Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Местене на акумулатор - кабели и клеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Местене на акумулатор - кабели и клеми

    Тъй като в следствие на варварска експлоатация досегашният ми акумулатор е на път да ме изостави дошло е време за смяната му. Смятам да използвам този момент за да преместя акумулатора вътре в купето, зад седалките.
    Целта на занятието е от една страна да се сложи акумулатор с по-голям капацитет, какъвто иначе не се събира на щатното място, а от друга - да се преместят едни 20-на кила назад, с което да се олекоти малко тежката предница на Патрула.

    По този повод имам 2-3 чуденки:
    - Дали кабелът, който ми е останал от монтажа на лебедката (гумиран 30 или 35 кв.мм) ще е достатъчно дебел за да послужи за удължаване на кабелите на захранването?
    - Какви клеми да използвам за акумулатора?
    - Как най-надеждно да се направят връзките от акумулатора към съществуващата инсталация?
    Ние не сме неутрални!

  • #2
    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

    Най-добре е да не наставяш досегашния "+" до стартера а да монтираш нов, с подходящо сечение и дължина дотам. Използваш стандартни клеми за акумулатор, а в другия край добре кримпната кабелна обувка с термосвиваем шлаух.
    Минуса закачаш на маса на добре почистено място. Желателно е да провериш добра ли е масата към двигателя. (едни плетени голи, обикновено плоски проводници)

    Идеята да местиш акумулатора в купето ми се струва недотам добра...
    1. С дългия кабел имаш доста повече загуби в топлина(неизбежно), риск от претриване и късо съединение (преодолими). Накратко - дългият кабел е в състояние да намали позитивите от по-големия акумулатор, и сам по себе си е риск.
    Пример: Ако се сещаш за Булгаррено 8/10. При тях акумулаторът е отпред а двигателя (стартера) отзад. Едва палеше с акумулатор, с който другите коли бодро си въртяха. А контактите бяха добре почистени... Та акумулаторът ти винаги трябва да бъде в суперкондиция, за да палиш дизел с дълги кабели.
    2. При заряд от акумулатора се отделят вредни, дори взривоопасни газове, които хич няма да ти харесат за дишане. Ако си се возил на презареждаща Шкода ще ме разбереш
    3. при евентуално преобръщане или ПТП (недай Боже) имаш зад себе си около 20-30 кг., които дори и добре укрепени са си известен риск. При евентуално късо съединение е възможно дори взривяване на батерията и киселинен дъжд в купето.
    Последно редактирано от Scrapheap; 21-10-08, 14:30.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      ... Използваш стандартни клеми за акумулатор ...
      Въпросът е, че "стандартните клеми" са оловни, с пресован в тях кабел. А тези, които масово се продават (оловни или от др. метал) ми се струват доста кекави за да осигурят надеждна връзка.
      Та въпросът за клемите е откъде да намеря нещо по-качествено?

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      ... 1. С дългия кабел имаш доста повече загуби в топлина(неизбежно), риск от претриване и късо съединение (преодолими). Накратко - дългият кабел е в състояние да намали позитивите от по-големия акумулатор, и сам по себе си е риск.
      Това ми е ясно и то е причината да питам какво трябва да е сечението на кабела. Лебедките Warn, които пият по над 400 А идват стандартно с кабели не повече от 25 кв.мм (вярно, че са по-къси).


      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      2. При заряд от акумулатора се отделят вредни, дори взривоопасни газове, които хич няма да ти харесат за дишане. Ако си се возил на презареждаща Шкода ще ме разбереш
      E, наистина водород не ми се диша, но смятам да слагам не обикновен акумулатор, а AGM. Пък тях уж ги водят подходящи за "in-cab installations" и за тях чета, че

      Nearly all AGM batteries are "recombinant" - what that means is that the Oxygen and Hydrogen recombine INSIDE the battery. These use gas phase transfer of oxygen to the negative plates to recombine them back into water while charging and prevent the loss of water through electrolysis. The recombining is typically 99+% efficient, so almost no water is lost.
      The charging voltages are the same as for any standard battery - no need for any special adjustments or problems with incompatible chargers or charge controls. And, since the internal resistance is extremely low, there is almost no heating of the battery even under heavy charge and discharge currents. The Concorde (and most AGM) batteries have no charge or discharge current limits.
      ...

      AGM's do not have any liquid to spill, and even under severe overcharge conditions hydrogen emission is far below the 4% max specified for aircraft and enclosed spaces. The plates in AGM's are tightly packed and rigidly mounted, and will withstand shock and vibration better than any standard battery.
      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      3. при евентуално преобръщане или ПТП (недай Боже) имаш зад себе си около 20-30 кг., които дори и добре укрепени са си известен риск. При евентуално късо съединение е възможно дори взривяване на батерията и киселинен дъжд в купето.
      Необходимостта от доброто укрепване се разбира от само себе си. Вече съм имал случай (доста лек откъм последствия) да се убедя какво прави незакрепен товар в купето на бясно подскачащ джип ...

      И за целта ще мислим подходяща метална конструкция, захваната за ролбара и пода на купето.

