Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Местене на акумулатор - кабели и клеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

    Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
    Масово съм виждал плюсове на инсталации да започват от плюсовата клема на стартера и дори от плюсовата клема на динамото. ...
    Ясно.

    Е сега остава да се размери и накълца на парчета "широкото шосе" ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #47
      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

      Имам преса за крипване (пресоване) на кабелни обувки, ако имаш зор в това отношение се обади - 0885 396 744. Аз обаче мисля, че запояването е по-удачния вариант в случая - качествено запояване, разбира се!

      Коментар


      • #48
        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

        И двете !
        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

        Коментар


        • #49
          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

          интересна тема на джимни 1.5 дизел приместих акумолатора отзад и само с един кабел от тези които се изплозват за електрожен не пали вързаж два и запали но има недостиг.утивам да си търся кабел от БМВ
          аз съм си виновен взех само клемите щото бяха отрязани а кабела само трябваше да го измушна.като споменавате за квадрати не ми говори нищо .кажете в мм коло за да се орентирам?
          акумолатора не е от най големите за един дизел дори малък но за зимата ще сложа по голям.и в крайна сметка ще трябва ли да пускам нови кабели до стартер и генератор ако да какви?
          поздрави

          Коментар


          • #50
            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

            Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
            ... като споменавате за квадрати не ми говори нищо .кажете в мм коло за да се орентирам? ...
            За ориентир - кабелите на лебедките са обикновено 25 - 30 кв. мм.
            Иначе диаметърът на кабела си зависи и от изолацията, така че едва ли е добър показател.

            При мен са изтеглени 1 плюс до стартера, 1 плюс до управлението на лебедката и 1 обща маса до купе и двигател (вързана е там, където беше и стандартната маса от акумулатора).

            Първоначално всичко беше с кабел 70 кв. мм. Само че в последствие се наложи да преработим инсталацията за да се сложи прекъсвач на захранването, с който да се гаси и двигателя. При това се оказа, че използваният кабел е твърде дебел и трудно ще го преборим да направи извивките до таблото, поради което за захранването на стартера и другите консуматори сложихме 30 квадрата, а за лебедката си остана дебелия питон.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #51
              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

              Допустимата плътност на тока е от 4 до 8 А/мм2. За консуматори работещи дълго време се избира по-ниска плътност на тока. За консуматори, които работят кратко( напр. лебедка) се избира 8А/мм2. Тоест кабел 50мм2 може безопасно да работи с токове до 400А.
              Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

              Коментар


              • #52
                До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                благодаря за отговорите.значи при мен за сега ще монтирам акумолатора под жабката наи вече поради малкия багажник.
                така ще си бъде по близо и няма да имам проблем.иначе си остава идеята отзад в багажника евентуално само на траял затова ще си приготвя необжодимата инсталация и закрепване. едно само ме плаши зимата като е вътре няма да мога да пускам да духа топъл
                въздух в краката.
                поздрави

                Коментар


                • #53
                  До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                  Можеш да си оставиш щатния акумулатор на фабричното място и да добавяш един по-голям в багажника , когато искаш да се забавляваш .
                  0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                  Коментар


                  • #54
                    До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                    Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                    ... Тоест кабел 50мм2 може безопасно да работи с токове до 400А.
                    Нямам спомен да съм виждал лебедка с толкова дебели кабели (от производителя), а и не съм имал проблеми, дори при интензивно използване на лебедката, с кабели 30 мм2 (при стандартното разположение на акумулатора).
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #55
                      До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                      Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                      Допустимата плътност на тока е от 4 до 8 А/мм2. За консуматори работещи дълго време се избира по-ниска плътност на тока. За консуматори, които работят кратко( напр. лебедка) се избира 8А/мм2. Тоест кабел 50мм2 може безопасно да работи с токове до 400А.
                      Безопасността не е единственото съображение тук. При такова ниско напрежение не е безразлично дали по кабелите ще изгубиш 1 или 3 или 5 волта, когато най-много ти трябва мощност. Тук се намесва и дължината - падът на напрежение е пропорционален на нея. За еднакъв резултат, двойно по-дълъг кабел трябва да има и двойно по-голямо сечение.

                      Т.е. ако оригиналният кабел е 1м и 15 кв. мм, този към багажника трябва да е 4 м / 60 кв. мм. - иначе, язък за голямата батерия.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                        А колко е падът с оригиналният кабел?

                        Коментар


                        • #57
                          До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                          Зависи.

                          В стартерен режим - примерно 1 волт. Още толкова може да се губи в самия акумулатор. От този волт примерно 3/4 е по плюсовия кабел.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                            когато правих инсталацията за задната лебедка сложих кабелите за електрожен и лебедката си работеше перфектно е на запален мотор.
                            Кабелите които идваха с лебедката WARN M6000SDP не са по дебели от тези които аз сложих но само достигаха за отпред.извода е че стартера на един дизел е доста по голям консуматор и след удължаването идват проблемите.другото нещо което ме съмнява е
                            акумолатора дали е наред но ше го проверя за един дизел знам че е доста слаб все пак не съм удължил кои знае колко едно джимни е доста по малко в сравнение с дтръги машини.
                            поздрави

                            Коментар


                            • #59
                              До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                              Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                              Чавдаре, аз от почти година съм с 5 метра удължение на всеки полюс(купих 10 метра кабел), наставих на оригиналните, 25 кв кабел, меден многожилен, връзката е "ТНТМ" клемите са каквито намерих на село, тоест от ОМВ 4-5 лева...

                              Замервах волтажа, пада е около 0,25 волта...

                              За година ползване с акумулатор в багажника смело твърдя, никакви грижи, зарежда добре не пада след седмици покой, не грее ама никак...

                              Кабела взех от Кл. Охридски магазинчетата за Ел. след пазарлък около 7-8 лева/метър ...
                              Ето конкретни данни от преди известно време, който иска може да замери на ДЖИЙПА ми за да се увери с очите си, по-дългите кабели никак не повлияха на зареждането и/или живота на акумулатора!
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар


                              • #60
                                До: Местене на акумулатор - кабели и клеми

                                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                                Ето конкретни данни от преди известно време, който иска може да замери на ДЖИЙПА ми за да се увери с очите си, по-дългите кабели никак не повлияха на зареждането и/или живота на акумулатора!
                                Не се и очаква да повлияе на зареждането.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X