Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Двускоростен трифазен електродвигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Двускоростен трифазен електродвигател

    Здравейте, не знам дали е мятото на темата ми тука, ако не е, моля да я преместите в правилния раздел.
    Имам настолна бормашина ПН 161. Двигателя и е двускоростен триъгълник двойна звезда. Обикновенно работя на бавната скорост. Днеска ми трябваха повече обороти и пуснах машината на другата скорост, но почна да бучи и едвам завъртя. Два от бушоните изгоряха. След смяната на бавна скорост заработи нормално, а на бързата пак изгоря. Започнах да гледам къде е проблема. Отворих капачето на клемореда на мотора, свалих кабелите и замерих мотора. Едниния извод при замерването не даде признак да е свързан с някой от другите. Другите 5 взаимно са свързани. Не мога да си обясня обаче ситуацията че работи в режим на триъгълник без проблем, а в режим на двойна звезда не. До колкото ми е известно с 2 фази може да работи един електромотор, но да завърти, а при мене ми се струва че сам си се развърта без проблеми и си работи и пробива. Нямам идея кога е изгоряла намотката (намотките). Имам един проблем с клуча за реверсиране и за това него не го ползвам, а само този за скоростите. Съмнявам се да не би този клуч за реверсиране да е подал две фази едновременно и от там да се е получило изгарянето, но не съм го бутал от много време. Не споменах че преди 3 години като купих машината беше оскубана инсталацията, цяла седмица си играх да я разгадая. От тогава до днеска не съм имал никакви проблеми.
    Направил съм я в триъгълник на трите извода да се подават трите фази, а на другите три свободни. В двойна звезда, на мястото на трите фази на триъгълника съм пъснал да се вклучва мост, а на свободните се пускат трите фази. С оригиналните клучове и бушони е машината.

  • #2
    От: Двускоростен трифазен електродвигател

    Не знам точно каква си я сътворил, но явно е на две фази при високите обороти.
    В линка има и схема, дано ти е полезна.
    http://dox.abv.bg/files/dw?a=9cfdfa41be

    Коментар


    • #3
      От: Двускоростен трифазен електродвигател

      До преди седмица и двете скорости си работеха нормално. На мотора има 6 клеми. С мултицета проверих дали има изгоряла клема и се оказа че 5 те клеми са свързани, а 6-тата е сама и не е свързана. Това означава че две намотки от двойната звезда ги няма. Което пък в триъгълника е една намотка. И в двата случая работи на 2 фази при липсата на тази намотка.
      Интересно е че на едната скорост ми работи, а на другата горят бушоните.
      Утре ще прегледам клучовете за пускане, да не прави някой свързване на две фази и от там да горят бушоните.

      Коментар


      • #4
        От: Двускоростен трифазен електродвигател

        Здравейте, днеска установих че електромотора е зрдрав. Проблема идва от ключа за смяната на скоростите.
        До колкото знам са необходими три контактора за да се осъществи пускането на двете скорости. Може и с два, но трябва контактор с 6 клеми, а аз до сега не съм попадал на такъв.
        Въпроса ми е следния. Пускам мотора в триъгълник, на трите клеми подавам фазите, а другите са свободни. Ако двойна звезда я изпълня само със връзване в обща точка на трите свободни края, мотора в обратна посока ли ще се завърти? Предполагам че е в обратна посока, защото ако е в същата до сега нямаше да се разменят захранващите кабели и общата точка, но все пак да попитам някой по-компетентен от мене. А иначе аз мога опитно да го пусна и да го проверя.
        Сега съм решил да изваря таблото на стената и да го изпълня с контактори и без да има реверс. До сега не съм ползвал реверса и не мисля че ще ми се наложи. Тези дни ще се хвана да скалъпя таблото и ще започна да вържа инсталацията.

        Коментар


        • #5
          От: Двускоростен трифазен електродвигател

          контакти с 6 клеми....си направих от два ключа 3+5. Така си направих струга, по оригиналната схема с 2 скорости.

          Коментар


          • #6
            От: Двускоростен трифазен електродвигател

            Аз с тези ключове ми писна. Преди вняколко години на единия електрожен даде фира ключа. Сменях го и преди няколко месеца пак се скапа. Сега на бормашината. Вътре зъбчето което се вътри се чупи лесно. А при зглобяването каква играчка е. Този ключ на бормашината е с 5 секции. Просто е омотан толкова много че едвам се разбира кое къде отива. Решен съм твърдо да го преправя с контактор. Поне ще съм сигурен че само монтактора може или да дава на всички напрежение или на никой.

            Коментар


            • #7
              От: Двускоростен трифазен електродвигател

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              Не знам точно каква си я сътворил, но явно е на две фази при високите обороти.
              В линка има и схема, дано ти е полезна.
              http://dox.abv.bg/files/dw?a=9cfdfa41be
              Тия дни и аз се сдобих с такова желязо и схемата би ми била полезна. Но като се опитам да изтегля файла, иска юзернейм и парола.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                От: Двускоростен трифазен електродвигател

                Странно, на мен не ми иска, а не е мой акаунта, просто от някъде видях линка.
                Качих го на ФТП-то
                https://htftp.offroad-bulgaria.com/p...ents/PN161.pdf

                Коментар


                • #9
                  От: Двускоростен трифазен електродвигател

                  Благодаря!
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Двускоростен трифазен електродвигател

                    Аз го имам от давна този файл, но от схемата на него не се вижда кое къде е вързано на мотора. Има си схемичка на капачето и от там първия път си възстанових инсталацията. Сега като изгоряха бушоните установих че ПЕП за смяната на скоростите е дал фира. Там е врътката че не се продават такива модели. Има подобни, но захвата е расличен и пригаждането става грозно. За това съм решил с контакторите да го направя. Намерих си кутия за таблото, имам и контакторите и бутони за пускане и спиране. Само ми остава да окабеля, но нямам никакво време да се занимавам. В Университета започнахме и изпитите и други задачи и не остава време.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Двускоростен трифазен електродвигател

                      Фирмите за ел материали от среднопрофесионален тип имат всякакви ключове, вкл малко и удобни за бормашина. Не помня името, но единият е звезда-триъгълник за двете скорости, другият е реверс. Имат си и схема вътре, което е и схемата на машините от този тип.
                      Например в Елмарк са 20 - 25 лв за двата, китайски.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Двускоростен трифазен електродвигател

                        Ключ звезда триъгълник не ми върши работа. Знам че имат такъв. На тази бормашина е триягълник двойна звезда. ПЕП който е сложен е с въмшни пластини между някой клеми за да може да се обърне подаването на фазите и в двойна звезада да се връзват трите края в обща точка. Питах един елтехник преди седмица и той ми предложи ключ звезда триъгълник. Като се размисли обаче каза че не става.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Двускоростен трифазен електродвигател

                          Поправям се - ключът не беше звезда-триъгълник, а бърза бавна скорост на двигател плюс стоп положение между двете. Има и 2 външни моста за да стане работата. И май имаше разлика, и аз първо питах за звезда триъгълник без да помисля, и после консултантът ме поправи, че ми трябва ключ за точно това нещо.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Двускоростен трифазен електродвигател

                            Я, моля, някой да я пусне схема на тая " двойна звезда", че ми стана интересно какво и е двойното с 6 извода от мотора.
                            Има контактори с 3NO и 3NC силови, но определено е по-лесно и по-еФтино с ПЕП.
                            Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                            Към модераторите-А изтрийте го сега.
                            Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                            Коментар


                            • #15
                              От: Двускоростен трифазен електродвигател

                              Май се превключва се и центъра. Затова е специфичен ключа "старт стоп"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X