Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизели-размери...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизели-размери...

    Първоначално публикуван от Венцислав Петров
    "Голям дизел" е нещо относително Стефане. Дизела на този ЗИЛ беше 7 литров а този на Тойотата на Марков 4.2Л. Разликата не е толкова голяма...
    Голяма е. Принципна. Първата граница на дизелите е 2,5 литра. От нея надолу работата се върти около абсурда. А над 5 литра изобщо става почти нормален. Във всеки случай може да бъде бавноходен по същия начин като 100 литровия. Там са разните танкове и дребни локомотиви. После има още една граница, и тръгват великанските. Електростанции, крачещи ескаватори, кораби ...
    Нищо общо между едните и другите освен общата идея на горивния цикъл.

  • #2
    И защо от 2.5 надолу дизелите са абсурдни??
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

    Коментар


    • #3
      В добавка към горния въпрос само да кажа че 4.2 литровия дизел на Тойота като иде на трети ремонт застрашително се доближава до заветната граница която определи Стефан...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Защото за да изкараш от него нещо го превърташ. А дизелът не обича да се върти бързо.

        Коментар


        • #5
          Aз пак съм на границата на абсурда! 2.5!
          На оборотомера червената зона ми започва от 4500! И на мен ми се вижда много?! Никога не съм ги стигал обаче.
          При вашите мотори къде са максималните обороти? Чудя се оборотомера да не ми е от бензинов...

          Коментар


          • #6
            6000... червена зона няма

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Паджеровод
              На оборотомера червената зона ми започва от 4500! И на мен ми се вижда много?! Никога не съм ги стигал обаче.
              Ами там си е. И не ни трябва да я стигаме. За нашите двигатели съм срещал препоръки да се избягва продължително задържане над 3500.

              Извън пътя максимално съм стигал докъм 4000 (на продължително стръмно изкачване) и то за кратко.
              На асфалта, ако напъна да карам с максимално възможната, сигурно ще докарам и до червеното. Ама нещо нямам мерак ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                Стефане , да го превърташ казваш.Дали?
                Пример: двигател WV 1.9TDI-PD
                макс. въртящ момент-320Nm на 1750 об.мин.
                макс. мощност-130кс. на 2500 об.мин.
                Къде е тука превъртането?
                При съвременните малолитражни дизели , този проблем одавна е решен с прилагането на турбокомпресори с променлива геометрия
                VNT , които отместват работния диапазон на двигателя към ниските обороти.
                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                Суперскан България www.decbg.com
                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                Коментар


                • #9
                  В килата. 3 000 дизелови оборота са много за толкова малко парче желязо. Иди и виж магазините, много магазини за дизелови глави втора употреба. Световен бизнес. Това не значи че всички са мърлячи и си карат колите лошо и никога на сервиз. Това значи че микроскопичните дизели имат принципни проблеми. Поради което не смятам да обсъждам никакви примери. Нито типичните рамонтни размери в никои фирми. Това е глупаво, защото очевидно не променя нищо принципно. Нито да пиша до прегракване каква е разликата между просто дизелите и бързоходните дизели. За тая работа има учебници.
                  Пък аз съм виждал дизел 5 кубика. 4,5 конски сили. 40 000 оборота. И?

                  Коментар


                  • #10
                    Да, даже е карбураторен Няма дюза а запалването се регулира с контрабутало... ехейиии и ние ги знаем тези...Колко пръсти сме счупили да ги палим на студа...
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      Стефане , не ми се влиза в спорове с тебе , най-малкото че няма да са конструктивни , като гледам как приемаш мнение различно от твоето.
                      Да ,. давам ти примери , за разлика от общите приказки.С тях искам да ти покажа точно това , че при съвременните дизели с малка кубатура , проблема с оборотите е решен много успешно.Проблема за който ти говориш , наистина съществуваше в близкото минало , когато единствения начин да се извади що-годе прилична мощност от малък дизел беше високите(сравнително ) обороти , с всичките им негативни последствия , едно от които е пукането на глави.Проблема с главите се явява само в предкамерните дизели , такива вече не се произвеждат.
                      Големите дизели също имат своите проблеми , тегло , маса , разход , емисий , и въпреки че са бавнооборотни , средната скорост на буталото не е никак малка , поради това че са дългоходови.
                      И не виждам кво общо има тука двутактовото дизелче за авиомодели , за което говориш.
                      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                      Суперскан България www.decbg.com
                      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                      Коментар


