищане и съответно по слаба искра....има едни диаграми ...мисля че се водеше ъгъл на затеорено състояние на контактите(чукчето)

          Именно тук се намесват електронните комутатори които коригират тоя проблем.....

          Накратко,комутатора който слагаш, трябва да "очаква" бубината да е със съпротивление,за което той (комутатора)е предвиден да работи.

          Навремето опелите страдаха от комутатори ....масово

          Там бяха 4 и 5 пинови....

          Предаваха се под товар и обикновенно те оставят на пътя след по дълго каране

          Там бубината е за по ниско съпротивление
          И съм насаждал външен комутатор ,като за вход използвам изхода на оригиналния (повреден)комутатор а изхода на насадения комутатор,управлява бубината вече....

          Но насадения комутатор е за бубина със ниско съпротивление.

          Бубини с комутатори имат голфовете ,там обаче чакат сигнал от хол датчик ,което значи че трябва да го имитираш през чукчето

          Предимството е че комутатора и бубината са "оптимизирани " в пакет ,компактни и т.н

      • #5
        Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
        Прегледах руски видеа...реално комутатор с хол може да работи с чукче, но трябва да се инвертира сигнала от чукчето с малка схема състояща се от транзистор и 3 съпротивления....сложно за мен.
        Преди години имах ЗАЗ 968М. Преправих оригиналното запалване да работи с бобина и комутатор от Лада Самара. Наистина се обръща сигнала от чукчето. Аз го бях направил с операционен усилвател
        Работеше три години след това продадох звяра

        ВНИМАНИЕ - бобината и комутатора само комплект !!! Иначе...оставаш на пътя, ако въобще тръгнеш.
        По отношение продуктите на стил-електроникс имам доста големи резерви. Не само от комутаторите им
        Панайот Бърдарски
        0887 60 77 22

        Коментар


        • #6
          Върнахте ме 20 години назад, когато все исках нещо да подобря по контактното запалване на соц.возилата ми

          Намерих една стара тема тук, където съм писал по въпроса, но линковете естествено отдавна не съществуват, а дали частите от ЗИЛ, за които съм писал още се намират, нямам представа. Запалването от ЗИЛ е единия вариант, който съм пробвал на Москвич 21412. Комутатора след време изгоря просто, защото руснаците толкова си могат в тези години, но преди това работеше перфектно,. После имах 2141 с българско електронно (контактно), което работеше с оригиналната бобина (Лада), което почти не повишаваше мощността (енергията) на искрата, но поне нямаш загуби от кондензатор и износване на контактите (чукче и наковалня). Имаше една книжка (ще пробвам да я изнамеря) „Електронни схеми за автомобила“, или нещо подобно, където имаше и запалвания и ако ти се занимава, може да си сглобиш нещо. Аз такова контактно транзисторно си сглобих за Трабант и с него и замина (подарих го на едно дете). Отделно схеми има и в нета.

          Всъщност с кой двигател е Унимога (код). Първо ще те посъветвам да измериш съпротивлението на бобината. Ако работи с българският комутатор, то той е предназначен за старите бобини, които си работят с контакти. Тоест съпротивлението на бобината трябва да е около 3 ома и комутатора да прекъсва ток около 4 А. Ако бобината е по-нискоомна, комутатора ще прегрява, а накрая и ще изгори. После се появиха комутатори, които комутират 8А с 1 ом бобина, като естествено си имаха ограничител на тока, демек достига 8 и повече не го покачва до момента на прекъсване за искра. Ронин го е обяснил изчерпателно. Иначе ето го древния пост от 2006-та:


          Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
          Re: Електронно запалване за автомобили с чукче и наковалня



