Здравейте, въпросът ми е свързан с тема, която със сигурност е дискутирана хиляди пъти, но аз имам едно по-конкретно питане.
Наложи ми се да откача акумулатора за малко. Попринцип винаги спазвам правилото първо да се откачи "-", а след това "+", а при закачане първо "+" и тогава "-". Понеже достъпа до клемата на минуса е малко кофти, с една дума трябва да махна планката, която държи акумулатора, да го дръпна напред и тогава да развия болтчето на обувката на "-", откачих само плюса и после го закачих обратно. Обичам когато пипам нещо по автомобила да го правя едва ли не "по учебник", само че в случая стана обратно. Пък и всичко около батерията е пластмаса и едва ли има риск да направя късо, допирайки неволно ключа до купето.
И друго! Направи ми впечатление, че когато закачих клемата към плюса прехвръкна искра, нищо особено, но имаше. Обикновено когато свързвам акумулатора по правилния ред не ми е правело впечатление да има искри, но тук трябваше само едната клема да откача и "+" ми беше по на сгода в случая. В колата нямаше включени консуматори, двигателя беше изгасен разбира се, само вратата беше отворена и ключа беше в колата, вкаран в патронника за запалване, плафоните при отворена врата не светят (така съм им задал). Някъде бях чел, че когато се маха акумулатор ключа за запалване трябва да е изваден от патронника. Незнам доколко има значение това, но гледам и по сервизите често забравят да извадят ключа
Питането ми е при гореописаната "маневра" с махането само на "+" и обратното му слагане при свързан минус има ли опастност да повредя нещо по електрониката в автомобила? Появата на искра нормално ли е попринцип при свързване на акумулатор, без значение правилно или непрарилно?
Поне аз разсъждавам по следния начин - това е прав ток и дали ще свържеш/махнеш първо минуса или първо плюса стига да си сигурен, че няма неволно да допреш гаечния ключ до ламарината няма особено значение. Четейки в нета, навсякъде пише, че трябва да се спазва тази последователност. Само от опасността от късо съединение, резултат от неволно допиране на инструмент до ламарината на купето ли произтича това правило или има и друга причина?
Ще бъда благодарен ако ми разясните малко по-подробно и се извинявам за ламерския въпрос
Наложи ми се да откача акумулатора за малко. Попринцип винаги спазвам правилото първо да се откачи "-", а след това "+", а при закачане първо "+" и тогава "-". Понеже достъпа до клемата на минуса е малко кофти, с една дума трябва да махна планката, която държи акумулатора, да го дръпна напред и тогава да развия болтчето на обувката на "-", откачих само плюса и после го закачих обратно. Обичам когато пипам нещо по автомобила да го правя едва ли не "по учебник", само че в случая стана обратно. Пък и всичко около батерията е пластмаса и едва ли има риск да направя късо, допирайки неволно ключа до купето.
И друго! Направи ми впечатление, че когато закачих клемата към плюса прехвръкна искра, нищо особено, но имаше. Обикновено когато свързвам акумулатора по правилния ред не ми е правело впечатление да има искри, но тук трябваше само едната клема да откача и "+" ми беше по на сгода в случая. В колата нямаше включени консуматори, двигателя беше изгасен разбира се, само вратата беше отворена и ключа беше в колата, вкаран в патронника за запалване, плафоните при отворена врата не светят (така съм им задал). Някъде бях чел, че когато се маха акумулатор ключа за запалване трябва да е изваден от патронника. Незнам доколко има значение това, но гледам и по сервизите често забравят да извадят ключа

Питането ми е при гореописаната "маневра" с махането само на "+" и обратното му слагане при свързан минус има ли опастност да повредя нещо по електрониката в автомобила? Появата на искра нормално ли е попринцип при свързване на акумулатор, без значение правилно или непрарилно?
Поне аз разсъждавам по следния начин - това е прав ток и дали ще свържеш/махнеш първо минуса или първо плюса стига да си сигурен, че няма неволно да допреш гаечния ключ до ламарината няма особено значение. Четейки в нета, навсякъде пише, че трябва да се спазва тази последователност. Само от опасността от късо съединение, резултат от неволно допиране на инструмент до ламарината на купето ли произтича това правило или има и друга причина?
Ще бъда благодарен ако ми разясните малко по-подробно и се извинявам за ламерския въпрос

Коментар