Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ел. задачка с повишена трудност относно проблем със зареждането

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ел. задачка с повишена трудност относно проблем със зареждането

    Така – започвам с обяснение на нещата.
    Мазда 626 – кована 1998 ,мотор 2литра, кутия ръчна.
    Деиствито се развива в америка в околията на моито местоположение.
    2011 септември ми се обажа собственика които ми е проятел и казва –не зарежда.
    Ок ,взимам мултиметъра и меря – да не зарежда,ламбата на таблото не свети обаче – но за мене това си е е нормално –имал съм доста такива случаи.Свалям стария и го отварям –да видя причината за статистически нужди.Изглежда оргиналния-нищо впечатляващо за поражения, намотките Ок и 9 те диода ОК,казваме си по стара Бг традиция –ми дошло му времето -13 г са.
    Поръчва се един друг генератор по интернет-Бош.
    Идва,поставям го ,и същевремно поставям и нов ремък.За рекорда както му викат в америка – Акумулатора си е същия –някаква неизвесна марка за мене.
    Пиемм по една ракия за здраве.
    В началото на на ноември 2012 –демек гаранцията е изтекла(1г в) моя човек звъни пак- не зарежда- меря – да ,така е. Тоз път свалям генератораи преди да поставя новия премервам за утечки от плюса към кажи речи всичко за което се сещам.Отвивам кабелните обувки и ги сменям с бронзови нови естествено.орвивам почти всички кабели дето са от батерията ,блока с бушоните и т.н и т.н – всички за които се сетих и намерих и ги почиствам и преглеждам. Бремервам един по един и съпротивлението на бушоните когато са поставени.
    Поставям нов генератор и нов акумулатор които беше зареден предварително.
    Меря зареждането –ОК . въоръжил съм се и с амер клещи – Аз ползвам ФЛУКЕ –и може да им се вярва.Меря тока -всичко ок. Меря тока и на разните му консуматори , ток на покои –демек когато ключа на колата е OFF .... бе въобще търся под дърво и камък що гърми генератора....
    Нищо... всичко дето премерих изглежда ок.
    Новия генератор тоз път е някъкъв си – неизвесна марка обаче с доживотна гаранция.На външен вид е 1 към 1 с Бош аджиския които смених първия път.
    Преди 10на дена –пак ми се звани – пак не зарежда- обаче тоя път ламбата на таблото свети – меря – наистина не зарежда.Трампим генератора –нали е с доживотна гаранция –поставям го и пак меря с ампер клещите .... и пак ОК всичко.
    Колата се кара всеки ден –от вкъщи до работа –което е в едната посока 10-15 км . и съответно се кара събота и неделя за разходки,магазини ит.н –нормално каранес 2 думи.
    Когато гръмна Бош_ го разглобих и премерих
    За късо на намотките, 9 те диода-Ок и до там- друго не мога да премеря-Търсих около половин ден само реле рагулатор – или няма или в някакви мнооооого редки случаи някои по Ибеи продава някакво-или 2 ра ръка или ново но с неизвестн произход на дебела цена достигаща 50-60% от цената на нов генератор.Другото което също наля посоката да не сменям само релето е че 3 те извода са запоени а аз нямам толкова мощен поялник.
    Задачата е да се открие причината що гърми........
    Приказвах с един друг Бг които е 20 г в америка-и е колега –т.е е компетентен.
    Тои изказа предположение че просто тия новите генратори са си боклуци по рождение.
    След като съм година и половина в Америка в голяма степен бих се съгласил но не ми се вярва чак в таква степен да са амбалаж.Новите на външен вид изглеждат Ок – нов ,не нещо друго а нов.
    Та така - Задачата е да се открие причината що гърми........
    Всекакви предположения и хипотези са добре дошли.Може би изпускам нещо ....

