Обява

Свий
Няма добавени обяви.

дигитален амперметър

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: дигитален амперметър

    )) Тоя прибор е много хитро измъкване от проблема за левче. Чак сега съобразих)
    Сигурно е много лек, нали? И показва само дали зарежда или разрежда. Значи спокойно може да се включи как да е, щом няма да мери тока точно. Значи може да не е целия. Понякога използват токов делител. Не пускат цялата дебела жица през системата, ами се закачат само за тънко снопче жички от целия дебел кабел. Тогава то си показва посоката (демек зарежда - разрежда), и всички са доволни.
    Бях го забравил тоя номер. Измислих го някога като студент и щях да се пръсна от гордост. Пък се оказа че всички които са патили със силни токове го знаят) Понеже плътността на тока е известна, това даже може да се калибрира и да мери ..., е, да показва порядъка, всъщност напълно прилично като за индикатор.

    Коментар


    • #47
      До: дигитален амперметър


      Стефане, много си прав, лекичко е, не съм електричар, не знам какво има вътре, знам че е много леко, нема никакви дебели жици вързани за него и ако ти изгори алтернатора спира да показва и стрелката отива на 0. Има го и на наи евтините лодки, има го и на лодки за милиони- това ме навежда на мисълта че е евтино и безопасно. Новите в магазина са по $ 30 ако не се лъжа. Преди неколко месеца карах 12 метра лодка с 2 електрически мотора и един голем генератор по средата. Единственото нещо което гледах е да не отива стрелката в червеното- даваш газ докато е малко над нулата и си свиркаш.

      http://www.egauges.com/pdf/vdo/0-515-012-154.pdf
      http://www.egauges.com/eg_typeI.asp?...r=All&Manf=All
      Последно редактирано от NIKSD; 23-03-08, 01:58.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #48
        До: дигитален амперметър

        А, това ще е по-скъпо, то даже е калибрирано.

        Коментар


        • #49
          До: дигитален амперметър

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение


          WV Bus.Под 2 евро в немскиа ебаи. Това маи ще сварши работа. Наи добрите които имаме по лодките са немски с марката VDO
          Такава джаджа в Грозньо я има монтирана фабрично,вероятно е Японска.А из гаража се търкаляха още една или две с неизвестен произход.
          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

          Коментар


          • #50
            До: дигитален амперметър

            Тази джаджа, руснаците, слагаха по всичките си коли от време оно! През него минава всичкият ток (е, без стартера). Клемите са много гадни и точно това е опасното. Като нищо си се подпалва!
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #51
              До: дигитален амперметър

              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
              Тази джаджа, руснаците, слагаха по всичките си коли от време оно! През него минава всичкият ток (е, без стартера). Клемите са много гадни и точно това е опасното. Като нищо си се подпалва!

              A бе досега не съм успял да се запаля с 3 превозни средства с амперметър!Вие как ги правите тия неща незнам???
              Луд умора нема,само се поти!!!

              Коментар


              • #52
                До: дигитален амперметър

                Камен Калчев,набързо прегледах темата ти за искане помощ за дигитален ампермер.Имаше най-различни мнения- от, до...
                Според мен не ти трябва дигитален ампермер, той е с активни елементи и иска захранване.Поради някаква причина, независимо каквам,дигиталния спира да работи или не отчита правилно.Нищо че е "модерно" да си с дигитален.Това е лош вариант да те лъже уред,на който си се надявал.
                По добрия вариант за теб е предложението,дадено в предните постове, да си монтираш аналогов ампермер, от Москвичи,Уазки и т.н.Можеш да го монтираш на непретенциозно место, не е нужно да е на таблото.Нужно е да е под погледа ти.
                Хайде успех.
                Който може,го може. Който не може,не може....

                Коментар


                • #53
                  До: дигитален амперметър

                  Здравейте! Разгледах какво се писали по темата, ама като цяло никой не е споменал стандартния метод за мерене на големи токове! Има едно чудо което се казва токов трансформатор за постоянен ток! Принципа е приложен при амперклещите - не знам дали сте виждали амперклещи - ма те мерят като ги закачиш около проводника - индукция и т.н. и т.н. Това според мен е най-безопасния начин за мерене на големите токове!
                  Лошото е че не знам за готов уред който да показва на дисплей!
                  (Един вариант е да се намери някой по-нов модел ампер клещи и да се ползват като се изнесе дисплея или нещо подобно)
                  Ето тука има малко информация и връзки за токовите трансформатори!
                  http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7585
                  Успех, ако все още е актуална темата!

