Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Промяна на обороти на дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Промяна на обороти на дизел

    Дизела за който става въпрос е стар, изцяло механичен с турбина и помпа лукас.
    2.1 ТД 12 клапана
    Както работи на място и изведнъж оборотите му се вдигнаха на 1000 и малко

    Върнаха се на 900 чак при следващото спиране на светофар.
    При загрял мотор понякога са 800 оборота, понякога повече.
    Изключвам възможноста жилото да задържа или оборотомера да лъже - усещам по го по работата на мотора.
    По помпата нямам електроника за управление освен клапана за гасене.

    На какво се дължи това?
    Ники

  • #2
    До: Промяна на обороти на дизел

    ...и ГНП на Ситроена е роторно-разпределителна,марка Lucas-CAV.
    В тия помпи,регулирането на цикловата порция се осъществява чрез дроселиране на горивото,с помощта на малък шибър,който пък се управлява от всережимния механичен регулатор на помпата(за ГНП тип DPC и DPA).Някъде имаше схеми на работата на такава помпа,дори мисля,че ги дадоха в другата ти тема за Ситроен.
    Та може да е нещо в регулатора или в този шибър.
    Отделно на помпата има коректор за свръхпълнене-това е механизмът който се използва за промяна на подаваното гориво при постигане на определено налягане във вмукателните колектори от турбокомпресора.
    Представлява мембрана,която се свързва с колектура,посредством тръбопровод.Ако този коректор заяжда,поради някаква причина,ще се увеличат оборотите.
    Може и да бъркам,че при тия помпи този коректор действаше по малко по-различен начин на регулирането,а и имаше май няколко варианта.(подарих си книгата с помпите на един познат,преди няколко години,та съм позабравил).
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      До: Промяна на обороти на дизел

      За какъв автомобил става реч?
      Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
      АСК Ален Мак

      Коментар


      • #4
        До: Промяна на обороти на дизел

        Също Лукасите се влияят от въздух в горивопровода - малко въздух, много обороти
        What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

        Коментар


        • #5
          До: Промяна на обороти на дизел

          Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
          Също Лукасите се влияят от въздух в горивопровода - малко въздух, много обороти
          Ето-не напразно,не ти взех аватара,напълно заслужено си го носиш,аз не ги разбирам повече-това не го знаех.Можеш ли да дадеш и някакво обяснение,за любознателните.(с такава помпа не ми се е падала лична кола)
          Поздрави!

          Първоначално публикуван от vetsi71 Преглед на мнение
          За какъв автомобил става реч?
          За Ситроен XM.
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            До: Промяна на обороти на дизел

            Автомобила е ситроен.
            По скоро ми е любопитно защо го прави а не че е проблем.
            Не мисля че е от въздух понеже не го прави за малко, а като реши да стои на 1000 оборота си стои там и се смъкват чак след 1 светофар каране.

            А също 1-2 пъти усетих някакво придръпване за момент при ускоряване на 1800- 2000 оборота. То от въздух ли е?
            Ники

            Коментар


            • #7
              До: Промяна на обороти на дизел

              Mмм нямам спомен как ставаше регулирането на оборотите при Лукас помпите, трябва да поровя. Практическото изражение при моят ВХ дизел беше, че оборотите скачат колкото си искат нагоре и си стоят там 1-2-5-10 минути без никакво желание да ходят надолу. Колата си върви, можеш да я форсираш нагоре, но после или се връщат до повишената стойност или даже запичат на още по-високата постигната при форсирането. При мен течеше от уплътненията на оста за подаване на газ - съответно влизаше въздух. Редовно по светофарите се форсираше до 1300-1500-1800 оборота и си ковеше там и си стои. После след 1-2 минути сама си ги смъква на нормалните.

