Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Термодатчик с "разширени права"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Термодатчик с "разширени права"

    Тия дни нещо ми писна от прегрели по разни поводи коли. Обикновено се почва от някоа ултраелементарна глупост и се свършва с много похарчени пари и тон потрошени нерви.

    Мисля си следното: не е проблем да се направи дублиране на системата за контрол на температурата (иначе казано - датчика и стрелката на таблото), само че с малко по-разширени функции. Например като наближи температурата до критичната граница, да дава звуков сигнал за предупреждение, а ако водача не вземе мерки, след малко, например 5-10 секунди да гаси мотора. Или пък при достигане на някаква критична граница. Един път да сработи, те ти спестени едни 500 лева, ако не и повече.

    Щото ако мотора прегрее юнашки, пак ще си угасне, ама последствията ще са други.

    Чудя се защо производителите не слагат такива системи (веднъж съм мяркал в баварка седмица и то само предупредителен сигнал).

    Сигурно някой ще каже: ама аз колата не я прегрявам всеки ден. Е, да де, то веднъж стига. Било проблем по охладителната система (за последния месец поне 10 души от форума изреваха), било задънен с кал до ушите радиатор на кофти баир... абе варианти много.

    Само да ми остане малко свободно време и ще спретна по едно такова подаръче на колите из къщи, даже мисля да включа и датчика за маслото, щото с него съм нямал проблем, ама появи ли се... ясно е какво става.

    За сега приемам всякакви коментари и предложения - например условия, при които трябва да се угаси принудително мотора, време за реакция, дали трябва да следи за дълговременно превишаване на нормалната работна температура (ако и да не стига критични стойности) и т.н.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Термодатчик с "разширени права"

    Ооо, слагат, слагат. Някой дори тук беше споменал - при прегряване започва да върви едва-едва, с никаква мощност.

    Другото е че не винаги гасенето на двигателя при прегряване е най-доброто решение.

    И не на последно място, темата е разисквана вече. Само не мога да дам линк. Иначе, такова устройство само по себе си не е никак сложно.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      До: Термодатчик с "разширени права"

      На първо четена се сещам за обикновенния "гоУф" (2.0 16V) имаше си стрелка, отделно и червена ламБа за водата, а като екстра и термометър за маслото....т.е подкрепям Спарки, има го и не е трудно да се направи.
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Термодатчик с "разширени права"

        Знам, че не е трудно да се направи, то горе-долу това работя.
        Въпроса ми беше по-скоро за уточняване на параметрите. Ако има разисквана тема, ще съм благодарен за линк.

        На голфето лампата е хубаво нещо, но това не пречи на снахата да стапя на 2 пъти двигателя на техната житиайка. Тежък крак+липса на навик да се гледа таблото. Сега братока и купи едно Тико , това сериозно.

        Това дали трябва да се гаси мотора или не и мен ме притеснява малко, но като се замисля - ако изхвърли антифриза, и да остане да работи придушен, пак ще пръсне главата или нещо друго. Не знам дали тая препоръка да не се гаси мотора не е малко поостаряла?
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          До: Термодатчик с "разширени права"

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Не знам дали тая препоръка да не се гаси мотора не е малко поостаряла?
          Ми те моторите са си все същите от време оно. Нищо принципно ново. Само разни електроники със съмнителен по отношение на вървежа смисъл.

          Прегрял двигател, почти в червеното. Гасиш го. Антифриза няма циркулация, и кипва в най-горещите части на двигателя, при което и спира да ги охлажда. Главата измята, и от ауспуха тръгва да излиза пара.

          Виждал съм го поне 3 пъти. Секунди след гасенето на прегрял двигател се случва горното.

          ...това ако охладителната система си е в ред. Ако не е, и има загуба на антифриз още преди гасенето, тогава освен да го изгасиш, няма какво повече да направиш.

          Затова казах че не е ясно във всеки конкретен случай кое е по-доброто решение - гасене или работа на празен ход, че дори и на леко вдигнати обороти, за да има по-добра циркулация.

          ПП: Колкото до параметрите - те зависят от конкретния двигател, и от мястото, на което си решил да сложиш термодатчика.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            До: Термодатчик с "разширени права"

            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
            Въпроса ми беше по-скоро за уточняване на параметрите.
            Пробвай със начало на "квиченето" 110 на маслото и 115-120градуса на водата, вместо лампа може да е всякакъв "звънец"
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: Термодатчик с "разширени права"

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Ми те моторите са си все същите от време оно. Нищо принципно ново. Само разни електроники със съмнителен по отношение на вървежа смисъл.

              Прегрял двигател, почти в червеното. Гасиш го. Антифриза няма циркулация, и кипва в най-горещите части на двигателя, при което и спира да ги охлажда. Главата измята, и от ауспуха тръгва да излиза пара.

              Виждал съм го поне 3 пъти. Секунди след гасенето на прегрял двигател се случва горното.

              ...това ако охладителната система си е в ред. Ако не е, и има загуба на антифриз още преди гасенето, тогава освен да го изгасиш, няма какво повече да направиш.

