Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Aвтономно управление на третия стоп!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Aвтономно управление на третия стоп!

    Рече ,да изказваме мнения. Мое лично е ,че дори да правите "преследване по часовник на поледица" пак не се явяват нужни такива светлини.За градско да не коментираме.А пък спускане на планински проход -въобще.По -скоро много от водачите трябва да станат шофьори Успех и безаварийно!
    Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

    Коментар


    • #17
      От: Aвтономно управление на третия стоп!

      ...Знаете ли защо тия с ABS ги удрят повече отзад?...
      И не лежи на тва уше. Анти лук брейк не е система за предпазване от страничен удар
      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

      Коментар


      • #18
        От: Aвтономно управление на третия стоп!

        Както и да е. Системата съществува и е внедрена от години при БМВ, Мерцедес и Волво (стоповете светят по-силно при по-рязко спиране). Отделно при Рено още от Канго-то насам имаше някои варианти при които при по-рязко спиране или при рязко отнемане на газта автоматично светваха аварийните за няколко секунди. Май и при Фолксваген групата имаше подобно решение.

        Гугъл: Adaptative Brake Lights.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #19
          От: Aвтономно управление на третия стоп!

          И на моите Ситроени C8 и Xantia, като спреш по-рязко, се включват за няколко секунди аварийните. Вероятно и на други европейски коли е така. Значи е стандарт, който може да се използва.
          Show must go on!
          LZ1VES

          Коментар


          • #20
            От: Aвтономно управление на третия стоп!

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Баце, случайно да си от Перник и да караш гоУф??? Там всякакви мигалки са на почит, но виж мигачи дават рядко.
            Я глей сега ще се обиждаме ли после да не се чудиш къде са отишли твойте мигачи от нисана

            Коментар


            • #21
              От: Aвтономно управление на третия стоп!

              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
              Ми те, ламбите, светват преди да е започнало спирането. Първо се задейства включвателят. Милисекунди, но си е нещо.
              Така е, но крушките се нуждаят от време за загряване за да светнат ярко, а светодиодите не. Не е кой знае какво като време, но преди време (в зората на светодиодите и тяхната употреба в автомобилите) бях попадал на статия описваща някакво проучване, според което светодиодният стоп осигурявал по-ранно предупреждение на движещият се отзад, което пресметнато като път изминавам при 100 км/ч за единица време се равняваше на няколко метра (не помня колко).
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #22
                От: Aвтономно управление на третия стоп!

                E, добре. Виждам че все пак предизвиках някаква реакция, макар все още далеч от позитивна.
                Всички, всеки за себе си, сте прави. Ще дам още малко информация, да видим накъде ще поеме идеята. Третия стоп няма нищо общо в случая с основните. Командва се автономно от процесор, следящ за отрицателно ускорение. А такова се получава даже и когато превключваме на по- висока скорост, да не говорим за по-ниска. Всъщност, алгоритъма на работа е половин секунда следене на ускорението, следващата половин-индикация, ако има забавяне. Индикацията е в 5 градации по продължителност по 0.1сек., т.е. от 0.1 до 0.5сек., oтговарящо на стъпка от 0.2g отрицателно ускорение. Всъщност цифрите нямат практическо значение. Важното е, че при по- висока скорост сигнала е по-къс, забавянето е по-малко, а при по- ниска, забележимо по дълго. То и при по-ниска скорост дистанцията е по-малка и по-добре се забелязва. Към всичко това има и опция. Включва фаровете при потегляне и ги гаси при изключване на контакта /гасене на двигателя/. Ето и линк към едно малко видео, за да не бъда голословен:
                http://www.youtube.com/watch?v=Rnb-ktGK2H8

                Коментар


                • #23
                  От: Aвтономно управление на третия стоп!

                  Виж, това с аварийките ми харесва, еле па за Цариградско, където при първото приръмяване има поне 4 катастрофи. И в двете посоки де, щот нали се зазяпват - малииий , тоя как се еее... ииии. айде в калабълъка.
                  подаръци за мъже от FACOM
                  промоция на читави инструменти

                  и на хоби такива

                  тел. О879 Ч8Ч 2З5

                  Коментар


                  • #24
                    От: Aвтономно управление на третия стоп!

