Обява

Свий
Няма добавени обяви.

дигитален амперметър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: дигитален амперметър

    Айде да се включа, че май стана напечено.

    Първоначално публикуван от hassel Преглед на мнение
    Извод - волтметър включен в запалката е пълна глупост!
    Смея да твърдя че по напрежението на акумулатора, при работещ двигател, мога много лесно да преценя, дали акумулатора се зарежда, разрежда, че дори и в какво състояние е към момента. Точно заради това и на много коли има монтиран волтметър - защото върши работа.

    Дали волтметър, вързан към запалката е правилното решение - еми не е, макар че в общия случай при изправна електросистема напрежението на запалката, ако няма други консуматори на същата линия, е същото като това на акумулатора. И това мога да ти го демонстрирам когато и където кажеш.
    Правилното място за включване на на волтметъра е върху клемите на самия акумулатор. (всъщност, то зависи от това какво точно искаш да мериш, но в случая е точно там).

    Амперметър, показващ реалното зареждане или разреждане на акумулатора, не е никакъв технически проблем да се направи. Мощен щънт между клемата на акумулатора и масата върши перфектно работата си, обаче проблема е че е скъп, грее, трябва да се поддържа чист за да показва вярно, и ползващия колата трябва да има елементарната техническа грамотност за да знае кое показание - какво значи. Мога да монтирам такова на всяка кола, и ще показва точно с колко ампера се зарежда или разрежда акумулатора, във всеки един момент, независимо дали е пуснат стартера или лебедката, дето дърпат колосално количесто ампери.

    А съвсем отделен е въпроса че дори не е нужен толкова мощен шънт, защото в общия случай никак не те интересува тока, който дърпа стартера или лебедката. Интересува те тока, който подава алтернатора, дали отива в акумулатора, или напротив. Това се прави с 200А шънт, при което за електроинсталацията на колата няма да има съвсем никакви последствия.

    Та, с така монтираните стационарно волтметър и амперметър, аз поне съм в състояние безпроблемно да кажа във всеки един момент какво точно е състоянието на алтернатора и акумулатора.

    Ако ще вкарваме колата в гараж, и ще разглабяме, темата е толкова широка, колкото и модели возила има създавани някога. Ама конкретната тема съвсем не е за това.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #62
      До: дигитален амперметър

      Нямаше да се амбицирам толкова да пиша, ако не ме подразни израза 'пълни глупости' и ти Ясене, ако си истински модератор (и може да трие и т.н.) би трябвало да съблюдаваш най стриктно за учтивата форма на говорене между членовете на форума. Във всеки форум хората споделят своя опит. Моя опит или твоя опит не изчерпва напълно темата, затова не търпящи възражения изказвания ме дразнят. Твоя опит не знам какъв е с алтернаторите, колко си сертифициран и т.н., но моя опит си го знам и именно той ми дава правото да го използвам, особено що се отнася до мерене на на намотки в алтернаторите. Явно досаждаме на останалите с тези писания, но няма да е лошо да се замислиш върху стила си на обръщения към останалите. Моят пост беше 'първият ми' след регистрацията ми, но явно нещата потръгнаха лошо. Аз съм убеден, че хората се сдружават заради общия си интерес по форумите, но тук на мен бързо ми се изпари желанието да общувам с когото и да било..явно кофти среда, това е първото ми впечатление.
      Жалко..

      Коментар


      • #63
        До: дигитален амперметър

        Първоначално публикуван от hassel Преглед на мнение
        Нямаше да се амбицирам толкова да пиша, ако не ме подразни израза 'пълни глупости' и ти Ясене, ако си истински модератор (и може да трие и т.н.) би трябвало да съблюдаваш най стриктно за учтивата форма на говорене между членовете на форума. Във всеки форум хората споделят своя опит. Моя опит или твоя опит не изчерпва напълно темата, затова не търпящи възражения изказвания ме дразнят. Твоя опит не знам какъв е с алтернаторите, колко си сертифициран и т.н., но моя опит си го знам и именно той ми дава правото да го използвам, особено що се отнася до мерене на на намотки в алтернаторите. Явно досаждаме на останалите с тези писания, но няма да е лошо да се замислиш върху стила си на обръщения към останалите. Моят пост беше 'първият ми' след регистрацията ми, но явно нещата потръгнаха лошо. Аз съм убеден, че хората се сдружават заради общия си интерес по форумите, но тук на мен бързо ми се изпари желанието да общувам с когото и да било..явно кофти среда, това е първото ми впечатление.
        Жалко..
        Не му се връзвай. Повечето тук не са такива.

