Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

    Здравейте, въпросът ми е свързан с тема, която със сигурност е дискутирана хиляди пъти, но аз имам едно по-конкретно питане.
    Наложи ми се да откача акумулатора за малко. Попринцип винаги спазвам правилото първо да се откачи "-", а след това "+", а при закачане първо "+" и тогава "-". Понеже достъпа до клемата на минуса е малко кофти, с една дума трябва да махна планката, която държи акумулатора, да го дръпна напред и тогава да развия болтчето на обувката на "-", откачих само плюса и после го закачих обратно. Обичам когато пипам нещо по автомобила да го правя едва ли не "по учебник", само че в случая стана обратно. Пък и всичко около батерията е пластмаса и едва ли има риск да направя късо, допирайки неволно ключа до купето.
    И друго! Направи ми впечатление, че когато закачих клемата към плюса прехвръкна искра, нищо особено, но имаше. Обикновено когато свързвам акумулатора по правилния ред не ми е правело впечатление да има искри, но тук трябваше само едната клема да откача и "+" ми беше по на сгода в случая. В колата нямаше включени консуматори, двигателя беше изгасен разбира се, само вратата беше отворена и ключа беше в колата, вкаран в патронника за запалване, плафоните при отворена врата не светят (така съм им задал). Някъде бях чел, че когато се маха акумулатор ключа за запалване трябва да е изваден от патронника. Незнам доколко има значение това, но гледам и по сервизите често забравят да извадят ключа

    Питането ми е при гореописаната "маневра" с махането само на "+" и обратното му слагане при свързан минус има ли опастност да повредя нещо по електрониката в автомобила? Появата на искра нормално ли е попринцип при свързване на акумулатор, без значение правилно или непрарилно?
    Поне аз разсъждавам по следния начин - това е прав ток и дали ще свържеш/махнеш първо минуса или първо плюса стига да си сигурен, че няма неволно да допреш гаечния ключ до ламарината няма особено значение. Четейки в нета, навсякъде пише, че трябва да се спазва тази последователност. Само от опасността от късо съединение, резултат от неволно допиране на инструмент до ламарината на купето ли произтича това правило или има и друга причина?

    Ще бъда благодарен ако ми разясните малко по-подробно и се извинявам за ламерския въпрос

  • #2
    От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

    Дали ще откачиш + или - от акумулатора няма значение, точно както следва от базовата електротехника. Разликата идва когато откаченият проводник се опре на маса. Минусът и да се опре на маса - той все едно е свързан там. Плюсът обикновено остава с някакъв потенциал спрямо масата заради всичките кондензаторчета в електронните детайли. Ако той опре в маса всичките тези кондензаторчета се разреждат през него, лошото е че някои от тях - през стабилизиращите захранването елементи. Е точно тези стабилизиращи елементи може да пострадат. Подобна беда се случва и когато акумулаторът се изключи при включени в този момент мощни ел. консуматори, примерно фарове. Тези мощни консуматори го играят късо съединение за малките кондензаторчета по електрониката. Поради това са и всички мерки всичко да се изключи.

    Разбира се, всичките тези сценарии са малко вероятни и обикновено автомобилната електроника е защитена и от много по-страшни неща по инсталацията.

    При свързването на акумулатора, искрата е нормална. Същите тези кондензаторчета се зареждат. Другите, които са след стабилизаторите на напрежение се зареждат после, според обичайния пусков режим на всеки от стабилизаторите.

    Има и още един повод да откачаш минуса - той обикновено е в много по-добро състояние (без окиси, корозия и подобни) и после като го върнеш ще направи добър контакт.

    Коментар


    • #3
      От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

      Най-важния сценарий/опасност, заради който се пише, че първо трябва да откачаш минусовия кабел - при развиването на клемата дори да чукнеш с ключа корпуса, няма опасност да завариш ключа, с всичките последствия от високотоково късо съединение....
      А след като е откачен минуса, вече няма проблем с плюса дори да го чукнеш на маса...
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #4
        От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

        тоест, ако се абстрахираме от това, че мога неволно да докосна с ключа някъде по корпуса на купето, проблема е никакъв да си откача първо/само плюса и после да си го закача, без да пипам минуса? Защото от друга страна на моята кола всичко около акумулатора е пластмаси и да допра някъде, пластмасата е изолатор. Освен това ако тръгна да развивам или завивам гайката на минусовата клема сигурно по-има опастност да допра с ключето плюса на акумулатора, още повече, че обувката на плюса няма отгоре защитна пластмасова капачка.

