Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Местене на акумулатор - кабели и клеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
    Ако бях запознат, нямаше да питам. Благодаря за съвета!
    Чаждаре ако още не си се справил с кабелите обади ми се.Йосиф от Варна съм със Витарата 0887 626660
    [url]www.4x4varna.com[/url]

    Коментар


    • #32
      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

      Първоначално публикуван от Йосиф-Варна Преглед на мнение
      Чаждаре ако още не си се справил с кабелите обади ми се.Йосиф от Варна съм със Витарата 0887 626660
      Ще ти се обадя утре.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #33
        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

        Мисля че някъде го бях писала, но става въпрос за силов кбел май беше 60, поради голямото разтояние се губи доста от тока. Карам вече втора година един форд комби дизел, с акумлатор за камиьон сиреч 400 милиампера, форда се товари като камионетка и влачи ремарке. Никакви проблеми като изключим че кабелите минават през купето защото уж беше временно с този акумлатор.
        Силните плачат сами. Не ръкомахат. Не викат. В гръб не забиват ками. И не се кланят на никого.

        Коментар


        • #34
          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

          Чавдаре, аз от почти година съм с 5 метра удължение на всеки полюс(купих 10 метра кабел), наставих на оригиналните, 25 кв кабел, меден многожилен, връзката е "ТНТМ" клемите са каквито намерих на село, тоест от ОМВ 4-5 лева...

          Замервах волтажа, пада е около 0,25 волта...

          За година ползване с акумулатор в багажника смело твърдя, никакви грижи, зарежда добре не пада след седмици покой, не грее ама никак...

          Кабела взех от Кл. Охридски магазинчетата за Ел. след пазарлък около 7-8 лева/метър ...
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #35
            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

            За да не пълним излишно форума с еднакви теми ще си позволя и аз да питам тук.Също както и при Чавдар моя акумулатор лека полека си заминава и така или иначе ще взимам нов ще ми се да е малко по голям в момента съм с 55 амперчасов акумулатор според вас колко по голям мога да сложа на колата в смисъл как стой въпроса със зареждане и други такива?Също така ще бъде преместен от зад,Самурая е бензинов и доста по малък от Патрула нужно ли е кабелите да са 60кв/мм.или 35 ще стигнат.
            ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
            тел.088четири 9едно9 4нула4
            -------------------------------------------------------

            Коментар


            • #36
              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

              Според мен трябва да си съобразяваш кабелите и акумулатора повече с лебедката, отколкото със стартера. В смисъл, че тя е доста по-голям консуматор. За зареждането проблеми няма да имаш само ако и сега нямаш такива.

              Коментар


              • #37
                До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                Нямам проблем със зареждането поне до сега не съм имал ще видя какво дърпа лебетката и ще го мисля.
                ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                тел.088четири 9едно9 4нула4
                -------------------------------------------------------

                Коментар


                • #38
                  До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                  На моята съзтезателна кола също преместих кабела отзад, като за целта използвах кабел от BMW.
                  За да стане като хората е нужно плюсовия кабел да е поне 50 квадрата.
                  На БМВто не съм го мерил, но е много по дебел от 25 квадратовия (за електрожени), който използвам за маса.
                  Масата е закрепена към купето и към мотора, като второто (към мотора) при дизелов мотор с механична помпа мисля, че ще е излишно.
                  Като се прави интервенцията ще е удобно и да се сложи един ключ маса, който обаче удължава до известна степен метража на минусовите кабели.

                  За кабела от БМВ дадох 40 лв и съм много доволен от покупката. Идва си с много готина плюсова клема (няма нищо общо с тия по магазините, дето за нищо не стават) + че на другия край кабела се разклонява - едно дебело разклонение към стартера, едно по-тънко към алтернатора и две по-тънки към бушонното табло. Всичко си е заводски кримпнато и това ми е единствената кола на която нямам проблем с клемите. Ще потърся по-късно дали имам снимки на кабела.
                  Ако оставяте нормалния оловно-електролитен акумулатор е нужно да е в херметична кутия, или на място където ще има проветрение и да е в поне някаква кутия, която ще предотврати или поне забави разплискването на електролита от акумулатора
                  Последно редактирано от ifchon; 07-11-08, 02:23.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                    Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
                    ... За да стане като хората е нужно плюсовия кабел да е поне 50 квадрата.
                    А масата не трябва ли да е същата като плюса?

