Ситуацията е следната:
Слагам акумулатор на камион МАСК, който е с 12 волтова инсталация.
Закачил съм минусовата клема и закачам плюсовата. При стягането допирам с гаечния ключ към пласмасовия горен капак на акумулатора и прескача искра.
Свалям клемите и започвам да меря с мултицета (някакво китайче, средна хубост).
Оказва се, че на доста места по форната част на акумулатора има електрически потенциал и към +, и към -.
По капака има следи от киселина (явно е кипял).
Нормално ли е това и защо се получава?
Признавам си, че теоретичната електротехниката не ми е най- силната страна, въпреки доста познания.
След малко прилагам снимки.
П.П. Ако може някой да поправи акумлатора в заглавието на акумулатор, че късно го видях.
Слагам акумулатор на камион МАСК, който е с 12 волтова инсталация.
Закачил съм минусовата клема и закачам плюсовата. При стягането допирам с гаечния ключ към пласмасовия горен капак на акумулатора и прескача искра.
Свалям клемите и започвам да меря с мултицета (някакво китайче, средна хубост).
Оказва се, че на доста места по форната част на акумулатора има електрически потенциал и към +, и към -.
По капака има следи от киселина (явно е кипял).
Нормално ли е това и защо се получава?
Признавам си, че теоретичната електротехниката не ми е най- силната страна, въпреки доста познания.
След малко прилагам снимки.
П.П. Ако може някой да поправи акумлатора в заглавието на акумулатор, че късно го видях.
Коментар