Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реле за зареждане на мотоциклет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Реле за зареждане на мотоциклет

    Доста се чудих къде да пусна темата. Реших тук.
    По принцип Ясен искаше да я пусне, ама мен лично ме касае та .... Абе не ме свърта!!
    Историята накратко. Миналият петък се разходих на около 50 км. с мотора. Пристигайки някъде-то ми замириса на развалени яйца (демек на сяра). На следващият ден пак се разходих на около 80 км. и ... същата работа. Ама вече видях, че под мотора почна да капе (установих от маркуча на отдушника на акумулатора). С две думи изпържих го! Прибрах се на МНОГО страх!! Премерих (вече пристигнал) зареждането и се оказа, че зарежда на около 22 V (добре, че не убих запалването). Бях убеден, че е релето, ама нали надеждата умира последна си закупих акумулатор. Това с надеждата, че проблема е в него, и сменяйки го ще се оправят нещата. ДА, ама НЕ! Запалих мотора и веднага качи на 17 V.
    ОК.
    Обадих се веднага в "Ямаха". Ама искаха да ми продадат нов мотор, а не реле. Цена 300 лв. без два три. Нови "Чайнезе" части на други места предлагаха на доста "интересни" цени (днес ми споделиха 250 лв.). Само за сведение!! В Китай въпросната част струва около 20 $ с Free shipping до България (вярно със срок до 60 дена). Рових изключително много в разни сайтове и форуми. За голямо мое съжаление почти нищо не излиза. Тук в България двама правят подобни релета. Имало преди време и трети, ама доколкото разбрах е заминал в странство. Цените на нашите пичове са повече от конкурентни (доста под 100 лв.), като дават и гаранция, че са доста по-усилени от оригиналните и съответно по-дълговечни. Хората са Ангел от Бургас, Марто от Пловдив и Боби (дето ми казаха, че е заминал за някъде).
    Всички те обаче пазят в дълбока тайна схемите по които правят въпросните релета!!!
    Единствената схема, на която попаднах, беше на forest от Мотофорум-а (чест му прави на човека!!!!). Ето я и нея:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:my_regtifier_regulator.jpg
Прегледи:1
Размер:48.5 КБ
ID:6087552
    Даже човека я преработил донякъде в този вид:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Motorcycle_RR_OEM_replacement.jpg
Прегледи:1
Размер:74.9 КБ
ID:6087553
    Това заради поставянето на допълнителни консуматори.
    Единственият проблем е, че цялата платка е ... , абе по-голяма от фабричната (заради охладителя).

    Та с Ясен си коментирахме, че в края на краищата би трябвало да може да се намали размера. Примерно моето реле е с размер около 20/15/80 мм. и е работило малко над 25 г. (закачено към рамата през алуминиева ламарина). Тоест правено с елементи от 1989 год. На Ангел е около 100/25/100 мм. Моето примерно е 3х17 А, а на Ангел 3х50 А. Отделно е греенето де. Да кажем до около 50 С° ми се види нормално. При мен на изхода е 21А на 5000 об/мин. по каталог.
    Имайте предвид, че волтажа се качва до над 200 V.
    Особеност на мотоциклетите е, че при повечето имаме трифазен ток от така наречената "звезда" (това е статора) и постоянен магнит (ротора). За да се регулира напрежението се "окъсяват" фазите.

    Таааа ... споделяйте!
    И накрая. Важно е да не е цифромания и да не товари прекалено акумулатора.
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

  • #2
    От: Реле за зареждане на мотоциклет

    От Aнгел си взех.
    100 инa с достaвкaтa. Слaгa и потенциометърче зa регулaция.
    Рaдиaторчето му е достa мaсивно.допълнително си монтирaх нa тaблото едно волтметърче дa следя постоянно волтaжa.
    Рaзмерите които си дaл обaче сa достa дaлеч от тея нa ТДМ a ми.
    В мотофорумa имa обaче и лоши отзиви,зaтовa ....
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • #3
      От: Реле за зареждане на мотоциклет

      Незнам какво те притеснява размера,при мен оригинално релето с радиатора е почти колкото разтворена длан
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • #4
        От: Реле за зареждане на мотоциклет

        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
        Незнам какво те притеснява размера,при мен оригинално релето с радиатора е почти колкото разтворена длан
        .... И винаги може да му се намери друго място.
        Sent from my Nokia s fenerche

        Коментар


        • #5
          От: Реле за зареждане на мотоциклет

          В Пловдив има едни юнаци... виж..може да ти е от полза.

