Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тест на дизелов двигател в полеви условия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тест на дизелов двигател в полеви условия

    Предлагат ми един дизел сравнивнително нов -98 год, за много добра цена.
    Обаче има един проблем

    Казаха ми за въпросната кола че са и сменяли главата и от тогава почнала да харчи масло. В момента забелязах че са и наляли масло 20w50.
    При работа на място не пуши- изгорелите газове са безцветни, на мирис не са съвсем като на нов двигател - има го аромата като на изгорели газове на камаз.
    От капачката на маслото духа сравнително леко, от щеката също.
    Около студената част на турбината е доста омаслено с засъхнала кал.
    Двигателя работи сравнително равномерно и не пуши много.
    При запалване прави облак сиво и след това изчиства дима.

    Интересува ме как в полеви условия без инструменти да разбера горе долу откъде харчи маслото и дали има още живот в този двигател.
    Как да разбера на място дали е от износени сегменти(цилиндри) или гумички на клапаните или е от турбото?

    Колата е в село и варианти като сервиз и диагностика отпадат.
    Ники

  • #2
    От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

    На място, без да отвъртиш туй-онуй, няма как, или поне аз не виждам как.

    А ако кажеш и какво е конкретното возило/двигател, ще е още по-добре. Всеки двигател си има особености.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
      Предлагат ми един дизел сравнивнително нов -98 год...

      Турбото може да се погледне.

      Коментар


      • #4
        От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

        Как можеш да го провериш? По руския метод. Руснаците като купуват кола в Германия първо загряват двигателя после вадят пръчката на маслото и затапват с пръста. После мръсна газ и си гледа пръста ако е чист двигателя е здрав и колата заминава за Русия.
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #5
          От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

          Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
          Как можеш да го провериш? По руския метод. Руснаците като купуват кола в Германия първо загряват двигателя после вадят пръчката на маслото и затапват с пръста. После мръсна газ и си гледа пръста ако е чист двигателя е здрав и колата заминава за Русия.
          Това го правих, количеството картерни газове е сравнително малко- в смисъл виждал съм дизели дето духат три пъти повече.
          Мен ме притеснява да не са износени цилиндри или вала и затова да е сипано това гадно масло.

          Ако е турбото не ме притеснява - дори се надявам да е точно от него понеже мога да намеря лесно подобна турбина.

          Колата е Фиат Мареа 1.9 ТД 100 коня..

          Та въпроса ми е как да разбера дали има компресия и дали не е износен кол. вал примерно.
          В момента колата работи доста тихо за дизел, но го отдавам на гъстото масло
          Ники

          Коментар


          • #6
            От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

            Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
            Та въпроса ми е как да разбера дали има компресия и дали не е износен кол. вал примерно.
            В момента колата работи доста тихо за дизел, но го отдавам на гъстото масло
            Без да мериш нищо можеш да провериш компресията само зимата на студовете. Някакъв ориентир сега би било да изключиш подгревните свещи и да опиташ да запалиш без тях. Повечето читави дизели ще запалят и така, след малко повече въртене. Ако обаче е с директно впръскване, а не с предкамерно отново съвсем не е сигурно. Тия гадове палят по-лесно.

            Иначе, компресия се мери. Няма друг начин да си сигурен. Колкото до износването на колянов вал и прочие - или много опитен човек, имал си работа с подобни дизели, или дългогодишен собственик точно на такъв дизел, че да може да прецени дали е по-шумен от нормално и какво точно му трака, ако нещо трака. Самоче да намериш такъв човек е сравнително трудно. Да му имаш доверие, без да го познаваш от години - още по-трудно.