                  Коментар


                  • #54
                    До: дигитален амперметър

                    То не е точно трансформатор. Представлява магнитопровод с вграден в него някакъв магнитен сензор - примерно датчик на Хол. Идеята е да се измери напрегнатостта на магнитното поле около проводника. Има такива амперклещи, не са скъпи и са с точно такъв датчик. Обаче електрониката около него е сложна и неевтина. Но не е лошо, като идея ...

                    Коментар


                    • #55
                      До: дигитален амперметър

                      Абре точно токов трансформатор за постоянен ток си се казва!
                      Друг е въпроса че се използва ефекта на Хол! Аз пак нещо не съм се изразил като хората с индукцията - но както и да е!
                      При променливотоковите се ползва индукцията и токовия трансформатор си е точно такова нещо - трансформатор - като 1вична намотка се води мерения проводник, вторична е навита върху сърцевина през която минава проводника! Ама както и да е - много теория! Лошото е че амперклещите дето мерят DC са в диапазона от 100лв нагоре. Но пък ако е важно - вземат се - и се изнася някак си индикатора на разстояние и сте в играта!

                      Коментар


                      • #56
                        До: дигитален амперметър

                        За токовия траф - не е нужно да е с хол. Има разни импулсни извращения. Работят, ама докато ги накараш да показват вярно, брадясваш.

                        Сега за другото - взех си от еBay китайски цифров панелен амперметър + мощен шънт за 300А. Не за колата, ами за електрожена, ама то е същото. Връзва се лесно и показва точно. излезе някъде 50 кинта.

                        Това да ми върви силов кабел по таблото и цялата кола, нещо не ми се нрави, независимо какви са клемите му.

                        Сега, амперметър може всякакъв - той се калибрира, ама работата е в шънта. Тука имало някакви правени, и сигурно и разни фирми ползват, ама не знам кои. Та си поръчах от дръпнатите. Може някой хубав ден и в джипката да си инсталирам такова, ако сметна за необходимо.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #57
                          До: дигитален амперметър

                          Ще дам пример, за какво може да се използва волтметъра!
                          Някои модели коли имат вграден такъв или добавен от собственика. Ако волтметъра е включен да мери напрежението на акумулатора, голяма полза от него няма, защото когато покаже, че е ниско напрежението на батерията - вече е късно (т.е. това дето се мушка в запалката е умряла работа). Често волтметрите са включени да мерят зареждането на акумулатора. Това върши повече работа, защото 'хваща' проблема преди да е станал видим и да ви остави на пътя. С капацитета на добре зареден, изправен акумулатор, може да се мине доста път и през това време да се прибере човек или да отиде на майстор. Трети вариант за включване на волтметъра е към алтернатора, преди изправителната група. Този начин на включване се използва за мерене напрежението от намотките. Ползата от такова включване е, че може да се 'хване', ако някоя от намотките на алтернатора или всички не работят. Когато само една от намотките не работи, но няма окъсяване към маса, тогава останалите намотки работят. В този случай има частично зареждане на акумулатора и ако се кара без фарове или само на къси светлини (по-рядко) може, на практика да не се 'хване проблема' веднага и постепено акумулатора да се изтощи, защото няма да се дозарежда пълноценно. По подобен начин има значение и къде е включен амперметъра.

                          Извод - волтметър включен в запалката е пълна глупост!

                          Третия метод на включване на волтметъра, за мен е най-подходящ, ако искаме реално да контролираме зареждането на акумулатора. Логиката сочи, че трябват дори два волтметъра, защото единия трябва да мери намотките на алтернатора, а втория дали се зарежда акумулатора след изправяне (ако има такова) и регулиране (от реле регулатора). Принципно най-масовата работеща схема на свързване е само с един волтметър следящ дали зареждането е достатъчно!