          Коментар


          • #6
            От: Реле за зареждане на мотоциклет

            Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение

            Имайте предвид, че волтажа се качва до над 200 V.
            Особеност на мотоциклетите е, че при повечето имаме трифазен ток от така наречената "звезда" (това е статора) и постоянен магнит (ротора). За да се регулира напрежението се "окъсяват" фазите.

            Таааа ... споделяйте!
            И накрая. Важно е да не е цифромания и да не товари прекалено акумулатора.
            И ето защо в болшинството чужди сайтове (в специализираните за лодки, атв-та, трактори) броди същата схема. Май най-популярно е разказано тук, езикът е малко непонятен, но все пак:
            http://r4moto.com/stati/samodelni-re...r-naprajeniya/
            И да, със сегашната елементна база ще стане и по- малко.
            А тези простотии се правят от името на всички ни.
            Даника
            Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

            Коментар


            • #7
              От: Реле за зареждане на мотоциклет

              Аз съм с правено реле от Марто. Преди 2 години го качих на Ямахата и не съм имал проблеми. По принцип предлагаше и услуга "рециклиране" т.е. пращаш му старото реле, той го изкорубва и помества новите елементи в стария корпус.
              Цената на "стандартно" (големия правоъгълен алуминиев корпус) беше към 50 лева.

              Коментар


              • #8
                От: Реле за зареждане на мотоциклет

                За другите не знам, но Боби изгуби връзка с реалният свят във времето, но явно можеше да си го позволи.

                Не знам какъв ти е мотора, ама може и да ти свърша работа.
                Звънни ми, че ти нямам номера, да видя с какво мога да съм полезен.

                0898 82 О1 82
                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                Коментар


                • #9
                  От: Реле за зареждане на мотоциклет

                  Аз съм със правено собственоръчно по подобна на горната схема. Работи ок вече 3 години,поместено е в кутия от баласт на ксенон,има си и тример за настройка. Има по сайтовете-за 30-ина лева съмнителни,около 60-70 със задоволително качество. Аз първо изгорих за 2 дена едно от 18 лв-отворих го грубо да го разгледам-по същата схема но на тиристорите термо паста и ,внимание,след това заливка със смола и след нея алуминиевия корпус. Съответно бяха се изпържили.
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #10
                    От: Реле за зареждане на мотоциклет

                    Аз по тая схема имам некои съображения, ама да помагат Спарки и ко:

                    1. Кое хилядолетие сме че ползваме тиристори? Тройка N-mosfet без постоянен канал с ШИМ управление би трябвало да свърши идеална работа и да грее значително по-малко.
                    2. Шотки диоди задължително навсякъде - пак заради греенето. Изправителните диоди за мрежова честота най-често са и бавни за 2-5 килохерца които излизат от моторджийския магнет.
                    3. Малко снубери няма да навредят.
                    4. Малко кондензатори през цялата схема - също.

                    20-те ампера които генераторът изработва (на някои мотори и повече) независимо от товара минават всичките през долното рамо на изправителя, а горното рамо се съревновава с тиристорите. 1.2 волта отдолу и 1.2 отгоре - 40-50 вата заминаха. На тиристорите има пад над 2 волта. Радиатор за 50 вата е две педи. Тази топлина почти не зависи от товара.
                    С горните мерки предполагам че греенето може да се сведе до около 10 вата за 20-амперов генератор. Това ако приемем че шоткитата са с пад 0.2-0.3 волта, а транзисторите - под 50 милиома всеки.

