Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стартер интегриран в маховика и не само.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стартер интегриран в маховика и не само.

    Колеги преди няколко месеца колега в друг форум писа за нещо такова, обясненията бяха много наподобяващи пълни глупости и не им обърах много внимание. Днес един клиент ми разказа за същото изпъление, поне така го възприех. Изпълнението е следното в ротора- маховика има железни или магнитни плочки а статора е от вътрешната страна е и без никаква комутация когато се подаде ток на статора това нещо развърта двигателя.

    В момента търся темата и ще я копирам тук със снимка и обяснението.

    Въпроса ми е чувал или виждал ли е някой нещо такова?
    Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

  • #2
    От: Стартер интегриран в маховика и не само.

    Ето и информацията:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:07pWcER2rm.jpg
Прегледи:1
Размер:134.6 КБ
ID:5217469

    И написаното от колегата:

    На мен ми трябва математиката. И после някой да отсече ламарината ... ама това после. Цялата идея се крепи на това, че имаш количество магнити различно от количеството полюси. Така се създава въртящ момент. Ама колко да е различно, колко е хлъзгането при промяна на товара, това, че еднозначно след генератора се ползва вторичен преобразувател и ред други такива ... Т.е. или се краде готово или се смята достатъчно "обосновано".

    Значи, пропускайки, че ротора и статора са с разменени места, остава важното нещо. На този матурец като му пуснеш постоянен ток и той започва да се върти. Теоретично, до достигане на скоростта на светлината, практически, до крайна позиция на хистерезиса на ламарината с отчитане на триене и загуби. Тук няма никакво управление. Не е сихронен, не е нищо. В режим стартер даваш ток колкото поеме и той ако поеме, поеме. Липсата на сложна комутация поради удържащата съставка при намагнитване също попада в плюсовете му. Като генератор. Произвежда пропорционално на оборотите и обратно пропорционално на товара. Т.е., дава там нещо. Това нещо подлежи на преобразуване. Би било възможно (ама е малко "струва ми се") да има някаква допълнителна намотка която да го закротва или евентуално да се комутират намотките...
    Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

    Коментар


    • #3
      От: Стартер интегриран в маховика и не само.

      В случая интересното е, че някой е наумил сам да прави такова нещо. Иначе това е стартер/генератор за коли със смесено задвижване ДВГ/ток, като за кратко е стартер и за много по-дълго - генератор. По никой начин не можеш просто да му пуснеш прав ток и той да започне да върти. Принципът му е като на моторите на хард дисковете/CD/флопи и др. Точно вид синхронна машина си е и работи с променлив ток. А главното предимство в режим стартер е, че няма много детайли, лостови системи(бендикс...) и е много по-надежден в режим на чести пускания (на стоп, светофар, превключване от ток на ДВГ), друго предимство - поради големия диаметър на "ротора" е достатъчен малък въртящ момент, от там по-малки токове и по-тънки проводници...

      Коментар


      • #4
        От: Стартер интегриран в маховика и не само.

        Точно първото ми мнение беше такова в момента в който човека написа тези думички. Е да, ама не! Прди 35-40 години BLDC моторите не съществуваха защото нямаше подходящи елементи за изграждане на управлението им. По думите на клиента ми това се е управлявало с 2, 3 релета. и го е виждал в чешки автомобил. Ако не му вярвах напълно едвали щях да питам. Но явно никой не е виждал подобна история. За управлението на BLDC двигател не е нужно да се оставя една празна секция, или само с една навивка!
        Явно никой не е виждал подобна концепция на двигател, и може би просто такъв не съществува.
        Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

        Коментар


        • #5
          От: Стартер интегриран в маховика и не само.

          Първоначално публикуван от old111 Преглед на мнение
          Точно първото ми мнение беше такова в момента в който човека написа тези думички. Е да, ама не! Прди 35-40 години BLDC моторите не съществуваха защото нямаше подходящи елементи за изграждане на управлението им. По думите на клиента ми това се е управлявало с 2, 3 релета. и го е виждал в чешки автомобил. Ако не му вярвах напълно едвали щях да питам. Но явно никой не е виждал подобна история. За управлението на BLDC двигател не е нужно да се оставя една празна секция, или само с една навивка!
          Явно никой не е виждал подобна концепция на двигател, и може би просто такъв не съществува.
          Концепцията не е нищо извънредно. Просто е една по-хитра конструкция на електродвигател с конкретно приложение.