              Затова казах че не е ясно във всеки конкретен случай кое е по-доброто решение - гасене или работа на празен ход, че дори и на леко вдигнати обороти, за да има по-добра циркулация.

              ПП: Колкото до параметрите - те зависят от конкретния двигател, и от мястото, на което си решил да сложиш термодатчика.
              Като цяло съм съгласен. За старите идеята беше, че все пак работното налягане на охладителната система е близко до атмосферното (не говоря за съвсем древните с отворена система де).

              Може би ще е по-добре да се следи скоростта на нарастване на температурата? В смисъл, ако тръгне по-рязко да се вдига, значи работата отива на мазало. И да се гаси преди да е станало мазалото. Примерно.

              @Дядо Владо: 120 градуса не е ли съвсем на ръба на критиката?
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                До: Термодатчик с "разширени права"

                Да ви пусна още една вредна идея.
                Да се следи и налягане в офладителната система. Ако системата е затворен тип, двигателят е загрял, но няма налягане - значи има теч. Ако двигателят е загрял над определена температура и има високо налягане - пак има някакъв проблем. И т.н.

                Това с гасенето на двигателя ми се струва не особено удачна идея. А ако в тоя момент изпреварваш, двигателят изгасне и срещенеш челно тир, каква ще е равносметката? Скъпи били основните ремонти... Ремонтите от среща с тир са по-скъпи...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #9
                  До: Термодатчик с "разширени права"

                  Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                  @Дядо Владо: 120 градуса не е ли съвсем на ръба на критиката?
                  НРБъ е освен ако не си с някакво супер турбо, но нали е индикатор тип "последен шанс" може и на 110 да го направиш и после с тестове
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Термодатчик с "разширени права"

                    Като ще има "звЪнци", да има и за налягане на маслото, че и там бая ядове има като изхвърли маслото в движение.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Термодатчик с "разширени права"

                      Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                      Като ще има "звЪнци", да има и за налягане на маслото, че и там бая ядове има като изхвърли маслото в движение.
                      Абе то като го изхвърли и да свири и да не свири колата си е родила
                      Затва манометър за налягане на маслото си е задължителен.

                      Готина екстра е нивомер дето при палене ти показва на дисплейче колко масло имаш
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        До: Термодатчик с "разширени права"

                        Хммммм... това за налягането в охладителната система е добра идея, хареса ми. малко е по-интересен въпроса с достатъчно прецизен датчик за налягане, който да работи и на -30 и на +120. Дали пък да не се мери индиректно?

                        Обикновено температурата на водата не скача чак толкова бързо, затова идеята е отначало да ти се разпищи, тоест да имаш шанс 5-10 или 15 секунди да свършиш каквото си започнал и (ако се налага) тогава да гаси.

                        За маслото - налягането не е проблем да се следи, ама за нивомера в движение е малко нереално според мен, особено при движение по планински път с много завои. А да се мери усреднена стойност - може, но не знам в случай на авария дали ще реагира навреме. Всъщност, какво пък - може и да стане, трябва да се пробва.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Термодатчик с "разширени права"

                          Хората са го направили на Уаз-а. Потенциометричният датчик показва градуси на таблото. Обаче има хора, които не знаят за какво служат градусите или са много пияни, за да го осъзнаят. За тях има контактен датчик, който пали червена лампа над таблото, направо в очите на водача. Така и трябва да бъде - той трябва да взима решението. Ако си спасява задника в момента и някое умно устройство му изгаси мотора, става кофти.
                          Само не ми харесва в този пример, че са сложили датчика на радиатора. Той може и да си остане студен, а двигателят да умира. Затова датчикът трябва да е залепен на главата. Сещам се за контактни биметални датчици за защита на микровълнови, ютии или кафемашини. Един такъв, залепен за главата, една жица и една лампа, зумер и/или чук в главата ще са достатъчни мисля. Демек - само напомняне, а не взимане на мерки.
                          Последно редактирано от Паджеровод; 09-08-09, 21:36.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Термодатчик с "разширени права"

                            Това за чука в главата е добра идея. И тесла ще свърши работа. Си мисля.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Термодатчик с "разширени права"

                              Просто решение:

                              Обикновен биметален датчик за включване на перката на радиатора. Те са за няколко температури, най-злите са 108-112 градуса на включване. Един такъв се лепи на главата на двигателя. През него зумер, направо от акумулатора през бушонче.

                              Иначе, въпросът не е прост. Началото на прегряването е на различна температура, в зависимост от налягането на охладителната течност. Ако всичко е още херметично и няма условия за кипване, 140-150 е все още ОК. Ако има спукване и налягането е равно на външното, 105 значи неизбежен шлайф. Или 100, ако е чиста вода.

                              После, съвременните двигатели вече отидоха на щатна работна температура 100-110, при тях разхерметизацията задължително прави парни тапи и локално прегряване, още преди да се види на термометъра. Там, не знам какво трябва да правим.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X