Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с алармата.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с алармата.

    Първо да предупредя, че съм напълно неграмотна в областта на електрониката.
    Вчера отново ми възникна проблем с алармата на Джимнито, но преди да ходя пак до "Миркат", бих искала да разбера дали някой по-компетентен е имал такъв проблем.
    Накратко: Алармата не се деактивира напълно и се включва произволно докато си карам.
    Примерна поредност на събитията : Отключвам с дистанционното - влизам - запалване - двигателят работи, но лампичката на алармата продължава да си мига. Потеглям и след известно време (всеки път различно) - изненада... Започва едно бипкане, мигане на аварийните. Красота! И това в движение. Спирам, изключвам, излизам от колата, заключвам я с дистанционното, изчаквам малко, отключвам я пак и....След няколко километра ситуацията се повтаря.

    За пояснение. Миналата година и то пак в началото на май направи същото. Закарах Джимнито в "Миркат", защото е в гаранция и всичко си му е фабрично. Тестваха я, казаха, че всичко и е наред, даже ми дадоха разпечатка от компютъра им от която се вижда, че всичко е ОК, ама за всеки случай сменили нещо. Още не бях излязла от "Хаджи Димитър" - алармата писна пак. Върнах се, пак гледаха, пак казаха, че и няма нищо, ама за всеки случай да сменя батерията на дистанционното. Оттогава - никакъв проблем, а и около седмица след това смених и батерията (голямото чудо ).
    Та..... довчера.
    Снощи пак смених батерията. От сутринта вися на паркинга. Отключва се и се заключва колата с дистанционното без проблем, но звукът (освен щракането на бутоните на вратите) не е същият и присвяткването на габаритите - също. Пробвах и с ключа. Не и не - проблемът не отпада.
    Затова и пускам темата - Да не би аз да правя някаква тъпотия и с извършването на правилното действие от моя страна, да отпадне поредното ми ходене до "Миркат"?
    Suzuki Jimny, 1.3, 2009

  • #2
    От: Проблеми с алармата.

    Не виждам нищо нередно в действията. Вероятно все пак иде реч, за някакъв проблем с алармата. Най-малкото, фактът че вратите се отключват означава, че алармата е приела сигналът от дистанционното, тъй че версията дистанционно или батерия отпада. Или пък, може да се провери, дали случайно, някой от бутоните на дистанционното не се включва самопроизволно. Например, ако е заливано с вода, кафе или нещо подобно... Тогава, ще отключва и по-късно ще включва сигнализация, т.н. "отвличане"... При който режим, автомобилът работи, но е натиснат отново бутон аларма... Аз бих проверил, с второ дистанционно, ако има налично, дали пак алармата ще се държи по този начин...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      От: Проблеми с алармата.

      Благодаря за отговора, г-н Петров.
      Първо това направих - проверих дали не са "залепнали" бутоните и за всеки случай ги почистих, когато разглобих ключа за смяна на батерията (дистанционното е в дръжката на самия ключ).
      Втори ключ нямам, защото колата е на лизинг и вторият ключ е у лизингодателя "Интерлийз ауто"ЕАД. Понеже ми е единствен - пазя го усилено и не е излаган на каквито и да било неблагоприятни въздействия - горещина, влага и пр.
      Чудя се от какво ли ще да е. Не е имало светкавици и гръмотевици за да е "ошашавена" електрониката. Когато не се ползва, Джимнито е под навес на охраняем паркинг, та няма как някой да го е сритал и да е активирал алармата да вие цяла нощ.
      Още веднаж благодаря.
      Очевидно пак ще се ходи в "Миркат".
      Suzuki Jimny, 1.3, 2009

      Коментар


      • #4
        От: Проблеми с алармата.

        За съжаление, явно ще трябва да се иде до сервиза, аз поне нямам по-добра идея...
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          От: Проблеми с алармата.

          Е, поне се успокоих, че не съм действала като индианеца с пишещата машина .
          А и ми дадохте идеята за втория ключ. Мога през седмицата да отида до "Интерлийз" и да ги помоля да си разменим ключовете, за да видим какво ще стане.
          Suzuki Jimny, 1.3, 2009

          Коментар


          • #6
            От: Проблеми с алармата.

            Да споделя резултатите от ходенето в "Миркат" - може за някой да е полезно.
            Цялата работа отне около 5 мин.
            Рестартирането на алармата и проверката с компютър миналия път е била заради извършената тогава подмяна.
            Този път, един младеж, който очевидно си разбираше от работата (а и напълно възпитан да не се присмее на невежеството ми) рестартира алармата ръчно. Това става, като се натисне сензора за затварянето на шофьорската врата (гумено бутонче на гредата долу) и няколко пъти се натисне бутона "отключване" на дистанционното.
            Каза, че това "ошашавяване" на алармата може да се получи, при падане на напрежението.
            Т.е. шумното (с бипкаща аларма) отиване до "Хаджи Димитър" имаше положителен резултат - тихо връщане
            Suzuki Jimny, 1.3, 2009

            Коментар


            • #7
              От: Проблеми с алармата.