            ...но сигурност при покупка на дизел на тия години нямаш никаква. Още повече че е сменяна глава.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #7
              От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

              Ако става въпрос за двигател с предкамерно запалване и механична помпа, пробвай студен старт без подгрев на свещите.
              Не познавам конкретния двигател (накои се справят по-лесно други по-трудно) но като цяло, при около 20 градуса околна температура когато задържиш ключа на стартер, за около 4-5 завъртания на коляновия вал добър двигател ще запали . Ако иска повече, обикновенно говори за износване над 50%. Все пак това е субективно и зависи и от други фактори като акумулатор, стартер и помпа и обслужващите я системи. Вероятно ще запали доста колебливо на 2-3 цилиндъра. След като се успокои работата, веднага гасиш и пробваш пак (без накал). Второто палене трябва да е по-лесно и да заработят всички цилиндри, иначе ще е индикация за наднормена разлика в компресията между цилиндрите. Гледай цвета на пушека. При студен старт на средно и над средно износен двигател е нормално да видиш бял пушек първите няколко секунди от работата. Малко черно кълбо пушек при самия старт на двигател с турбо също не е ненормално. Важно е да се изчисти почти веднага. След 1 минута работа: черен пушек може да значи или слаба компресия (може и само в 1 цилиндър), или пикаеща дюза или недостиг на въздух което пък е или забит филтър или не-развъртяна турбина (може да и е трудно с това масло). Турбото не се "включва на някакви обороти" а работи винаги защото иначе започва да пречи. Друг е въпроса колко работи. Откачи въздуховода между компресора и всмукателния колектор и виж дали ще се изчисти черното. Бял пушек с остра задушлива миризма е неизгоряло гориво което обикновенно говори за лоша центровка (закъснение). Това води до мека работа на двигателя но пък може да затруднява стартирането. Синьо - сив пушек при всякакви обороти си е горене на масло. Тази диагностика е несигурна когато проблемите са повече от 1 и е трудно да се оцени. Цветовете и миризмите често не са в "чист" вид.
              От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало.
              Ако можеш да изкараш маркуча на отдушника от картера, (при работещ двигател и затворена капачка за наливане на маслото и мерителна щека на мястото си), запуши го с пръст, брой до 5 и като го отпушиш обърни внимание дали се е набрало налягане което да изсъска. Това е доста субективна пеценка и не мога да ти обясня колко е нормално и колко е много. В повечето случаи, добър двигател за толкова време няма да набере налягане което да чуеш. Малко "изфъскване" не е страшно но няма как да ти обясня какво е малко.

              Относно маслото:
              Първо да спомена че добра(прилична) компресия не означава непременно добри маслени сегменти. Или дори сложени на обратно ако някой е барал некомпетентно там.
              От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало. Хвани вала на импелера с 2 пръста и го клати аксиално и радиално. Малко и меко мърдане не е болка за умиране но ако усещаш отчетливо края на луфта вече си е за хвърляне/ремонт/смяна... и може да бъде добра причина за маслогор. Друг срещан проблем с турбините е запушване на дренажа на маслото заради използване на не-правилни масла. Това също може да е причина за вкарване на масло във въздуха. Може да се разкачи въздуховода м/ду компресор и всмукателен колектор при работещ двигател, даваш "газ" и държиш ръката срещу изхода на компресора. Ако се оцапаш много, работата е почти ясна. Странно е че твърдят че е започнал да гори масло след смяна на главата. Ако това е вярно, ще виждаш маслото или олято по блока или в антифриза. Иначе явно си е горяла и преди това. Предполагам че продавача ще твърди че "новата" глава е обслужена което предполага и нови уплътнения на клапаните, но пък може водачите им да са износени и не сменени така че и това не може да се изключи като причина за горене на масло.
              За износване на колянов вал (освен ако не се чува) няма как да провериш в полеви условия. Ако на таблото има манометър, той обикновенно не заслужава доверие.

              Така или иначе ако я купиш, ще ти трябва доста късмет, още повече че става въпрос за италиянски двигател (лично мнение).

              Коментар


              • #8
                От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                Ще си купуваш италиански дизел,без да му мериш нищо и само с оглед на око....
                Аа да, отгоре на всичко двигателят е разглобяван от незнайни майстори...
                Все добри предпоставки да не си правиш труда да го гледаш въобще...
                От друга страна,ако е за "без пари" и ще си го прежалил още с покупката,защо ти трябва да го гледаш?!Има един напълно сигурен начин да решиш дали го взимаш или не–качваш се,палиш и на магистралата...Натискаш го колкото може да върви и то ще си покаже–ако си развива максималната скорост,върви добре,не пуши плашещо и в края на теста(става въпрос за няколко минутки,а не да му вземеш душата) все пак е останало масло в него(не го гори хептен много),то значи че можеш да го взимаш с чиста съвест.И да харчи масло,ще си му доливаш и ще си караш....

