Обява

Свий
Няма добавени обяви.

алтернатор на трактор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: алтернатор на трактор

    От каквото ти падне. Па ако вземеш стария и тръгнеш из най-близката морга, вероятността да си намериш алтернатор със същото захващане е 99%. С вътрешен регулатор е една разправия по-малко и ще ти струва все същите 25лв целия.

    Коментар


    • #17
      От: алтернатор на трактор

      Вариянтите да се скапе подобен безчетков генератор са три,по-принцип е неубиваемо но си има изключения.
      1.Свързан на опаки акумулатор-почива диодният блок
      2.Скапани лагери,прецакват статора,ако управляващият машината е глух
      3.Най-честият вариянт е разрушаване на лака със който е залят статора,вследствие на което намотките започват да вибрират и окъсяват по статора.Това се случва при преклонна възраст на алтернатора или след около 10-15г.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #18
        От: алтернатор на трактор

        Почвам на ред:
        "Това не може да е нормален режим на работа." - Може и даже е предвиден да работи точно в този режим .(Не питайте от къде знам , вие си имате разправия с един аз със 20)
        "
        Тези релета често дават дефекти" - абсолютно по темата - така е .Ей тва е гадината - http://www.vtnauto.com/images/112a.jpg
        "Мисля,че имаше някакъв винт върху плочката" - там и да пипаш файда няма (малко четене по начина на зареждане на оловни акумулатори (жокер- Ясен) и всички идеи за по-голям заряден ток зимата ще ви излязат през джоба)
        "По-скоро погрешно избрано предавателно число между двигателя и алтернатора" - десятка .
        "Аз сложих на Болгара алтернатор втора употреба от Опел.." - Може , слагал съм от какво ли не - Москвич, лада , всякакви непознати и работещи от моргата .По добри са от оригиналните м/у другото.
        "Тази година например орах на под средни обороти..." Браво колега - похвално е даже , само не ми казвай че си го правил с Болгар(Юмз) щото няма да хване . Ако е някой наичен FENDT или друго с варио кутия - вярвам на 90%.
        "Нормалният празен ход на двигателя е 600 оборота." прегледай си оборотомера...Ю
        "
        И аз имах проблеми докато не сложих реле-регулатор от жигула на оригиналното динамо"
        1- при тия вибрации и замърсяване - това дава фира на 3-я ден .
        2- колко време се кара една кола (даже и великото жигули) по 8-10-12 -18 часа на ден?- не издържа бате...
        + няма как да стане ако не е бърникано - на Жигулата механичното регулира с "+" , Я 112 регулира с минус .Както искаш така ме разбирай (лекции на лично ) . Не , че не може да стане и това е правено.
        "Имаш проблем с регулатора или по-точно тока на възбуждане." - Има проблем с оборотите ...
        В общо линии , тази техника се ползва и работи в порядъка САМО на 6-18 часа на ден . Не ги сравнявайте с леки коли и Жипки .
        Не знам дали знаете - ама алтернаторите на тракторите - нямат четки ...! ЗАЩО ЛИ ?!?! Май нещо със замърсена околна среда беше или за сигурност - знае ли някой....
        На темата - работещи ръчички , доста мерене , заваръчна и режеща техника , достъп до читава морга за донори и МНОООГО четене или ПОМОЩ от ДОБЪР приятел.


        Коментар


        • #19
          От: алтернатор на трактор

          За да не е работил генератора на празен ход,най-вероятно е имал оголени намотки по статора от прилична служба вследствие на което и е починал.Старите версии са трифазни,а новите 5-фази,тръгват да работят от 1000об/мин на вала на генератора.Регулатора на напрежението работи докато по някаква причина не се скапе(това на фабричен генератор),замяната му със резервна част,клони към 100% неуспех или поне на мен не ми се е случвало да попадна на работещ,а съм пробвал достатъчно.Е го и въпросният регулатор,струваше към 20-тина лв едно време:

          Лекува се с външен,най-често механичен(монтира се в купето)регулатор на напрежение.За целта се отваря задната част на генератора,намират се двете жици на стационарната възбудителна намотка(двете вървят комплект през шлаух на статора и излизат до диодният блок,съпротивлението помежду им е около 4 ома),едната (по красота) се замасява,а другата се управлява от регулатора с +12в.По селскостопанските магазини за резервни части има всичко за тия генератори,нов статор е около 30лв.Според мен не си струва разправията да се преправя окачването за друг генератор,на който ще му трябва и съответната шайба за 13 или за 17мм ремък.
          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

          Коментар


          • #20
            От: алтернатор на трактор

            Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
            Старите версии са трифазни,а новите 5-фази...
            Старите са на 12 В новите са 24 В . Трите фази помпят долния акумулатор(основния) , другите две захранват една простотия за 150 лева - която надгражда до 24 волта и помпи втория акумулатор (по-принцип пасивен , само за палене)


            Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
            замяната му със резервна част,клони към 100% неуспех или поне на мен не ми се е случвало да попадна на работещ,а съм пробвал достатъчно....
            Лекува се с външен,най-често механичен(монтира се в купето)регулатор на напрежение.