        Коментар


        • #64
          До: дигитален амперметър

          Първоначално публикуван от hassel Преглед на мнение
          ... ме подразни израза 'пълни глупости' ...
          Чети нагоре кой първи го употреби.

          Коментар


          • #65
            До: дигитален амперметър

            Първоначално публикуван от hassel Преглед на мнение
            Нямаше да се амбицирам толкова да пиша, ако не ме подразни израза 'пълни глупости' и ти Ясене, ако си истински модератор (и може да трие и т.н.) би трябвало да съблюдаваш най стриктно за учтивата форма на говорене между членовете на форума. Във всеки форум хората споделят своя опит. Моя опит или твоя опит не изчерпва напълно темата, затова не търпящи възражения изказвания ме дразнят. Твоя опит не знам какъв е с алтернаторите, колко си сертифициран и т.н., но моя опит си го знам и именно той ми дава правото да го използвам, особено що се отнася до мерене на на намотки в алтернаторите. Явно досаждаме на останалите с тези писания, но няма да е лошо да се замислиш върху стила си на обръщения към останалите. Моят пост беше 'първият ми' след регистрацията ми, но явно нещата потръгнаха лошо. Аз съм убеден, че хората се сдружават заради общия си интерес по форумите, но тук на мен бързо ми се изпари желанието да общувам с когото и да било..явно кофти среда, това е първото ми впечатление.
            Жалко..
            Добре, нека да чуем аргументите ти срещу моя пост. Там няма грам "лоша" думика. Съгласен съм че като тръгнем да разглабяме, може да мерим всичко и по всякакъв начин. Темата беше за стационарно монтиран/и уред/и.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              До: дигитален амперметър

              След тази тема си закупих точно тая глупост от снимката. На 2 пъти вече ми се случва да спре да зарежда алтернатор- товарим ги много явно. Редовно по ветроходните лодки имаме по 5-6 големи акумулатора и на алтернаторите им идва нанагорно като трябва да ги зареждат. Та по темата- тъпото нещо си стои включено в запалката, показва ли над 13.5V аз съм си спокоен. Падне ли волтажа на 12.3V значи пак е клекнал алтернатора. Не съм електричар, от ток не разбирам, ама за $ 20 тва малкото си върши работа/ е поне за това за, което го ползвам аз/
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #67
                До: дигитален амперметър

                То това е идеята. А какво им правите вие във флота на тези алтернатори? Алтернатор от товар не се бои. Еле па от голям акумулатор. Някаква друга беда му се случва.

                Коментар


                • #68
                  До: дигитален амперметър

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  То това е идеята. А какво им правите вие във флота на тези алтернатори? Алтернатор от товар не се бои. Еле па от голям акумулатор. Някаква друга беда му се случва.

                  Ами колега не знам защо спират, някои спомена че прегрявали от много товар. Редовно някои тарикaт си слага 5 акумулатора по 150 ah вързани за 60 ампера алтернатор. Карам ги докато не ми показват 11.9 v, прехвърлям на стартовия акумулатор, паля моторетката, давам газ и се кефя на свиренето на ремъка. После те се сещат да си вземат по голям алтернатор с двоен ремък.
                  Някъде бях чел че амперите на алтернатора не трябва да са по малко от 40 % от общия ампераj на акумулаторите. Е те това май е проблема, когато американеца реши че иска да му работят 50 крушки в кабината цяла нощ.
                  За мене малката евтина простотийка в запалката работи ОК.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #69
                    До: дигитален амперметър

