Обява

Свий
Няма добавени обяви.

AFB акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • AFB акумулатор

    На колата ми, акумулатора беше AFB, Moll. На около 4г. Реших да го дозаредя.
    За целта си взех зарядно NOCO Genius GENPRO10X1, 1-Bank, 10A (10A/Bank) Smart Marine Battery Charger, 12V Waterproof Onboard Boat Charger, Battery Maintainer and Desulfator for AGM, Lithium (LiFePO4) and Deep-Cycle Batteries от братска Америка.
    Това зарядно може да зарежда почти всичко, отделно е предвидено да следи и поддържа батерията в оптимален цикъл.
    Свързах го в контакта, сложих клемите и му избрах режим AGM. Направи си теста на акумулатора, и мина в режим поддръжка. Оставих го за около 8-9ч. На сутринта колата, запали, ивсичко беше наред.
    Обаче, вечерта ми изписа грешка в парктроника, старт-стопа спря да работи, и започна да държи 1000 оборота по светофарите. Последните две, са ясен сигнал че акумулатора е за смяна.
    Тази сутрин, колата не запали. Симптоми на паднал акумулатор. Подадо и ток, запали и си взех нов акумулатор.

    Тук идва интересната част. Как си убих старият акумулатор? При условие, че AGM & AFB са сходни технологии, работят на същият принцип. Зарядното не е зареждало, а само в режим поддръжка.

    Дали просто съм уцелил момента в който си е заминавал? До преди моята намеса, си работеше адекватно.




  • #2
    Като си тръгнал да разнищваш - в момента акумулатора с какъв проблем е?
    - клетка "накъсо";
    - вътрешно прекъсване;
    - спаднал капацитет на 1 клетка;
    - спаднал капацитет на всички клетки;
    - просто разреден;
    - друго.

    Коментар


    • #3
      Никаква идея какво му е. При опит да запаля, само просветва таблото. Дадоха ми ток, и запали веднага.
      От там, в сервиза да взема нов.
      Как мога да ги проверява тези неща?

      Коментар


      • #4
        Аз имам 1 , 2 и 5 амперови зареждачки на Ноко,това не ти трепе нормална батерия. Остава да си объркал вида батерия и онова да зарежда по грешни параметри ма пак няма да ти убие батерията за някакви си 7-8 часа.

        Има нещо друго - аз като включа кое да е от трите първо ми зарежда батерията едни часове / 2-5 примерно / и после ми Ава в режим подръжка,а на тоя режим може да си стои със седмици,пробвано поне 5 пъти.

        Обикновен за мотори също върши работа даже да е 0.8 ампера,е има да го чакаш ма си зарежда и подържа батерията,моята е 110 ампера АГМ
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          AGM и AFB не трябва да се зареждат с повече от 14.6v.
          Режима на който я бях сложил беше за AGM.
          Беше на поддържане през цялото време.
          Взех това зарядно именно че може да зарежда всички типове, и може да ги поддържа в оптимална форма.

          Коментар


          • FiveFinger
            FiveFinger коментира
            Редактиране на коментар
            С какво зарядно ги зареждаш?

          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Имам предвид че самото МПС си ги зарежда с тези стойности...иначе на зарядните си има конкретния тип батерия ,когато се наложи.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Не е добре АГМ да се зарежда с повече от 14.6 волта,не е добре за батерията

        • #6
          2 вероятности: съвпадение или дефектна бройка на зарядното.
          Втората вероятност е добре да се провери но пък няма лесен и бърз начин за това.
          Итнересна задачка би било и трябва да се намери верен човек за нея.
          Враг усраине

          Коментар


          • FiveFinger
            FiveFinger коментира
            Редактиране на коментар
            С това зарядно, е зареждан оловен акумулатор. Проблеми нула с акумулатора.
            Натъпка го добре.
            После колата запали доста свежо.
            Пробвано е и на литиево йонни батерии, по големички. Също ги зарежда без проблеми.
            Самото има такава програма, за такива батерии.
            Закачено е и на осцилоскоп, и работи без драми.
            10А ги прави без проблем, даже и повече.

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Казвай ако не ти харесва и ти го плащам / на половин цена 🤪😜🤪/.

            Не е зарядното,това има опция и за съживяване на леко клекнала батерия,зарежда 90% от батериите на пазара и може да подържа и 3000 ампера банка с батерии.
            Няма и какво толкова да му объркаш,има едно копче да натискаш докато си избереш каква батерия зареждаш,после то си мисли само какво трябва да прави,че и помни малката гад.

        • #7
          Колко беше студено като зарежда батерията,над или под нулата?
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • FiveFinger
            FiveFinger коментира
            Редактиране на коментар
            10-15 градуса над нулата. Толкова държи в гаража.

        • #8
          Залагам на умрял акумулатор. Обикновено внезапната им смърт е прекъсване на връзка между клетките. Не може едно зарядно от този тип да го убие за една вечер.
          Панайот Бърдарски
          0887 60 77 22

          Коментар


          • #9
            Може да не може да убие здрав акумулатор.
            Този ако е бил в края на дните си и с кофти зареждане...
            Не бих изключил напълно кофти чарджър.

