Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Модерно запалване за карбураторен двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Модерно запалване за карбураторен двигател

    Привет на всички! От доста време търся и разглеждам вариант за запалване на автомобила, който е двутактов и с карбуратор. Става въпрос за Трабант. Запалването в момента е статично, тоест твърдо фиксирана стойност, без промяна на предварението спрямо оборотите на двигателя. Нещо което си е нужно на тоя двигател, за да има добро изгаряне на сместа във всички диапазони на работа. Колата е с 2 цилиндъра, така, че без проблем може да се ползва нещо от 4 цилиндров двигател. Та така де, някой може ли да сподели съществува ли някакво запалване което да мога да приспособя към колата и да си добавя тази ''екстра''. Също бих се съгласил и някой разбиращ човек от тези неща да изработи нещо, което да вържем към оригиналното запалване примерно.
    Та, ако можете да предложите нещо или знаете нещо по темата, бих се радвал да споделите.

  • #2
    https://www.bing.com/search?q=%D0%B5...onid=&pc=EUPP_
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


  • #3
    Делкото на Трабант нямаше ли центробежен регулатор? Единственото подобрение, което аз съм виждал преди много години, беше монтирането на два транзисторни ключа. По един за всеки цилиндър. Иначе, сигурно може да се открие след много търсене, електронния блок, който се монтираше фабрично на последните двутактови трабанти.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:580
Размер:164.1 КБ
ID:6783265
    Последно редактирано от коко келеша; 24-10-21, 10:37.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #4
      Нещо не сте ме разбрали. Тя колата в момента си е с оригинално електронно запалване, но няма центробежен регулатор. Запалването от 0 до максимални обороти е нагласено на 3.5мм преди ГМТ. На мен ми се иска нещо което да регулира градусите спрямо оборотите и натоварването.

      Коментар


      • #5
        Здравейте. Аванса от 0 до 3,5мм е при Трабант 600 и 601 където е с центробежен регулатор и чукчета и наковалня. При Трабант 601S е с електронно и аванса е твърд -3мм преди горна мъртва точка. Борето

        Коментар


        • #6
          И какво му е на запалването на Трабса, че ти трябва още електроника?
          Основният проблем на тая кола (карал съм такава още когато бяха нормално нещо по пътищата, както и Вартбург съм карал) е, че смесообразуването е едно към гьотере.
          Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

          Коментар


          • #7
            Чувал съм, че с центробежен регулатор настройката на аванса е много тегава.
            И че след премахването му работата на двигателя била по-добра.
            Това от двама трабанджии конкретно по темата с центробежния.

            И мисля, че вместо да изпишеш вежди ще извадиш очи.
            Враг усраине

            Коментар


            • #8
              Съществува една кутийка, казва се TRABITRONIK. Това нещо се е продавало от германците, но в момента няма производство. Има различни модели на този траби троник. Всички от тях променят аванса спрямо оборотите. Колата се движи по леко с това запалване. Поради факта, че в момента няма производство и не мога да си поръчам от там, търся алтернатива.

              Коментар


              • #9
                E, на мен са говорили за центробежният аванс регулатор.
                И явно са били прави, иначе не е имало нужда да правят TRABITRONIC.
                Хвърлих поглед в ибей и там няма.
                Явно е екзотика понастоящем.

                Враг усраине

                Коментар


                • #10
                  Има едни устройства , които се слагаха на газифицираните автомобили - ТАП , които променят аванса при преминаване на газ , обаче се настройват според автомобила , за трабант сигурно няма . Двата цилиндъра на Трабанта могат да имат различен аванс . Моя трабант по спомен май го нагласих 1 цилидър на 3 мм , 2 на 4 мм , но това беше само статично.

                  Коментар


                  • Traqn Savov
                    Traqn Savov коментира
                    Редактиране на коментар
                    тези аванс процесори се настройват с кючета, слагал съм поне дозина..

