Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

    Благодаря, за оценката! Ами много съм доволен!!! Може да прозвучи невероятно, но бобината работи , поне не намирам разлика от преди ,когато всичко си беше на ред.Колата се държи добре, не прекъсва, не тресе......(не можах да издържа до довечера за теста)Ще видя и "ваг-кома" какво казва за детонации и корекции по "кнок",но така на "слух" мисля че е екстра. В "буст" също се държи добре,няма някакви аномалии (повече за това се притеснявах като надуе турбината,какво ще стане и дали тогава няма да почне да "сеца"
    Ето линк към клипчетона газ е ,че е по чуствителна и прекъсвания и неравномерна работа се се усещат по-добре)
    http://vbox7.com/play:cd255456 - същественото е от втората минута,на който не му се гледа цялото. (накратко: малко карах и след това показвам бобината на колата) Сега хванах да правя подложки от корк:
    http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20687124 -малко крива стана ,ама ще се постарая за другите повече!

    Паджеровод
    Предупредиха ме ,че втвърдителя в някакъв процент е "киселинен" (не разбирам от химия)и да сложа малко,понеже можел да ми изиграе лош номер с изолацията на намотките,така направих сложих малко. А от личен опит с епоксидната смола знам,че като сложа много втвърдител,после всичко "побелява" и не иска да "стегне" хубаво. За технологията на правене на бобини ми казаха,че ги навиват в помещение с 0% влажност,естествено ги навивала машина,импрегнирали се в процеса на навиване и после с нещо друго се импрегнирали(имаха си имена "изолациите" но не ги помня) и тогава се заливат,на края се изпичали,ама това в домашни условия....е сложно за мен Казаха ми, докато навивам да "водя" намотката, като я държа през памук ,(от пръстите се внасяла допълнителна влажност) само това успях да спазя от всичките неща. За сега работи,а колко ще работи,според мен Божа-работа.....

    Коментар


    • #17
      От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

      Малко развитие по темата,днес колата започна пак да "танцува" викам айдееее,отиде си самоделката,вдигам капака е да, ама не....
      Заминала си тази, която взех назаем за временно ползване,сцепила се "наща" и чао,а дори не съм ги стягал, всичките са на "ръка" с коркови подложки. На всичкото отгоре, въпросната бобина си я беше купил приятел ,като резервна и е на не повече от 1500 километра,преди това, само се е возела в багажника.....
      http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20880448 баси....беше чисто нова,не знам вече какво да си мисля.
      Тук леко си го "изкарах" на нея:
      http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20880472 :x
      Отделих каквото ми трябваше от нея,че мисля още една самоделка да се "роди" . Обаче,проблема си остава....защо горят !? А тази е купувана, не е заводска, но е уж "Беру" или е Беру ама 8-мо качество....ебаси смотаната работа.

      Коментар


      • #18
        От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

        А след като се "окотят" транзисторният блок остава ли здрав?
        http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...-bobina.532556
        Ако това е схемата, гледам датчик със снежинка. Компът да няма режим за първоначално пускане при студен двигател с повече натоварване на бобините и да е заспал на него?

        Коментар


        • #19
          От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

          На мен пък ми прилича на повишена температура под капака. Как сме с перката на радиатора?

          Коментар


          • #20
            От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

            Ами не, снежинката я дават "Ер-къндишън" под номер 80 в блоковата схема,в смисъл комуникацията на "компа" с климатика. А иначе с комутатора няма проблем,"думкат" бобини на поразия ама хич не му "пука"....работи си,преди съм ги откачал една по една бобините по време на работа...да видя коя не работи,и пак не е имало проблем с комутатора а на бобините или прегаря вторичната намотка или бумка, "диода" пак в бобината ,до сега не се случвало да прекъсне първичната (но той си е и с дебел проводник 0,83 докато на вторичната 0.03 като паяжинка е)

            Температурата е висока наистина,принципно този модел двигатели си греят много,(105-115 градуса лятото,мерил съм го с ел,термометър на капака на клапаните,но има много желязо в коша,колектор ,турбина,катализатор)охлаждането е на виско,но си работи,(има и електрическа на климата която ако не работи виското и тя се пуска) никога не е вдигала повече от 90 градуса на водата ,по часовник и 92-93 в каналите на ваг-кома , дори зимата като "издевателствам" над нея по разни планини и "чукари" На маслото варира от 100 до 120 според настъпването.Сега даже е и без кора под мотора,а и вече не е толкова топло времето. А и заради "топлото"сложих коркови подложки, има добър ефект,иначе магнитопровода на бобината ляга на капака на клапаните и направо не могат да се пипнат,но сега мисля че са добре,пак ги згрява но няма нищо общо с преди.Мислех за свещите да товарят ,но са сравнително нови иридиеви ,на 40 000 а им дават 100 000 пробег,но и на вид са добре,чисти са ,премерих им и междуелектродните разстояния ....на 0,8 ги направих за да не товарят толкова бобините,(заводско мисля 0,85 или 0.90бяха) сега си мисля ще закрепя някъде малко алуминий без да се допира до нищо ,за да видя колко се нагрява само от топлината в коша.

            Коментар


            • #21
              От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

              Първоначално публикуван от kalin3000 Преглед на мнение
              Сега даже е и без кора под мотора,а и вече не е толкова топло времето.
              И двете неща могат да доведат до по-високи температури в коша (не на двигателя), а магнитопроводът може и нарочно да е бил на капака. Това второто е само предположение - не знам при какви температури работи тая чудесия и дали двигателят не я всъщност охлажда.

              Коментар


              • #22
                От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

                Мисля, че така повече се охлаждат от преди,като са с подложки,понеже като цяло пак са топли, но може човек спокойно да си държи ръката върху тях,а лепнати с магнитопровода върху двигателя ,направо парят. На по-новите години след 2001-2002 бобините са им с вграден комутатор на всяка и нямат захващане към мотора,ами са като гумена тапа отгоре, щракват и в свеща,но и те пак горят,само дето са по-скъпи заради вградения комутатор,но практически нямат по силна искра. А на тези бобини,за справка http://www.ael-bg.com/prod_ae_sb.html гледам че им дават до 85 градуса,предполагам че и на моите бобини ще е там някъде.През седмицата, мисля да отскоча до кръстовището на "Сливница" и "Раковска" има магазин само за болтове,там съм виждал болтове които не са от метал....тефлонови ли са ...пластмасови ли са... незнам,но мисля да подменя и болтчетата на бобините, за да не предава топлина и по тях.

                Коментар


                • #23
                  От: Автомобилна индукционна бобина -какъв би могъл да е електронния елемент в нея?

                  Днес най-после намерих време да отскоча до магазина за болтове,"умирам" за такива магазини,само дето всеки път като вляза и започва всичко да ми трябва.... направо може човек да се побърка от всякакви финтифлюшки.Струваха 31ст. за брой! Хората ми казаха че болтчетата са от "полиамид" предполагам някакъв вид пластмаса,но на 200 градуса започвали да се разстопяват....надявам се до към 120 да устискат...
                  Ето ги:
                  http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20912478

                  http://kalin3000.snimka.bg/hobby/ind...32556.20912481

                  Сега остава само да ги "накича" пък то ще си покаже...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X