          Ако не държите въпросната Тойота да е с оригиналната си бобина, ви предлагам най-простият вариант – запалителна уредба от ЗИЛ (контактна транзисторна). Необходимо е да закупите комутатор ТК-102 или ТК-102А. Първият е оригиналната конструкция с германиев краен транзистор, вторият, явно е някаква модернизирана версия, защото като го отворих беше без импулсния трансформатор и със силициев краен транзистор. По-вероятно е да намерите новият вариант. Необходима ви е също бобина Б-114 и допълнително съпротивление (вариатор) СЭ-107. Така сглобената уредба, работи стабилно, осигурява чудесен студен старт и най-важното – прекъсвачът на практика не се износва (само крачето, което опира във валчето). При повреда за не повече от 5 минути може да се възстанови старата уредба (желателно е оригиналната бобина да си остане на автомобила).
          Вторият вариант – запалителна уредба от ВАЗ Самара. Необходим е комутатор 36.3734 (3620.3734) или западен, или български аналог, бобина 27.3705 или подобна (ако е суха със затворен магнитопровод най-добре). Изработва проста схема на имитатор на датчик на Хол (преобразува сигналите на чукчето във сигнали от Хол възприемател за да се подадат към комутатора). Схемата на имитатора в момента я нямам, но съм почти сигурен, че я свалях от Уазбука.ру. Резултатът е доста мощна запалителна уредба, с на практика постоянен ток максимален ток в първичната верига, който се контролира и освен това веригата се прекъсва, ако автомобилът е на контакт, но двигателя не работи. В този случай съветвам уредбата да се захранва през реле (ако няма такова), а не през контактния ключ. Лошото тук е, че българските и руските комутатори често се повреждат.
          Друга възможност е да се монтира възприемател на Хол в оригиналният прекъсвач-разпределител, но така се губи автентичността на модела.
          Ако държите всичко по уредбата да е оригинално и комутаторът да е само посредник, който да удължи живота на прекъсвача и да се наблюдава все пак и леко подобрение на характеристиката на уредбата, трябва да се изработи някакъв самоделен комутатор от долните линкове.


          http://rf.atnn.ru/s2/avt-rk4.html
          http://rf.atnn.ru/s1/zajig.htm
          http://rf.atnn.ru/s1/el-zag.htm
          http://dimasen.narod.ru/zazhig/015.htm

          И една доста проста, но ефективна и стабилно работеща схема на колегата Desert Leo, от форума на Москвич:
          http://c230.lorddigital.com/maistora...?3,1328,page=1

          Ето и цялата тема:

          https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BD%D1%8F/page3

          Коментар


          • #7
            бобината е 3,5-4 ома....стил електроник го дават да работи с бобина с резистор. Днес палнах звяра..10 минути и изгасна...1 час да изстине и после 3 минути работа.

            Коментар


            • pansim
              pansim коментира
              Редактиране на коментар
              Търси друго. Писах за стил електроникс.

          • #8
            и определено искам да си купя нещо готово, но нещо няма на пазара....има една обява с колекция от всякакви комутатори, н0 200лв нвщо нв ми се дават

            Коментар


            • #9
              Колега изчакай, ще пусна снимки. Борето

              Коментар


              • #10
                Немонтирано - оригинал Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142333.jpg
Прегледи:201
Размер:224.0 КБ
ID:6963197 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142409.jpg
Прегледи:195
Размер:100.3 КБ
ID:6963198 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142403.jpg
Прегледи:196
Размер:199.0 КБ
ID:6963199 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142351.jpg
Прегледи:195
Размер:216.7 КБ
ID:6963200 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142400.jpg
Прегледи:196
Размер:207.7 КБ
ID:6963201 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142417.jpg
Прегледи:197
Размер:389.3 КБ
ID:6963202 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142456.jpg
Прегледи:203
Размер:305.9 КБ
ID:6963203 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142508.jpg
Прегледи:200
Размер:256.3 КБ
ID:6963204 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142255.jpg
Прегледи:194
Размер:362.3 КБ
ID:6963205 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20240420_142300.jpg
Прегледи:195
Размер:133.1 КБ
ID:6963206

                Коментар


                • #11
                  това според мен е за делко с хол...там лада девятка. И като вторична функция РЕП

                  Коментар


                  • #12
                    Ако те устройва пиши адрес и колко ти се дава - 2лв. 3лв. 5лв. Имам и резервни. Борето
                    Последно редактирано от boreto2; 20-04-24, 14:24.

                    Коментар


                    • #13
                      С тоя украински боклук ще се види в приключение от всякъде .
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #14
                        Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                        и определено искам да си купя нещо готово, но нещо няма на пазара....има една обява с колекция от всякакви комутатори, н0 200лв нвщо нв ми се дават
                        Чак пък да няма... Ето първото, което ми излезна в гугъл, когато потърсих контактен комутатор:
                        https://tehnochast.com/bg-product-details-14347.html

                        Пак да попитам - с кой мерцедесов двигател си?

                        Коментар


                        • Andrei
                          Andrei коментира
                          Редактиране на коментар
                          няма го наличен...предполага се ,че за един месец от както имам устройството, съм прекопал нета, преди да пиша тук

                        • Двигателист
                          Двигателист коментира
                          Редактиране на коментар
                          Съжалявам! На сайта не са го отбелязали коректно, което ме заблуди...

                        • Andrei
                          Andrei коментира
                          Редактиране на коментар
                          ..а и с руските комутатори е трудно да се ориентирам, кой става (за да купя от олх или базара)...

                      • #15
                        То на тоя унимог се слага практически само един двигател М180 2.2 6 цил...много рядко М130 (разтърган М130 до 2. и само 80 бройки ОМ615 2,4д

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X