Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Устройство за запазване на акумулатора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Устройство за запазване на акумулатора

    Предполагам много от вас ползват уреди на 12V когато са на пикник или къмпинг (за музика, телевизия, осветление и др.), и се е случвало да останат без ток и да не могат да запалят, или да не ползват ток от акумулатора защото не знаят още колко има в него.
    Идеята (За мое съжаление идеята е като във вица) е да си направя или купя устройство което да оставя достатъчно сила, мощност или каквото се казва на акумулатора че да запали колата (т.е. да има някакъв лимит до който да консумира от акумулатора след което да изключва и да остава ток само за стартиране на двигателя на колата).
    Аз поне на вид си го представям по следния начин:
    кутия от която има кабел с накрайник за 12V за гнездото на запалката на колата, а на самата кутия да има едно или повече гнезда за 12V и потенциометър от който да се регулира при остатъка на какъв ток да се изключва устройството, и да не подава ток до гнездата на кутията.

  • #2
    От: Устройство за запазване на акумулатора

    Почти. Работещото решение е втори акумулатор и изолатор на батериите.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      От: Устройство за запазване на акумулатора

      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
      Почти. Работещото решение е втори акумулатор и изолатор на батериите.
      Подкрепям - особено ако си с автоматична СК.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #4
        От: Устройство за запазване на акумулатора

        Ммм да, вторият акумулатор е хубаво нещо, но аз търся по-бюджетно решение първо, и второ да мога да си го ползвам и в колата, затова да е през запалката и да си е отделно устройство което не изисква реконструкции и преработки на МПС-то

        Коментар


        • #5
          От: Устройство за запазване на акумулатора

          Еми не става баш. Земи мини ще ти обясня че ме мързи да пиша ся
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #6
            От: Устройство за запазване на акумулатора

            Потвърждавам - не става.

            По напрежение можеш само да опазиш акумулатора от преразреждане, но не и да оставиш в него определено количество енергия - напрежението (еле па напрежението в запалката под товар) не е добър критерий.

            Ако държиш да няма втори акумулатор, просто ще смяташ - консуматорите да изхарчат не повече от 1/2 от капацитета. И пак - човек никога не знае колко е капацитета на акумулатора му в момента. Като го купи от магазина, той е колкото пише на етикета. Като спре да запалва колата, той е около 5% от това, което пише на етикета. През цялото това време спада горе-долу равномерно.

            Коментар


            • #7
              От: Устройство за запазване на акумулатора

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Еми не става баш. ....
              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Потвърждавам - не става. .....
              С тези отговори направо ме обезсърчавате.
              Ще кажа какво имам предвид (макар че вероятно няма връзка с търсеното от мен)
              На Патрола има волтметър (предполагам за акумулатора), като дам на контакт показва 12-13V след като ползвам около един час консуматор (в случая авто радио в отделна кутия с кабел който се включва в запалката) спада до 9-10V, припалвам за 10-15 минути, волтметъра пак показва 13V - и така до следващия час (за волтажите и времената не съм напълно сигурен , но е нещо подобно). Въпроса се свежда до това ако забравя да го припаля да не падне акумулатора до толкова че да не мога да запаля, нещо си да спре да подава ток на консуматора (или в случая да спре радиото).

              Коментар


              • #8
                От: Устройство за запазване на акумулатора

                Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
                С тези отговори направо ме обезсърчавате.
                Ще кажа какво имам предвид (макар че вероятно няма връзка с търсеното от мен)
                На Патрола има волтметър (предполагам за акумулатора), като дам на контакт показва 12-13V след като ползвам около един час консуматор (в случая авто радио в отделна кутия с кабел който се включва в запалката) спада до 9-10V, припалвам за 10-15 минути, волтметъра пак показва 13V - и така до следващия час (за волтажите и времената не съм напълно сигурен , но е нещо подобно). Въпроса се свежда до това ако забравя да го припаля да не падне акумулатора до толкова че да не мога да запаля, нещо си да спре да подава ток на консуматора (или в случая да спре радиото).
                Не става. Както вече ти казаха, по волтажа при товар не можеш да съдиш за това колко енергия е останала в акумулатора. По никакъв начин. Единственото решение е втори акумулатор. При два на вид еднакви акумулатора, показващи еднакво напрежение под еднакъв товар, може да се окаже че с единия ще запалиш, а с другия - не. При това може да се окаже че с единия ще запалиш съвсем уверено, а с другия ще чуеш само бегло цъкане, ще ти изгаснат всички лампи, и няма да има сила да завърти въобще.