            Така или имаче има една цинична сентенция за случая: Не остава ненаказано добро
            Ако не беше доброто намерение за зареждане много вероятно да беше поживял още малко.
            Враг усраине

            Коментар


            • FiveFinger
              FiveFinger коментира
              Редактиране на коментар
              Да, съгласен. Явно е бил в края на живота си, и това го е убило изведнъж. Резнало му е главата направо от кръста.

          • #10
            Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
            Ако не беше доброто намерение за зареждане много вероятно да беше поживял още малко.
            И да приключи жизнения си път на някой зачукан чукар, в най-големия студ, през нощта и без жива душа наоколо. Разбира се, и без покритие на мобилния телефон,
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #11
              Не го мисли толкова...на една от служебните коли която карам основно аз,пролетта нов акумулатор,юни месец в края отпуск....море...9 дни престой на служебното мпс в гаража,забравил съм (не че го правя по принцип) да му изключа консуматорите ...две камери работят нон стоп ,дори и през ноща и никога не се спират.....така за 9 дни са изсмукали батерията ....Няма ток да запали,подавам с кабели....на обяд не ще да запали пак..зареждане със 20 ампера ....тц. Няма никой...и .нов акумулатор...не намирам гаранцията..на стария.и така...3 месеца и фира....вярно че батериите работят в тежък режим...средно издържат по 2 години..на работните ни коли.но...факт.Та не го мисли ...виж ако убиеш и следващия ще е интересно.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #12
                Всички се оплакват от такива батерии по Шкоди разни,уж много добра технология пък на третата година стои на 11 волта.
                Сложи му яка / не само стартова / АГМ батерия и ако убиеш и нея ти купувам зарядното
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • FiveFinger
                  FiveFinger коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да, сложих АГМ, марка Exide, уж пак от братска Америка.
                  Мани, аз си поръчах две. Едното така и не дойде.
                  Ще поръчвам пак след нова година.
                  Ще му пробвам repair режима, да видим дали ще направи нещо.
                  Според мен, зарядното работи, и не е в него проблема. Като си знам късметът, му е дошло времето и неподходящ режим на зареждане са го осмъртили.

              • #13
                Така. След като сложих АГМ, направена е калибрация на алтернатора. След около месец, след покупката реших да го пробвам на зарядното.
                За самото зарядно, сложих едни хубави бронзови щипки за маса, с капацитет 160А.
                Откачих клемите на колата, сложих щипките и го пуснах. За около 15 минути индикира, че е зареден.
                ​​​​​​Прехвърли на поддържаш режим. Оставих го за 12ч.
                Днес му закачих клемите на колата, изписа стандартните грешки които се оправят с пълен десен и ляв на волана. За момента друго няма.
                След 8ч пак я запалих, няма грешки и пали от раз.

                ​​Тези дни ще я видим. Единствената разлика от преди е, че бяха свалени клемите на колата. В края на месеца, пак ще я закача да я дозаредя, но ще бъде с клемите на колата.

                Като обобщение за АФБ акумулатора, явно съм уцелил умиращ акумулатор и грешен режим на зареждане. Ама, по нищо не индикираше че е на умиране.
                Старт стопа работеше до последно.
                Както и да е.

                Коментар


                • #14
                  Първоначално публикуван от FiveFinger Преглед на мнение
                  Така. След като сложих АГМ, направена е калибрация на алтернатора.

                  Как точно се прави калибрация на алтернатора?? За пръв път чувам за такова нещо.

                  Коментар


                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Много от по-новите коли имат функция Battery Management, която следи и управлява зареждането и разреждането на АКБ. При наличие на Старт/стоп е задължително. Това "нещо" мери и изчислява всичко свързано с акумулатора, и на тази база изчислява оптималното му зареждане и разрешава Старт/стоп функцията при достатъчен заряд....
                    По тази причина след замяна на акумулатора се посочва модел / тип / капацитет и Battery Management -а си смята "там к'вот " му трябва. Проверява ни и започва да си трупа нови статистически данни за акумулатора незабавно. Тях ги използва и за управление на алтернатора според новия акумулатор.
                    Физически може да е отделен блок или разпределена "дейност" между боди модула и компа на мотора.

                  • FiveFinger
                    FiveFinger коментира
                    Редактиране на коментар
                    С AFB без товар на запален автомобил зареждаше с 13v. След калибрацията и с новият акумулатор, същите условия държеше 14,2-14,4v.
                    На самият алтернатор му се задава тип батерия, капацитет и волтаж. Всико друго го е описал колегата отгоре.

                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Алтернатора е "тъп" - той само изпълнява и връща диагностична информация. Някой "по-учен" блок с "обширен поглед върху нещата" го командва най-често по LIN.

                • #15
                  Тъй. След вече изминало някакво време,да споделя.
                  Сложих месингови щипки за клемите на зарядното. По 400А всяка. Направих няколко зареждания на акумулатора с махнати клеми на колата, и с оставени.
                  Зарядното работи и в двата случая. Натъпква акумулатора в рамките на 15 минути. Явно градското каране, дори и за час не успяват да го заредят от алтернатора на колата.
                  Всеки месец ще го дозареждам. Зарядното е гръм и мълнии. Доволен съм от покупката.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X