Става въпрос за един Опел 2003 г, алтернатора е най вероятно 70 А.
Държи по ниско напрежение и се чудя дали да го пипам или да карам така, че е наврян на кофти място.
Вчера през деня след запалване на студена кола 13.96 без фарове, 13.85 със (това на запалката).
Сутринта след запалване при t 7 градуса показа 14.11 v на запалката без консуматори.
На светофар вече хубаво загряла с включени фарове, стопове и радио - 13.3 v на запалката, като при форсиране на 2500 оборота напрежението е същото.
Като спрях, угасих фарове и консуматори и на клемите на акумулатора измерих 13.68 v.
Знам, че в електрониката за регулиране на алтернатора има термо компенсация при студено време да държи по високо напрежение, но защо като загрее пада толкова?
В книжката за ремонт (Haynes) пише с включени всички консуматори и 2500 оборота ако държи над 13 волта, че е ок, но ми се вижда много ниско това за да е истина.
Държи по ниско напрежение и се чудя дали да го пипам или да карам така, че е наврян на кофти място.
Вчера през деня след запалване на студена кола 13.96 без фарове, 13.85 със (това на запалката).
Сутринта след запалване при t 7 градуса показа 14.11 v на запалката без консуматори.
На светофар вече хубаво загряла с включени фарове, стопове и радио - 13.3 v на запалката, като при форсиране на 2500 оборота напрежението е същото.
Като спрях, угасих фарове и консуматори и на клемите на акумулатора измерих 13.68 v.
Знам, че в електрониката за регулиране на алтернатора има термо компенсация при студено време да държи по високо напрежение, но защо като загрее пада толкова?
В книжката за ремонт (Haynes) пише с включени всички консуматори и 2500 оборота ако държи над 13 волта, че е ок, но ми се вижда много ниско това за да е истина.
Коментар