Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Леко понижено напрежение на алтернатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Леко понижено напрежение на алтернатор

    Става въпрос за един Опел 2003 г, алтернатора е най вероятно 70 А.

    Държи по ниско напрежение и се чудя дали да го пипам или да карам така, че е наврян на кофти място.
    Вчера през деня след запалване на студена кола 13.96 без фарове, 13.85 със (това на запалката).

    Сутринта след запалване при t 7 градуса показа 14.11 v на запалката без консуматори.
    На светофар вече хубаво загряла с включени фарове, стопове и радио - 13.3 v на запалката, като при форсиране на 2500 оборота напрежението е същото.
    Като спрях, угасих фарове и консуматори и на клемите на акумулатора измерих 13.68 v.

    Знам, че в електрониката за регулиране на алтернатора има термо компенсация при студено време да държи по високо напрежение, но защо като загрее пада толкова?

    В книжката за ремонт (Haynes) пише с включени всички консуматори и 2500 оборота ако държи над 13 волта, че е ок, но ми се вижда много ниско това за да е истина.
    Ники

  • #2
    От: Леко понижено напрежение на алтернатор

    Ако за една седмица акумулаторът пада до толкова, че колата да не може да запали, имаш проблем наистина. А иначе потърси и друг източник на информация. Например при опелджиите или при руските/английските/немските им колеги .

    П.П. А какво да кажа аз, като всичко в джипа минава през компютъра!
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      От: Леко понижено напрежение на алтернатор

      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
      Става въпрос за един Опел 2003 г, алтернатора е най вероятно 70 А.

      Държи по ниско напрежение и се чудя дали да го пипам или да карам така, че е наврян на кофти място.
      Вчера през деня след запалване на студена кола 13.96 без фарове, 13.85 със (това на запалката).

      Сутринта след запалване при t 7 градуса показа 14.11 v на запалката без консуматори.
      На светофар вече хубаво загряла с включени фарове, стопове и радио - 13.3 v на запалката, като при форсиране на 2500 оборота напрежението е същото.
      Като спрях, угасих фарове и консуматори и на клемите на акумулатора измерих 13.68 v.

      Знам, че в електрониката за регулиране на алтернатора има термо компенсация при студено време да държи по високо напрежение, но защо като загрее пада толкова?

      В книжката за ремонт (Haynes) пише с включени всички консуматори и 2500 оборота ако държи над 13 волта, че е ок, но ми се вижда много ниско това за да е истина.
      Напрежението ти все още е ОК. Над 13 волта почти еднозначно е зареждане. Друг е въпроса дали това зареждане е достатъчно. Ако можеш да му махнеш четките без да го сваляш - действай. Понякога и регулатора е върху четкодържача и е въпрос на 2 болтчета. Понякога на повече болтчета.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Леко понижено напрежение на алтернатор

        Измерването на напрежение на запалката няма особен смисъл.

        Ако реалните напрежения са между половин и един волт по-високи, всичко е наред. Ама това се измерва на акумулатора.

        Коментар


        • #5
          От: Леко понижено напрежение на алтернатор

          Е на светофара не можех да спирам да отварям капака

          Но щом и на запалката сутринта имаше 14.11 би следвало и на акумулатора да е толкова или малко повече.

          По интересно ми е защо като загрее и на акумулатора без консуматори е 13.68?
          Ники

          Коментар


          • #6
            От: Леко понижено напрежение на алтернатор

            Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
            защо като загрее и на акумулатора без консуматори е 13.68?
            Общо взето защото така трябва.

            Коментар


            • #7
              От: Леко понижено напрежение на алтернатор

              Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
              Става въпрос за един Опел 2003 г, алтернатора е най вероятно 70 А.
              На светофар вече хубаво загряла с включени фарове, стопове и радио - 13.3 v на запалката, като при форсиране на 2500 оборота напрежението е същото.
              Като спрях, угасих фарове и консуматори и на клемите на акумулатора измерих 13.68 v.
              Колега щом сте измерили 13.68 в. на клеймите след спиране (изгасен двигател) може да сте спокоен. Като влезете сутринта в колата погледнете волтажа на "запалката" и при 12.7-12.8 в. смятайте ,че и акумулатора е добре. Карайте си колата и не пипайте (вероятно волтметъра на запалката не работи прецизно)

              Коментар


              • #8
                От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                Даже над 13.2 пак е нормално да поддържа при зареден акумулатор. От там нагоре оловния акумулатор ако е зареден преобразува електрическата енергия само в топлинна.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #9
                  От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                  Повечето автомобили от по-ново време вече имат ясно разделение между bulk charge (в началото, след запалване) и float charge (след изминаване на известно време, спадане на зарядния ток и други критерии). Някои даже имат и top-up charge от време на време. Освен това тези режими имат и температурни корекции.