                При толкова дизелови коли,щом си го докарал специално до тази,трябва да има сериозни причини.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                  Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                  Ако можеш да изкараш маркуча на отдушника от картера, (при работещ двигател и затворена капачка за наливане на маслото и мерителна щека на мястото си), запуши го с пръст, брой до 5 и като го отпушиш обърни внимание дали се е набрало налягане което да изсъска. Това е доста субективна пеценка и не мога да ти обясня колко е нормално и колко е много. В повечето случаи, добър двигател за толкова време няма да набере налягане което да чуеш. Малко "изфъскване" не е страшно но няма как да ти обясня какво е малко.

                  Относно маслото:
                  Първо да спомена че добра(прилична) компресия не означава непременно добри маслени сегменти. Или дори сложени на обратно ако някой е барал некомпетентно там.
                  От към всмукателната част на турбо-компресора е нормално да видиш масло защото там отиват изпаренията от картера, така че това не е сигурна индикация че турбото е заминало. Хвани вала на импелера с 2 пръста и го клати аксиално и радиално. Малко и меко мърдане не е болка за умиране но ако усещаш отчетливо края на луфта вече си е за хвърляне/ремонт/смяна... и може да бъде добра причина за маслогор. Друг срещан проблем с турбините е запушване на дренажа на маслото заради използване на не-правилни масла. Това също може да е причина за вкарване на масло във въздуха. Може да се разкачи въздуховода м/ду компресор и всмукателен колектор при работещ двигател, даваш "газ" и държиш ръката срещу изхода на компресора. Ако се оцапаш много, работата е почти ясна. Странно е че твърдят че е започнал да гори масло след смяна на главата. Ако това е вярно, ще виждаш маслото или олято по блока или в антифриза. Иначе явно си е горяла и преди това. Предполагам че продавача ще твърди че "новата" глава е обслужена което предполага и нови уплътнения на клапаните, но пък може водачите им да са износени и не сменени така че и това не може да се изключи като причина за горене на масло.
                  За износване на колянов вал (освен ако не се чува) няма как да провериш в полеви условия. Ако на таблото има манометър, той обикновенно не заслужава доверие.

                  Така или иначе ако я купиш, ще ти трябва доста късмет, още повече че става въпрос за италиянски двигател (лично мнение).

                  Благодаря много за изчерпателния отговор.

                  Взех я колата и е в прилично лошо състояние, но работи учудващо меко дори на празен ход- няма го характерното тракане на дизел което ме изненада супер много

                  Склонен съм да му вярвам на човека от който я взимам- той каза че след като я взел от майстора с новата глава харчела доста масло, а преди това почти не харчела, според него било от гумички на клапаните.
                  Блока отпред е качествено омазан и след като я карах 2 пъти и като спра забелязвам масло на земята което май се стича около пробката на картера.

                  Да го сменя ли с по рядко масло че това 20w50 е като грес?

                  Ники

                  Коментар


                  • #10
                    От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                    С това масло, турбината е пътник.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                      Да ти е честита и късмета да е с теб.
                      Смяна на маслото веднага с 10W40 е супер-хипер-трипер задължителна. Не забравяй и филтъра.
                      А иначе, аз съм фен на подмяната на ВСИЧКИ консумативи веднага след покупка.
                      Само да добавя, мека работа на дизела не е = добра работа.
                      Аз все пак не разбрах какъв тип горивна система е това нещо.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                        Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                        Да ти е честита и късмета да е с теб.
                        Смяна на маслото веднага с 10W40 е супер-хипер-трипер задължителна. Не забравяй и филтъра.
                        А иначе, аз съм фен на подмяната на ВСИЧКИ консумативи веднага след покупка.
                        Само да добавя, мека работа на дизела не е = добра работа.
                        Аз все пак не разбрах какъв тип горивна система е това нещо.
                        Колата е с механична помпа Лукас FT-09 има датчик на кол. вал, дебитомер, умна дюза- (механична дюза с кабелче) обаче тия електроники май влияят само върху ЕГР и авансатора на помпата.
                        Днес видях една кола с същия мотор и на празен ход тракаше като нормален дизел, на какво може да се дължи липсата на тракане при мен?

