Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Клапани с натриево охлаждане

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Клапани с натриево охлаждане

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Е, може клапанът да е бил тръгнал, като е заработил след обирането на хлабината - бързо да е свършил. Каквото станало - станало.
    Сега си мечтая за клапани с натриево охлаждане.
    Какви са тези космически технологии Да не ги правят тук :
    http://www.agregat-avia.ru/
    Александър

  • #2
    До: Основен ремонт

    Правят ги навсякъде кухите клапани с натрий. Наскоро разбрах, че даже ГАЗ-53 бил с такива.

    Иначе е голяма хитрина - натрият се топи при 98 градуса по целзий и клапанът в този момент изведнъж става много по-топлопроводим, защото натрият се плиска вътре открай докрай.

    Хем е и лекичък. Само не знам, как са решили въпроса с разтварянето на желязото в разтопен натрий. В ядрените реактори тежко се борят с проблема, но в клапаните сигурно има начин или пък не е толкова страшно.

    Коментар


    • #3
      До: Основен ремонт

      Колега,метнали са те за разградските бутала-те са качествени и ги имат налични/продавам ги от 1994 година,и смея да кажа че бях първия който ге продаваше в София/ само сегментите им не стават.
      А това с натрия е много добра технология,но клапана е в пъти по скъп от обикновенния.И доколкото знам не е натрий, а сол на натрия, не помня точно каква ,не ми се рови.Много по добро топлоотдаване.

      Коментар


      • #4
        До: Основен ремонт

        Всъщност, ето кой продава валидните части (бутала и сегменти). И да не са валидни, поне можеш после да го ругаеш из Форума

        Клапаните с натриево охлаждане работят с метален, чист натрий. Натриевите соли са много труднотопими и не стават за тая работа. Тях - в солницата.

        Коментар


        • #5
          До: Основен ремонт

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Правят ги навсякъде кухите клапани с натрий. Наскоро разбрах, че даже ГАЗ-53 бил с такива.

          Иначе е голяма хитрина - натрият се топи при 98 градуса по целзий и клапанът в този момент изведнъж става много по-топлопроводим, защото натрият се плиска вътре открай докрай.

          Хем е и лекичък. Само не знам, как са решили въпроса с разтварянето на желязото в разтопен натрий. В ядрените реактори тежко се борят с проблема, но в клапаните сигурно има начин или пък не е толкова страшно.
          По принцип,тази технология се е използвала първоначално в самолетните мотори.
          А за клапаните при ГАЗ 53,мисля че грешиш.Клапани с натрий има в двигателя ЗИЛ 130.Доколкото помня бяха само изпускателните и освен натрий,имаха и система за въртене на клапана.При номинални обороти на мотора,клапанът се върти с 36 оборота в минута(наистина само по спомени-някога за нещо ме караха да го уча този двигател,може и да бъркам нЕкоя цифра).Системата не е нещо сложно,с едни съчми,и е нещо като принципа на химикалката с прибиращ се пълнител и копче отгоре-при всяко натискане на клапана,той се завърта по малко.За всеки клапан,се намира в опората на пружината,към главата-демек върти се клапанът заедно с пружината.

          P.S.Изобщо не съм писал по темата,та трийте на воля
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            До: Клапани с натриево охлаждане

            По мерцедес ги има изпускателните с натрий(дали във всички-не знам,но в дизелите и в м110 -със сигурност)-да не се обработват,режат,криви или прогорели да не се пипат сербезлийската с ръце,да не се изхвърлят къде да е и т.н. предупреждения.Сачмените ротатори под пружините ,за които казва cecoa1,също се използват(ом61х;М110;М115)-и в други автомобили,де.

            Коментар


            • #7
              До: Клапани с натриево охлаждане

              Да, клапаните с натриево охлаждане са си благинка. Температурата им обикновено е с около 200 градуса по-ниска от тази на изцяло стоманените.

              @cecoa1
              Изобщо не греши, точно с него си говорихме за клапаните на ГАЗ 53. Даже на Чайката от 59-та са такива. Баш са си натриеви

              Иначе да, цената им е много висока - около 3 лева/бр.
              Прикачени файлове
              С "Фармахим" - непобедим
              Дизел - само дънки!

              Коментар


              • #8
                До: Клапани с натриево охлаждане

                Аааа, три лева А ново производство ли са ? Ако са по толкова - вземи един да го резнем и да го изкоментираме, ще ти го платим в бира

                Зер ако са стар склад може да са на всякаква цена, но ако са ново производство - да не са им забравили натрия ?
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: Клапани с натриево охлаждане

                  Чувал съм навремето че натриевите гърмяли при рязане
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    До: Клапани с натриево охлаждане

                    Не гърмят.
                    Ники, другата седмица ще си купувам, та ще взема един в повече.
                    Да се басираме ли нещо? Правя един срез през средата и пускам снимки тук. Даже може пред свидетели, да не кажеш, че нещо съм изментил.
                    С "Фармахим" - непобедим
                    Дизел - само дънки!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Клапани с натриево охлаждане

                      Какъв бас какви пет лева. Купи ми няколко. Искам да си ги държа на бюрото, писна ми да си затискам хартиите с обективи. Тамън ще режем мой клапан.
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        До: Клапани с натриево охлаждане

                        И кво, ще обясняваш на смаяните ти колеги, че това е рашън мейд - Сделано в СССР/Россия?

                        Колко на брой искаш?
                        С "Фармахим" - непобедим
                        Дизел - само дънки!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Клапани с натриево охлаждане

                          За сега вземи един да го срежем, пък живот и здраве като цъфна към Бг ще ме заведеш да си купя. Дръж ги под око само да не вземат изчезнат/свършат/поскъпнат.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            До: Клапани с натриево охлаждане

                            Готово, разбрахме се.
                            С "Фармахим" - непобедим
                            Дизел - само дънки!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Клапани с натриево охлаждане

                              С рязането наистина внимавайте, натрият е доста серт вещество. Топи се при 98 градуса, които с рязането всякак ще постигнете, а разтопен и на въздух се самозапалва. И гори доста силно, и пушекът му хич не е безобиден. Иначе не знам, защо трябва да са скъпи - нито натрият е скъп, нито тръбичка трудно се прави.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X