                  Така че напрежението на алтернатора непосредствено след запалване може да отиде до 15.8 волта в достатъчно студено време, а след 1 час пътуване и стопляне на батерията до 60 градуса да е нещо като 13.1 волта. Вече според това колко често се кара колата може при дълго пътуване напрежението да се вдигне до 14.1 и да поседи така примерно час, после пак да слезе до 13.1

                  Всичките тези неща се правят за да се уцели тънкия компромис между желанието батерията да се поддържа максимално заредена, но да не губи излишно вода от електролита.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                    Колега щом сте измерили 13.68 в. на клеймите след спиране (изгасен двигател) може да сте спокоен. Като влезете сутринта в колата погледнете волтажа на "запалката" и при 12.7-12.8 в. смятайте ,че и акумулатора е добре. Карайте си колата и не пипайте (вероятно волтметъра на запалката не работи прецизно)
                    Не, на работещ двигател измерих 13.68 волта, нали въпроса е за алтернатор защо да го меря на угасен. Само бях угасил консуматорите. Ама пък не ми се вярва алтернатора да е толкова умен и затова да смъква напрежението като е работил повече време. Напрежението на акумулатора 8 часа след угасване беше 12.56 волта.
                    Ники

                    Коментар


                    • #11
                      От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                      Ама пък не ми се вярва алтернатора да е толкова умен и затова да смъква напрежението като е работил повече време. .
                      Не е умен той, а просто има връзка с ЕКУ то на колата и то му казва какво да прави. За 2003 г. кола почти е сигурно че е така, без да съм навътре с опелите.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                        Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                        Става въпрос за един Опел 2003 г, алтернатора е най вероятно 70 А.

                        Държи по ниско напрежение и се чудя дали да го пипам .... .

                        Знам, че в електрониката за регулиране на алтернатора има термо компенсация при студено време да държи по високо напрежение, но защо като загрее пада толкова?
                        И аз имам едни подобни наблюдения с моя генератор, алтернатор де. Свалих си един 120 амперов от омега В от края на 90-те и тези изменения с напрежението започнаха. Сложих нов регулатор (като се има предвид цената - китайски, впрочем на сваления пише Made in India) ама историята си остана същата - след палене 14.10 v, след известно време 13.80 V. Тая "термокомпенсация" ми е доста съмнителна. Как се осъществява, къде се мери температурата. Като гледам блокчето ще може да определя само собствената си температура. А тя след 30 - 40 сек работа малко се влияе от температурата на "околната среда".
                        Четките на стария бяха позаминали, взех нови, ама се нуждаят от шкурене и ... всичко стои прибрано в кутийка за по-свободни времена.
                        Впрочем, ако си угасил двигателя, после си изключил фаровете, после другите консуматори и чак тогава си мерил напрежение 13.6ххх волта - поне акумулатора ти е добре. Ако до час след зареждане, без никакви консуватори напрежението е над 13 v - акумулаторът е добре.
                        ОФБ ДБ X22SE
                        Не искам Турция да ме пази от Русия. Стигат ми 500 години.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                          Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                          Не, на работещ двигател измерих 13.68 волта, нали въпроса е за алтернатор защо да го меря на угасен. Само бях угасил консуматорите. Ама пък не ми се вярва алтернатора да е толкова умен и затова да смъква напрежението като е работил повече време. Напрежението на акумулатора 8 часа след угасване беше 12.56 волта.
                          При тази ситуация ВИ предлагам да минете през някой сервиз и да се замери и състоянието на акумулатора със съответния тестер.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                            При тази ситуация ВИ предлагам да минете през някой сервиз и да се замери и състоянието на акумулатора със съответния тестер.
                            Акумулатора не ме притеснява, лесно се сменя, когато спре да пали ще го сменя. Алтернатора ме е страх да не умре съвсем като стане студено и съм далеч от града.
                            Иначе в книжката за ремонт няма показана връзка с Еку на алтернатора, има 2 клеми само - изхода и възбудителната намотка.
                            Вярно че мойта е от последните години на производство, но се съмнявам да има такова нещо. Ако все пак има връзка с Еку-то, то тя би трябвало да отива в електронния регулатор?
                            Ники

                            Коментар


                            • #15
                              От: Леко понижено напрежение на алтернатор

                              Сигурен ли си, че възбудителната клема е реално само възбудителна?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X