Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електродивгател за компресор - какво му е различното че е по-лек?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Масовите мотори са проектирани за продължителна работа. Струва ми се, че точно твоето приложение си плаче за избор на по-маломощен мотор, който да се претоварва за кратките интервали когато се използва. За всеки по-читав мотор се дават характеристики S1-S10 (Service Duty, IEC 60034-1), които дефинират за какъв режим на работа е проектиран моторът и в случая е добре да се отчете.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Търся си максимално лек (което ще рече - алуминиев корпус) трифазен мотор на 3000 оборота 7.5KW.

      Попаднах на това чудо:
      https://www.onlinemashini.bg/trifaze...5-3000-b3/8136

      Какво му е различното че е само 16 кила? Гледах из разни каталози - уж със същата мощност, алуминиев корпус и обороти тежат между 25 и 45 кила.

      Няма да го ползвам за компресор. Ще се управлява с инвертор, ще работи на 5 - 80Hz, на кратки интервали от максимум 2 минути, като в общия случай ще са от порядъка на 10-20 секунди, но особено в кратките интервали може и да се товари на максимум.

      Та, къде е уловката? Ако не е предвиден за продължителна работа заради прегряване ме устройва, но ако е нещо друго може и да не ме устройва.

      Има го и в Argomarket и ще се радвам и колегата съфорумник, работещ там, да коментира.
      Най-вероятно е грешна информация, 16 кила не е със сигурност. Слагали сме такива по компресори, с медна намотка са и лагерите стават. Внася ги Електромаш България, може да звъннеш да ги питаш. По компресорите до 4 kW слагат с алуминиев корпус, специално Abac все още влагат италиански мотори. По-големите са чугунени. Към новите български съм скептичен, преди няколко години го бяхме закъсали и купих 10 мотора 2,2 kW от Харманли, на всички сменихме лагерите, нищо общо със старото производство.

      Коментар


      • #18
        Лагерите са ми най-малкия проблем. Ще ги сменя ако трябва. Просто при тая мощност чугунения корпус сам по себе си тежи доста и искам да го избегна.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #19
          Пусковия ток прегрява двигателя, особено ако директно старира под товар.
          Тока прегрява намотката докато завърти и няма време да се охлади.
          Електродвигателите се избират и по показател колко пъти ще стартира. Понякога той се оказва по-важния показател. Имам някъде в къщи учебник с методика за избор от едното време. Компресорите за това имат пресостат с разтоварващ клапан, за да не стартират под товар (налягане). Крановете имат двигател, който е много по-голям от нужното за вдигане именно поради броя пускания за кратко време.
          Ако сложиш честотен инвертор, ще можеш да вдигнеш момента при стартиране, но трябва задължително да добавиш вентилатор за принудително охлаждане.
          Последно редактирано от aig; 26-08-20, 06:51.
          АИГ-Заваряване ООД
          Производител на заваръчни апарати "DEL"
          http://www.aigwelding.com
          0889 522 036

          Коментар


          • #20
            Аз го ядох Голям с един компресор КАЙЗЕР много хубав дебит, хубаво налягане обаче двигателя умря!!!
            Оказа се че това е правотоков четков двигател 2000Kw 3000 Обм..

            Сложих един монофазен асинхронен, 3000Кв 3000об. няма сила да развърти, понеже не съобразих че пусковата намотка работи до към 2500об..

            Трябваше да намалям шайбите, от където оборотите на компресора и дебита му падна двойно...

            Ташак работа стана, всички доработки стават ташак работа!!
            Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

            Коментар


            • novatech
              novatech коментира
              Редактиране на коментар
              То всичко ти е т***к , ако прочетеш какво си написал - знаеш ли как изглежда двигател 3000 киловата?

            • motor_men
              motor_men коментира
              Редактиране на коментар
              Случват се подобни грешки. Един познат отиде да си плати данъка на Дачия -баничарка , поискаха му 12300 лв.. Оказа се , че някакъв умен чиновник в общината е решил да пише мощността във ватове , ама след цифрата записал киловати , та се получило че баничарката е 64 000 Kw.