                    И остава въпросът с ШИМ-а. Представям си го да работи на 500-2000 херца, което е нечувано ниско за обичайните ШИМ-чипове за захранване, но вероятно може да се подберат кондензатори за веригата която задава честотата. По-висока честота е неудачна защото ще предизвика проблеми в магнитопровода на генератора, който е железен и вероятно е оразмерен за висшите режими на двигателя. Освен това не трябва да има ограничение по ниска и висока степен на запълване - трябва да може да работи от почти или съвсем постоянно отпушен транзистор до почти или съвсем постоянно запушен. И освен това трябва да работи наопаки на обичайните ШИМ - при намаляване на напрежението трябва да намалява запълването.

                    Дайте идеи за чип.

                    Проблеми с Шотки-диодите: обратният ток. Пада се по 1-2 милиампера на диод или общо около 5 за цялата изправителна група. Пак някъде толкова ще отидат и в ШИМ-чипа. Или на финала имаме около 10ма постоянна консумация, която ще цеди акумулатора зимно време.

                    Много ли е това, малко ли е? За кола е добре ама за мотор с неговия 7Ач акумулатор му идва около 0.7Ач месечно. Зимата ще изкара, ако е само това.

                    Може да се работи по идеята горното рамо на диодите да не са Шотки, ама ще спечелим още 15 вата грейка.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Реле за зареждане на мотоциклет

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      ... ама за мотор с неговия 7Ач акумулатор му идва около 0.7Ач месечно. Зимата ще изкара, ако е само това.
                      ....
                      От горното признавам почти нищо не разбрах , но за акумулатора ОК. Мотоциклетът ми е с акумулатор 12 Ah. Освен това няма какво друго да свети или мига. Повечето уважаващи себеси и мотоциклета моторджии си припалват техниката от време навреме през зимата.
                      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Реле за зареждане на мотоциклет

                        Който трябва е разбрал. Чакам някой да каже с какъв чип се прави това че съм малко изостанал от новите тенденции.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Реле за зареждане на мотоциклет

                          Всичко може да се обезточи в покой макс. с 3бр. мосфет-а, чипът щом работи в кола, ще работи и тук. Някъде тук го бях давал отдавна. Някой обаче трябва да го прави за идеята (или за пари).
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #14
                            От: Реле за зареждане на мотоциклет

                            Втората схема определено е по-добра, с шотки диоди, а и тиристорите са по-подходящи - с 1.2V пад и 7-8 милиома в отпушено състояние. Само дето си искат ток за управлението.
                            Малко ми е странен този регулатор (не съм се занимавал с мотоциклетна електроника) поради факта, че при достигане на зададеното напрежение трябва да се дава намотката "на късо", това означава че имаме големи импулсни токове в диодите и тиристорите, тиристорите в първата схема са за 250А Ifsm a във втората 560А. Това налага използване на mosfet за 80-120А If ( които имат 250-500А Ifsm), и съпротивление < 10 милиома . Мисля все пак че може да се направи с ШИМ регулиране, което ще е по-прецизно (след като се отпушат тиристорите - трябва токът през тях да стане нула за да се запушат).
                            Притесняваме най-вече възможността за достигане на 200V от намотките (което няма как да стане ако всичко работи правилно) и шумоустойчивостта при работа.
                            Другият вариант е да се мине на класически трифазен изправител и шим-регулатор след него, без окъсяване на намотките.
                            при този вариант кпд ще е най-високо, и няма да има такива токове. По правило при окъсяване на на намотката, генератора действа като електромагнитна спирачка, не знам това дали има някаква връзка с работата на двигателя.
                            Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Реле за зареждане на мотоциклет

                              Вьзбуден е непрекьснато на макс. и това няма как да се регулира. Проблемьт е в мястото/обема и дизайна, а не толкова в решението- и Ясен, и ти го очертахте.
                              Последно редактирано от veskov; 25-04-15, 16:04.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X