          Това с прав ток, без някакъв вид комутация/управление (релета, четки, транзистори и каквото друго става за тая работа) няма да работи. Движението е в следствие от взаимодействие на променливи магнитни полета, които са в следствие от протичащ променлив ток. Пластините по маховика "затварят" магнитния контур между 2 съседни намотки (в случая) на статора, в следствие от което пластината се стреми да се намести така че контура да стане с най-малка дължина. Това предизвиква въртящия момент. Всеки най-обикновен класически асинхронен трифазен електродвигател работи на същия принцип. И там ротора е метален кютук, както и тук, а всичкото токове (е, почти) минават през статора.

          Токовете на това надали са по-малки от на стандартен стартер, като изключим чисто механичните загуби, които тук ги няма. Просто са по-за малко върху всяка намотка, охлаждащата площ - по-голяма, а от там и по-тънките проводници.

          Та, питай го дали тия 2-3 релета не са случайно "solid state" такива
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            От: Стартер интегриран в маховика и не само.

            LG имат пералня с такъв електромотор. За съжаление съм я виждал само веднъж разглобена и никъде не съм виждал схеми или друга информация.
            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
            Неизвестен мъдрец

            Коментар


            • #7
              От: Стартер интегриран в маховика и не само.

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Та, питай го дали тия 2-3 релета не са случайно "solid state" такива
              Преди 35/40 години когато го е видял клиента ми няма SST релета . Комутация не може да няма но каква е и защо едната от секциите на статора е с по малко навивки 2 или 3 според думите му. Възможно е с тази намотка да управляват едното или двете релета които да комутират фазите като дачик позиция.
              Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

              Коментар


              • #8
                От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                Това нещо (dynastarter) е правено преди доста години. Например в БМВ Изета, Щайер Пух и NSU. Стигнали са и доста по-далеч - при някои от тях няма задна скорост и двигателят се реверсира. Гаси се и пали наобратно. Всеки собственик на съветски мотоциклет неволно е запознат с явлението )
                Идеята не се е наложила, защото създава повече проблеми, отколкото решава. Сега се използва в някои морски двигатели и разни самоделки. Продава се като кит. Виждал съм Ява 175 направена така.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                  SmartDrive http://www.youtube.com/watch?v=AVV_D4AX0N8 Само че се опитват да работи като двигател и генератор.
                  Sent from my Nokia s fenerche

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                    Всъщност, за стартер на лека кола няма никаква причина да се вкарва статорът вътре в ротора. Обикновен маховик без зъбния венец върши работа, а ако някой му набие медните телове да заприлича на асинхронен кафез - още по-добре. Също не е задължително статорът да обхваща целия ротор - може да е само сектор, като мотоциклетните генератори и като линейните мотори. Само че, няма отърване от някаква комутация - четки и колектор ли ще бъдат или като интелигентни хора ще му направим инвертор - токовете трябва да се променят. За удобство, с някои промени в конструкцията може да го направим и генератор и да се отървем от гнусния, досаден алтернатор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                      Малко извън темата:
                      В нета има доста клипчета как изваждат двигателя на мотоциклет и му присаждат ел.двигател + 4 акумулатора.Въпросът ми е дали стартер може да се използва като двигател за целта ?Ако има вариант в резюме да кажете и защо..!
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                        Първоначално публикуван от radolino1 Преглед на мнение
                        Малко извън темата:
                        В нета има доста клипчета как изваждат двигателя на мотоциклет и му присаждат ел.двигател + 4 акумулатора.Въпросът ми е дали стартер може да се използва като двигател за целта ?Ако има вариант в резюме да кажете и защо..!
                        Принципно може, но:
                        - Трябва да му се осигури захранване.
                        - Трябва да му се осигури някакво управление за регулиране на тягата/оборотите.
                        - Предвид че е четков, няма да е особено дълговечен.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                          Стартерът има един ужасен недостатък - много малък ресурс. Има-няма 1 час общо му се събира на 3-5 години и пак успява да изпуши. И един пак толкова ужасен недостатък - никаква способност да работи непрекъснато, защото не подлежи на охлаждане. Това го знаят всички лебедкаджии и всички с по-трудно палещи коли. От всеки 30 минути той може да работи максимум една.

                          Другите, по-дребни недостатъци (работи на ниско напрежение, с големи токове и почти не подлежи на плавно потегляне) са преодолими. С пари.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                            Благодарско!А някой да знае откъде може да се сдобие човек с ел.двигател 36 или 48 волта и да е достатъчно мощен за тази цел?
                            Sent from my Nokia s fenerche

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стартер интегриран в маховика и не само.

                              Колко точно мощен ти трябва?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X