Тия дни нещо ми писна от прегрели по разни поводи коли. Обикновено се почва от някоа ултраелементарна глупост и се свършва с много похарчени пари и тон потрошени нерви.
Мисля си следното: не е проблем да се направи дублиране на системата за контрол на температурата (иначе казано - датчика и стрелката на таблото), само че с малко по-разширени функции. Например като наближи температурата до критичната граница, да дава звуков сигнал за предупреждение, а ако водача не вземе мерки, след малко, например 5-10 секунди да гаси мотора. Или пък при достигане на някаква критична граница. Един път да сработи, те ти спестени едни 500 лева, ако не и повече.
Щото ако мотора прегрее юнашки, пак ще си угасне, ама последствията ще са други.
Чудя се защо производителите не слагат такива системи (веднъж съм мяркал в баварка седмица и то само предупредителен сигнал).
Сигурно някой ще каже: ама аз колата не я прегрявам всеки ден. Е, да де, то веднъж стига. Било проблем по охладителната система (за последния месец поне 10 души от форума изреваха), било задънен с кал до ушите радиатор на кофти баир... абе варианти много.
Само да ми остане малко свободно време и ще спретна по едно такова подаръче на колите из къщи, даже мисля да включа и датчика за маслото, щото с него съм нямал проблем, ама появи ли се... ясно е какво става.
За сега приемам всякакви коментари и предложения - например условия, при които трябва да се угаси принудително мотора, време за реакция, дали трябва да следи за дълговременно превишаване на нормалната работна температура (ако и да не стига критични стойности) и т.н.
Мисля си следното: не е проблем да се направи дублиране на системата за контрол на температурата (иначе казано - датчика и стрелката на таблото), само че с малко по-разширени функции. Например като наближи температурата до критичната граница, да дава звуков сигнал за предупреждение, а ако водача не вземе мерки, след малко, например 5-10 секунди да гаси мотора. Или пък при достигане на някаква критична граница. Един път да сработи, те ти спестени едни 500 лева, ако не и повече.
Щото ако мотора прегрее юнашки, пак ще си угасне, ама последствията ще са други.
Чудя се защо производителите не слагат такива системи (веднъж съм мяркал в баварка седмица и то само предупредителен сигнал).
Сигурно някой ще каже: ама аз колата не я прегрявам всеки ден. Е, да де, то веднъж стига. Било проблем по охладителната система (за последния месец поне 10 души от форума изреваха), било задънен с кал до ушите радиатор на кофти баир... абе варианти много.
Само да ми остане малко свободно време и ще спретна по едно такова подаръче на колите из къщи, даже мисля да включа и датчика за маслото, щото с него съм нямал проблем, ама появи ли се... ясно е какво става.
За сега приемам всякакви коментари и предложения - например условия, при които трябва да се угаси принудително мотора, време за реакция, дали трябва да следи за дълговременно превишаване на нормалната работна температура (ако и да не стига критични стойности) и т.н.
Коментар