                    Още една добавка... по темата
                    Според мен времето на реакция на стрелковите и дигитални амперметри е несъизмеримо. Т.е. ако имаш пикови натоварвания те биха могли да се отчетат по-точно със стрелкови уред. Ако консумацията е относително постоянна (равномерна) и дигиталния ще свърши работа.
                    Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                    „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                    LZ1EMS

                    Коментар


                    • #70
                      До: дигитален амперметър

                      Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                      ...Някъде бях чел че амперите на алтернатора не трябва да са по малко от 40 % от общия ампераj на акумулаторите. ...
                      Ааа. Това нищо не значи, освен че ще ги зареди напълно за около 2.5 часа, а през това време ще работи на пълна мощност. Ако прилича на автомобилните, за окоо 15 минути е влязъл в термичен режим и по-нататък не загрява. Във всеки случай, кола с 200А.ч акумулатор и 42А алтернатор съм карал дълго време и нищо му нямаше.

                      От друга страна, свирещите ремъци са сигурен признак, че алтернаторът се върти с недостатъчна скорост и ограничаващият фактор е ремъкът. В такъв случай може и да прегрее, защото се върти бавно и слабо се охлажда, а роторът му е с пълно възбуждане. Така горят и на колите.

                      emanuilis: прав си. Стрелковите имат и друго предимство - освен, че бързо реагират, бързо се и четат.

                      Коментар


                      • #71
                        До: дигитален амперметър

                        Де бе хора, не се излагайте. Как така стрелковия прибор имал по-бърза реакция? Той по дефиниция си е интегратор и като бръкнеш в контакта показва 220 волта в мрежата!

                        Коментар


                        • #72
                          До: дигитален амперметър

                          Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                          Де бе хора, не се излагайте. Как така стрелковия прибор имал по-бърза реакция? Той по дефиниция си е интегратор и като бръкнеш в контакта показва 220 волта в мрежата!
                          Той и другия е интегратор. Електронен, обаче, за разлика от механичния стрелкови.

                          Въпроса е в константата им. А тя се определя на единия от електрониката, а на другия от механиката (маслен или газов успокоител).

                          Стрелковия е по-удобен за изследване на динамични процеси, ако е с малка константа на успокоение - по-лесно се чете.

                          Цифровия е когато ти трябва точност, а процесите са спокойни и бавни. По-трудно се чете при изменящи се показания. Има комбинирани цифрови, с барче отдолу. Обединяват предимствата и на двата вида, донякъде
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #73
                            До: дигитален амперметър

                            Първоначално публикуван от Tougi Преглед на мнение
                            Де бе хора, не се излагайте. Как така стрелковия прибор имал по-бърза реакция? Той по дефиниция си е интегратор и като бръкнеш в контакта показва 220 волта в мрежата!
                            Вече е отговорено по горе...
                            Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                            „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                            LZ1EMS

                            Коментар


                            • #74
                              До: дигитален амперметър

                              Въпреки това и Tougi е прав.
                              Друг е въпросът, че няма смисъл да се сравняват по скорост двете неща.

                              Коментар


                              • #75
                                До: дигитален амперметър

                                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                                Въпреки това и Tougi е прав.
                                Така е! Темата обаче се отплесна в сектора наука за удобството при използване на джвъчките тире(-) ергономия.
                                Да цифровия е по-бърз, бай дифолт (малиий какъв купешки израз) ама от много опити ( вкл и тези в авиацията ) е доказано че аналоговия се възприема по лесно ( колко колеги тука пишат и стрелката ми стига до ...) при цифровите съзнанието ти трябва да обработи 15.212 ли е по-голямо или 12.988 иначе трябва да караме с по няколко осцилоскопа
                                За новостите в авто (и не само )електротехниката как два свързани с дебел кабел болта могат да са с различно напрежение не ми се говори... Ако обаче изчетем темата внимателно ще видим че Камен НЯКОГА е искал да слага цифров ампермер сега стъпи здраво на земята, боядиса "нива"-та червен мат и ще си я кара с кеф .....пък ние нека спорим кокошката или яйцето
                                0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X