                        За маслото по книжка и дават 15w40 за този двигател, незнам дали е удачно да сипвам 10w40.
                        Има ли опасност да текне като лейка като сипя по рядко масло?

                        Не можах обаче да бръкна в турбината да проверя за луфтове на перката понеже са я навряли на кучето в г**а.

                        Наясно съм че двигателя е прилично износен, но имам желание да го карам към 20 000 км и после на морга.
                        Кое е по удачно според вас за момента - да сменя с същото масло или да налея каквото е по книжка и да се боря с течовете?
                        Ники

                        Коментар


                        • #13
                          От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                          10W40 е по рядко от 15W40 само на студено. 15W40 сигурно е добро и в най-тежката зима в Италия.
                          Препоръчах ти първото защото тези масла обикновенно са полу-синтетични заради което се очаква да са с по-добри миещи и абсорбационни качества.
                          Както и да е, щом като е кола за 20'000 км, слагаи 15W40. Ако ще умре по-рано, няма да е от тази разлика във вискозитета.
                          Цялата грижа за колата зависи от очакванията към нея. Просто някои работи я убиват по-бързо от други и за това са задължителни дори за коли еднодневки за да успеят в еднодневната си мисия.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                            Помпите на Lucas, в сравнение с тия на BOSCH и ZEXEL са...... (нямам такава дума в речника). Директно съм сравнявал 2 еднакви двигателя на приблизително еднакви километри, единия с BOSCH-овска, а другия с Lucas. Разликата се чуваше осезаемо от минимум 20-30 метра.

                            За маслото - гледай индекса след "W"-то. Това значи че маслата в работен режим са с еднакъв вискозитет, и 10W40 не е по-рярко от 15W40. Просто е по-добро, и по-малко си изменя вискозитета като изстине. Разбирай, остава си рядко и като е студено, което е добре, а не зле. Отделно има и по-добри мазителни качества. И 5W40 да му сипеш, то при работен режим пак ще е със същия вискозитет (аз си карам дизела с такова, а и на моя му дават 15W40 в книгата), а освен това бидейки пълна синтетика е с още по-добри качества.

                            Да текне като лейка винаги има опасност, ама това не е заради маслото, а заради преклонната възраст на двигателя, или "правилната" му експлоатация. Просто полу и пълната синтетика свалят всичките натрупвали се с годините (ако е карано само с минерално масло) гнусотии по двигателя, и там, където благодарение на натрупаната гняс не е текло много, сега ще тече повече, но това съвсем не значи че на двигателя ще му е по-зле с това масло.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Тест на дизелов двигател в полеви условия

                              Да не отварям нова тема ,ще ползвам тази ,защото имам почти същите проблеми.Двигател 2лт на тойота.Смених всички филтри ,масло/тотал кварц7000,10/40/.Сипах 6 литра първоначално.След това периодично за около 800км долях 1 литър.Проверих турбото на място-откачих маркучите от въз.филтър и свалих цялата кутия,за по-лесен достъп.Пред турбината имаше 1 капка масло,вътре в маркуча малко повече но първо с пръст и след това с едно ,две избърсвания с парцал и маслото изчезна.Проверих за луфт -аксиален никакъв, а радиален леко доловим.Според една книга на руски допустим луфт аксиален не повече от 0,13мм ,а радиален 0,18мм.Там също пише и как с помощта на микрометър да се измерят луфтовете.Двигателят пали сега без подгряване,работи изключително тихо и равномерно.При палене изпушва леко черно и след това дали ще е студен или топъл въобще не пуши.Направих следния тест-отвих капачкатана маслото да видя дали няма там да дими,освен ,че излизаха пръски от гърловината друго нищо.След това извадих щеката и там нито пушек нито пръски от масло ,само въздух.
                              Къде в Стара Загора да направя свястна диагностика и да отида за съвет.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X