      Тази опасност от експлозия не е ли по-скоро теоретична, с много малка вероятност да се случи на практика?
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #4
        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

        Продават се и бронзови клеми за акумулатор, които вършат прилична работа. кабелът се фиксира към тях с планка и два 6мм винта.
        Намират се в магазините за съветски авточасти.
        Друг вариант е да намериш от клемите, които се срещат по френските коли - две чашки, вкарани една в друга, като долната е цепната и отгоре има перчата гайка фиксираща обувката на кабела и едновременно натягаща клемата.
        Също така може да си направиш клемата и сам, като огънеш в конус една медна пластина, дебела около 3мм и я разпробиеш в събиращите се краища.
        След като ще слагаш подходящ акумулатор не би трябвало да имаш другите проблеми.
        На твое място бих дублирал кабелите с 2х35. Колкото повече - толкова повече - особено, когато клемите го позволяват.
        Аз лично съм взривявал оловен акумулатор
        Просто стартерната количка (викат им кой знае защо биче) беше на позиция 24В и някой не обърна внимание...
        След като имаш възможност за наистина адекватно укрепване, не виждам проблем
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

          Аз,лично не харесвам бронзовите клеми,много лесно се окисляват.С оловните положението е различно и болтовете за стягане са по-големи.

          Коментар


          • #6
            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

            Кабелите трябва да са 60кв./мм. Навсякъде се използват обувки които задължително се "кримпват" със специални клещи. Кабелите (конкретно този за +) е задължително да са със силиконова изолация. Допълнително се поставя в още поне една изолация минимум. Клеми за акумулатора се купуват специални които са до 700А... продават се във фирма Конрад, Тояга или други които се занимават със свърхмощни уредби... "Геловите" акумулатори могат спокойно да се монтират в купето и това отговаря на всички възможни изисквания... но само "геловите"...Задължително е ключ масата да бъде максимално близко до акумулатора...
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

              Аз бих ти предложил да закараш освен "+" с кабел до отпред и "-" по същия начин, като него специално го закачиш с клема директно на някоя шпилка по двигателя. Така избягваш всякакви загуби от ръждиви ламарини и замасявания.

              Коментар


              • #8
                До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                Клемите ако са месингови при поставяне на акомулатора ги намажи с грес.Полюсите на акомулатора също .Така ще избегнеш окисляването в тези участъци

                Коментар


                • #9
                  До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  ... След като ще слагаш подходящ акумулатор не би трябвало да имаш другите проблеми ...
                  В същност, сега се сещам, че на VW "Костенурка" акумулаторът май беше в купето. Също и на "Дифендър" акумулаторът е вътре, под седалката на шофьора. Т.е. проблемът с отделяните при зареждане газове май не е толкова страшен.


                  Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                  ... продават се във фирма Конрад, Тояга или други които се занимават със свърхмощни уредби...
                  Досега май колкото пъти съм потърсил някакви по-мощни елементи (бушони, релета, ... ) на споменатите места, все съм удрял греда.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                    На бусовете на Мерцедес (по старите) пак са под шофьорската седалка.Имал съм и имам такива не е имало проблем

                    Коментар


                    • #11
                      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                      То и на уаз-а (буханка)акумулатора е в купето , но не е добре. Усещам го по зъбите си.
                      Колкото е по близо акумулатора до големия консуматор , толкова по добре. Това е установено от опит .От моя опит.
                      Уморените коне не ги убиват , нали ??

                      Коментар


                      • #12
                        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                        Съюзът на слепите имаше някакъв цех за филтри. Там комплектоваха и кабели с различни накрайници. Няколко пъти съм си правил кабели за акумулатор, но последно беше преди 3 години. Имаха всички възможни дебелини и оловни накрайници. Намират се точно преди "Мото Пфое" по "Баба Парашкева" (сега "Европа" ли е).
                        Ако Нисана ти е дизел си за 60 кв.
                        И, наистина, е по-добре да вържеш минуса първо за двигателя и от там за шаси.
                        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                        Коментар


                        • #13
                          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                          Първоначално публикуван от Макавеев Преглед на мнение
                          ... Колкото е по близо акумулатора до големия консуматор , толкова по добре ...
                          Спор няма по този въпрос. Само че има и други немаловажни съображения. Като например споменатото олекотяване на и без това тежката предница, която е допълнително утежнена от лебедката.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                            Едно мнение на човек от типа "Направи си сам".
                            Подходящи кабели за преместване на акумулатора "отзад" има в автомобилите BMW. Там акумулатора заводски си е монтиран в багажника, и кабела е около 3м. с клемите. Така че се разходи малко из авто-моргите и ще намериш ОРИГИНАЛЕН
                            Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                            http://www.cardomain.com/ride/2562837

                            Коментар


                            • #15
                              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                              Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                              ... Подходящи кабели за преместване на акумулатора "отзад" има в автомобилите BMW. Там акумулатора заводски си е монтиран в багажника, и кабела е около 3м. с клемите. Така че се разходи малко из авто-моргите и ще намериш ОРИГИНАЛЕН
                              Това звучи добре, ама някой има ли представа какво е сечението на кабела? Защото имам опасения, че колкото и да е оригинален, може да не ми свърши работа. Не съм виждал BMW-та с лебедка ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X