                          Коментар


                          • #58
                            До: дигитален амперметър

                            Първоначално публикуван от hassel Преглед на мнение
                            ...
                            Пълни глупости. Нито си виждал схема на автомобилен алтернатор, нито имаш понятие от електротехника, нито от проблемите на автомобилните електроинсталации.

                            Измерването на напрежението на намотките не е тривиално. Най-малкото, са три отделни намотки. И напрежението е променливо. И формата му не е синусоида, и даже не е предварително известна, та ще се позабавляваш с калибрацията. В алтернатора "неработеща намотка" обикновено значи изгорял диод. Познаването на изгорял диод пък съвсем не е лесно в движение. Еле па с един волтметър за всичките 9 диода. Окъсяването на намотка към маса изобщо не означава, че другите няма да работят. Води само до повишено нагряване.

                            Напрежението на "зареждане", на акумулатора, на изхода на алтернатора и в запалката е почти едно и също. Ако не е, все едно, имаш голям проблем и го знаеш.

                            Амперметър в съвременен автомобил не се включва. Твърде много неща зависят от минималното съпротивление между акумулатора и всичко останало. Не носи и смислена информация, освен ако е със силно нелинейна скала.

                            Коментар


                            • #59
                              До: дигитален амперметър

                              Ясене, благодаря за компетентното ти лично мнение! Явно в бързината да напишеш 'пълни глупости' не си чел внимателно написаното от мен. Разглобявал съм, мерил съм много пъти и знам какво пиша.

                              Измерването на алтернатор е тривиално! Не съм влизал в подробности за броя намотки в алтернатора, защото предполагах, че останалите знаят тази подробност, но ето че ти осветли моя пропуск и изтъкна знанията си пред мен и останалите. Никъде не съм споменавал за формата на напрежението в намотките и не знам защо ще задълбаваме толкова, явно пак да видим колко знаеш. О.К. аз съм мерил с уреди препоръчани от фирмата производител, за тази цел, това са специални аналогови волтметри (по препоръка на Хонда). Има и други препоръчани цифрови уреди, но преценката ми, че аналоговия уред ще се справи по-добре с променящите се обороти на алтернатора е такава! Както не си направил, но очаквам да го направиш, фирмите производители дават таблици с обороти за тест, при които да се правят измерванията за напрежение в намотките. Думите ти за диоди считам, че отново са продиктувани от желанието ти да споделиш опита си с човъркането по диодите, но ако си беше направил труда да вникнеш в предишния ми пост щеше, да установиш, че никъде не коментирам за изправяне на тока, а наблягам на променливотоково измерване на намотките.
                              Останах удивен от реакцията ти и невъзпитано отношение към поста ми. Дори това, което съм написал да не е вярно, възпитаната реакция би трябвало да бъде по-сдържана. Явно 'форумския синдром' забелязван напоследък в мрежата не е отминал и ОфРоуд форума - сдраво да се държи положението и някои/разни индивиди да си позволяват поведение над нормално приетите при взаимоотношенията между хората!
                              Не се ядосвай, че ти писах такива думи, все някой трябва да ти ги каже! Много съм се занимавал с алтернатори, но сега от този пост ми стана много интересно... от колко ли кладенеца вода ще донесеш, за да докажеш колко знаеш , а другите са прости ...
                              Бъди по-възпитан при взаимоотношенията си с непознати, макар и с общи интереси!

                              Коментар


                              • #60
                                До: дигитален амперметър

                                Тъй като не мога да ти пратя лично съобщение, пиша тук и ще го изтрия съвсем скоро.

                                Повярвай, знам какво пиша. Някои, освен сервизни ръководства и курсове за сертификация към някой производител, сме чели и някое и друго учебниче. Пък и книжки по физика.

                                Да вкарваш условностите на някой производител в тема от общ интерес, води до грешки. Особено, ако не познаваш много дълбоко темата. И във втория си пост си писал технически глупости.

                                Коментарите на тема моето възпитание, духа на форума като цяло, поведението на участниците и т.н., най малкото не са за техническа тема. Има и известна полза да натрупаш авторитет и уважение сред останалите участници, преди да ги коментираш изобщо.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X