                    Първоначално публикуван от 100qn Преглед на мнение
                    ...Ето и линк към едно малко видео, за да не бъда голословен:
                    http://www.youtube.com/watch?v=Rnb-ktGK2H8
                    Така описано можеш директно да забравиш. Едно субективно - ще докара повече объркване отколкото помощ. Тия самотни премигвания могат само да объркат този зад теб. Нужни са повече премигвания за да имат някакъв ефект върху този който те следи. Не може да очакваш зад теб да кара радист клас Майстор и бог на морзовата азбука.

                    А опреш ли до "повече" - отделно опираш до включване на аварийките, което вече е внедрено както пише по-горе.

                    Второ че просто ще е забранено. Стоп светлините трябва да светят в синхрон. Може с различна интензивност но - в синхрон. Не може да правиш цветомузика едната сега - другата после. Изискванията са описани ТУК, раздел Emergency Stop Signal.

                    За сметка на това би било идейно подобна джаджа да пуска импулс към аварийните, за колите които нямат опцията. Просто не може (не е разрешено) и не трябва (не помага за безопасността) да го вържеш към третия стоп.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #25
                      От: Aвтономно управление на третия стоп!

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Стоповете винаги светват няколко милисекунди преди да се задействат спирачките, както е писал колегата по-горе.
                      Това не е абсолютно вярно. На по-старите автомобили датчикът е хидравличен и като даде контакт, накладките вече са опряли. После лампите се напрягат да светнат, ама го правят за 100-200 милисекунди и при 100км/ч това са си 4-7 метра. Диодите наистина помагат.

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Изискванията са описани ТУК, раздел Emergency Stop Signal.
                      ... а тези изисквания са писани с кръв.

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        ...На по-старите автомобили датчикът е хидравличен и като даде контакт, накладките вече са опряли...
                        Е датчика не беше ли първа жичка по веригата така или иначе ?
                        Издъних се на Тюринг теста

                        Коментар


                        • #27
                          От: Aвтономно управление на третия стоп!

                          Според мен идеята не е лоша, имаше подобни светлини при автобуси и камиони, които светеха при ползване на моторна спирачка или ретардер(казано е вече по-горе). Но наистина трябва да са малко по-чести премигванията и да се задейства при малко по-голямо отрицателно ускорение. Няма полза да се включват при всяко минимално връщане на газта, дори и на сравнително висока предавка. А с тази честота на премигване, прилича на неизправност в електрическата система или на случайно закачане на педала на спирачката.
                          Освен това, мисля че ще е по-добре при светването на основните стоп-светлини и третия стоп да светва постоянно вместо да продължава да премигва.
                          Както се каза, може да се включват аварийните, независимо от стоп-светлини и каквото и да е, но това при сравнително голямо отрицателно ускорение, почти като при аварийно спиране.
                          Не знам дали добре го казах, обобщавам. Да не се задейства при малки отрицателни ускорения, щото само обърква, а полза не носи. Като все пак се задейства, да премигва с по-голяма честота, за да привлича вниманието и да не изглежда като случайност. При светване на стопа, да спира да мига и да свети постоянно. При много рязко спиране, освен да си свети заедно със стопа, да задейства аварийните светлини.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • #28
                            От: Aвтономно управление на третия стоп!

                            Много по-голяма полза ще има обучаването на щофьорите в концентрация на вниманието докато карат.
                            И контрола по пътищата да е доста по-сериозен.

                            Разните светлинки и трибуквени означения са за привличане на клиенти. Най-вече.
                            Последно редактирано от Кольо; 09-12-12, 09:34. Причина: сгрешена буква
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Aвтономно управление на третия стоп!

                              Четох нещо подобно по руски форуми ,то идея не лоша .Без да се сърдиш ,но на мен звучи като ,музикални ноти да преобърнеш в цифри и формули .Само опита подсказва ,кога ще спре или завие кола пред теб ,ще се научиш и ти .

                              Коментар


                              • #30
                                От: Aвтономно управление на третия стоп!

                                Карам мотор и често пътуваме с приятели насам-натам.
                                Когато върнеш газта на мотора,той намалява доста интензивно,така че, винаги натискам леко спирачката,колкото да светне стопа и да предупреди задния,че намаляваш скоростта.Придобил съм този навик и при карането на кола-пускам газта и пипам леко спирачката,така се получава ефекта е този,които търсиш ти
                                Cherokee WJ 4.0L- NP242
                                Honda Africa Twin XRV 750

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X