              За съжаление не съм барвал Лукас окомплектована с мембрана за турбодвигател, така че е твърде вероятно и от там да има такива проблеми. По принцип ако ти придърпва от въздух в огледалото би следвало да можеш да видиш сивкав пушек. Я огледай да не ти закача някъде лостчето за газта или да ти спича жилото, случва се такива дреболии да ти отровят живота
              What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

              Коментар


              • #8
                До: Промяна на обороти на дизел

                Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                При мен течеше от уплътненията на оста за подаване на газ - съответно влизаше въздух.
                За начина на регулиране,дреснах два реда малко по-нагоре,но трябва да изясним друго.В ГНП-то налягането на горивото е по-високо от атмосферното и затова тече,но въздух от там точно,не може да дърпа.Горивоподкачващата помпа и при тези ГНП е пластинчат тип и действа на същия принцип като при ГНП на Бош.Засмуква гориво от резервоара(през горивния филтър) и го подава към вътрешността на помпата,където налягането на горивото има минимална и максимална стойности,гарантирани от специален клапан(при Бошовите няма клапан,а калиброван отвор,който свързва вътрешността на ГНП с тръбопровода за обратното гориво).Именно стойността на това налягане(по скоро липсата на налягане),при неработещ мотор осигурява управлението на вградената система за повишаване на цикловата порция при стартиране.При заработване на мотора,вътрешното налягане започва да се изменя,пропорционално на оборотите на двигателя и се ползва за управление на аванса на впръскване(както и в Бошовите,бутално-разпределителни помпи).
                Тъй като,промяната на аванса,при промяна на натоварването на двигателя(подаване на газ),при тези помпи е конструктивно заложено в принципа им на действие(така са всички роторно,разпределителни ГНП-при по-добро запълване на пространството между помпените елементи,техните ролки срещат по-рано гърбиците), се използват и определени клапани за допълнително влияние върху аванса на впръскване(някъде се наричат AFC-клапани).Всички помпи от типа DPC,имат такива клапани,а в DPS,за целта се използва направо механична връзка между лоста за "газ" и авансатора на ГНП.
                И при Бошовите помпи също има регулиране на вътрешното налягане(респективно аванса),в зависимост от натоварването(положението на ръчката за "газ")Там обаче не е отделен клапан,а е обединен с центрубежния регулатор на цикловото подаване.

                А цялата тази работа,с оборотите ми прилича на проблем с регулатора или шибъра на помпата.Регулатора е центробежен,всережимен и принципно е подобен на този при помпите Бош.(но конструкцията му се различава доста,както и местоположението-той е на вала на ГНП,а в Бош е отделно и е свързан с вала на помпата,чрез зъбна предавка)Има пружини върху които действа лоста за газ.Силата на тези пружини се противопоставя на силата на центробежния регулатор,за който е свързан шибъра за промяна на цикловото количество гориво.При помпите Бош е един пръстен на помпеното бутало,чрез чието положение се променя продължитеността на впръскване(по-точно се изменя само крайния момент,на спиране на впръскването).А при роторноразпределителните помпи,каквато е и конкретната на Lucas,шибъра има дроселиращ ефект и дроселира в определени степени горивото навлизащото между помпените елементи(там са две срещуположно движещи се буталца).Колкото по-малко се дроселира горивото,толкова повече се запълва помпеното пространство,за времето преди да се затвори пълнителния канал,при завъртане на ротора,спрямо хидравличната глава,и толкова по-голяма е цикловата порция,която се подава към двигателя.

                Разказ без картинки,не струва.А и също трябва да си намеря учебници,че почвам да ги забравям,та мога да объркам някой любознателен
                Ето един линк в пост от другата тема:
                Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                Ето ръководство за Лукас/Рото-дизел:

                http://cx.podolsk.ru/xm/docum/lucas/index.htm

                За въздух,да вдига оборотите не съм чувал,но пък винаги съм готов да науча нещо ново,стига да е добре обяснено и аргументирано.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  До: Промяна на обороти на дизел

                  По принцип и аз смятам, че тъй като налягането в помпата е по-високо и тече нафта няма откъде да се пръкне въздух там. Факт е обаче, че след като смених О-пръстенчетата и теча спря, също така спря и самофорсирането. Сега като се замисля е възможно самофорсирането да идва не толкова поради въздух колкото поради намаляване на налягането на горивото в помпата... Но пак ми се губи причинно-следствената връзка.
                  What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Промяна на обороти на дизел

                    За да се повлияе налягането в помпата,трябва доста силно да тече,та едва ли е това.По скоро нещо е заяждало в самия лост за газта...иначе и аз нямам идея,но ще помисля,може да се сетя някакъв логичен вариант,който ми убягва за сега.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Промяна на обороти на дизел

