До: дигитален амперметър
Айде да се включа, че май стана напечено.
Смея да твърдя че по напрежението на акумулатора, при работещ двигател, мога много лесно да преценя, дали акумулатора се зарежда, разрежда, че дори и в какво състояние е към момента. Точно заради това и на много коли има монтиран волтметър - защото върши работа.
Дали волтметър, вързан към запалката е правилното решение - еми не е, макар че в общия случай при изправна електросистема напрежението на запалката, ако няма други консуматори на същата линия, е същото като това на акумулатора. И това мога да ти го демонстрирам когато и където кажеш.
Правилното място за включване на на волтметъра е върху клемите на самия акумулатор. (всъщност, то зависи от това какво точно искаш да мериш, но в случая е точно там).
Амперметър, показващ реалното зареждане или разреждане на акумулатора, не е никакъв технически проблем да се направи. Мощен щънт между клемата на акумулатора и масата върши перфектно работата си, обаче проблема е че е скъп, грее, трябва да се поддържа чист за да показва вярно, и ползващия колата трябва да има елементарната техническа грамотност за да знае кое показание - какво значи. Мога да монтирам такова на всяка кола, и ще показва точно с колко ампера се зарежда или разрежда акумулатора, във всеки един момент, независимо дали е пуснат стартера или лебедката, дето дърпат колосално количесто ампери.
А съвсем отделен е въпроса че дори не е нужен толкова мощен шънт, защото в общия случай никак не те интересува тока, който дърпа стартера или лебедката. Интересува те тока, който подава алтернатора, дали отива в акумулатора, или напротив. Това се прави с 200А шънт, при което за електроинсталацията на колата няма да има съвсем никакви последствия.
Та, с така монтираните стационарно волтметър и амперметър, аз поне съм в състояние безпроблемно да кажа във всеки един момент какво точно е състоянието на алтернатора и акумулатора.
Ако ще вкарваме колата в гараж, и ще разглабяме, темата е толкова широка, колкото и модели возила има създавани някога. Ама конкретната тема съвсем не е за това.
Айде да се включа, че май стана напечено.
Първоначално публикуван от hassel
Преглед на мнение
Дали волтметър, вързан към запалката е правилното решение - еми не е, макар че в общия случай при изправна електросистема напрежението на запалката, ако няма други консуматори на същата линия, е същото като това на акумулатора. И това мога да ти го демонстрирам когато и където кажеш.
Правилното място за включване на на волтметъра е върху клемите на самия акумулатор. (всъщност, то зависи от това какво точно искаш да мериш, но в случая е точно там).
Амперметър, показващ реалното зареждане или разреждане на акумулатора, не е никакъв технически проблем да се направи. Мощен щънт между клемата на акумулатора и масата върши перфектно работата си, обаче проблема е че е скъп, грее, трябва да се поддържа чист за да показва вярно, и ползващия колата трябва да има елементарната техническа грамотност за да знае кое показание - какво значи. Мога да монтирам такова на всяка кола, и ще показва точно с колко ампера се зарежда или разрежда акумулатора, във всеки един момент, независимо дали е пуснат стартера или лебедката, дето дърпат колосално количесто ампери.
А съвсем отделен е въпроса че дори не е нужен толкова мощен шънт, защото в общия случай никак не те интересува тока, който дърпа стартера или лебедката. Интересува те тока, който подава алтернатора, дали отива в акумулатора, или напротив. Това се прави с 200А шънт, при което за електроинсталацията на колата няма да има съвсем никакви последствия.
Та, с така монтираните стационарно волтметър и амперметър, аз поне съм в състояние безпроблемно да кажа във всеки един момент какво точно е състоянието на алтернатора и акумулатора.
Ако ще вкарваме колата в гараж, и ще разглабяме, темата е толкова широка, колкото и модели возила има създавани някога. Ама конкретната тема съвсем не е за това.
Коментар