          • #21
            Да де 3 киловата 3000 киловата трябва да е на някой локомотив въпроса е че стана ташак музика и весници от цялото преправяне..
            Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

            Коментар


            • #22
              Тия техники освен мощност имат и други параметри. Например въртяш момент. Имат и едни графики как се променя той в зависимост от оборотите.
              Че то има и печки духалки и осветителни тела по 3kW, ама и тях хич ги няма в задвижването...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #23
                Първоначално публикуван от Traqn Savov Преглед на мнение
                Аз го ядох Голям с един компресор КАЙЗЕР Оказа се че това е правотоков четков двигател 2000Kw 3000 Обм..:
                не разбрах, "правотоков четков", а контакта му 220V ли беше


                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                Коментар


                • #24
                  Универсални двигатели


                  Вариант на постояннотоковия двигател е универсалният двигател. Името му произлиза от факта, че може да се захрани както с постоянно, така и с променливо напрежение. В практиката обикновено тези двигатели се захранват с променливо напрежение. Принципът се състои в това, че в универсалния двигател полето на котвата и индуктора (от там сумарният магнитен поток) се сменят по едно и също време и въртящият момент ще е винаги в една и съща посока. Двигателят трябва да е специално проектиран, така че да може да се захранва и с променливо напрежение заради комутацията и импеданса на намотките. При не добро проектиране искрите в колектора са значителни. Универсалният двигател е по-малко ефективен от еквивалентния „чист“ постояннотоков двигател. Тези двигатели са винаги серийни /при променлив ток има изместване на вектора на магнитното поле между статорното и роторно поле. Котвата е с малко, но дебели проводници, а индукторът с много но тънки проводници и при променлив ток се получава твърде неефективен или неработещ двигател/. Мощността им е ограничена и рядко надминава два киловата. В някои страни универсалните двигатели са в основата на традиционната им железница. За да подобрят комутацията, те често работят при напрежение с понижена честота 25Hz или 16 2/3 Hz.

                  Предимството на универсалния двигател е, че може да се захранва с променливо напрежение и има близки характеристики с постояннотоковия двигател: голям пусков въртящ момент, малки размери, високи скорости на въртене, лесно регулиране на скоростта на въртене. Затова такива двигатели се използват в мощни ръчни инструменти (ъглошлайфи, ръчни бормашини, електрически ножици и триони, домакински и промишлени миксери, и др.) Тези двигатели, както и постояннотоковите, имат много добри масообени показатели. Регулирането на оборотите им, когато е захранен с променливо напрежение, се осъществява с тиристорна или транзисторна схема. Стъпковият контрол при стъпковите двигатели лесно може да се осъществи с микропроцесорна схема и тиристор или транзистор, комутиращ намотките. Домакинските роботи, които се рекламират заради многото си скорости, комбинират намотки с няколко извода който се управляват от контролери.

                  Баххх майка му, едно време ги наричахме правотокови двигатели с паралелно или последователно възбуждане..

                  А не универсални двигатели, от там може да идва недоразбирането ​ се в хуй,
                  основното на мисълтта ми беше е че се получи едно голям НИЩО от цялата работа с преправянето!!!!
                  Последно редактирано от Traqn Savov; 15-11-20, 08:20.
                  Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                  Коментар


                  • #25
                    Тюююю тоз пост се е повторил
                    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                    Коментар


                    • #26
                      Ако нямаш разтоварващ клапан, можеш да добавиш, мисля че ще ти реши проблема с пускането.Само намалените шайби не знам как ще ги увеличиш после

                      Коментар


                      • #27
                        на самият пресостат си го има разтоварващият клапан, и за разлика от на повечето присъсващи тук компресори си работи както трябва..
                        Просто казано!! турско-китайският боклучав двигател, срещу немският разликата е огромна..
                        Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                        Коментар


                        • #28
                          Ето го чудото на техниката

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201124_110752.jpg
Прегледи:161
Размер:651.8 КБ
ID:6675563

                          Оригиналният енджин

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20201124_110813.jpg
Прегледи:125
Размер:497.7 КБ
ID:6675564
                          Прикачени файлове
                          Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X