Доста се чудих къде да пусна темата. Реших тук.
По принцип Ясен искаше да я пусне, ама мен лично ме касае та .... Абе не ме свърта!!
Историята накратко. Миналият петък се разходих на около 50 км. с мотора. Пристигайки някъде-то ми замириса на развалени яйца (демек на сяра). На следващият ден пак се разходих на около 80 км. и ... същата работа. Ама вече видях, че под мотора почна да капе (установих от маркуча на отдушника на акумулатора). С две думи изпържих го! Прибрах се на МНОГО страх!! Премерих (вече пристигнал) зареждането и се оказа, че зарежда на около 22 V (добре, че не убих запалването). Бях убеден, че е релето, ама нали надеждата умира последна си закупих акумулатор. Това с надеждата, че проблема е в него, и сменяйки го ще се оправят нещата. ДА, ама НЕ! Запалих мотора и веднага качи на 17 V.
ОК.
Обадих се веднага в "Ямаха". Ама искаха да ми продадат нов мотор, а не реле. Цена 300 лв. без два три. Нови "Чайнезе" части на други места предлагаха на доста "интересни" цени (днес ми споделиха 250 лв.). Само за сведение!! В Китай въпросната част струва около 20 $ с Free shipping до България (вярно със срок до 60 дена). Рових изключително много в разни сайтове и форуми. За голямо мое съжаление почти нищо не излиза. Тук в България двама правят подобни релета. Имало преди време и трети, ама доколкото разбрах е заминал в странство. Цените на нашите пичове са повече от конкурентни (доста под 100 лв.), като дават и гаранция, че са доста по-усилени от оригиналните и съответно по-дълговечни. Хората са Ангел от Бургас, Марто от Пловдив и Боби (дето ми казаха, че е заминал за някъде).
Всички те обаче пазят в дълбока тайна схемите по които правят въпросните релета!!!
Единствената схема, на която попаднах, беше на forest от Мотофорум-а (чест му прави на човека!!!!). Ето я и нея:
Даже човека я преработил донякъде в този вид:
Това заради поставянето на допълнителни консуматори.
Единственият проблем е, че цялата платка е ... , абе по-голяма от фабричната (заради охладителя).
Та с Ясен си коментирахме, че в края на краищата би трябвало да може да се намали размера. Примерно моето реле е с размер около 20/15/80 мм. и е работило малко над 25 г. (закачено към рамата през алуминиева ламарина). Тоест правено с елементи от 1989 год. На Ангел е около 100/25/100 мм. Моето примерно е 3х17 А, а на Ангел 3х50 А. Отделно е греенето де. Да кажем до около 50 С° ми се види нормално. При мен на изхода е 21А на 5000 об/мин. по каталог.
Имайте предвид, че волтажа се качва до над 200 V.
Особеност на мотоциклетите е, че при повечето имаме трифазен ток от така наречената "звезда" (това е статора) и постоянен магнит (ротора). За да се регулира напрежението се "окъсяват" фазите.
Таааа ... споделяйте!
И накрая. Важно е да не е цифромания и да не товари прекалено акумулатора.
По принцип Ясен искаше да я пусне, ама мен лично ме касае та .... Абе не ме свърта!!
Историята накратко. Миналият петък се разходих на около 50 км. с мотора. Пристигайки някъде-то ми замириса на развалени яйца (демек на сяра). На следващият ден пак се разходих на около 80 км. и ... същата работа. Ама вече видях, че под мотора почна да капе (установих от маркуча на отдушника на акумулатора). С две думи изпържих го! Прибрах се на МНОГО страх!! Премерих (вече пристигнал) зареждането и се оказа, че зарежда на около 22 V (добре, че не убих запалването). Бях убеден, че е релето, ама нали надеждата умира последна си закупих акумулатор. Това с надеждата, че проблема е в него, и сменяйки го ще се оправят нещата. ДА, ама НЕ! Запалих мотора и веднага качи на 17 V.
ОК.
Обадих се веднага в "Ямаха". Ама искаха да ми продадат нов мотор, а не реле. Цена 300 лв. без два три. Нови "Чайнезе" части на други места предлагаха на доста "интересни" цени (днес ми споделиха 250 лв.). Само за сведение!! В Китай въпросната част струва около 20 $ с Free shipping до България (вярно със срок до 60 дена). Рових изключително много в разни сайтове и форуми. За голямо мое съжаление почти нищо не излиза. Тук в България двама правят подобни релета. Имало преди време и трети, ама доколкото разбрах е заминал в странство. Цените на нашите пичове са повече от конкурентни (доста под 100 лв.), като дават и гаранция, че са доста по-усилени от оригиналните и съответно по-дълговечни. Хората са Ангел от Бургас, Марто от Пловдив и Боби (дето ми казаха, че е заминал за някъде).
Всички те обаче пазят в дълбока тайна схемите по които правят въпросните релета!!!
Единствената схема, на която попаднах, беше на forest от Мотофорум-а (чест му прави на човека!!!!). Ето я и нея:
Даже човека я преработил донякъде в този вид:
Това заради поставянето на допълнителни консуматори.
Единственият проблем е, че цялата платка е ... , абе по-голяма от фабричната (заради охладителя).
Та с Ясен си коментирахме, че в края на краищата би трябвало да може да се намали размера. Примерно моето реле е с размер около 20/15/80 мм. и е работило малко над 25 г. (закачено към рамата през алуминиева ламарина). Тоест правено с елементи от 1989 год. На Ангел е около 100/25/100 мм. Моето примерно е 3х17 А, а на Ангел 3х50 А. Отделно е греенето де. Да кажем до около 50 С° ми се види нормално. При мен на изхода е 21А на 5000 об/мин. по каталог.
Имайте предвид, че волтажа се качва до над 200 V.
Особеност на мотоциклетите е, че при повечето имаме трифазен ток от така наречената "звезда" (това е статора) и постоянен магнит (ротора). За да се регулира напрежението се "окъсяват" фазите.
Таааа ... споделяйте!
И накрая. Важно е да не е цифромания и да не товари прекалено акумулатора.
Коментар