              Алармите като отделни модели имат и различни процедури, в тази връзка точно тези действия едва ли ще имат същият ефект върху друга аларма... Добра идея е да си ги запишете, забравя се, пък щом веднъж е станало, сигурно може и друг път да стане... Няма и причина някой да се присмива върху евентуално невежество, защото първо процедурата е за конкретната аларма и второ, като цяло няма никаква причина една аларма да се "ошашавява" по описаният начин... или поне аз не съм срещал такива... пък не е като да не съм виждал...

              Друг начин за тотален "рестарт" на всичко, е изключване на акумулатора... за минута две..., но пък има неприятни следствия като примерно нужда от въвеждане на пин за радиото (ако има такъв) и неустойчива работа на инжекциона известно време след това, докато си напълни отново таблиците...

              Падане на напрежението едва ли е причината, защото всеки път като палите, има много сериозен пад, стига през зимата до под 9 Волта понякога...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                От: Проблеми с алармата.

                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                ....... Друг начин за тотален "рестарт" на всичко, е изключване на акумулатора... за минута две..., но пък има неприятни следствия като примерно нужда от въвеждане на пин за радиото (ако има такъв) и неустойчива работа на инжекциона известно време след това, докато си напълни отново таблиците......
                Вярно е, че всяка кола е с различна система. Нали в неделя пробвах върху Джимнито всички "номера", които работят при "Мондео"-то. Без откачването на акумулатора, обаче.
                В инструкцията на Джимнито пише, че не бива при никакви обстоятелства да му бъде изключван акумулатора. Дори подмяната с нов трябвало да става в сервиз, като се включи паралелен акумулатор при извършване на процедурата.
                А аз съм много дисциплинирана. Особено в рамките на гаранционния срок
                Suzuki Jimny, 1.3, 2009

                Коментар


                • #9
                  От: Проблеми с алармата.

                  Съвременните автомобили наистина изискват особено внимание в такива ситуации. Щом така е написано, внимавайте, вероятно в противен случай ще светне някой "чек" и ще трябва в сервизен режим да се кара до сервиз...(даже и рима има) В такъв случай имайте предвид, че много внимателно трябва да подавате ток на колега, ако Ви се наложи. За целта има специални кабели, не всички стават... И разбира се винаги да се има едно наум, че капацитета на акумулатора стига за две три седмици ако автомобилът не се кара... (поради консумацията на различните електронни устройства)... След това все едно сте откачили акумулатора... При оставянето за дълго в такива случаи или избирате място където някой ще се грижи за автомобила т.е. ще го дозарежда или примерно си купувате един соларен панел + контролер който да прави същото... (ако го нямате вграден...)
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблеми с алармата.

                    Не съм знаела, че има такова чудо като соларен панел с контролер, което да поддържа захранването. Би вършило много добра работа, ако някога се наложи по-дълъг престой.
                    Suzuki Jimny, 1.3, 2009

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблеми с алармата.

                      Общо взето е единственото решение, напоследък го вграждат в някои нови модели. Трябва да се внимава, ако размерът му е по-голям и има реална възможност да презареди акумулаторът да се използва с контролер, който регулира заряда...
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблеми с алармата.

                        Колата ми е нова, но надали има вграден контролер. "Jimny" не е връх на сложната електроника. Просто, здраво, непригодено за високи скорости. Точно затова го избрах.
                        Но е добре човек да е информиран.
                        Благодаря, още веднъж.
                        Suzuki Jimny, 1.3, 2009

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблеми с алармата.

                          Цялата история звучи като умиращ акумулатор или лош контакт някъде по бушониерите. Акумулаторът лесно може да се провери - 30 минути на фарове без работещ двигател и после или ще запали, или не (но не е зле да се предвиди помощ при запалването).

                          Клемите и бушончетата са по-гадни - едно профилактично разместване (но без вадене) може да ликвидира проблема, но може и да не. Това е неприятна категория проблеми, с които никой не иска да се занимава, защото са трудно възпроизводими.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблеми с алармата.

                            Проблемът е неприятен, но можеше да стане и социално неприятен .
                            Когато се прояви за пръв път миналата година, пътувахме с големия ми син по пътя Варна-София и някъде около Севлиево започна бипкането и примигването на аварийните. След няколко спирания, реших да не обръщам внимание. Това даде повод на сина ми да прозвъни цялата родА и да ги уведоми, че: "Джимнито закъса. Мама отключи чужда кола и сега се прибираме към София по междуселски пътища да не ни хванат, че нали чувате алармата на крадената кола?".

                            Всъщност, беше ме страх да няма някаква връзка с имобилайзера, че да паднат оборотите или да заглъхне двигателя. Слава Богу - не.
                            Бипкането и мигането е безумно дразнещо, но не е опасно.
                            Suzuki Jimny, 1.3, 2009

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблеми с алармата.

                              Алармата няма ли ключ за принудително изключване? Повечето имат.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X