  • #2
    От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

    Има неизвестни в ситуацията, но какво ще кажеш за лоша връзка някъде по кабелите от генератора? Примерно, мърдаща кабелна обувка и променливо лоша връзка между кабела и обувката. И понякога, в движение да откача и колата да остава само на генератор, или генератора да остава да си работи без товар и подобни. Това съм чувал и съм склонен да приема, че не е добре за генератора. Без товара може да влиза в някакви осцилации и да гърми регулатора или което не издържи.

    Коментар


    • #3
      От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

      Това е от проклятието - що ще японска кола в Детройт?

      Сигурен ли си, че твоят човек ти казва всичко? Дали не включва някой мощен инвертор или нещо подобно?

      Коментар


      • #4
        От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

        Възможно ли е "прецърква" нещо между начало и край на намотките на генератора?
        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

        Коментар


        • #5
          От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

          Да разбираме ли, че регулатора е на алтернатора? Той сменява ли се всеки път заедно с алтернатора?
          Ако да, то значи той се прецаква от нещо, щом мериш всички намотки и диоди, и са ОК.

          Друго, ти мериш за късо на намотките, но ротора и статора са с толкова малко съпротвление, че ти можеш ли да го хванеш с обикновен мултицет? Особено ако има някъде прехвърляне м-у само част от намотките.

          Коментар


          • #6
            От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение

            Сигурен ли си, че твоят човек ти казва всичко? Дали не включва някой мощен инвертор или нещо подобно?
            На мен повече ми прилича на подаване на ток към изтощен акумулатор и въртене на стартер при което ако двигателя работи много често се скапва релето или избива диод от прекомерния товар
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • #7
              От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

              У релето няма ли защити, а и акумулаторът би се справил 5-600А.
              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

              Коментар


              • #8
                От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                Много незивестни ... един и същи проблем ... и то все по време на мокрите и студени месеци.
                Мнението ми е без претенции (моля да не бъда пцУван за некомпетентност .. много).
                Аз бих започнал от:
                1. избили кабели (и връзки)на - /+ към акумулатор
                2. избил кабел на (или самата тя) бобина ... или ако ви харесва повече бУбина
                3. Разпределителната капачка - има варианти при сцепване /замърсяване и мокро да прехвърля ток на където му падне.
                4. Проверка на бушоните за верния ампераж (не само дали са здрави) и да се каже какви източници се пъхат в запалката.
                5. ---- некой може да си играе "Пич, Тейзър-ни ми колата"
                Последно редактирано от Slick; 15-03-13, 23:58.

                Коментар


                • #9
                  От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                  Трябва да смениш само реле-регулатора за да разбереш какво става.
                  Може реле-регулатора да е с некачествени китайски елементи. Например в някои компютри има едни кондензатори до процесора и ги обдухва горещ въздух. След някакво време - например година, им се подуват капачките и трябва да се сменят. Чувал съм за недобре пречистен силиций от който се правят интегралните компоненти. Недобре пречистена мед от която се правят намотките и после имат по-голямо съпротивление поради което загряват.
                  Късо в изолацията на намотките поради некачествен лак. Некачествен магнитопровод на генератора който със времето се намагнитва и вече не върши работа.
                  Причини много, и вероятно няма как да се направи ремонт. Това че си взел Бош например, нищо не означава - заводът на Бош в Китай.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                    Аз залагам на лоша и спорадична връзка между генератор и акумулатор.

                    Като прекъсне за момент (което може да става от клатене на двигателя или по друг сценарий) алтернаторът плясва 60-100 волта за момент и изпуква регулатора. Диоди за кратко време няма да изгорят. Мощните нарочно дават ценеров ефект на 60-100 волта (главно за да пазят намотките да не направят пожар). Малките обикновено имат запас до поне 300. Регулаторът обаче, на около 30 е пътник - и то не изходът му, който е мощен транзистор и тия 60-100 ще ги износи, а чипчето дето го управлява и се прави на прецизно. Абе направили са го да изпука без да направи голяма беля.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                      До отговоря на някои зададени въпроси-
                      Всеки път когато се смяня генератора естествено че се сменя и релето - релто е ,да го нарека вътре в генератора от вътрешната страна на задния капак.Релето и диодната плаочка са едно -връзката е без болтове , с едни заварени лаларинки.за тях са запоени 3 дебели жици и това е.

