Обява

Свий
Няма добавени обяви.

уредба на олио (Дизел)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: уредба на олио (Дизел)

    а сега при цена на олио близо 3 лв. за литър в България какво правим?
    [COLOR=red]ГАААЗ до тенекията![/COLOR]
    [COLOR=palegreen]Спирачките са за страхливите.[/COLOR]

    Коментар


    • #32
      До: уредба на олио (Дизел)

      Един приятел така си караше Мицубишито само с олио вместо с нафта но сега като се вдигна цената започна да му налива трансформаторно масло.
      ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
      Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

      Коментар


      • #33
        До: уредба на олио (Дизел)

        Първоначално публикуван от Макса Преглед на мнение
        аве момчета знам за мередеса на един прятел във германия колата е мерц 190 дизел 89 год е маи,и си го кара само на олио от макдоналтс маняка ,обаче казва че на новите дизели не става ?
        Мда... има такова нещо... на автомобили отговарящи на стандарт Евро 4/5 е абсолютно противопоказно да се правят подобни експерименти.

        Горивото за промишлени нужди се дели на няколко вида. Най популярни са Био горивото и една малко странна идея - смесване на дизелово гориво с ВОДА..... м..да с Вода.... това се прави при специални условия разбира се и е доста разпространено по мините и предприятията в някои части на Европа (Италия например)

        при варианта Био - автомобила може да бъде само и единственно Евро 3 стандарт докато за другата умна идея не може да бъде различен или по-висок от Евро 1/2 .... та така стоят нещата....

        и разбира се внимавайте с това олио или кавото е там.... все пак Био дизела е измислен за да работи автомобила с него и то при определени пропорции.....

        Коментар


        • #34
          До: уредба на олио (Дизел)

          След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.

          Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.

          Та за 690 лева получих следното:
          - резервоар 25 литра за олиото
          - топлообменник с 30 пластини
          - нагревател 600 вата
          - ел. помпа (американска) за олиото
          - алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
          - 4 клапана
          - електрическа кутия за превключване олио/нафта
          - реле 50 А
          - предпазители
          - всички кабели с изолация и обувки
          - макручи за олио, нафта и антифриз
          - изолации за маркучите
          - 2 шепи скоби
          - закрепване на резервоара
          - метални планки за разните елементи
          - винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
          - схеми за монтаж

          Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:

          Резервоара за олио, закрепен :


          Тук идва олиото от резервоара :


          Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:


          От планките направихме гнездо за топлообменника


          Общ поглед върху монтажа:

          ляво-долу - топлообменник
          ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
          дясно-център - нагревател + реле за него
          дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
          горе център - клапан за вход нафта в ГНП
          от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар

          По-близък план върху нагревателя:

          вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.

          КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
          Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.

          КАК СЕ ПОЛЗВА :
          Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.

          Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.

          Айде весели празници

          Коментар


          • #35
            До: уредба на олио (Дизел)

            Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
            Мда... има такова нещо... на автомобили отговарящи на стандарт Евро 4/5 е абсолютно противопоказно да се правят подобни експерименти.

            Горивото за промишлени нужди се дели на няколко вида. Най популярни са Био горивото и една малко странна идея - смесване на дизелово гориво с ВОДА..... м..да с Вода.... това се прави при специални условия разбира се и е доста разпространено по мините и предприятията в някои части на Европа (Италия например)

            при варианта Био - автомобила може да бъде само и единственно Евро 3 стандарт докато за другата умна идея не може да бъде различен или по-висок от Евро 1/2 .... та така стоят нещата....

            и разбира се внимавайте с това олио или кавото е там.... все пак Био дизела е измислен за да работи автомобила с него и то при определени пропорции.....
            Много си се объркал за това кое отговаря на ЕВРО стандарт и т.н. - именно карането на олио (не биодизел) е най-чисто . Чел съм тестови резултати на една и съща кола на олио и на нафта - при олиото изгорелите вредни газове са в пъти по-малко от тези на нафтата.

            Има си и причини да е така - олиото е съставено от въглерод, водород и кислород . Няма както в нафтата СЯРА и ТЕЖКИ МЕТАЛИ и съответно горенето му е по-чисто. При мойта кола откакто карам на 100% олио вече няма това черно пушене което го имаше на нафта.

            Коментар


            • #36
              До: уредба на олио (Дизел)

              Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.
              Може ли да дадете информация откъде може да се купи олио за 30ст./литъра...?
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #37
                До: уредба на олио (Дизел)

                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                Може ли да дадете информация откъде може да се купи олио за 30ст./литъра...?
                От ресторантите които пържат картофи. Оставях си там бидон да ти го пълнят с олиото от фритюрниците когато го сменят и когато го напълнят ти се обаждат. Плащаш го по 30 ст/литър и си вземаш бидона. После си го филтрираш в мазата като задължително филтрираш последно през 1 микрон. Получаваш гориво по-чисто от това което продават на бензиностанциите.

                Коментар


                • #38
                  До: уредба на олио (Дизел)

                  Първоначално публикуван от fenkoto Преглед на мнение
                  От ресторантите които пържат картофи. ....
                  За съжаление, в София вече не може да се доредиш за употребявано олио...

