Здравейте, не знам дали е мятото на темата ми тука, ако не е, моля да я преместите в правилния раздел.
Имам настолна бормашина ПН 161. Двигателя и е двускоростен триъгълник двойна звезда. Обикновенно работя на бавната скорост. Днеска ми трябваха повече обороти и пуснах машината на другата скорост, но почна да бучи и едвам завъртя. Два от бушоните изгоряха. След смяната на бавна скорост заработи нормално, а на бързата пак изгоря. Започнах да гледам къде е проблема. Отворих капачето на клемореда на мотора, свалих кабелите и замерих мотора. Едниния извод при замерването не даде признак да е свързан с някой от другите. Другите 5 взаимно са свързани. Не мога да си обясня обаче ситуацията че работи в режим на триъгълник без проблем, а в режим на двойна звезда не. До колкото ми е известно с 2 фази може да работи един електромотор, но да завърти, а при мене ми се струва че сам си се развърта без проблеми и си работи и пробива. Нямам идея кога е изгоряла намотката (намотките). Имам един проблем с клуча за реверсиране и за това него не го ползвам, а само този за скоростите. Съмнявам се да не би този клуч за реверсиране да е подал две фази едновременно и от там да се е получило изгарянето, но не съм го бутал от много време. Не споменах че преди 3 години като купих машината беше оскубана инсталацията, цяла седмица си играх да я разгадая. От тогава до днеска не съм имал никакви проблеми.
Направил съм я в триъгълник на трите извода да се подават трите фази, а на другите три свободни. В двойна звезда, на мястото на трите фази на триъгълника съм пъснал да се вклучва мост, а на свободните се пускат трите фази. С оригиналните клучове и бушони е машината.
Имам настолна бормашина ПН 161. Двигателя и е двускоростен триъгълник двойна звезда. Обикновенно работя на бавната скорост. Днеска ми трябваха повече обороти и пуснах машината на другата скорост, но почна да бучи и едвам завъртя. Два от бушоните изгоряха. След смяната на бавна скорост заработи нормално, а на бързата пак изгоря. Започнах да гледам къде е проблема. Отворих капачето на клемореда на мотора, свалих кабелите и замерих мотора. Едниния извод при замерването не даде признак да е свързан с някой от другите. Другите 5 взаимно са свързани. Не мога да си обясня обаче ситуацията че работи в режим на триъгълник без проблем, а в режим на двойна звезда не. До колкото ми е известно с 2 фази може да работи един електромотор, но да завърти, а при мене ми се струва че сам си се развърта без проблеми и си работи и пробива. Нямам идея кога е изгоряла намотката (намотките). Имам един проблем с клуча за реверсиране и за това него не го ползвам, а само този за скоростите. Съмнявам се да не би този клуч за реверсиране да е подал две фази едновременно и от там да се е получило изгарянето, но не съм го бутал от много време. Не споменах че преди 3 години като купих машината беше оскубана инсталацията, цяла седмица си играх да я разгадая. От тогава до днеска не съм имал никакви проблеми.
Направил съм я в триъгълник на трите извода да се подават трите фази, а на другите три свободни. В двойна звезда, на мястото на трите фази на триъгълника съм пъснал да се вклучва мост, а на свободните се пускат трите фази. С оригиналните клучове и бушони е машината.
Коментар