Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Промяна на обороти на дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Промяна на обороти на дизел

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Поне знам,че си ерудиран човек и ще ме разбереш веднага(а съм сигурен,че го знаеш,но не се замисляш):
    В дизеловия двигател,регулирането е качествено.Т.е.променя се именно съотношението на горивото,към въздуха за да се променя мощността на двигателя.По принцип дизеловите двигатели винаги работят с бедни смеси,дори и в режим на максимална мощност.
    Въздух в гривото,под определени количества,ще доведе до смущения в работата на двигателя,но не и до повишаване на оборотите.Просто ще се впръсква в съотвветните моменти,по-малко гориво,което ще доведе до моментно спадане на оборотите(по-скоро,като прекъсване).

    Иначе при бензиновите,регулирането е количествено,има дроселова клапа(при разни модерни разработки,няма такава,но действието и се замества по друг начин),а пък качеството на сместа варира в сравнително тесни граници.
    Прав си, но описаното поведение така или иначе е факт. Факт е и, че при елиминиране на въздуха нещата се нормализират.
    Остава да му се намери обяснение.
    Например, какво точно би се случило, ако наличието на въздух причинява разпенване на горивото в помпата?
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #17
      До: Промяна на обороти на дизел

      Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
      При мен симптомите са същите- само дето не се форсира до 1800 а максимум до 1000.
      А как ме сърбят ръчичките да му разглобя помпата на дизелчето да видя какво има вътре.
      Ама за тия помпи освен в руския ситроенски сайт не намирам никакво инфо като service manual
      Не пипай,ако искаш да си караш колата.Като ти е интересно,купи си една стара помпа от нЕкоя морга и разглобявай,но за да я разбереш е добре да почетеш за тия помпи.

      Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
      Прав си, но описаното поведение така или иначе е факт. Факт е и, че при елиминиране на въздуха нещата се нормализират.
      Остава да му се намери обяснение.
      Например, какво точно би се случило, ако наличието на въздух причинява разпенване на горивото в помпата?
      "Пени се,не пени се..."не би трябвало да вдига оборотите от това,а даже ще изгасне съвсем,ако има толкова въздух,че да се разпени горивото.
      В разделнокамерните мотори,за които говорим,горивото се впръсква с до около 150bar налягане(на толкова са регулирани дюзите),а в мотора на Ситроена съм сигурен,че е малко по-ниско около 130bar.
      Това налягане се създава от ГНП,без проблем,защото горивото е течност,и съотвтно е практически несвиваемо(свива се мнооого малко).Въздухът не може да се сгъсти до такива налягания от ГНП,тъй като е свиваем.Съответно,когато количеството въздух в горивото превиши определено стойности,тогава впръскване не би могло да се осъществи въобще.Пяната не е нищо друго освен гориво с въздух,и дори не може да се образува в ГНП-то,защото двигателят ще е загаснал преди да се образува чак пяна.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #18
        До: Промяна на обороти на дизел

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        "Пени се,не пени се..."не би трябвало да вдига оборотите от това,а даже ще изгасне съвсем,ако има толкова въздух,че да се разпени горивото.
        В разделнокамерните мотори,за които говорим,горивото се впръсква с до около 150bar налягане(на толкова са регулирани дюзите),а в мотора на Ситроена съм сигурен,че е малко по-ниско около 130bar.
        Това налягане се създава от ГНП,без проблем,защото горивото е течност,и съотвтно е практически несвиваемо(свива се мнооого малко).Въздухът не може да се сгъсти до такива налягания от ГНП,тъй като е свиваем.Съответно,когато количеството въздух в горивото превиши определено стойности,тогава впръскване не би могло да се осъществи въобще.Пяната не е нищо друго освен гориво с въздух,и дори не може да се образува в ГНП-то,защото двигателят ще е загаснал преди да се образува чак пяна.
        Правилно казваш, че газът (въздух) е свиваем, а течността (гориво) не е. Дали тогава не можем да предположим следното: ГНП сама по себе си се явява товар за двигателя. Големината на този товар се определя от налягането на горивото, което се образува вътре. Естествено, при наличие на въздух (дори и малко) този товар ще намалее (колко?) докато в същото време храненето на двигателя няма да се измени съществено и ще се окажем с малко свободна енергия, която без товар няма къде да отиде, освен за повишаване на оборотите.