                    Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
                    ... Масата е закрепена към купето и към мотора, като второто (към мотора) при дизелов мотор с механична помпа мисля, че ще е излишно. ...
                    Не знам дали е излишно, ама оригинално масата е закрепена първо на купето, а след това на мотора. Освен това, от другата страна има още един кабел, който свърза купето и мотора. И моторът не искаше да пали, когато лятото бяха забравили да вържат този втория кабел.

                    Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
                    ... Като се прави интервенцията ще е удобно и да се сложи един ключ маса, който обаче удължава до известна степен метража на минусовите кабели ...
                    Точно това смятам да направя. Само че, за разлика от леките коли - ралиджийки, джиповете имат и лебедки. Т.е. за да има смисъл от нея, ключ-масата трябва да прекъсва и масата към лебедката.
                    Смятам да пусна единичен кабел за маса до ключа, а от него да продължават 2.


                    Първоначално публикуван от ifchon Преглед на мнение
                    ... Ако оставяте нормалния оловно-електролитен акумулатор е нужно да е в херметична кутия ...
                    Акумулаторът е AGM, така че кутия не му трябва.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      Не знам дали е излишно, ама оригинално масата е закрепена първо на купето, а след това на мотора. Освен това, от другата страна има още един кабел, който свърза купето и мотора. И моторът не искаше да пали, когато лятото бяха забравили да вържат този втория кабел.

                      Не е излишно,а е задължителна масата към двигателя.Тоя стартер откъде ще взима маса иначе от лоши и несигурни връзки-болтове на нампоните,гърнетата и други подобни.
                      Луд умора нема,само се поти!!!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                        И аз си местих акумулатора , но от другата страна кабела е 10 или 16 кв 1.5 м ,но витарата не ще много ток да запали . Венци правилно ти е казал за силиконовата изолация идеята е , че при късо съединение топимите изолации се запалват може да потърсиш от тези текстилните изолации, които ги има в готварските печки и да вкараш кабела вътре .А за масата към двигателя връзвай дирктно от акумулатора защото пътя на тока иначе е дълъг и неясен и може да се чудиш какво се случва , защо не зарежда защо се окисляват клемите , защо не върти и др.
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар


                        • #42
                          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                          10-16 кв.см. е твърде малко за тоя ток където тече там.


                          А и колега няма изолация която да гори Ако не вярвай пробвай да запалиш кабел и да видиш колко ще гори
                          Луд умора нема,само се поти!!!

                          Коментар


                          • #43
                            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                            Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                            10-16 кв.см. е твърде малко за тоя ток където тече там.


                            А и колега няма изолация която да гори Ако не вярвай пробвай да запалиш кабел и да видиш колко ще гори
                            Изолациите горят. Достатъчно е да се размекнат и кабелът да опре на маса.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #44
                              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                              Тъй като 60 кв.мм не се предлага изборът беше между 50 и 70.
                              В крайна сметка реших, че след като размерът има значение, ще е по-добре 70 вместо 50.

                              Сега остава кабелът да се накълца на парчета, да се сложат кабелни обувки и да се промени съществуващата инсталация. Ама много дебело това нещо! Почвам да се чудя дали наличните отвори ще са достатъчни за да се изкарат в коша 4 броя - 1 плюс до стартера, 1 плюс до кутията на лебедката, 1 обща маса до двигател и купе и 1 маса до лебедката.

                              Масите смятам да се направят по следния начин - пуска се единичен кабел от акумулатора до таблото, където (на мястото на радиото) да се сложи ключ маса, от който вече да вървят 2 кабела - 1 за двигателя, а другия - до лебедката. За ключ смятам да използвам това

                              От началото на годината такова нещо стои като прекъсвач на плюса и до момента не съм констатирал проблеми с него.

                              Имам чуденка как да заместя белия кабел, посочен със зелената стрелка




                              Той е късичък (не повече от педя) и с не особено голямо сечение. Единият му край е запресован в плюсовата оловна клема на оригиналния кабел, а от другата страна се разтроява и се включва с пластмасови кабелни обувки към инсталацията.

                              Има ли смисъл и него да го дърпам до плюса на акумулатора или по някакъв начин да се прикачи към плюсовия кабел, който отива до стартера?
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #45
                                До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Има ли смисъл и него да го дърпам до плюса на акумулатора или по някакъв начин да се прикачи към плюсовия кабел, който отива до стартера?
                                Масово съм виждал плюсове на инсталации да започват от плюсовата клема на стартера и дори от плюсовата клема на динамото. Мисля, че няма да имаш дертове ...
                                Естествено големите токове (лебедки, телфери, портални кранове ) си ги прекарваш по широките шосета.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X