Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Магарешки инат?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Магарешки инат?!

    Колеги, имам неприятен проблем с паленето, дано някой има някакви решения: колата е Пежо Експерт с двигател Фиат 1.6, 8 клапана, моноинжекция. Имам я от 5 години и това е първият ми автомобил, който нямам никакъв мерак да сменям с друг - невероятно надежден и практичен, но винаги има "но" - от време на време, при загрял мотор, отказва да запали, при изчакване от 5 минути, всичко се оправя и все едно не е било . Последният път обаче отказа категорично и след половин час чакане се наложи да го бутна че да продължа. Интересното е че го прави винаги на проблемно място където трябва бързо да потегля - бензиностанция, граница и др. - нещо като магарешки инат! Досега съм проверил инсталацията, като съм сменил клемите на акумулатора че веднъж ги хванах горещи, сменил съм стартера с рециклиран такъв преди година, но ето пак същият проблем, проверил съм също и клемореда. Акумулатора е оригиналният , поне на 5+ години, но на студено си пали без проблем. Подозренията ми са основно към стартера, но два различни да дават един проблем - доколко теоретично е възможно? Надявам се някой да е имал подобен случай и да даде акъл, че вече се чудя какво да пипна. Благодаря.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Магарешки инат?!

    Върти и не пали, или не върти?

    Коментар


    • #3
      От: Магарешки инат?!

      Върти едвам-едвам, един оборот и спира. Запалиш ли обаче, проблема моментално изчезва до денят Х, когато пак ме хваща по бели гащи!
      Последно редактирано от Edo; 21-10-10, 15:53.
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Магарешки инат?!

        Колега, провери за хлабава връзка по системата!
        LZ1HKW
        Реглаж на преден и заден мост
        My Jeep is not an SUV ..... your SUV is not a Jeep

        Коментар


        • #5
          От: Магарешки инат?!

          Първоначално публикуван от Edo Преглед на мнение
          Върти едвам-едвам, един оборот и спира.
          Ами премери напрежението на заряд. Може и четките на генератора, да са тръгнали. Може и лоша маса купе-двигател да е. Може и стартера да си е тръгнал пак.

          Коментар


          • #6
            От: Магарешки инат?!

            Връзките са проверявани многократно, алтернатора зарежда 14.3 В. Сега го чакам пак да ми направи номер, че да замеря колко е пада на напрежението, но с този магарешки темперамент, може и чак догодина да се случи!
            Honda XL600LM, 1987
            Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
            Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

            Коментар


            • #7
              От: Магарешки инат?!

              Аз бих вързал един волтмер в гнездото на запалката.

              Коментар


              • #8
                От: Магарешки инат?!

                Сега, като задълбаваш към алтернатора, се сещам че колектора е доста износен и съм подлагал под четките че да опират добре, но това не се отрази по никакъв начин на проблема - имаше го и преди и след това.
                Honda XL600LM, 1987
                Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                Коментар


                • #9
                  От: Магарешки инат?!

                  Тия дефекти, дето ту ги има ту ги няма, са си отврат. Слагай волтмера, то ще се разбере.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Магарешки инат?!

                    Аз бих направил една профилактика на стартера. Може да е характерен проблем на модела, знае ли човек.
                    Този стартер да не би да лагерува във втулка в корпуса на скоростите? Ако е така - смени втулката, не е виновен стартерът.

                    Четките с подложка също не са хубаво нещо, но щом го прави само след кратък престой, значи нямаме проблем със зареждането (иначе щеше да го прави и след дълъг престой).

                    Коментар


                    • #11
                      От: Магарешки инат?!

                      Проверката с волтмера ще я направя при всички случаи - добра идея! Стартера който ми сложиха не е съвсем същият - по-малък е и мисля че е за Фиат Типо, но си пасва идеално - единствената разлика от старият е че вдига по-големи обороти. Нямам втулка във скоростите, нормални стартери са. Това с колектора и мен ме дразни, но трябва да купя алтернатор втора употреба, без да му знам състоянието, а нов е цифра. Ако има вариант за ремонт - казвай. А за заряда не се съмнявам, защото на бензиностанцията нямах уред под ръка, та включих дългите и ги държах десетина секунди - светят си съвсем нормално и силно.
                      Последно редактирано от Edo; 21-10-10, 16:43. Причина: Добавка
                      Honda XL600LM, 1987
                      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                      Коментар


                      • #12
                        От: Магарешки инат?!

                        На алтернатора във всяка работилница ще ти сменят колекторните пластини и четките и ако са майстори, ще стане като нов.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Магарешки инат?!

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          На алтернатора във всяка работилница ще ти сменят колекторните пластини и четките и ако са майстори, ще стане като нов.
                          Благодаря за съвета, първо ще замеря заряда и ако се наложи - ремонт. Явно ще трябва да отворя и този стартер да му видя състоянието, казаха ми че е възможна лоша спойка на намотките на ротора към пластините на колектора.
                          Honda XL600LM, 1987
                          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                          Коментар


                          • #14
                            От: Магарешки инат?!

                            Провери масите към купето и двигателя по някога клемите дори и добре затегнати се окисляват и дават ядове. Аз така се видях в чудо миналата зима с оригиналната оловна плюсова клема на един Ситроен дизел долу горе даваше същите признаци оправи се като стиснах с чираците оловото около кабела.
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Магарешки инат?!

                              Масите изглеждат добре - не греят, чакам пак да ми направи номер и тогава ще пусна маса директно от акумулатора да видя дали ще има разлика. Вчера ходих до Цанков Камък и използвах случая да замеря заряда на различни режими - работи си перфектно, 14.3 при всички обороти на мотора /до 6000/, пада до 14.15 при включени фарове, но това си е нормално. Явно проблема ще се окаже отново във стартера! Почвам да мисля за някакво камшично запалване на магарето, че със стартера не става.
                              Honda XL600LM, 1987
                              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X