                      Колата е без разпределител на високото напрежение към свещите -буината или бубините са едно, демек един физически компонент -излизат 4те кабела кам свещите и има щепсел дето отива към ЕЦУ.
                      Като гледам единственото което мога да направя е да пусна един парален кабел от генератора към плюса....Дано да се оправи.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                        Ако е достъпно отгоре огледай за кабела на масата между двигател и купе. От вибрации и годиите може да е накъсан или наймалкото със замърсени краища. Почисти и ако е необходимо замени>

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                          Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                          До отговоря на някои зададени въпроси-
                          Всеки път когато се смяня генератора естествено че се сменя и релето - релто е ,да го нарека вътре в генератора от вътрешната страна на задния капак.Релето и диодната плаочка са едно -връзката е без болтове , с едни заварени лаларинки.за тях са запоени 3 дебели жици и това е.

                          Колата е без разпределител на високото напрежение към свещите -буината или бубините са едно, демек един физически компонент -излизат 4те кабела кам свещите и има щепсел дето отива към ЕЦУ.
                          Като гледам единственото което мога да направя е да пусна един парален кабел от генератора към плюса....Дано да се оправи.
                          кабела от генератора не минава ли през 60-80-100А предпазител? В смисъл, ако пускаш допълнителен, не е лошо пак да си е "предпазен" по някакъв начин. Не толкова заради генератора, колкото за избягване на по-тотални щети по принцип.

                          Ако има реални притеснения от резки скокове на напрежението, независимо дали от проблем с инсталацията или от външна намеса, що не ковнеш на 2-3 места по един 24 волтов трансил? Струват стотинки, ужасяващо бързи са и са достатъчно мощни, за да удържат на произволен тийзър (имаше и такова предположение по-горе). На пик от генератора, както предположи Ясен, няма да издържат, но поне ако ги намериш взривени, ще си наясно къде е проблема. Задължително е да са близо до предпазител, разбира се.

                          Сещам се и за още един вариант. На тия колици по спомен разрешението на генератора минаваше през ECU ... какви са шансовете точно тоя кабел или изхода на компа от време на време, при изгасен двигател да се опитват да пускат генератора? При такава ситуация, регулатора ще се опитва да пусне максималния възможен ток към роторната намотка и ако акумулатора е достатъчно як, крайния ключ на регулатора все ще изтрещи по някое време.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            кабела от генератора не минава ли през 60-80-100А предпазител? В смисъл, ако пускаш допълнителен, не е лошо пак да си е "предпазен" по някакъв начин. Не толкова заради генератора, колкото за избягване на по-тотални щети по принцип.

                            Ако има реални притеснения от резки скокове на напрежението, независимо дали от проблем с инсталацията или от външна намеса, що не ковнеш на 2-3 места по един 24 волтов трансил? Струват стотинки, ужасяващо бързи са и са достатъчно мощни, за да удържат на произволен тийзър (имаше и такова предположение по-горе). На пик от генератора, както предположи Ясен, няма да издържат, но поне ако ги намериш взривени, ще си наясно къде е проблема. Задължително е да са близо до предпазител, разбира се.

                            Сещам се и за още един вариант. На тия колици по спомен разрешението на генератора минаваше през ECU ... какви са шансовете точно тоя кабел или изхода на компа от време на време, при изгасен двигател да се опитват да пускат генератора? При такава ситуация, регулатора ще се опитва да пусне максималния възможен ток към роторната намотка и ако акумулатора е достатъчно як, крайния ключ на регулатора все ще изтрещи по някое време.
                            А какво е "трансил"?

                            Сори за спама и некомпетентността ми.
                            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ел. задачка с повишена трудност относно проблем с зареждането

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              кабела от генератора не минава ли през 60-80-100А предпазител?
                              Обикновено не и обикновено идеята да му се сложи не е добра. На които коли все пак има, обикновено е 2-4 пъти по-мощен от генератора.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X