На колата ми, акумулатора беше AFB, Moll. На около 4г. Реших да го дозаредя.
За целта си взех зарядно NOCO Genius GENPRO10X1, 1-Bank, 10A (10A/Bank) Smart Marine Battery Charger, 12V Waterproof Onboard Boat Charger, Battery Maintainer and Desulfator for AGM, Lithium (LiFePO4) and Deep-Cycle Batteries от братска Америка.
Това зарядно може да зарежда почти всичко, отделно е предвидено да следи и поддържа батерията в оптимален цикъл.
Свързах го в контакта, сложих клемите и му избрах режим AGM. Направи си теста на акумулатора, и мина в режим поддръжка. Оставих го за около 8-9ч. На сутринта колата, запали, ивсичко беше наред.
Обаче, вечерта ми изписа грешка в парктроника, старт-стопа спря да работи, и започна да държи 1000 оборота по светофарите. Последните две, са ясен сигнал че акумулатора е за смяна.
Тази сутрин, колата не запали. Симптоми на паднал акумулатор. Подадо и ток, запали и си взех нов акумулатор.
Тук идва интересната част. Как си убих старият акумулатор? При условие, че AGM & AFB са сходни технологии, работят на същият принцип. Зарядното не е зареждало, а само в режим поддръжка.
Дали просто съм уцелил момента в който си е заминавал? До преди моята намеса, си работеше адекватно.
За целта си взех зарядно NOCO Genius GENPRO10X1, 1-Bank, 10A (10A/Bank) Smart Marine Battery Charger, 12V Waterproof Onboard Boat Charger, Battery Maintainer and Desulfator for AGM, Lithium (LiFePO4) and Deep-Cycle Batteries от братска Америка.
Това зарядно може да зарежда почти всичко, отделно е предвидено да следи и поддържа батерията в оптимален цикъл.
Свързах го в контакта, сложих клемите и му избрах режим AGM. Направи си теста на акумулатора, и мина в режим поддръжка. Оставих го за около 8-9ч. На сутринта колата, запали, ивсичко беше наред.
Обаче, вечерта ми изписа грешка в парктроника, старт-стопа спря да работи, и започна да държи 1000 оборота по светофарите. Последните две, са ясен сигнал че акумулатора е за смяна.
Тази сутрин, колата не запали. Симптоми на паднал акумулатор. Подадо и ток, запали и си взех нов акумулатор.
Тук идва интересната част. Как си убих старият акумулатор? При условие, че AGM & AFB са сходни технологии, работят на същият принцип. Зарядното не е зареждало, а само в режим поддръжка.
Дали просто съм уцелил момента в който си е заминавал? До преди моята намеса, си работеше адекватно.
Коментар