        А има ли нещо вярно в това, че ключа за палене трябва да е изваден от патронника на таблото? Питам защото някъде бях чел подобно твърдение, а като ходя на сервиз и се наложи да откачаме/закачаме батерията, винаги ключа си ми е бил в колата, забоден в патронника!?

        Коментар


        • #5
          От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

          Споко, нама проблем, аз преди година вързах в бързината полюсите наобратно и само гръмна централния предпазител, ти за една искра се кахъриш.
          подаръци за мъже от FACOM
          промоция на читави инструменти

          и на хоби такива

          тел. О879 Ч8Ч 2З5

          Коментар


          • #6
            От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

            Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
            Споко, нама проблем, аз преди година вързах в бързината полюсите наобратно и само гръмна централния предпазител, ти за една искра се кахъриш.
            Е, понякога алтернатора избързва и изгаря преди предпазителя (опита е от Пежо )

            В момента според мен дискутираме дали би навредило ако не се спазят действията, които биха намалили вероятността от грешка....
            Ами ако не допуснеш грешка - няма проблем...
            То в доста сервизи не започват ремонт преди да смъкнат шофьорското стъкло... Не, че ако не го смъкнеш ремонта няма да е успешен, но може просто колата да се заключи...
            Та и посочените по-горе действия трябва да се разглеждат точно в този план... Моряците имат такъв лаф - 'добрата морска практика ти казва да го направиш така'...
            Защото при изпълнение на тези действия вероятността от грешка е минимална, и съответно последиците от допусната грешка са минимални...

            Вадиш ключа от таблото за да не го забравиш на контакт .... Освен това някои автомобили изключват някои консуматори чак след изкарване на ключа...
            Последно редактирано от slowtraveler; 03-11-14, 09:51.
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #7
              От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
              Е, понякога алтернатора избързва и изгаря преди предпазителя (опита е от Пежо )
              Аха, а понякога избързва и компютъра за 2000 лв! Личен опит от Фолксваген!
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • #8
                От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                Е, понякога алтернатора избързва и изгаря преди предпазителя (опита е от Пежо )

                ....
                Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                Аха, а понякога избързва и компютъра за 2000 лв! Личен опит от Фолксваген!
                И двамата сте абсолютно прави, но явно имах много голям късмет, а предпазителят е цели 80А, но си изгоря като пич.
                И слава на бога на предпазителите.
                подаръци за мъже от FACOM
                промоция на читави инструменти

                и на хоби такива

                тел. О879 Ч8Ч 2З5

                Коментар


                • #9
                  От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                  Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                  имах много голям късмет
                  И аз така - Мазда 323, обратно свързване, изгаря само 60А предпазител.
                  Не аз съм вързал клемите обратно! Чудно ми е как ще ги вържеш обратно, като, при първия опит, виждаш разликата в дебелината.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #10
                    От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                    ..... Чудно ми е как ще ги вържеш обратно, .... ..... ....

                    Явно трудно, но днес пак имах при мен такъв автомобил.
                    Радио, алтернатор, клима, АБС и компа на мотора ... за предпазители не споменавам.

                    Тръгна си на ход!!!
                    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                      Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                      И аз така - Мазда 323, обратно свързване, изгаря само 60А предпазител.
                      Не аз съм вързал клемите обратно! Чудно ми е как ще ги вържеш обратно, като, при първия опит, виждаш разликата в дебелината.
                      Упоритост си трябва... При 'моя' случай приятел му направило впечатление, че клемите не лягали добре, но сложил едната клема, пък тя хлабава... Обаче тъй-като клемите на пежото са с бързо освобождаване, решил, че може просто да са така... И като тръгнал да натиска втората клема хвръкнало искра, ама човека е упорит - набил и втората клема...
                      Въпреки неколкократните опити, пежото не запалило... Но явно има диодче на входа на ЕКУ-то, защото там нямаше проблеми...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                        Първоначално публикуван от maystor Преглед на мнение
                        И двамата сте абсолютно прави, но явно имах много голям късмет, а предпазителят е цели 80А, но си изгоря като пич.
                        И слава на бога на предпазителите.
                        100A на Корола. Това при подаване на ток с кабели. Всичко останало оцеля ,даже тема има.
                        Hyundai Tucson JM 2.0 CRDI 4WD

                        Коментар


                        • #13
                          От: Неправилно свързване на акумулатор - какви рискове крие?

                          При мен стана с кабели за палене от друга кола при умрял акумулатор! Обърках полюсите!
                          יעבור
                          «И това ще мине»

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X