                  Коментар


                  • #39
                    До: уредба на олио (Дизел)

                    Първоначално публикуван от fenkoto Преглед на мнение
                    Много си се объркал за това кое отговаря на ЕВРО стандарт и т.н. - именно карането на олио (не биодизел) е най-чисто . Чел съм тестови резултати на една и съща кола на олио и на нафта - при олиото изгорелите вредни газове са в пъти по-малко от тези на нафтата.

                    Има си и причини да е така - олиото е съставено от въглерод, водород и кислород . Няма както в нафтата СЯРА и ТЕЖКИ МЕТАЛИ и съответно горенето му е по-чисто. При мойта кола откакто карам на 100% олио вече няма това черно пушене което го имаше на нафта.

                    Приятелю не знам за какво говориш - би ли ми казал ти колко автомобили Евро 5 си виждал с очите си досега ???

                    А Евро 4 ? и какво определя тези стандарти при различните марки ?

                    Ако ми отговориш на тези въпроси може би ще се съглася с всичко което кажеш... само моля те не търси инфо в нета защото ще те хвана :+)

                    Коментар


                    • #40
                      До: уредба на олио (Дизел)

                      Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                      Приятелю не знам за какво говориш - би ли ми казал ти колко автомобили Евро 5 си виждал с очите си досега ???

                      А Евро 4 ? и какво определя тези стандарти при различните марки ?

                      Ако ми отговориш на тези въпроси може би ще се съглася с всичко което кажеш... само моля те не търси инфо в нета защото ще те хвана :+)
                      Що бе Калинка, ето ти инфо от нета - какво лошо има да се информира човек :



                      Та, приказката ми беше че ако караш на олио вместо нафта ще отделяш по-малко частици и азотен окис и следователно можеш да се качиш един стандарт по-нагоре - примерно, бил си ЕВРО 2 като караш на нафта, а като минеш на 100% олио с устройство, ставаш ЕВРО 3

                      Днес се видях с Николай от Сасолио ( и двамата карахме на олио и се смяхме на цената от 2,17 лв/литър на нафтата на ОМВ където пихме кафе ) и говорихме точно за еко-норми, за това как в Берлин хората с различни стикери заради различни емисии, ще плащат различни такси при влизане в центъра на града.

                      Коментар


                      • #41
                        До: уредба на олио (Дизел)

                        Да попитам караш ли все още на олио , как се държи двигателя и уредбата .... сподели впечатления

                        Коментар


                        • #42
                          До: уредба на олио (Дизел)

                          Освен олио, подходящи са всякакви други растителни масла - технически и хранителни, но не знам кое е с най-лесен добив (най-ниска цена). Може да се използва и отработено моторно масло след някаква обработка и филтрация, а преди много години в далечния север са се движили многогоривни двигатели на китова мас.

                          Коментар


                          • #43
                            От: уредба на олио (Дизел)

                            Първоначално публикуван от D-MAX Преглед на мнение
                            Много важно пояснение! Олиото е неприложима поне за сега за дизели с електронна помпа както и и за Комън рейл. Причината е че нагрятото до 110 градуса олио такова майката на електрониката в помпата, тъй като по спецификация тея помпи може да се нагряват до 70-75 градуса, от там нататък електронните елементи вградени в помпата заминават. Има и затова решения, ама доста се усложнява конструкцията защото подгряването е на високото налягане и изобщо става доста трудно според мен! За по старите помпи няма проблеми при префасонирването. Най малкия проблем който може да ти се случи е разглабяне на двигателя и чистене. Най големия проблем е прецакана помпа. В този случай по-добре хвърли колата от колкото да се занимаваш с БГ башмайстори. Тука хора които обичат да човъркат БОЛ, майстори и сервизи обаче няма с гаранция!
                            Наистина това май го обсъждахме.
                            Поздрав
                            Коя комънрейл помпа има вградена електроника?
                            Долу е чертежа на помпата на 1.9 JTD .
                            Нито на чертежа се вижда , нито докато я разглобявах видях електроника.
                            Прикачени файлове
                            Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

                            Коментар


                            • #44
                              От: До: уредба на олио (Дизел)

                              Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                              Мда... има такова нещо... на автомобили отговарящи на стандарт Евро 4/5 е абсолютно противопоказно да се правят подобни експерименти.

                              Горивото за промишлени нужди се дели на няколко вида. Най популярни са Био горивото и една малко странна идея - смесване на дизелово гориво с ВОДА..... м..да с Вода.... това се прави при специални условия разбира се и е доста разпространено по мините и предприятията в някои части на Европа (Италия например)

                              при варианта Био - автомобила може да бъде само и единственно Евро 3 стандарт докато за другата умна идея не може да бъде различен или по-висок от Евро 1/2 .... та така стоят нещата....

                              и разбира се внимавайте с това олио или кавото е там.... все пак Био дизела е измислен за да работи автомобила с него и то при определени пропорции.....
                              Противопоказно би могло да е заради ФАБ филтъра и то ако се прекалява с растителните добавки, но рано ФАБ-а изяжда ъглошлайфа и се замества от една права тръба.Естествено се ремапва и софта на ЕКУ-то за да се ограничи влиянието на датчиците, които следят ФАБ-а.
                              Ако колата е без ФАБ няма никакви грижи.
                              Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.

                              Коментар


                              • #45
                                От: До: уредба на олио (Дизел)

                                Фиат Мареа 1.9 JTD вече второ лято го карам на смес от олио и керосин и проблеми нямам никакви
                                GRAND CHEROKEE 4.7
                                Добромир Добрев
                                O898633718

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X