                Батериите са гадно нещо в това отношение, почти във всичките си варианти.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Устройство за запазване на акумулатора

                  Само да допълня: не само с различни батерии.
                  на една и съща батерия, при едно и също напрежение под товар, може веднъж да запалиш, а друг път - не. Това зависи от много неща - история на предишните цикли заряд/разряд, температура и разни други фактори.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Устройство за запазване на акумулатора

                    Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
                    С тези отговори направо ме обезсърчавате.
                    Ще кажа какво имам предвид (макар че вероятно няма връзка с търсеното от мен)
                    На Патрола има волтметър (предполагам за акумулатора), като дам на контакт показва 12-13V след като ползвам около един час консуматор (в случая авто радио в отделна кутия с кабел който се включва в запалката) спада до 9-10V, припалвам за 10-15 минути, волтметъра пак показва 13V - и така до следващия час (за волтажите и времената не съм напълно сигурен , но е нещо подобно). Въпроса се свежда до това ако забравя да го припаля да не падне акумулатора до толкова че да не мога да запаля, нещо си да спре да подава ток на консуматора (или в случая да спре радиото).
                    При такива данни, или радиото е дискотечна уредба, или акумулатора е пътник.
                    Аз бих си взел отделен генератор - вече са на цената на спанака.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Устройство за запазване на акумулатора

                      При всички случаи вторият акумулатор е най-малката инвестиция. Да не говорим, че е най-просто и лесно за реализация, освен, че е най-надеждно.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Устройство за запазване на акумулатора

                        Цялата тази работа е провокирана от рекламите на скъпите хладилник-фризери които освен всичко останало имат и "система за запазване на акумулатора" която е обяснена така "хладилника спира работи, да консумира енергия от акумулатора като оставя толкова че да можете да стартирате автомобила си"
                        А може би, да става въпрос за система с два акумулатора или .....
                        Който има такъв хладилник (а може би и някой инвертори 12VDC-220VAC имат такива възможности), нека сподели

                        Коментар


                        • #13
                          От: Устройство за запазване на акумулатора

                          Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
                          Цялата тази работа е провокирана от рекламите на скъпите хладилник-фризери които освен всичко останало имат и "система за запазване на акумулатора" която е обяснена така "хладилника спира работи, да консумира енергия от акумулатора като оставя толкова че да можете да стартирате автомобила си"
                          А може би, да става въпрос за система с два акумулатора или .....
                          Който има такъв хладилник (а може би и някой инвертори 12VDC-220VAC имат такива възможности), нека сподели
                          Става въпрос за система, която изключва хладилника след час-два. За нов акумулатор става, източва го не повече от 15%. С инверторите е по-сложно, но пак е на късмет.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Устройство за запазване на акумулатора

                            Здравейте,
                            моя скромен опит по въпроса е- казарх една кола, която имаше следното уредче- един щекер се включва в запалката и осигурява захранване на подвижно фенерче и още 2 гнезда за ел. уреди, както и 3 диодчета, показващи колко е заряда на акумулатора- 3 светещи- пълен, 2 светещи- по-малко и т.н.Запалвал съм на 1 светещ диод, така че може да се свърже някакъв зумер, който да пищи когато остане само един диод?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Устройство за запазване на акумулатора

                              Първоначално публикуван от Paladin Преглед на мнение
                              Цялата тази работа е провокирана от рекламите на скъпите хладилник-фризери които освен всичко останало имат и "система за запазване на акумулатора" която е обяснена така "хладилника спира работи, да консумира енергия от акумулатора като оставя толкова че да можете да стартирате автомобила си"
                              А може би, да става въпрос за система с два акумулатора или .....
                              Който има такъв хладилник (а може би и някой инвертори 12VDC-220VAC имат такива възможности), нека сподели
                              Хладилник на ток за в гората не е открит, за сега. Или не за повече от еднодневен излет. Скоро приятел се похвали,че е открил на газ със разход 8 (осем) грама пропан на час. Видях го сега покрай 24ти.Пламъка е като на запалка. 40л. ракла и държи спокойно 0-1 градуса на околна 28. На охладителя прави и лед. Същия на 12в консумира 7.5А. и 0,5А на 220В.
                              Някакъв унгарски Dometic, но на сайта им го няма.
                              Намерил го в Дружба, някъде зад Практикера в магазин за оборудване на каравани, около 200Е.
                              Ще си търся и аз.

                              Малко подозрителен, ми се видя разхода на газ, та се поразрових:
                              Калоричност на пропан-бутана - 11950ККал/Кг.
                              8грама са 95.6ККал или 110Вата/ч.
                              На 12В е 12.6х7.5= 94.5Ват/час
                              На 220 е 220х0.5= 110Ват/час
                              Сметката се връзва от всякъде. С една 2кг. тур. бутилка са 10 денонощия.
                              А има и възможност за работа при 7 и 5гр/ч. Или ако е на дебела сянка може и 17 дни да изкара.
                              Последно редактирано от Пенчо; 25-05-11, 16:07. Причина: доп

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X