            Не съм забелязал до сега , не знам по какъв начин сте сте го свързвали , не споря .
            Регулатора взема за сигнал нивото на "първия акумулатор".На тази база решава дали да "възбужда" или не .
            Т.Е. работи и си търси 12 те волта (по скоро около 14 (14,2)).
            Както писах - двете фази вършат друга работа която няма нищо общо със мислене(руска логика) .Ама и това е друга тема.
            Всяко заместване с "механичен регулатор' тип РР 380 , няма да подобри работата на машинката.


            "За целта се отваря задната част на генератора,намират се двете жици на стационарната възбудителна намотка(двете вървят комплект през шлаух на статора и излизат до диодният блок,съпротивлението помежду им е около 4 ома),едната (по красота) се замасява,а другата се управлява от регулатора с +12в."

            Пробвал съм ги не по красота !!!
            Винаги в единия случай работи ПО-ДОБРЕ (на по-ниски обороти влиза в режим) , може би поради остатъчно намагнитване .
            Дали!

            Коментар


            • #21
              От: алтернатор на трактор

              Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
              Старите са на 12 В новите са 24 В . Трите фази помпят долния акумулатор(основния) , другите две захранват една простотия за 150 лева - която надгражда до 24 волта и помпи втория акумулатор (по-принцип пасивен , само за палене)
              Сериозно бъркаш нещата,само паленето е на 24в,генератора си е 12в,като от две срещуположни бобини вадят 12в(осакатяват динамото) променливо и през споменатата простотия за 150лв,която се явява умножител на напрежение достигат 27-28в зареждат двата акумолатора последователно свързани.В резултат на което,десният акомулатор ври,понеже се зарежда и от стандартното вградено реле на 13,8-14в,тая щуротия е на 952-952.2.



              Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
              Не съм забелязал до сега , не знам по какъв начин сте сте го свързвали , не споря .
              Регулатора взема за сигнал нивото на "първия акумулатор".На тази база решава дали да "възбужда" или не .
              Т.Е. работи и си търси 12 те волта (по скоро около 14 (14,2)).
              Както писах - двете фази вършат друга работа която няма нищо общо със мислене(руска логика) .Ама и това е друга тема.
              Всяко заместване с "механичен регулатор' тип РР 380 , няма да подобри работата на машинката.
              Определено няма нищо общо със мислене,сакато динамо,което трудно издържа 4 фара,при включени 6,"почива" за около 2-3часа.Проблема е,че умножителя продължава да набива ток във вече пълната батерия (която кипи) а другата остава празна и ако е била перфектна,след 20 до 30 дена трябва принудително зареждане или разменяне на местата им.Замяната на регулатора със РР-380 си е жив мазохизъм,вярно е желязно,но пък как мигат фаровете...особенно ако някой разбирач е ровил по котвите с клещи.
              Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
              Пробвал съм ги не по красота !!!
              Винаги в единия случай работи ПО-ДОБРЕ (на по-ниски обороти влиза в режим) , може би поради остатъчно намагнитване .
              Дали!
              Чак толкова не съм се втелясвал,а и няма защо.При стационарна бобина(намотка) на ротора не виждам смисъл.Вехт генератор,притежава остатъчен магнетизъм в ротора и се самовъзбужда без да му подаваш +12 на възбудителната,лошото е,че ако няма акумулатор(дори и умрял)пали всички крушки по трасето.
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #22
                От: алтернатор на трактор

                Пламене ,
                Нищо лично , прочети си поста , внимателно , пък после по-внимателно и моя .
                Това което ти си лекувал - аз вече съм го погребал и после възкресил.
                Щом чак толкова не си "теле" , аз щото съм бил . Затова ти редя тия тука . Не от куртоазия .
                Пък ако ми обясниш ама МНОГО ТОЧНО , как аджеба се зарежда един акумулатор с две релета -"зареждат двата акумолатора последователно свързани.В резултат на което,десният акомулатор ври,понеже се зарежда и от стандартното вградено реле на 13,8-14в"- ако има , или без да има галванично разделение, и кой точно в цялата верига следи зарядния ток на втория акумулатор - АЗ ЛИЧНО , ЩЕ ДОЙДА В Сс и пред теб ще си запаля дипломата и трудовата книжка.
                Ще поканя и от близките до нас населени места да присъстват на събитието .
                Айде със здраве и успех в намирането на дяволчето скрито в борд компютъра на 952 .

                Коментар


                • #23
                  От: алтернатор на трактор

                  Първоначално публикуван от Rachido4x4 Преглед на мнение
                  Пък ако ми обясниш ама МНОГО ТОЧНО , как аджеба се зарежда един акумулатор с две релета -"зареждат двата акумолатора последователно свързани.В резултат на което,десният акомулатор ври,понеже се зарежда и от стандартното вградено реле на 13,8-14в"- ако има , или без да има галванично разделение, и кой точно в цялата верига следи зарядния ток на втория акумулатор - АЗ ЛИЧНО , ЩЕ ДОЙДА В Сс и пред теб ще си запаля дипломата и трудовата книжка.
                  Ей това е схемата на свързване на руският гений,28в нямат РР и набиват и в десният,който принципно се зарежда коректно.Поне да го бяха направили със шалтер,превключващ последователно акомулаторите на 24в за палене и успоредно на 12в за заряд.Чакам да ти видя дипломата на факла.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20150124_192846.jpg
Прегледи:1
Размер:61.2 КБ
ID:5637030
                  P.S.Бордкомпира следи климатроника в купето...
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X