        П.П. Дълбоко в себе си подозирам, че наличието на въздух в горивото е обявено за "опасно" не заради смущенията в работата на мотора, а заради кавитацията, която може да предизвика при високите налягания.

        П.ПП. Кой знае хората дето са го учили това в училище как ни се подхилват пред екраните сега
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар


        • #19
          До: Промяна на обороти на дизел

          Вярно е,че помпата се явява товар за двигателя,но именно когато впръсква гориво(особено тези на Lucas,защто те нямат дори възвратни пружини за помпените елементи.Когато са без товар,тези помпи,се завъртат без усилие дори и на ръка).Когато не се подава гориво,помпата не натоварва двигателя,но и не го захранва(същото се получава заради действието на регулатора,в режимите на принудителен празен ход-когато спираме на скоорост или двигателят развива големи обороти,без натоварване).
          Кавитацията е интересно явление,но не мисля,че то има практическо отношение в случая.

          Аз съм от хората,които са учили в училище за тези неща и съм сигурен,че там не са застъпени в необходимата степен,та някой да ги знае точно от там.Вероятно в системата за Висше образование,може би,се изучават по-обширно,както кавитацията,така и дизеловата апаратура,но няма как да съм сигурен в това.
          Освен това,ученолюбивите хора съвсем не зависят от образованието,което имат,и във Форума има доста такива.Сигурен съм,че ако има някой знаещ нещо по въпроса,би го споделил.
          Последно редактирано от cecoa1; 19-02-10, 11:10.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #20
            До: Промяна на обороти на дизел

            Идея: ако попадне въздух или пяна в регулатора на оборотите (Лукас) не би ли било възможно да го дебалансира и за известно време да поддържа по-високи обороти? Стрелям напосоки
            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

            Коментар


            • #21
              До: Промяна на обороти на дизел

              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
              Идея: ако попадне въздух или пяна в регулатора на оборотите (Лукас) не би ли било възможно да го дебалансира и за известно време да поддържа по-високи обороти? Стрелям напосоки
              Едва ли.Там попадне ли въздух,мотора трябва да угасне.
              Сега разгледах малко линка с помпите и видях,че при Lucas и системата за тубокорекция не може да повлияе на оборотите на празен ход,защото не действа върху регулатора,а променя(увеличава) максималния ход на помпените елементи,подобно на систмата за стартиране(мисля дори,че в турбомоторите,и стартовите функций се изпълняват от същия механизъм на системата за корекция при свръхпълнене).
              То и в Бошовата помпа,коректора за свръх-пълнене,не може да повлияе на оборотите на празен ход.Горното ми предположение е било погрешно.
              Последно редактирано от cecoa1; 19-02-10, 11:03.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #22
                До: Промяна на обороти на дизел

                Вие разглеждате помпата само като... помпа - буталото бута и дюзата цръква
                А тя всъщност е сложна система за регулиране; точно на тази система повлиява въздуха и се явяват нелогични работи - трябва да спре от въздуха, а тя вдига обороти

                Коментар


                • #23
                  До: Промяна на обороти на дизел

                  Хубаво де, ама обясни по-подробно
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар


                  • #24
                    От: До: Промяна на обороти на дизел

                    [QUOTE=swartalf;1052201]Идея: ако попадне въздух или пяна в регулатора на оборотите (Лукас) не би ли било възможно да го дебалансира и за известно време да поддържа по-високи обороти? Стрелям напосоки [/QUOTE.


                    А ако е развален датчика за температурата?''................................

                    Коментар


                    • #25
                      От: До: Промяна на обороти на дизел

                      Я си смени жилото на газта.......

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X