Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Устройство за запазване на акумулатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Устройство за запазване на акумулатора

    Първоначално публикуван от Vick Преглед на мнение
    Здравейте,
    моя скромен опит по въпроса е- казарх една кола, която имаше следното уредче- един щекер се включва в запалката и осигурява захранване на подвижно фенерче и още 2 гнезда за ел. уреди, както и 3 диодчета, показващи колко е заряда на акумулатора- 3 светещи- пълен, 2 светещи- по-малко и т.н.Запалвал съм на 1 светещ диод, така че може да се свърже някакъв зумер, който да пищи когато остане само един диод?
    Този и всякакви други уреди, работещи на напрежение, имат един общ недостатък - много са неточни, до степен неприятно да изненадват - или, че много бързо изключват всичко, или че не остава ток. "Нямам проблеми с него" не е аргумент - нямам проблеми с него аз и сега. Ще поостарее батерията, ще дойде по-студено време и ще има рев.

    Коментар


    • #17
      От: Устройство за запазване на акумулатора

      Вече няколко пъти след работа на хладилник в джипа ме е спасявал само кабел запаралелен към работеща джипка. Само това действа безотказно.

      Има сложна с-ма, която "пали" МПС-то като от разрадения акумулатор черпи бавно енергия, акумулира я в батерия или кондензатор с много ниско вътрешно съпротивление и при запуск я връща образно казано с по високо /около 15V/ напрежение за времето на въртене на стартера. Като цяло скъсява драстично много живота на акумулатора, но върши работа.
      Последно редактирано от Ясен; 25-05-11, 21:58.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #18
        От: Устройство за запазване на акумулатора

        Като помислих малко...ако се вземе сигнал от клемата + и от плюсовия край на контактния ключ например, ще може по пада в проводника да се определи черпения ток ( естествено, с операционен усилвател). Този ток ако влиза в едно АЦП и едно контролерче мери времето и умножава по тока, ще стане нещо като електромер...и ще може да определи колко А/ч ток е изхарчен. Оттам ако предположим ,че акумулатора е бил зареден 100%, като стигнем до 50% може да дадем сигнал, че свършва тока и дискотеката да се спира. Дали 50 или други % -въпрос на избор. Ако трябва да се мери и стартерния ток, слагаме още един ОУ и канал АЦП. Пътьом устройството може да стане имобилайзер. Части и платка към 40 лв. Ще трябва еднократно да се калибрира ( като се натовари с известен ток) операционния усилвател, очакваното съпротивление на кабела + клемите е около 0.05 до 0.2 ома. Трябва и някой да пише фърмуера. Не че ще е особено сложен, но си е време...кой го има. Заплатата на добър програмист е 2000+, за 1 седмица ще напише програмата, още 3 дни отладка- 2000/3=към 700 лв, айде 500. Май втори акумулатор е по-евтино.
        Няма значение с колко може да се вземе един завой, важното е с колко не може.

        Коментар


        • #19
          От: Устройство за запазване на акумулатора

          Такаа, сега кажи кабел, чието съпротивление да не се променя около 30 пъти при огъване и другото го правим. Айде, ще си купим нормален шунт и нещата ще потръгнат. Устройството, което описваш, се нарича кулометър и такива има готови (ако и не в кварталната бакалия). За беда, то измерва какво е излязло, а не какво е останало в акумулатора.

          Разбира се, може да оставим кулометъра да измерва и влязло, и излязло - и с мъничко софтуер да получим горе-долу контролер на батерията, който даже ще ни казва какво има вътре във всеки момент. Такива също се продават (и са скъпи).

          Коментар


          • #20
            От: Устройство за запазване на акумулатора

            Само остава питанката, какво наистина има в акумулатора. Не какво пише на табелката. Да не говорим, че наличния капацитет, много зависи и от режима на разряд.

            Коментар


            • #21
              От: Устройство за запазване на акумулатора

              http://www.batterymart.com/p-psi-dp-...arisonShopping

              Спира като падне волтажа на 11.7V. Като натиснеш спирачката и палиш...
              Не съм ползвал такова. Ние по лодките си имаме повече от един акумулатор. Давам го като идея, ако на някой му се рискува...
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • #22
                От: Устройство за запазване на акумулатора

                Вие по лодките си имате здрави акумулатори. Нормално е джипката да върви с каквото има, а при 11.7 волта отдавна да не е способна да запали.

                Коментар


                • #23
                  От: Устройство за запазване на акумулатора

                  Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                  http://www.batterymart.com/p-psi-dp-...arisonShopping

                  Спира като падне волтажа на 11.7V. Като натиснеш спирачката и палиш...
                  Не съм ползвал такова. Ние по лодките си имаме повече от един акумулатор. Давам го като идея, ако на някой му се рискува...
                  Много софистицирана ключ маса! Може пък и да помогне, кой знае.
                  Аз си правя предварително сметка на евентуалните консуматори и припалвам, преди да се стигне до липса на ток. Всяка година правиме поне 20 дни диво къмпиране и за сега /28г/ не съм имал проблеми със запалване.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X