                      Мойто Паджеро също прави такива трикове и съм убеден, че е от въздух. Миналата година също го правеше - имаше едно изгнило парче на горивопровода, но след като го "изолирах" престана.
                      Зимата в студеното пак почна да го прави. Интересното е, че го прави само при минусови температури и загрял двигател. Днес се стопли (+10 градуса) и оборотите на празен ход си стояха като по книга на 750.
                      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Промяна на обороти на дизел

                        Сега се замислям,че на разни двигатели,предимно на VAG,с прозрачни маркучи към и от помпата,съм наблюдавал и такива с мехурчета в маркучите(не много).Най-различни майстори са ми казвали,че не е проблем(явно заради конструкцията на горивния филтър),и наистина не съм виждал отклонения от нормалната работа заради това.(въпреки категоричните указания в ръководствата за ремон,за абсолютна липса на мехури от въздух,в тези маркучи)
                        Не можах да измисля разумно обяснение,как въздухът в горивопроводите,би могъл да вдига оборотите на двигателя.
                        Хипотези...?
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Промяна на обороти на дизел

                          И аз нямам логично обяснение, но съм го чел на няколко пъти, включително и тук: "Бедна горивна смес = нестабилни (плаващи) обороти на празен ход", а при правилна центровка на помпата, попадналия в горивото въздух на практика обеднява сместа.
                          По-интересно ми е при мен къде да търся "пробив", с оглед на зависимостта от външната температура и тази на мотора, както съм ги описал горе?
                          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Промяна на обороти на дизел

                            Първоначално публикуван от stargazer Преглед на мнение
                            И аз нямам логично обяснение, но съм го чел на няколко пъти, включително и тук: "Бедна горивна смес = нестабилни (плаващи) обороти на празен ход", а при правилна центровка на помпата, попадналия в горивото въздух на практика обеднява сместа.
                            Поне знам,че си ерудиран човек и ще ме разбереш веднага(а съм сигурен,че го знаеш,но не се замисляш):
                            В дизеловия двигател,регулирането е качествено.Т.е.променя се именно съотношението на горивото,към въздуха за да се променя мощността на двигателя.По принцип дизеловите двигатели винаги работят с бедни смеси,дори и в режим на максимална мощност.
                            Въздух в гривото,под определени количества,ще доведе до смущения в работата на двигателя,но не и до повишаване на оборотите.Просто ще се впръсква в съотвветните моменти,по-малко гориво,което ще доведе до моментно спадане на оборотите(по-скоро,като прекъсване).

                            Иначе при бензиновите,регулирането е количествено,има дроселова клапа(при разни модерни разработки,няма такава,но действието и се замества по друг начин),а пък качеството на сместа варира в сравнително тесни граници.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Промяна на обороти на дизел

                              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                              Mмм нямам спомен как ставаше регулирането на оборотите при Лукас помпите, трябва да поровя. Практическото изражение при моят ВХ дизел беше, че оборотите скачат колкото си искат нагоре и си стоят там 1-2-5-10 минути без никакво желание да ходят надолу. Колата си върви, можеш да я форсираш нагоре, но после или се връщат до повишената стойност или даже запичат на още по-високата постигната при форсирането. При мен течеше от уплътненията на оста за подаване на газ - съответно влизаше въздух. Редовно по светофарите се форсираше до 1300-1500-1800 оборота и си ковеше там и си стои. После след 1-2 минути сама си ги смъква на нормалните.

                              За съжаление не съм барвал Лукас окомплектована с мембрана за турбодвигател, така че е твърде вероятно и от там да има такива проблеми. По принцип ако ти придърпва от въздух в огледалото би следвало да можеш да видиш сивкав пушек. Я огледай да не ти закача някъде лостчето за газта или да ти спича жилото, случва се такива дреболии да ти отровят живота
                              При мен симптомите са същите- само дето не се форсира до 1800 а максимум до 1000.
                              А как ме сърбят ръчичките да му разглобя помпата на дизелчето да видя какво има вътре.
                              Ама за тия помпи освен в руския ситроенски сайт не намирам никакво инфо като service manual
                              Ники

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X