От: До: уредба на олио (Дизел)
Олиото си има добри и лоши страни. Някои двигатели са по-подходящи от други за тази мазнотия.
В една от страниците в нета за тези въпроси има статия. Там са описани и лошите неща. Като изключим обичайната задача да се провери дали помпата е подходяща за олио, наблягаха на лаковите и коксови отлагания в двигателя. Твърдят, че при студен двигател се получавали лакови отлагания по сегментите и каналите на буталото и след време това нещо се опича и окислява и става на пласмаса. Тогава блокира свободното местене на сегмента и започвали разни видове проблеми. Друг вид лакови мъзгочи се смесвали с маслото и повишавали вискозитета. Понякога фатално много.
Казват и как да се лекуват двете болежки. За сегментите - да се кара след загряване и да не се допуска работа на празен ход. Може на принудителен празен ход. Също, периодично прочистване на някой хубав баир с газ само на нафта е добра профилактика.
За замърсяването на маслото - да се контрлира. Да се заглежда щеката дали маслото не започва да се стича на нещо по-различно и голямо от обичайната малка капчица. Съответно, смяна на масло при нужда.
Моето мнение - наистина празният ход дълго време и без после да се разгрее добре машинарията е най-лошото. Единствено по-лошо е празен ход на студен двигател и после да не се загрее до нормална температура.
За проблемите с помпите - най-добре е да се нагряа олиото. 80 градуса е някакъв популярен минимум. 90 е златната среда. Ползват топлообменник към охладителната система или и в ауспуха и електронно контролиран ел донагревател. Помпите на лукас ДПЦ не издържат на студено олио и студено стартове. Късат вал, някъде около ротора вътре. С нагрято олио вървяли. Бош издържат и на палене със студено олио, което на мене ми звучи като поне едни 20 градуса. И те се чупят, но при свинщини - втвърдено олио примерно.
Олиото си има добри и лоши страни. Някои двигатели са по-подходящи от други за тази мазнотия.
В една от страниците в нета за тези въпроси има статия. Там са описани и лошите неща. Като изключим обичайната задача да се провери дали помпата е подходяща за олио, наблягаха на лаковите и коксови отлагания в двигателя. Твърдят, че при студен двигател се получавали лакови отлагания по сегментите и каналите на буталото и след време това нещо се опича и окислява и става на пласмаса. Тогава блокира свободното местене на сегмента и започвали разни видове проблеми. Друг вид лакови мъзгочи се смесвали с маслото и повишавали вискозитета. Понякога фатално много.
Казват и как да се лекуват двете болежки. За сегментите - да се кара след загряване и да не се допуска работа на празен ход. Може на принудителен празен ход. Също, периодично прочистване на някой хубав баир с газ само на нафта е добра профилактика.
За замърсяването на маслото - да се контрлира. Да се заглежда щеката дали маслото не започва да се стича на нещо по-различно и голямо от обичайната малка капчица. Съответно, смяна на масло при нужда.
Моето мнение - наистина празният ход дълго време и без после да се разгрее добре машинарията е най-лошото. Единствено по-лошо е празен ход на студен двигател и после да не се загрее до нормална температура.
За проблемите с помпите - най-добре е да се нагряа олиото. 80 градуса е някакъв популярен минимум. 90 е златната среда. Ползват топлообменник към охладителната система или и в ауспуха и електронно контролиран ел донагревател. Помпите на лукас ДПЦ не издържат на студено олио и студено стартове. Късат вал, някъде около ротора вътре. С нагрято олио вървяли. Бош издържат и на палене със студено олио, което на мене ми звучи като поне едни 20 градуса. И те се чупят, но при свинщини - втвърдено олио примерно.
Коментар