Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тест на дизелов двигател в полеви условия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

    Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
    Ако става въпрос за двигател с предкамерно запалване и механична помпа, пробвай студен старт без подгрев на свещите.
    Не познавам конкретния двигател (накои се справят по-лесно други по-трудно) но като цяло, при около 20 градуса околна температура когато задържиш ключа на стартер, за около 4-5 завъртания на коляновия вал добър двигател ще запали . Ако иска повече, обикновенно говори за износване над 50%. Все пак това е субективно и зависи и от други фактори като акумулатор, стартер и помпа и обслужващите я системи. Вероятно ще запали доста колебливо на 2-3 цилиндъра. След като се успокои работата, веднага гасиш и пробваш пак (без накал). Второто палене трябва да е по-лесно и да заработят всички цилиндри, иначе ще е индикация за наднормена разлика в компресията между цилиндрите. Гледай цвета на пушека. При студен старт на средно и над средно износен двигател е нормално да видиш бял пушек първите няколко секунди от работата. Малко черно кълбо пушек при самия старт на двигател с турбо също не е ненормално. Важно е да се изчисти почти веднага. След 1 минута работа: черен пушек може да значи или слаба компресия (може и само в 1 цилиндър), или пикаеща дюза или недостиг на въздух което пък е или забит филтър или не-развъртяна турбина (може да и е трудно с това масло). Турбото не се "включва на някакви обороти" а работи винаги защото иначе започва да пречи. Друг е въпроса колко работи. Откачи въздуховода между компресора и всмукателния колектор и виж дали ще се изчисти черното. Бял пушек с остра задушлива миризма е неизгоряло гориво което обикновенно говори за лоша центровка (закъснение). Това води до мека работа на двигателя но пък може да затруднява стартирането. Синьо - сив пушек при всякакви обороти си е горене на масло. Тази диагностика е несигурна когато проблемите са повече от 1 и е трудно да се оцени. Цветовете и миризмите често не са в "чист" вид.
    От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало.
    Ако можеш да изкараш маркуча на отдушника от картера, (при работещ двигател и затворена капачка за наливане на маслото и мерителна щека на мястото си), запуши го с пръст, брой до 5 и като го отпушиш обърни внимание дали се е набрало налягане което да изсъска. Това е доста субективна пеценка и не мога да ти обясня колко е нормално и колко е много. В повечето случаи, добър двигател за толкова време няма да набере налягане което да чуеш. Малко "изфъскване" не е страшно но няма как да ти обясня какво е малко.

    Относно маслото:
    Първо да спомена че добра(прилична) компресия не означава непременно добри маслени сегменти. Или дори сложени на обратно ако някой е барал некомпетентно там.
    От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало. Хвани вала на импелера с 2 пръста и го клати аксиално и радиално. Малко и меко мърдане не е болка за умиране но ако усещаш отчетливо края на луфта вече си е за хвърляне/ремонт/смяна... и може да бъде добра причина за маслогор. Друг срещан проблем с турбините е запушване на дренажа на маслото заради използване на не-правилни масла. Това също може да е причина за вкарване на масло във въздуха. Може да се разкачи въздуховода м/ду компресор и всмукателен колектор при работещ двигател, даваш "газ" и държиш ръката срещу изхода на компресора. Ако се оцапаш много, работата е почти ясна. Странно е че твърдят че е започнал да гори масло след смяна на главата. Ако това е вярно, ще виждаш маслото или олято по блока или в антифриза. Иначе явно си е горяла и преди това. Предполагам че продавача ще твърди че "новата" глава е обслужена което предполага и нови уплътнения на клапаните, но пък може водачите им да са износени и не сменени така че и това не може да се изключи като причина за горене на масло.
    За износване на колянов вал (освен ако не се чува) няма как да провериш в полеви условия. Ако на таблото има манометър, той обикновенно не заслужава доверие.