                • #11
                  Някога имах Трабант. От покойния ми дядо. Преди да го подкарам аз, му е било изгоряло електронното запалване и съответно някой му е сложил обикновенно. Аз така и не разбрах логиката електронното да е без центробежно регулиране, а електро-механичното запалване да е с такъв. Както и да е... след години исках да си направя подобрено запалване, но си бях беден студент затова реших да си изработя по едни схеми от книга, чието заглавие не помня, но мисля, че ще мога да я изнамеря и ако има интерес да снимам схемите. Принципно бях решил да запазя прекъсвачите (чукчетата), но през тях да минава само управляващ ток, така че да не се износват, а глемият ток през индукционната бобина да се комутира от електроника. Принципно най-подходящо беше т.нар. кондензаторно запалване (най-нечувствително към замърсяване на свещите, което си е доста вероятно при Трабант) , но за него трябваше да си навия трансформаторче, а в онези години не можах да го няправя. Затова си направих 2 бр. транзисторни комутатори. Всичко ръчно, платки, ецване, шарени кабелчета... голям кеф . А колко бях щастлив, когато всичко заработи.

                  Показанато на снимката запалване пък го имах монтирано на Москвич Алеко и си работеше перфектно, но там се използваще щатната 3 омова бобина и реално енергията на искрата не беше много по-висока от стандартното запалване.

                  Та моят съвет е – ако искаш центробежно регулиране на ъгъла на изпреварване на запалване да монтираш на мястото на оригиналното електронно, електро-механично, и да включиш два комутатора подобни на този на снимката по-горе.

                  Някой спомена ТАП, което също е вариант. Отново ти трябват 2 броя. Но трябва да са накакви стари модели, защото последно като се интересувах от такива авансатори, те взимаха сигнал от датчик на колянов вал.

                  Коментар


                  • #12
                    Карам вартбургов двигател с 3 такива транзисторни запалвания, но и там няма центробежен регулатор. Трябва ми нещо което да може да се преработи и подкара, за да може да се изменя аванса.

                    Коментар


                    • boreto2
                      boreto2 коментира
                      Редактиране на коментар
                      На Гребния канал в Пловдив има една лодка " Нептун" ( лодка за всичко ) .Лодка оригинално е с двигател от Вартбург. Преди години случайно при разговор разбрах че са сложили делко от Тико и край на проблемите с чукчетата. Делкото се въртеше отстрани от зъбен ремък и обтегач

                  • #13
                    Ама защо сте толкова сигурни, че трабантовото запалване е само датчик на хол и два ключа? Според моите спомени то включваше и електронен аванс. Гледал ли си със стробоскоп?

                    Коментар


                    • Traqn Savov
                      Traqn Savov коментира
                      Редактиране на коментар
                      Правил съм много такива запалвания, имат една основна хибридна интегрална схема, в основата си е тригер на шмит, само че като цяло без вътрешният чертеж на схемата трудно е да се каже дали има някаква верига за управление на ъгъла според оборотите..

                  • #14
                    Оригиналното електронно е много опростено и не мисля че изобщо представлява нещо по-умно от електронен ключ - поне с това което се занимавах в миналото. Имам Jawa („Който кара Ява не остарява“ - това заради спирачките им ) и се интересувах от НОРМАЛНО електронно запалване и такова имаше че и още има - „Jawa - CZ – Trabant“. Нещо по-специализирано и лесно за монтаж и настройки (по сериен порт вярно, но има USB-to-Serial преходници но трябва да се внимава че от най-евтините работят 30% от които съм получавал)



                    Още се продават >ТУК< но цената е малко страШШШШна. Има вариант специално за Трабант.


                    Да, с оптрони.. малко странно старо но осъвременено решение ако се съди по снимките.





                    На това старо видео може да се види монтирания по-стар вариант на същото запалване.




                    Не рекламирам, нито имам преки впечатления. Преди години цената ме отказа (+ две запалителни бубини от същия производител, за да е всичко идеално), но като качество за такава цел - не съм виждал по-добро.
                    Последно редактирано от TStanim; 27-10-21, 18:56.

                    Коментар


                    • #15
                      На Трабантите с чукче гарантирано има центробежен регулатор. На Вартбурга няма. Такъв с електронно не съм имал, но не ми се вярва да е без регулатор.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X