                      • #12
                        Нищо общо. Както и двулитровия дизел от твоя пример.
                        И как точно е решен проблемът с термодинамиката ако смея да се поинтересувам? Как се оправя СИЛНО неравномерното нагряване? Как се оправя разликата в режимите? Кво правим с нещастните форкамерни глави?
                        Нормалните дизели нямат никакви проблеми. Имат празен ход и работен ход. За останалото - имай грижата да щракаш лостчето и да избираш между десетките колела на трансмисията. Педала на газта е за кротките маневри. И си работи сякаш стационарен агрегат стотици хиляди часове. Не десетки хиляди километри. Което е смешна цифра.

                        Коментар


                        • #13
                          Нешастните предкамерни глави вече не се произвеждат.Между термодинамиката на 2литров , и 5литров дизел няма разлика.
                          Големите дизели са ограничени откъм обороти поради големите маси които участват във възвратно-постъпателното движение на бутално-мотовилковия механизъм.По малките нямат този проблем.
                          Казах ти , прав си , но до някъде.Старото поколение предкамерни дизели имаше 2 проблема , с оборотите , и с главите.
                          При съвременните първия е решен чрез изместване на мощностния диапазон към ниски обороти , а втория , чрез премахване на предкамерното смесообразуване , и преминаване на директно такова.
                          Чрез него се премахва неравномерното термодинамично натоварване в цил.глава , тъй като горивната камера е в челото на буталото.Освен това се увеличава максималното работно налягане върху челото на буталото , което води до изместване на въртящия момент към ниски обороти.Не напразно съвременните дизели , не само че нямат проблеми с прегряване , но даже трудно достигат работна температура , поради това че много по-голяма част от енергията на процеса изгаряне отива в механична работа , отколкото в топлина , която трябва да се излъчи през радиятора.
                          Както и да е , някой път , като не ме мързи , ще напиша една тема за дизела , от неговото създаване , през всичките му трансформаций , до ден днешен.За М -процеса на MAN , за предкамерно и директно впръскване , комън реил , помпа дюза , дву и тристепенни разпръсквачи итн.Предполагам че ще е от полза за колегите от форума.Нали това е целта в крайна сметка.
                          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                          Суперскан България www.decbg.com
                          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                          Коментар


                          • #14
                            Аха, ето че нищо не е решено. И всяка година когато има зима, тръгва умилителната гледка на коли за по 50 000 долара с кашончета на решетките на радиаторите. Която тема макар и твърде повърхностно, но беше засегната преди време.
                            В леката кола и даже в джипа просто няма място за нормална скоростна кутия с 15 - 30 скорости, която да остави дизела да си грухти кротко с любимите си няколко оборота. Без паническо хвърляне от ПХ до максимума от светофар до светофар, което са единици - десетки секунди. И така - постоянно. Със съпътстващия маслен глад и даже удушаване ако няма и компресор. И в гоненето на литрова мощност се почва. А там ей ги вече и невъзможността да се прогрее всичко хубаво, опичането на главите, измръзването на цилиндрите, произлизащите от това дивашки раздувания, свивания и усуквания на крехката заради олекотяването конструкция. И топлинната умора.
                            И даже третия ремонтен размер да е цял литър и значи 20%))))) от обема на двигателя, това по никой начин не променя конструкцията му. И не го отърва от принципните кусури.
                            Малкият си е малък. От немай къде става. Ако обаче трябва като хората ...

                            Коментар


                            • #15
                              Макар, че на kiki.t не му се вярваше, се получи конструктивен спор. И за такива като мене е доста интересна и полезна тази тема. kiki.t, ако успееш да резюмираш прогреса на дизеловия мотор през годините, много хора от тук ще сме ти безкрайно благодарни, защото това е тема, неизвестна за масата народ.
                              От горния спор едно нещо не ми стана ясно - със всичките тея подобрения по дизела (визирам това: 1.9TDI-PD и 130кс) през последните няколко години, не се ли скъсява живота на тези мотори по тоя начин? Ако има нещо което да ме спре да си купя нов дизел, то на първо място ще бъде точно това - несигурността ми в капацитета на издръжливостта му.... Незнам дали съм прав, ама такава ми е нагласата спрямо тея мотори....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X