    Така или иначе ако я купиш, ще ти трябва доста късмет, още повече че става въпрос за италиянски двигател (лично мнение).
    Радвам се на така добре конфигурирани и обосновани отговори. Всичко е много добре написано и ще е полезно не само за конкретния случай. Браво за труда, който си положил да го обясниш, дано има повече хора, които знаят за какво пишат и да го опишат по начин, който тези не знаят за какво четат да го разберат... Това за което си писал ми е ясно, но ми хареса начина по който си го обяснил ... отново РЕСПЕКТ

    Коментар


    • #17
      От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

      Респект, но тази мареа, тествана преди толкова години, е с помпа лукас и си пали при 4-5 оборота с подгрева. Без подгрев няма да стане теста, ще иска повече въртене. От особеносттите на помпата е, не от изнсоването на двигателя.

      Коментар


      • #18
        От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
        Ако става въпрос за двигател с предкамерно запалване и механична помпа, пробвай студен старт без подгрев на свещите.
        Не познавам конкретния двигател (накои се справят по-лесно други по-трудно) но като цяло, при около 20 градуса околна температура когато задържиш ключа на стартер, за около 4-5 завъртания на коляновия вал добър двигател ще запали . Ако иска повече, обикновенно говори за износване над 50%. Все пак това е субективно и зависи и от други фактори като акумулатор, стартер и помпа и обслужващите я системи. Вероятно ще запали доста колебливо на 2-3 цилиндъра. След като се успокои работата, веднага гасиш и пробваш пак (без накал). Второто палене трябва да е по-лесно и да заработят всички цилиндри, иначе ще е индикация за наднормена разлика в компресията между цилиндрите. Гледай цвета на пушека. При студен старт на средно и над средно износен двигател е нормално да видиш бял пушек първите няколко секунди от работата. Малко черно кълбо пушек при самия старт на двигател с турбо също не е ненормално. Важно е да се изчисти почти веднага. След 1 минута работа: черен пушек може да значи или слаба компресия (може и само в 1 цилиндър), или пикаеща дюза или недостиг на въздух което пък е или забит филтър или не-развъртяна турбина (може да и е трудно с това масло). Турбото не се "включва на някакви обороти" а работи винаги защото иначе започва да пречи. Друг е въпроса колко работи. Откачи въздуховода между компресора и всмукателния колектор и виж дали ще се изчисти черното. Бял пушек с остра задушлива миризма е неизгоряло гориво което обикновенно говори за лоша центровка (закъснение). Това води до мека работа на двигателя но пък може да затруднява стартирането. Синьо - сив пушек при всякакви обороти си е горене на масло. Тази диагностика е несигурна когато проблемите са повече от 1 и е трудно да се оцени. Цветовете и миризмите често не са в "чист" вид.
        От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало.
        Ако можеш да изкараш маркуча на отдушника от картера, (при работещ двигател и затворена капачка за наливане на маслото и мерителна щека на мястото си), запуши го с пръст, брой до 5 и като го отпушиш обърни внимание дали се е набрало налягане което да изсъска. Това е доста субективна пеценка и не мога да ти обясня колко е нормално и колко е много. В повечето случаи, добър двигател за толкова време няма да набере налягане което да чуеш. Малко "изфъскване" не е страшно но няма как да ти обясня какво е малко.
        Знам, че темата е стара, но ще я използвам, провокиран от притеснението ми от високото картерно налягане на моята кранта. Става въпрос за Мерцедес 200д 89-ти набор, въпросния Бенц омаслява около тръбичките за картерните газове. Извадих тръбичката и от там доста си духа, като затапя с пръст здраво след 10-15 секунди колата угасва сама, ако пусна пръста изсъсква. За 10хил.км гори от максимума до минимума, рядко да светне лампата за нивото на маслото.
        Направих теста със студения старт... сутринта беше около 12градуса, изключих подгрева, колата запали от 5-6 завъртания на вала, но с малко подаване на газ от моя страна. Друго, което може да е от значение е, че колата в момента я карам с 80% отработено масло и 20%нафта. Освен това до скоро капачката на разш.съд не беше ок и ми е извирала 6-7 пъти водата, докато разбера къде е проблема.
        Може ли от прегряването да имам проблем с картерните газове и трябва ли да се притеснявам от това омасляване около отдушника?
        Благодаря.

        Коментар


        • #19
          От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

          Според мен двигателя си се държи съвсем адекватно, пред вид това, което си му причинил на смазването. Мисля, че можеш да пробваш със смес от палмово масло (отработено разбира се) и екстра върджин зехтин, в различни съотношения, докато съвсем го осмъртиш.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X